عصر کرد

آخرين مطالب

شهادت 50 روحانی، مفتی و عالم کردستان در مسیر انقلاب اجتماعی

شهادت 50 روحانی، مفتی و عالم کردستان در مسیر انقلاب
  بزرگنمايي:

عصر کرد - نماینده کردستان در مجلس خبرگان گفت: 50 روحانی، مفتی و عالم خصوصاً شهید ملاحیدر فهیم و حاج ماموستا ملا محمد شیخ‌الاسلام جان خود را فدای ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی کرده و به خاطر عدم همراهی ضدانقلاب، به درجه رفیع شهادت نائل شدند. - اخبار استانها -
ماموستا اقبال بهمنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با اشاره به آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری در افق جدید و ساختار تمدن نوین اسلامی دفاع و صیانت از اصالت شعای‌های بنیادین مولفه‌های اساسی نظام جمهوری ایران نقش بسیار خوبی را داشته و برای شایسته‌سالاری و دفاع از امانت‌ها و ارزش‌های اسلامی و مردم مظلوم فلسطین، بیداری اسلامی و تدبین جایگاه وحدت و انسجام ملی و دینی تلاش بسیاری کرده است.
وی با اشاره به اینکه کردستان بیش از پنج هزار شهید تقدیم استقرار و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده و بیش از پنجاه نفر روحانی، مفتی و عالم جان خود را فدای ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی کرده و مردمان این دیار شایسته والاترین خدمات هستند.افزود: خصوصاً شهید حاج ماموستا ملا محمد شیخ‌الاسلام نماینده اسبق مجلس خبرگان رهبری که در ماه رمضان با زبان روزه در مسجد توسط گروه‌های افراطی به درجه شهادت رسید، یکی از علمای برجسته خطه کردستان است که جانش را تقدیم انقلاب کرد.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید حاج ماموستا ملاحیدر فهیم در سال 1362 در اول محرم اسیر گروه‌های ضدانقلاب شده و در دهم محرم بعد از نماز ظهر به درجه رفیع شهادت می‌رسد و قبل از لحظه شهادت فرموده «الحمدالله که در ساعاتی به دیدار پروردگار میروم که حضرت امام حسین (ع) فرزند فاطمه زهرا (ع) هم شهید شده است».
شهیدی که علیه اسلام و امام خمینی(ره) فتوا نداد
وی خاطرنشان کرد: شهید ملامحمد کریمیان که در شهر سنندج ضدانقلاب در شب تاریک به خانه ایشان حمله می‌کنند و از او می‌خواهند که بر علیه اسلام و امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی فتوا دهد که آنها از آن سوء استفاده کنند ولی ایشان با شجاعت تمام، قلم در دست می‌گیرد و می‌نویسد اولی از دومی و دومی از اولی بر حق‌تر است و تهدید می‌کنند که ملا محمد را با کتاب‌هایت آتش می‌زنیم و این عالم را هم برای استقرار نظام اسلامی با کتاب‌هایش به آتش می‌کشند و شهید می‌شود.
ماموستا بهمنی یادآور شد: صدها عالم و دانشمند کُرد برای اجرای حاکمیت و شریعت اسلام شهید و یا اسیرو شکنجه و خسارات زیادی متحمل شده‌اند، لذا مردم کردستان عاشق اهل بیت پیامبر بوده و فتاوای مقتدای خویش حضرت امام شافعی پیروی کرده و‌ محبت اهل بیت را برخود واجب می‌دانند.
وی عنوان کرد: امام شافعی در زمانی که زندگی می‌کرد محبت اهل بیت جرم بوده و به خاطر فتاوای و اشعارش به زندان می‌فرستند، می‌فرماید: «یا أهلَ بَیتِ رَسولِ اللّه ِ، حُبُّکُمُ فَرضٌ مِنَ اللّه ِفِی القُرآنِ أنزَلَهُ کَفاکُمُ مِن عَظیمِ القَدرِ أنَّکُمُ مَن لَم یُصَلِّ عَلَیکُم لا صَلاهَ لَهُ» امام شافعی با توسل به اهل بیت امید شفاعت آنها را دارد آلُ النَّبِیِّ ذَرِیعَتِی وَهُمُ إِلَیْهِ وَسِیلَتِی أَرْجُو بِهِمْ أُعْطَى غَدًابِیَدِی الْیَمِینِ صَحِیفَتِی. در کردستان بارگاه امام زادگان مکانی برای تعلیم و مفاهیم اسلام هست و مورد تکریم و زیارت مردم متدین است.
منتخب مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: موضوع حکومت در طول تاریخ بشر، یکی از مهم‌ترین دغدغه انسان‌ها بوده و هست و نظام حکومت دینی، در فلسفه بعثت انبیاء نهفته است و تنها راه نیل به اهداف رسالت پیغمبران الهی تشکیل حکومت برای اجرای شریعت و احکام و اخلاق عدالت بر مبنای کُتب آسمانی بوده و می‌باشد.

