يکشنبه ۷ تير ۱۴۰۵
ورزشی

سهمیه بازیکن خارجی لیگ برتر کاهش یافت

سهمیه بازیکن خارجی لیگ برتر کاهش یافت
عصر کرد - ورزش ۳ /با اعلام رسمی سازمان لیگ تعداد بازیکن خارجی مجاز به عدد چهار تنزل پیدا کرد. یکی از مهم‌ترین مصوبات هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که می‌تواند بازار ...
  بزرگنمايي:

عصر کرد - ورزش 3 /با اعلام رسمی سازمان لیگ تعداد بازیکن خارجی مجاز به عدد چهار تنزل پیدا کرد.
یکی از مهم‌ترین مصوبات هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که می‌تواند بازار نقل‌وانتقالات تابستانی را به طور کامل تحت تأثیر قرار دهد، کاهش قابل توجه سهمیه بازیکنان خارجی باشگاه‌های لیگ برتری است؛ تصمیمی که با توجه به شرایط اقتصادی باشگاه‌ها اتخاذ شده است.
بر اساس این مصوبه، تعداد بازیکنان خارجی مجاز برای هر باشگاه لیگ برتری از هشت نفر به چهار نفر کاهش پیدا کرده است. به این ترتیب، سهمیه خارجی‌ها نسبت به فصل گذشته نصف شده و باشگاه‌ها از این پس تنها امکان استفاده از چهار بازیکن خارجی را در فهرست خود خواهند داشت.
این تصمیم در حالی اتخاذ شده که بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتری در هفته‌های اخیر برنامه‌ریزی خود را بر اساس سهمیه هشت‌نفره انجام داده بودند و حالا ناچار خواهند بود سیاست نقل‌وانتقالاتی خود را با مقررات جدید تطبیق دهند. کاهش سهمیه خارجی‌ها همچنین می‌تواند بر قراردادهای در حال مذاکره و حتی ترکیب برخی تیم‌ها برای فصل آینده نیز تأثیر مستقیم بگذارد.
فدراسیون فوتبال دلیل این تصمیم را شرایط اقتصادی حاکم بر باشگاه‌ها عنوان کرده و بر اساس مصوبه جدید، از آغاز فصل آینده هر باشگاه تنها مجاز به جذب و استفاده از حداکثر چهار بازیکن خارجی خواهد بود.
نکته جالب اینکه به این ترتیب تغییری بزرگ در فوتبال ایران رخ خواهد داد و تیمهایی مانند پرسپولیس و استقلال و تراکتور و حتی چادرملو که تعداد بازیکن خارجی بیشتری داشتند، باید با تعدادی از نفرات خود وداع کنند. این موضوع خصوصا برای پرسپولیس بحرانی تر خواهد بود چرا که 5 بازیکن خارجی این تیم تحت قرارداد هستند.
در همین حال، این موضوع باعث خواهد شد تا رقابت برای خرید بازیکنان داخلی هم بیشتر شود و احتمالا دستمزد آنها هم رو به فزونی خواهد رفت که شاید چالش بعدی فوتبال ایران باشد.


نظرات شما