عصر کرد

آخرين مطالب

نوری: نکونام و بازیکنان الآن هم نمره بیست می‌گیرند ورزشي

نوری: نکونام و بازیکنان الآن هم نمره بیست می‌گیرند
  بزرگنمايي:

عصر کرد - ورزش 3 /پیشکسوت استقلال می‌گوید که بعضی‌ها نه می‌خواهند و نه اجازه می‌دهند که تیم جواد نکونام قهرمان لیگ برتر شود.
استقلال با توقف برابر نساجی، صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر را از دست داد. آبی پوشان در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ بیست و سوم، باید چشم انتظار توقف پرسپولیس در یکی از دو بازی‌های باقی‌مانده‌اش برابر شمس آذر و مس رفسنجان باشند تا بتوانند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.
محمد نوری یکی از پیشکسوتان فعال استقلال است که همواره در این سال‌ها و فارغ از نام‌هایی که روی نیمکت می‌نشینند، از تیم محبوبش حمایت کرده و حالا نیز او در گفت‌وگویی که با ما داشته، از هواداران درخواست کرده است تا با حضور در استادیوم آزادی، به حمایت از شاگردان نکونام بپردازند.
در زیر، چکیده مصاحبه خبرنگار ما با محمد نوری، پیشکسوت استقلال را می‌خوانید:
* از قبل معلوم بود بازی با نساجی سخت است
او ابتدا درباره بازی با نساجی می‌گوید: بازی بسیار حساسی بود، ما از قبل هم می‌دانستیم که نساجی تیم بسیار چغر و سرسختی است. آقای ساکت الهامی در هر تیمی که باشد، مقابل استقلال سفت و دفاعی بازی می‌کند. خود من پیش‌بینی کرده بودم که بازی سختی خواهد بود.

* اطلاع از نتیجه بازی پرسپولیس اثرگذار بود
استرس از دست ندادن امتیاز نیز مزید بر علت شده بود. من فکر می‌کنم اگر استقلال فشار بیشتری وارد می‌کرد، می‌توانست به گل برسد. تصور می‌کنم سه گلی که پرسپولیس در نیمه نخست دریافت کرد، روی عملکرد بازیکنان اثرگذار بود. چون‌که از کنار زمین یا داخل رختکن نتیجه بازی رقیب را به گوش بچه‌ها رسانده بودند و آنها تصور نمی‌کردند نتیجه آن بازی عوض شود.
* از هر 20 کارشناس داوری، 15 نفر پرسپولیسی هستند
او درباره انتقادها از داوری این مسابقه نیز می‌گوید: در مجموع داوری‌ها همیشه علیه تیم ما بوده است، در همین مسابقه یک پنالتی تیم ما سوخت. حالا من قبلاً گفته بودم از هر 20 نفر کارمند صدا و سیما، 19 نفر طرفدار تیم پرسپولیس هستند. این آمار در میان کارشناسان داوری نیز 15 از 20 است یعنی 15 نفر از آنها طرفدار پرسپولیس هستند و به نفع پرسپولیس صحبت می‌کنند و صحنه‌ها را به سود این تیم کارشناسی می‌کنند. ما از قبل نسبت به آقای بیژن حیدری مشکل داشتیم و بازیکنان نیز روی این مسئله حساس بودند. به طور کلی من فکر می‌کنم روز بچه‌ها نبود و بدشانسی آوردند. ما امتیازات حساسی را از دست دادیم.
* پرسپولیسی‌ها روی داور هجمه وارد کردند
پرسپولیس نیز با استفاده از فشار هواداران و حواشی که نیمکت این تیم کنار زمین ایجاد کرد و با ریختن درون زمین و فریاد کشیدن بر سر داور و انفجار نارنجک، باعث شدند تا روی داور هجمه وارد شود. پرسپولیس یک امتیاز از ما جلو افتاده اما هنوز دو بازی باقی‌مانده و ما امیدوار هستیم. آنها دیدارهای سختی مقابل شمس آذر و مس رفسنجان در پیش دارند. امیدواریم که پرسپولیس در بازی‌هایش اشتباه کرده و امتیاز از دست بدهد. ما نیز هر دو دیدار را پیروز شویم و به قهرمانی برسیم.
* من به عملکرد نکونام نمره 20 می‌دهم
او درخصوص عملکرد جواد نکونام در این فصل می‌گوید: باید به آقای نکونام، بازیکنان و هواداران نمره 20 داد. من برای این حرفم دلیل دارم. شما از ابتدایی فصل دیدید که شاهد چه قضایایی بودیم. به عنوان مثال بازیکنانی که مد نظر آقای نکونام بود به تیم اضافه نشدند. به یاد دارید که می‌گفتند اگر تیم پنجم یا ششم بشود نیز قابل قبول است! تیم آقای نکونام با حمایت هواداران، تلاش و همت بازیکنان تا هفته قبل در صدر جدول رده‌بندی بود.
* ناظمی با یک سری قضایا باعث برد پرسپولیس شد
تنها شکست استقلال در این فصل برابر سپاهان رقم خورد که خودتان می‌دانید آقای کوپال ناظمی در آن مسابقه مرتکب اشتباه شد و خطای پنالتی به سود سپاهان اعلام کرد که قبل از آن باید یک خطا به روی ارسلان مطهری اعلام می‌شد. همین آقای کوپال ناظمی داور دیدار پرسپولیس بود و با یک‌سری قضایا، باعث شد پرسپولیس برنده از زمین خارج شود. خود آقای ناظمی بعداً اذعان کرد که گل سپاهان به استقلال اشتباه بوده است ولی این به درد ما نمی‌خورد، چون آن مسابقه را شکست خوردیم وگرنه الان بدون باخت در صدر جدول رده‌بندی بودیم. باید باور داشت که نمی خواهند و اجازه نمی‌دهند که استقلال قهرمان شود، این را می‌توان در اشتباهات داوری به ضرر استقلال و به سود پرسپولیس فهمید.
* بازیکنان همین الآن هم قهرمان هستند
من اعتقاد دارم که بازیکنان خیلی خوب کار کرده‌اند و همین الان نیز ما به چشم یک قهرمان به استقلال نگاه می‌کنیم. از دید ما پیشکسوتان و هواداران و کارشناسان، استقلال قهرمان است. هر نتیجه‌ای هم به دست بیاید، ما چه اول بشویم یا نه، این تیم را قهرمان می‌دانیم و از بازیکنان و کادر فنی تشکر می‌کنیم.
* این دو بازی هم از تیم حمایت کنید
هواداران نیز واقعاً در این فصل سنگ تمام گذاشته و همه جوره از تیم حمایت کردند. امیدوارم در دو بازی آینده حتماً از استقلال حمایت کنند. خود من نیز به استادیوم می‌روم و از بازیکنان و تیم حمایت خواهم کرد و هواداران نیز باید این کار را انجام بدهند.
* با عدم جذب بازیکن، به استقلال خیانت شد
او درخصوص بسته بودن دست نکونام در دیدار با نساجی نیز توضیح داد: علاوه بر اینکه بازیکنان مورد نظر نکونام در پنجره نقل و انتقالاتی به تیم اضافه نشدند، این تیم چند ستاره مهم و تاثیرگذار خود را نیز از دست داد. به نحوی که در دیدار با نساجی دست نکونام روی نیمکت بسته بود. به هر حال مدیرعامل قبلی و کسانی که در این زمینه دست‌اندرکار بودند، به استقلال خیانت کرده و بازیکنان مورد نظر را جذب نکردند.
* در حالت عادی هم مهره نداشتیم چه برسد به الآن
در این میان دست نکونام و تیم خالی بود. یامگا بهترین بازیکن و کلیدی‌ترین مهره ما بود. به دلیلی که خودتان می‌دانید، فصل را از دست داد. مهدی‌پور نیز رباط صلیبی داد. بازیکنان دیگر مانند رافائل سیلوا، محمدحسین مرادمند، آرمین سهرابیان و... در مقاطع مختلف مصدوم شدند. ما در حالت عادی کمبود مهره داشتیم و مصدومیت این نفرات نیز باعث شد تا وضعیت بدتر شود.
* نیمکت‌نشین پرسپولیس از بازیکن فیکس بهتر است
شما نیمکت ما را با تیم رقیب مقایسه کنید. در این تیم ستاره تعویض می‌شود و فوق ستاره به میدان می‌آید. بازیکنی مانند وحید امیری در دیدار با استقلال خوزستان جریان بازی را به‌طور کامل عوض کرد. آنها بازیکنانی را که تعویض می‌کنند، یک جانشین بهتر را به زمین می‌فرستند و این یعنی که دست اوسمار ویرا روی نیمکت کاملاً باز است. بازیکنی که روی نیمکت پرسپولیس حضور دارد، از بازیکن داخل زمین کیفیت بهتری دارد و این پوئن بسیار مثبتی برای آنها است.
* نکونام دست خالی تیم را تا اینجا آورده است
بازیکنان ما در این فصل خیلی تلاش کردند و دست همه آنها درد نکند. آنها بازیکنان با ارزش و خوبی هستند، اما می‌گویند تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، باید نیمکت خوبی داشته باشد. ولی نیمکت ما خالی از ستاره است و آقای نکونام نمی‌توانست در بازی با نساجی بازیکن اثرگذاری را به میدان بفرستد. به هر طریقی که به قضیه نگاه کنیم، دست ما خالی بوده است و جواد نکونام با دست خالی تیم تا به اینجا را آورده که از آنها تشکر می‌کنیم که البته حمایت هواداران نیز در این موضوع بسیار مهم بوده است.
* این رفتارها از خسروی بعید است
نوری در پایان درخصوص اظهارات علی خسروی نیز می‌گوید: آقای خسروی در زمان ما نیز کمک داور و داور بود. ایشان خودشان را به حاشیه کشانده است. شما نگاه کنید که کمیته داوران چند نفر هستند؟ اما ایشان از همه بیشتر صحبت می‌کند و بیشتر از همه استوری می‌گذاشت و نظرات کارشناسی می‌داد و رای صادر می‌کرد. آدم باید وجدان داشته باشد. آن روز هم تیم ما بازی داشت و هم سایر باشگاه‌ها اما ایشان شب قبل از مسابقه می‌آید مصاحبه می‌کند و داوران را تحریک می‌کند. او می‌گوید من را تهدید به قتل کرده‌اند و این حواشی و داستان‌ها را درست کرد. از آقای خسروی این رفتارها بعید است.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/836594/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی کتاب «نمایش هولناک»