عصر کرد

انقلاب اسلامی معادلات قدرت در جهان را بر هم زده است
وی با ذکر اینکه در اسلام هم برپایی حکومت اسلامی از ضروریات این دین مبین است، اضافه کرد: اولین اساس و پایه‌ای که نظام حکومت در اسلام بر آن استوار بوده، این است که قانونگذار ذات پروردگار است و هیچ انسانی در هر مقامی که باشد حق ندارد اصول و قوانین را وضع کند که مغایر با اصولی باشد که خداوند آن را وضع کرده است، مگر در مواردی که نصّ شریعتی درباره آنها نازل نشده استف لذا شریعت اسلام بیان حکم این گونه مسائل را به علماء و مجتهدین واگذار کرده است.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند درباره اجراءِ احکام به پیامبر اسلام(ص) فرموده «إِنَّا أَنْزَلْنَا إِلَیْکَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ لِتَحْکُمَ بَیْنَ النَّاسِ بِمَا أَرَاکَ اللَّهُ ۚ وَلَا تَکُنْ لِلْخَائِنِینَ خَصِیمًا» و خداوند به ایمان داران دستور می‌دهد تا از شریعت و قانون قرآن پیروی کنند و آنان را از پیروی چیزهای که مخالف آن باشد بر حزر می‌دارد. «اتَّبِعُوا مَا أُنْزِلَ إِلَیْکُمْ مِنْ رَبِّکُمْ وَلَا تَتَّبِعُوا مِنْ دُونِهِ أَوْلِیَاءَ اطاعت از خدا و رسول خدا(ص) و اوللامر واجب دانسته است. 
به گفته وی، امروزه وقتی به تحولات جهان نگاه می‌کنیم نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از 4 دهه با سه اصل مهم نخست؛ انقلاب اسلامی که استقلال و آزادی و جمهوریت در جهان به ترویج اسلام پرداخته، دوم؛ رهبری که با الگوگیری از سیره حضرت رسول‌الله(ص) و اهل بیت(ع) و آموزه‌های قرآن و آخر حضور مردم در صحنه‌های سیاسی فرهنگی و اقتصادی توانسته مقتدرانه در جهان و معادلات دنیا تأثیرگذار باشد، روبه‌رو است.
ماموستا بهمنی با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: این اقدام برای جمهوری اسلامی ایران در دنیا جایگاه دیگری بوجود آمد و ابهت و قدرت و توان نظام اسلامی را بر همگان مشخص کرد اما نباید فراموش کنیم که دشمنی با جمهوری اسلامی کماکان در سنگرهای دیگر ادامه دارد.
نظام برای پیشرفت کردستان قدم‌های خوبی برداشته است
وی هشدار داد که دشمنان در دو سنگر اقتصادی و فرهنگی بر علیه جمهوری اسلامی فعالیت‌های گسترده‌ای می‌کنند در عرضه اقتصادی یا تحریم‌های ظالمانه و در عرضه فرهنگی با رسانه‌های خود برای کمرنگ نشان دادن اعتقادات مردم مسلمان و شریف ایران با عناوین مختلف کار دروغ‌پردازی می‌کنند. 
منتخب مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مردم کردستان و علمای این دیار همچو گذشته برای استمرار حاکمیت نظام جمهوری اسلامی گوش به منویات مقام معظم رهبری بوده و هستند. گرچه مردمان این دیار در زمان جنگ تحمیلی دچار خسارات‌های جانی و مالی زیادی شده‌اند اما همیشه پشتیبان و مدافع نظام بوده‌اند.
ماموستا بهمنی ابراز داشت: خوشبختانه نظام هم برای پیشرفت و توسعه استان قدم‌های خوبی برداشته اما کافی نیست لذا مردم هم انتظار دارند مسئولان و دولت در راه توسعه و خدمت‌رسانی و ایجاد اشتغال برای جوانان فعالیت مضاعف نشان دهد.
انتهای پیام/481/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/836719/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مجموعه قصه های جالب از پیامبران(ع)

