عصر کرد

آخرين مطالب

نوروز به کرمانشاه سفر کنید مقالات

نوروز به کرمانشاه سفر کنید
  بزرگنمايي:

عصر کرد - کرمانشاه استانی چهار فصل با جاذبه‌های بی شمار گردشگری این روزها در آستانه نوروزی دیگر آماده می‌شود تا میزبان میهمانان و مسافرانی از سراسر ایران باشد.
داریوش فرمانی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با دعوت از مردم سراسر ایران برای سفر به این استان، اظهار کرد: کرمانشاه از جمله استانهای گردشگرپذیر کشور است که جاذبه‌های گردشگری زیادی در حوزه‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی، روستایی، اکوتوریسم، طبیعت گردی، جنگ و .
  .. دارد.
وی با بیان اینکه طبق شواهد تاریخی، دشت‌های کرمانشاه یکی از نخستین استقرارگاه‌های بشری است، ادامه داد: کتیبه بیستون به عنوان مفصل‌ترین کتیبه باستانی جهان، تاق بستان آخرین پرده فاخر هنر ایران باستان، معبد آناهیتا دومین بنای عظیم سنگی ایران، قلعه یزدگرد بزرگترین قلعه دفاعی ایران، تکیه معاون الملک گنجینه‌ای از کاشی کاریهای بی نظیر، کتیبه آنو بانی نی نخستین کتیبه نقش برجسته خاورمیانه، گوردخمه‌های مادی و مجموعه‌های تاریخی ساسانی تنها بخشی از جاذبه‌های تاریخی این استان است.
سرپرست میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این استان، فرهنگ غنی مردم کرمانشاه با اقوام و مذاهب مختلف است که سنت‌ها و آداب رسوم خود را از هزاران سال پیش تاکنون حفظ کرده‌اند و برای گردشگران جلوه خاصی دارد.
وی به ظرفیت‌های کرمانشاه در حوزه گردشگری روستایی و اکوتوریسم هم اشاره‌ای کرد و گفت: این استان بواسطه شرایط توپوگرافی و وضعیت کوهستانی آن دارای روستاهایی با معماری خاص و اصیل است که همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. گردشگران می‌توانند برای دیدن نمونه هایی از این روستاها به منطقه ثبت جهانی شده اورامانات سفر کنند.
فرمانی از چهار فصل بودن کرمانشاه هم به عنوان یک مزیت گردشگری مهم دیگر برای این استان نام برد و اظهار کرد: اگر در همین ایام نوروز سفری به کرمانشاه داشته باشید، در منطقه شرق استان و در شهرستانهایی همچون صحنه و سنقر و کنگاور و نیز در منطقه اورامانات با آب و هوایی بسیار سرد مواجه خواهید شد، اما در قسمت غربی استان و در شهرستانهایی همچون قصرشیرین، گیلانغرب و سرپلذهاب تنها با فاصله حدود یکی دو ساعت از شرق استان، آب و هوایی بسیار لطیف و بهاری را خواهیم داشت.
وی به وجود دو باغ شهر هرسین و صحنه در کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: این دو باغ شهر با باغات فراوان، در کنار آبشار پیران در سرپل‌ذهاب و غار قوری قلعه در روانسر برای گردشگرانی هم که به طبیعت علاقمند هستند، بسیار پرجاذبه خواهند بود.
سرپرست میراث فرهنگی استان به ظرفیت‌های کرمانشاه برای مسافران نوروزی و تورهای راهیان نور که به گردشگری جنگ علاقمندند نیز اشاره کرد و گفت: این استان در طول هشت سال دفاع مقدس همواره مورد تهاجم دشمن قرار داشته و در حال حاضر هم یادمان‌های زیادی از آن دوران و رشادت‌های دلاور مردان ایرانی در استان به یادگار مانده است که از جمله آنها می توان به یادمان مرصاد، یادمان شهدای پاوه، یادمان بازی دراز، یادمان شهید بهشتی در قصرشیرین، یادمان مطلع الفجر در گیلانغرب، یادمان پادگان ابوذر و ارتفاعات بازی دراز اشاره کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه از نظر صنایع دستی هم استانی بسیار غنی است، گفت: پیشینه صنایع دستی کرمانشاه بسیار کهن است، بگونه‌ای که با توجه به این ظرفیت مهم نودشه به عنوان شهر ملی گیوه، هرسین به عنوان شهر ملی گلیم، فش به عنوان دهکده ملی سازهای سنتی و دالاهو به عنوان شهر ملی تنبور به ثبت ملی رسیده است.
فرمانی به تنوع خوراک‌ها و شیرینی‌های کرمانشاه هم اشاره کرد و گفت: کرمانشاه سی و هفتمین شهر خلاق خوراک در دنیا است و در حال حاضر هم دنده کباب کرمانشاهی، خورشت خلال و کباب کاردی به عنوان غذا و نان برنجی، کاک و نان خرمایی به عنوان شیرینی‌های این دیار در ایران دارای شهرت زیادی هستند و گردشگران از این شیرینی‌ها به عنوان سوغات به همراه خود به شهرشان می‌برند.
وی با بیان اینکه کرمانشاه با چنین جاذبه‌های بی شماری برای گردشگرانی با سلیقه‌های مختلف جذاب خواهد بود، افزود: ما نیز برنامه ریزی کرده‌ایم تا میزبانانی شایسته برای میهمانان خود باشیم و طی پویشی که از 15 اسفند ماه آغاز خواهد شد، مردم ایران را برای دیدن کرمانشاه دعوت خواهیم کرد.
سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: برپایی نوروزگاه‌ها در سه پایگاه ملی و دو پایگاه جهانی با برنامه‌هایی متنوع و جذاب همچون بازیهای بومی محلی، جشنواره اقوام و اجرای موسیقی غنی محلی ایرانی برای گردشگران نوروزی در دستورکار قرار گرفته است.
وی از برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در نقاط مختلف استان به عنوان یکی دیگر از این برنامه‌ها نام برد و گفت: برای گردشگرانی که به کرمانشاه سفر می‌کنند و به منظور آشنایی آنها با جاذبه‌های گردشگری استان علاوه بر راه اندازی سایت "کرمانشاه گشت" کتابچه‌ها و بروشورهای معرفی استان را هم در اختیار آنها قرار خواهیم داد.
به گفته این مسئول، در استان کرمانشاه 27 هتل، چهار هتل آپارتمان، 20 میهمانپذیر، 50 خانه مسافر،‌ 48 اقامتگاه بوم گردی، 17 مجتمع گردشگری و 33 واحد پذیرایی بین راهی فعالیت می‌کنند که در مجموع ظرفیت اسکان حدود پنج هزار مسافر نوروزی را در هر شبانه روز دارند.
 

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/365064/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«زندگی به شرط خنده»، در راه شبکه آی‌فیلم

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس