عصر کرد
یک کرمانشاهی بر بام آفریقا ایستاد
چهارشنبه 30 شهریور 1401 - 1:02:01 PM
ایسنا

عصرکرد- این کوهنورد کرمانشاهی با بیان اینکه قله کلیمانجارو بلندترین قله قاره آفریقاست، اظهار کرد: از چند هفته پیش از صعود به این قله تمرینات آمادگی جسمانی خود را آغاز کردم و یک هفته مانده به اعزام یک صعود شبانه هم به قله پرآو داشتم.

وی ادامه داد: سرانجام 17 شهریور به همراه یک تیم شش نفره از تهران، اصفهان و اهواز از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) به سمت کشور تانزانیا پرواز کردیم و وارد شهر  دارالسلام این کشور شدیم.

فیضی اضافه کرد: پس از آن به شهر موشی رفتیم و از آنجا پس از طی مسیری یک ساعت و نیمه به ورودی جنگل های قله کلیمانجارو رسیدیم.

وی با بیان اینکه صعود به قله کلیمانجارو چهار روز طول کشید، افزود: در مسیر صعود به قله سه کمپ وجود داشت و در نهایت ساعت 8 صبح روز 23 شهریور توانستیم به قله صعود کنیم.

این کوهنورد کرمانشاهی که در طرح سیمرغ به 31 قله بلند ایران صعود کرده، افزود: کلیمانجارو قله ای آتشفشانی است که سختی هایی در مسیر صعود به آن وجود دارد.

وی از همجواری این قله آتشفشانی با تعدادی از پارک سافاری های آفریقا یاد کرد و گفت:  پس از صعود به قله از یکی از سافاری پارک ها و حیات وحش آفریقا هم بازدیدی داشتیم و پس از آن به کشور بازگشتیم.

فیضی در پایان از برنامه اش برای صعود به قله اورست در آینده ای نزدیک خبر داد.