هزار و 832 دانشآموز پایه اول در کردستان دیرآموز هستند
دوشنبه 11 مهر 1401 - 8:58:53 AM
ایرنا
|
|
عصر کرد - طالب محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از 31 هزار و 533 نوآموزی که در برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان کردستان شرکت کردند، 3 هزار و451 نفر در مرحله اول آمادگی حد نصاب لازم را کسب نکرده و به مرحله تخصصی هوش ارجاع شدند. وی با بیان اینکه از این تعداد، هزار و 832 نفر دیرآموز هستند، افزود: هزار و 393 نفر بدون مشکل، سه نفر معرفی به بهزیستی، 11نفر ارزیابی سال آینده، 145 نفر به مدارس استثنایی معرفی و 67 نفر هم تاکنون به مرحله تخصصی مراجعه نکرده اند. رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: دانش آموزان دیرآموز (مرزی) نیاز به تمرین و تکرار بیشتری دارند و باید در کلاسهایی حضور داشته باشند که تراکم کمتری دارند تا معلم بیشتر بتواند با آنها تمرین کند. دبیر اجرای ستاد سنجش کردستان ادامه داد: فراگیرسازی و جایدهی این دانش آموزان در مدارس عادی راهی برای شکوفایی تواناییهای بالقوه آنان است، از این رو باید برنامه ها و تمهیدات خاصی را برای سازگاری تحصیلی آنان رعایت و اجرا کرد. وی با بیان اینکه هوش دانش آموزان دیرآموز معمولاً یک انحراف معیار پایین تر از هوش عادی است، افزود: آگاهسازی اولیا، بهرهمندی ازخدمات مشاورهای، ارائه خدمات ویژه آموزشی و کارآمدی معلمان، خطر حذف شدن این دانش آموزان در جریان آموزشی را کاهش می دهد. رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با برشمردن پایه اول ابتدایی به عنوان پایه بنیادین در طول سالهای تحصیلی اظهار داشت: عدم شناسایی به موقع و عدم توجه به مشکلات جسمی و ذهنی کودکان میتواند سلامت کودکان را به مخاطره انداخته و باعث ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری در آنان شود. وی گفت: نقش آموزش و پرورش در رشد شخصیت دانش آموزان ممتاز است و بعد از خانواده، مدرسه و معلم از ارکان اصلی تربیت به حساب میآیند که از تواناییها، نقاط ضعف و قوت، نیازها و مهارتهای آنها آگاه هستند.
http://www.Kurd-Online.ir/Fa/News/286943/هزار-و-832-دانشآموز-پایه-اول-در-کردستان-دیرآموز-هستند
|