عصر کرد

آخرين مطالب

شب‌ها جمعیت آقاجان کرمانشاه 4000 نفر بیشتر می‌شود! اجتماعی

شب‌ها جمعیت آقاجان کرمانشاه 4000 نفر بیشتر می‌شود!
  بزرگنمايي:

عصر کرد - ایسنا/کرمانشاه شهردار منطقه هشت کرمانشاه به تشریح آخرین اقدمات جهت ساماندهی محله محروم آقاجان کرمانشاه پرداخت.
مهدی معنوی، امروز(هشتم خرداد) در نشستی خبری در تشریح اقدامات صورت گرفته در جهت ساماندهی محله آقاجان کرمانشاه با بیان اینکه این محله با معضلات فراوانی درگیر است، گفت: یکی از اولویت دار ترین معضلات این محله وجود تعداد بالای معتادان متجاهر در آن است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی افزود: جمعیت این محله حدود 20 هزار نفر است، اما شب ها سه تا چهار هزار نفر به جمعیت آن اضافه می شود که عمدتا معتادان متجاهر و زباله گردهایی هستند که به این محله تردد می کنند.
تخریب 100 پاتوق معتادان متجاهر/ آواربرداری 50 واحد انجام شده است
معنوی گفت: این محله هم از فقر معیشتی و هم از فقر فرهنگی رنج می برد و در برخی حوزه ها در محرومیت کامل قرار دارد و همین موجب شده بسیاری معتادان متجاهر در این محله پاتوق درست کنند.
وی افزود: این وضعیت در حالی است که مردمان بسیار شریفی در این محله زندگی می کنند و جوانان بسیار مستعدی دارد که باید آنها را از خطر اعتیاد نجات داد.
وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت اسفبار این محله، در سفر هیات دولت به استان، ساماندهی محله آقاجان در دستور کار قرار گرفت و وزیر کشور هم بازدیدهایی از این محله داشت و دستوراتی برای ساماندهی آن صادر کرد.
وی افزود: در حال حاضر با همکاری استانداری، شهرداری، فرمانداری، دادگستری، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بسیاری دستگاه های دیگر اقداماتی در این محله صورت گرفته که نور امید را در این منطقه روشن کرده است.
معنوی گفت: سال گذشته آسفالت معابر این محله انجام گرفت و جمع آوری پسماندهای آن دو بار در شبانه روز انجام می شود.
وی افزود: حجم تولید زباله در این محله به دلیل تردد زباله گردها بسیار بالاست و آنها زباله های خود را با چرخ دستی به این محله آورده و لابلای خرابه های آن تفکیک می کنند و همین امر موجب شده مقدار زیادی زباله در محله باشد که حتی با دو بار جمع آوری روزانه هم آنطور که باید وضعیت محله پاکسازی نمی شود.
معنوی به برنامه دستگاه های مذکور برای ساماندهی معتادان متجاهر در این محله اشاره کرد و افزود: در گام اول شناسایی پاتوق های معتادان متجاهر در دستور کار قرار گرفت ودر نهایت حدود 100 پاتوق شناسایی شد.
شهردار منطقه هشت کرمانشاه از تخریب این 100 پاتوق با همکاری دادگستری، فرمانداری، نیروی انتظامی، شهرداری، استانداری و ... خبر داد و افزود: در حال حاضر کار آواربرداری این واحدها در حال انجام است.
وی افزود: حجم نخاله پاتوق های تخریب شده بالاست و بصورت شبانه روز در حال انجام کار هستیم و تاکنون خاکبرداری 50 واحد انجام گرفته است.
معنوی گفت: هم اکنون روزانه 700 تن نخاله و 20 تن پسماند از محله آقاجان جمع آوری می شود.
بسیاری معتادان متجاهر در "آقاجان" از استانهای دیگر به کرمانشاه آمده‌اند
به گزارش ایسنا، معنوی گفت: در گام بعدی بحث جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر از این محله مطرح است که این کار در حیطه وظایف شهرداری نیست و صحبت هایی با دستگاه های متولی در این حوزه داشته ایم که هر چه سریعتر کار صورت گیرد.
وی افزود: علی رغم اینکه شهرداری دراین زمینه وظیفه ای ندارد، اما جهت ساماندهی محله آقاجان آماده انجام هرگونه همکاری هستیم و تاکنون حدود 120 معتاد متجاهر که از پاتوق های شناسایی شده جمع آوری شده بودند را به اردوگاه چشمه سفید منتقل کرده ایم.
معنوی گفت: جمع آوری معتادان متجاهر چندان زمانبر نیست و می توان ظرف یک روز همه را جمع آوری کرد ،اما مسئله اصلی نگهداری و اسکان این افراد است که در این زمینه بهزیستی باید به طور جد پای کار آمده و مکان لازم برای نگهداری این افراد را فراهم کند.
وی به نکته جالبی در خصوص معتادان متجاهر کرمانشاه اشاره کرد و افزود: بسیاری از این افراد اصلا کرمانشاهی نیستند و از استان های دیگر به اینجا آورده شده اند و وقتی با آنها صحبت می کنیم عنوان می کنند که آنها را سوار ماشین کرده و به کرمانشاه آورده و در اینجا رها کرده اند.
معنوی گفت: این مسئله را در خصوص سگ های ولگرد هم داریم که آنها را از استانهای دیگر آورده و در زمین های خالی اطراف کرمانشاه رها می کنند.
پیگیری جمع آوری ضایعاتی‌های حاشیه کمربندی هستیم
وی در ادامه به معضل دیگر محله آقاجان اشاره و با اشاره به وجود ضایعاتی ها در حاشیه کمربندی عنوان کرد و افزود: متاسفانه وجود این ضایعاتی ها موجب شده زباله گردهای بسیاری به این منطقه تردد کنند و مشکلاتی را هم برای محله آقاجان ایجاد کنند.
معنوی با تاکید بر لزوم جمع آوری این ضایعاتی ها گفت: دراین زمینه صحبت هایی با دستگاه های متولی از جمله رییس کل دادگستری و معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه داشته ایم و قرار است به زودی جمع آوری شوند.
وی افزود: خود مالکان ضایعاتی ها هم تمایل دارند که از این منطقه بروند و در جای خوبی ساماندهی شده و مشغول فعالیت شوند.
تمام خانه های محله آقاجان فرسوده است/ اُمید به زندگی به این محله برمی‌گردد
معنوی در ادامه با اشاره به فرسوده بودن محله آقاجان اشاره کرد و افزود: تقریبا تمامی خانه های این محله فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون تسهیلات خوب 600 میلیون تومانی برای بازسازی واحدهای فرسوده لحاظ شده گفت: شهرداری هم به سهم خود حاضر است تخفیف های خوبی در بحث صدور مجوزهای لازم اعمال کند تا افراد این محله بتوانند خانه های خود را بازسازی کنند.
شهردار منطقه هشت کرمانشاه با بیان اینکه اقدامات جهت ساماندهی محله آقاجان باید بصورت مستمر باشد گفت: اقدامات مقطعی به نتیجه دلخواه ختم نمی شود و باید برنامه ساماندهی آقاجان بصورت مستمر ادامه یابد.
وی افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته تا حدی امید به زندگی به محله آقاجان برگشته و امیدواریم با تداوم ساماندهی وضعیت این محله، مردم آن بتوانند در آرامش و رفاه زندگی کنند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ارزش مالی واحدهای مسکونی این محله به دلیل شرایط آن، بسیار پایین است و امیدواریم با اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی این محله، ارزش ملک را در آن افزایش داده و کارهای تجاری در آن رونق بگیرد که این موضوع می تواند نقش مهمی در ارتقاء وضعیت اقتصادی مردمان این محله داشته باشد.

عصر کرد

انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/714274/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

صحنه جنجالی دربی لندن: چطور اخراج نشد! (عکس)

ارائه 410 مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد

رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چه کسی می داند...

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود

شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!

عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی

توقیف 51 دستگاه موتورسیکلت متخلف در هرسین

اطلاعیه قطعی آب در سنندج

عملیات وعده صادق برگ زرینی بر تاریخ ایران اسلامی است