ترکیب رسمی بلژیک - اسلواکی

عامل دومین اشتباه بزرگ در نقش جهان

موراتا: با افتخار خودم را فدای اسپانیا می‌کنم

اسامی داوران روز اول دور دوم مرحله گروهی یورو 2024

نیکولای استانچو، بهترین بازیکن دیدار رومانی و اوکراین

خلاصه بازی رومانی 3 _ 0 اوکراین

10 روز تا انتخابات؛‌ اقتصاد، موضوع اولین مناظره

10 روز تا انتخابات؛ اقتصاد، موضوع اولین مناظره

ادامه حمایت مجلسی‌ها از جلیلی

10 روز تا انتخابات؛‌ اقتصاد، موضوع اولین مناظره/دیدار نامزدها با موحدی‌کرمانی

«دانش ورزی حاصلخیز»در کتابفروشی‌ها/روایت حضور زنان در عرصه فناوری

گل دوم رومانی به اوکراین توسط رازوان مارین

گل سوم رومانی به اوکراین توسط دنیس دراگوش

توپ در زمین مسی؛ رونالدو در جام جهانی بازی می‌کند

10 سیو برتر لیگ برتر انگلیس 2023/24

ورود جیمی جامپ در بازی اوکراین و رومانی

بزرگ‌ترین انتقال تاریخ لیگ برتر در سیرجان!

شور و حال دیدنی هواداران رومانی در خیابان‌های مونیخ

انقلاب بزرگ در برگزاری فینال جام حذفی ایران

استارت طوفانی رومانی با غلبه بر اوکراین

فوت دومین زائر کردستانی در سرزمین وحی

10 روز تا انتخابات؛‌ اقتصاد، موضوع اولین مناظره/دیدار کاندیداها با موحدی‌کرمانی

گل اول رومانی به اوکراین توسط نیکولائه استانچیو

ضربه خطرناک بازیکن رومانی با اختلافی کم از کنار دروازه اوکراین به بیرون رفت

درخواست صرب‌ها برای لغو مجوز یک خبرنگار یورو 2024

سوارز به پیراهن محبوبش رسید؛ داروین اسطوره تواضع!‏

گریه لیموچی بند نمی‌آمد

با اشتباه وحشتناک لونین اوکراین عقب افتاد

سیاوش دوباره در حد تیم ملی

گزارش زنده؛ رومانی 2 _ 0 اوکراین

آخرین خبر از همه تحرکات نقل و انتقالاتی پرسپولیس

دنیل ردکلیف برنده جایزه تونی شد

حمله هوایی ترکیه به شمال عراق

افتتاح تقاطع غیرهمسطح صاحب‌الزمان (عج) در یزد

گزینه جایگزین نفت در اقتصاد ایران

عید قربان امسال مردم غزه خود را قربانی قبله اول مسلمین کردند

شعرخوانی زیبا با صدای استاد شهریار

پاسخ مهاجم سنگین‌ وزن مجارستان به میم‌ها!

توجیه عجیب اوکراینی‌ها بابت گاف بزرگ در یورو 2024

شاید آخرین عکس‌های زکی‌پور در سپاهان

شکست والبالیست های دختر ایران مقابل ژاپن

پیمان اکبری: در دو هفته اول شرایط خوب پیش نرفت

قهرمانی رئال مادرید در لالیگا با برتری مقابل مایورکا در هفته پایانی

گزارش زنده؛ رومانی 1 _ 0 اوکراین

راموس از سویا جدا شد

7 دغدغه تابستانی رئال مادرید بعد از امباپه

آغاز برپایی کنسرت‌ها در سراسر کشور/ کدام خوانندگان روی صحنه می‌روند؟

آغاز برپایی کنسرت‌ها در سراسر کشور/ از عرفان طهماسبی تا پرواز همای به صحنه می‌روند

واکنش باشگاه پرسپولیس به توافق با سرمربی صاحب نام هلندی