عصر کرد - انقلاب بازی در تلگرام با Notcoin؛ تجربه ساده، گیمپلی اعتیادآور و اقتصاد توکنمحور
بازی نوین Notcoin Kicking در سال گذشته آغاز شد و موفق به جلب توجه صدها میلیون بازیکن در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام شد. اما از آن زمان تمایل به استفاده از مدلهای Token به صورت کمحرکت به تدریج به پروژههای پیچیدهتر و گستردهتر منجر شده است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان

ساشا پلونوف، بنیانگذار Notcoin، به Decrypt اعلام کرد که او اعتقاد دارد تقاضا برای بازیهای شیر به گوش پس از عرضه NotCoin به طور چشمگیری افزایش نخواهد یافت، حتی در صورت افزایش چشمگیر تعداد بازیهای موجود در آن. او بیان کرد که اشباع بازار، از دیدگاه او، دلیل اصلی آن است که به نظر او ژانر شیر به گوش به سرعت منقرض میشود.
در اعماق اشباع، بازیهای «تپ برای کسب» دارای حلقههای گیم پلی ابتکاری بودند که شامل فعالیتهای یکنواخت مبتنی بر ضربه زدن به صفحه برای کسب امتیاز در بازی بود. این تجربه تمرکز زیادی به دنبال داشته و با افزایش مشارکتها علاقهمندان را بیشتر از پیش جذب میکرد، به خصوص اینکه همگی به دنبال کشف یک هواپیمای فضایی پیشرفته بودند.
ساشا و برادرش ولادیمیر پلونوف، بنیانگذاران همکار Notcoin، با اتکا به تجربیات گذشته خود، باور دارند که تلگرام با تاکید بعدی بر پاداشهای توکن متمرکز، در آینده به بازیهایی با گیمپلی بالا راه خواهد یافت.
“ما دنبال گذشتههای 10، 15، 20 ساله خود میگردیم، به دنبال مثالهایی از بازیهایی که در گذشته مورد توجه بودند، زیرا مردم فقط تمایل داشتند آنها را بازی کنند.” “و ما سعی داریم این مکانیکها را بهدست گرفته و با یک فرمت نوین مجدداً پیادهسازی کنیم و همچنین لایهی دوم اقتصادی [رمزنگاری] را معرفی کنیم.”
یادگیری از موج شیر به زباله ، بنیانگذاران معتقدند که ایجاد یک اقتصاد پایدار از طریق پلت فرم بازی های خود این بار بسیار مهم است-به این دلیل که بیشتر قیمت های نشانه های شیر به گوش پس از پرتاب مربوطه کاهش یافته است.
به منظور فراهم کردن یک بازار آزاد، این اقتصادها از توکن تلگرام (TON) استفاده می کنند تا امکان تجارت پوست و سایر مواد آرایشی بین بازیکنان را فراهم کنند. ساشا بار دیگر تأکید کرده است که آنها تمایل دارند از هرگونه مکانیزم “پرداخت به برنده” دوری کنند.
ساشا به اقتصاد از پوست ضد اعتصاب نگاه می کند که به تخمین زده می شود ارزش آن 4.2 میلیارد دلار است، و فکر میکند که بازیهای تلگرام نیز به این اقتصاد نیاز دارند. او از موفقیت بازیهای موبایل مانند Candy Crush Saga و Clash of Clans یاد میکند و اعتقاد دارد که یک اقتصاد پایدار گام بعدی آشکار برای صنعت است.
“انجام دادن یک بازی کلاسیک راحت تر از چیزی است. با فروشگاه اپلیکیشن، بازی مورد نظرتان را دانلود کنید و لذت ببرید.” “در تلگرام، بدون نیاز به ثبت نام، به راحتی میتوانید از حساب کاربری خود استفاده کنید. فقط کافی است برنامه وب را اجرا کنید و در لحظه بازی را شروع کنید.”
استفاده آسان از این ویژگی باعث افزایش پتانسیل ویروسی اجتماعی میشود. این امر منجر به افزایش تعداد بازیهایی میشود که افراد ایجاد میکنند زیرا توسعهدهندگان افراد را به دعوت دوستان خود برای دریافت پاداشهای درون بازی تشویق میکنند. اولیانا سالو، رئیس طراحی و مدیر تولید بازی Not، باور دارد که بازیهای کلاسیک نیز میتوانند از این قابلیت تلنگرام استفاده کنند.
در سال 2024 ، WeChat اعلام کرد که هر ماه 500 میلیون کاربر بازی های درون برنامه ای را روی سیستم عامل خود بازی می کنند. ساشا نمیخواهد که بازیها برای ارزش مشابهی در تلگرام موفق شوند، زیرا اخیراً تلگرام به 1 میلیارد کاربر فعال رسیده است.
“تلگرام این امکان را به هر فردی از هر نقطهای در جهان میدهد تا با فشار دادن یک دکمه، [یک بازی را انجام دهد].” با این پیشفرض، من اعتقادی به حضور موفق بازیهای تلگرام در بازارها ندارم.”
برای ادامه تجربه بازی در تلگرام و رسیدن به اهداف بازیتان، توسعه دهندگان بازیها دیگر به بازسازی بازیهای ویدیویی کلاسیک در این پلتفرم ادامه نمیدهند. اولین تلاش این توسعهدهندگان در بازسازی بازی کلاسیک در مرورگر در بازی Agar.io بود که بیاستفاده ماند، اما زمانهای بهتری در کارهاست که ممکن است بازیهای بیشتری به تلگرام اضافه شوند.
برادران Plotvinov متوجه شدند که موفقیت ویروس Notcoin به طرزی سریع و غیرمنتظره برای آنها رخ داد و این تجربه آنها را به این فراخوردند که برای به دست آوردن شهرت نیازی به ارائه یک محصول کامل نیست. به جای آن، آنها تمایل دارند ایدههای خوب خود را سریعاً به عمل بیاورند و در مواجهه با بازخورد کاربر، واکنش مناسبی از خود نشان دهند. آنها اعلام کردند که این استراتژی رویاها را به واقعیت تبدیل میکند، و پیشنهاد دادند که این روش بازیهای ویدیویی را تا کمی جدیتر نمیسازد.
ولادیمیر گفت: “ما به این روش حرکت خواهیم کرد.” “گاهی اوقات با توسعه دهندگان که سعی در ساخت موشک دارند ، ملاقات می کنم ، اما واقعاً لازم نیست. شما می توانید یک دسته از ویژگی های کوچک ایجاد کنید ، آن را راه اندازی کنید ، آن را ببینید ، بازخورد بگیرید و با آن کار کنید.”
http://www.Kurd-Online.ir/Fa/News/996162/انقلاب-بازی-در-تلگرام-با-Notcoin؛-تجربه-ساده،-گیمپلی-اعتیادآور-و-اقتصاد-توکنمحور