عصر کرد
آشنا نبودن با مفهوم تبلیغات از آسیب های جدی جامعه اقتصادی کردستان است
شنبه 16 اردیبهشت 1402 - 12:06:10 PM
ایسنا
عصر کرد -   استاد حوزه مدیریت و بازاریابی محصولات هنری، با اشاره به اینکه،یکی از آسیب های جدی جامعه اقتصادی استان کردستان آشنا نبودن با مفهوم تبلیغات و بازاریابی است، گفت: اکثریت کسبه با مفهوم درست تبلیغات آشنا نیستند و حتی آن را با بازاریابی اشتباه می‌گیرند.
پویان شاهرخی  در رابطه با اهمیت و مفهوم تبلیغات در جامعه اظهار کرد: تبلیغات یکی از عوامل فروش بوده که هدف اصلی آن آگاه سازی مخاطبان از یک محصول یا یک پیام است.
  وی با اشاره به اینکه، تبلیغات صرفاً برای محصولات تجاری کاربرد ندارد، افزود: تبلیغات جنبه های اجتماعی و یا سیاسی هم دارد که خود شامل زیر مجموعه های زیادی است که جدای از انواع تبلیغات اهداف مختلفی را هم شامل می شود.
این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه، کاربرد اصلی تبلیغات آگاه سازی مخاطبان است، عنوان کرد: به عنوان مثال، شما بهترین دکتر ایران باشید و افتخارات زیادی هم کسب کرده اید تا زمانی که مردم نداند و اطلاع نداشته باشند که شما چه شخص بزرگی هستید، پس قطعاً مخاطب هم نخواهید داشت و حالا شاید با خود می گویید که دکتر ها تبلیغ نمی‌کنند، اما پیشنهاد مردم به یکدیگر، خود یک تبلیغ محسوب می شود که در زبان تخصصی "تبلیغات ویروسی" نام دارد.
به گفته وی، تاثیر تبلیغات در جامعه کاملا قابل مشاهده است؛ همه ما به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر سرمایه داری قرار گرفته ایم و این امر خود جای تأمل دارد، اما تبلیغات به درستی ایجاد خط فکر و آگاه سازی کرده و به مخاطب امکان انتخاب می دهد.
وی بیان کرد: تبلیغات در اقتصاد شخصی نیز برای تبلیغ کننده بستر رشد کسب و کار را فراهم می کند، که متاسفانه بیشتر کارآفرینان از این امر مهم غافل شده و به دنبال توجیه آن هستند.
شاهرخی، با اشاره به اینکه،یکی از آسیب های جدی جامعه اقتصادی استان کردستان آشنا نبودن با مفهوم تبلیغات و بازاریابی است، افزود: اکثریت کسبه با مفهوم درست تبلیغات آشنا نیستند و حتی آن را با بازاریابی اشتباه می‌گیرند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: متاسفانه حتی اکثریت کسبه، اصلأ اعتقادی به تبلیغات ندارند، و دلیل این موضوع، افرادی هستند که در گذشته بدون داشتن هیچ گونه سوادی شروع به تبلیغات کرده و یا تبلیغات خود را به افرادی داده اند که تخصصی در این کار نداشته اند.
وی تصریح کرد: پویایی اقتصاد خرد، فقط در گرو بازاریابی درست است، زمانی که محصول شما در بازار جایی نداشته باشد پس بدون شک کسب و کار شما معیوب است و این فرایند مانند یک دومینو به اطراف ضربه وارد می کند و سایر کسب و کار های اطراف را دچار مشکل می کند.
شاهرخی، با تاکید بر اهمیت آسیب شناسی در زمینه تبلیغات در بازار و جامعه عنوان کرد: مردم به لمس فیزیکی هر چیزی عادت دارند و معتقدند که موارد غیر قابل لمس قابل سرمایه گذاری نیست.
به عقیده وی، تبلیغات، تا زمانی که مردم نتیجه مثبت آن را نگیرند نهادینه نمی شود و برای تحقق این امر باید آموزش در رأس قرار گیرد.
این استاد دانشگاه، آموزش را رکن اصلی کسب و کار ذکر کرد و افزود: شرایط اقتصادی استان به صورتی است که نمی توانند برای تبلیغات با آژانس های تبلیغاتی قرارداد ببندند، اما این موضوع هم قابل قبول نیست که خودشان نمی توانند این کار را انجام بدهند.
وی، در راه اندازی یک کسب و کار، واحد تبلیغات و بازاریابی اولین عنصری است که باید شکل بگیرد، چرا که اول ما باید به فکر فروش باشیم بعد تولید، تولیدی که فروش نداشته باشد به شکست ختم می شود.
 

http://www.Kurd-Online.ir/Fa/News/706542/آشنا-نبودن-با-مفهوم-تبلیغات-از-آسیب-های-جدی-جامعه-اقتصادی-کردستان-است
بستن   چاپ