ضربه محکم مهاجم اسلوواکی توسط دروازه بان بلژیک دفع شد

موقعیت فوق العاده ای که لوکاکو در عین ناباوری از دست داد

زینچنکو: خجالت می‌کشم به صورت هواداران نگاه کنم!‏

ستاره رومانی: از شادی مردم‌مان هیجان زده‌ام

لالیگا، مقصد غیرمنتظره ستاره آلمانی

گل اول بلژیک توسط لوکاکو در دقیقه 56 که به دلیل آفساید مردود شد

سپاهان و فرصت عبور از همشهری

ضربه لوکاکو توسط دروازه بان دفع شد

نجات فوق العاده مدافعان اسلوواکی که مانع از گل اول بلژیک شد

ضربه لوکاکو به کنار دروازه اسلوواکی برخورد کرد

صاحب یکی از این امضاها قرار است رییس‌جمهور چهاردهم باشد | تصویر

نقش ساعت داخلی بدن در درمان سرطان

گلایه یک امام جمعه از جابجایی مدیران با تغییر دولت و مجلس /با این روش رشد 8 درصدی در اقتصاد مقدور است؟

جبلی: نقطه کانونی برنامه‌های انتخاباتی ریاست جمهوری اقتصاد است

مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری با محوریت اقتصاد آغاز شد

استفاده از شیوه «نانو حباب»، میزان پرورش ماهی در کرمانشاه را 2 برابر می‌کند

مشارکت" تنها راه توسعه جزیره کیش است

آدم اصیل به کسی میگن که...

گل اول اسلواکی به بلژیک توسط ایوان شرانز

پرستاره‌ترین ورژن قهرمان المپیک برابر ایران

یوردانسکو: امیدوارم کاپیتان جواب سلامم را بدهد!‏

ستاره رومانی: این پیروزی را جشن نمی‌گیریم

ظاهر متفاوت قایدی که تاکنون ندیده‌اید

تیم جوانان با پیروزی راهی تورنمنت کافا شد

تیم تنیس دختران ایران به جمع 4 تیم برتر کازان نرسید

اشتباه مهلک دروازه بان اسلوواکی و ضربه تروسارد که از بالای دروازه به بیرون رفت

آقای گل لیگ برتر در تور الاتحاد کلباء

رئیس اینتر: با بوفون موافق هستم

گزارش زنده؛ بلژیک 0 _ 1 اسلواکی

برنده جایزه اول فستیوال های جهانی، سفیر طبیعت و محیط زیست کیش شد.

معرفی کتاب «نمایش هولناک»

ترکیب رسمی بلژیک - اسلواکی

عامل دومین اشتباه بزرگ در نقش جهان

موراتا: با افتخار خودم را فدای اسپانیا می‌کنم

اسامی داوران روز اول دور دوم مرحله گروهی یورو 2024

نیکولای استانچو، بهترین بازیکن دیدار رومانی و اوکراین

خلاصه بازی رومانی 3 _ 0 اوکراین

10 روز تا انتخابات؛‌ اقتصاد، موضوع اولین مناظره

10 روز تا انتخابات؛ اقتصاد، موضوع اولین مناظره

ادامه حمایت مجلسی‌ها از جلیلی

10 روز تا انتخابات؛‌ اقتصاد، موضوع اولین مناظره/دیدار نامزدها با موحدی‌کرمانی

«دانش ورزی حاصلخیز»در کتابفروشی‌ها/روایت حضور زنان در عرصه فناوری

گل دوم رومانی به اوکراین توسط رازوان مارین

گل سوم رومانی به اوکراین توسط دنیس دراگوش

توپ در زمین مسی؛ رونالدو در جام جهانی بازی می‌کند

10 سیو برتر لیگ برتر انگلیس 2023/24

ورود جیمی جامپ در بازی اوکراین و رومانی

بزرگ‌ترین انتقال تاریخ لیگ برتر در سیرجان!

شور و حال دیدنی هواداران رومانی در خیابان‌های مونیخ