عصر کرد

آخرين مطالب

بکارگیری 32 هزار نفر برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاه اجتماعی و فرهنگی

بکارگیری 32 هزار نفر برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاه
  بزرگنمايي:

عصر کرد - رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی 14 شهرستان و 20 بخش مستقل استان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، گفت: بیش از 32 هزار نفر در استان کرمانشاه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده دارند.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز _یکشنبه، ششم خرداد_ در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع انتخابات ریاست جمهوری که در سالن شهدای مرز استانداری برگزار شد، با اشاره به فرمایشات آیت‌الله رئیسی در جریان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه «دولت هیچ کاندیدی ندارد»، اظهار کرد: شهید جمهور تنها به فکر منافع مردم بود و هیچ منفعت شخصی را دنبال نکرد.
وی ادامه داد: اگر به صحبت‌های شهید رئیسی توجه کنید و آن‌ها را در کنار هم قرار دهید به کلید واژه «مردم» خواهید رسید؛ خدمت به مردم، کار برای مردم و…. ایشان تا پای جان بر عهد خود ایستادند؛ همین کار رئیس جمهور بعدی را سخت می‌کند چون مردم او را با معیارهای الهی شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی مقایسه خواهند کرد.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطرات همراهان انقلابی شهید جمهور از اخلاص عمل آن‌ها سخن گفت و افزود: نقش امیر عبداللهیان در تقویت روابط ایران با دیگر کشورها بسیار با اهمیت بود.
وی ادامه داد: بر اساس اصل 131 قانون اساسی در صورت فوت‏، کناره‌گیری یا بیماری بیش از 2 ماه و عزل رئیس‌جمهور، یا موجبات دیگری از این گونه، شورای موقت ریاست جمهوری موظف است ترتیبی دهد که حداکثر ظرف 50 روز رئیس‌جمهور جدید انتخاب شود.
شعبانی خاطرنشان کرد: اولین شرط این اصل از قانون این است که معاون اول رئیس جمهور با موافقت مقام معظم رهبری باید به عنوان مدیر قوه مجریه منصوب شود که این اتفاق از سوی رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت همزمان اعلام شد و محمد مخبر در مقام مدیریت قوه مجریه قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در ادامه، رؤسای قوه قضائیه، مقننه و مدیر قوه مجریه، 50 روز فرصت دارند انتخابات را برگزار کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اعلام برنامه زمان‌بندی انتخابات، گفت: روز گذشته ستاد انتخابات استان تشکیل و هماهنگی‌ها و همچنین احکام لازم صادر شد.
وی ادامه داد: دهم خردادماه با دستور وزیر کشور فرایند انتخابات چهاردهمین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران رسماً آغاز می‌شود.
شعبانی تصریح کرد: دهم خردادماه هیئت‌های اجرایی، مرکزی و شهرستان بر اساس موافقت شورای نگهبان شکل خواهند گرفت که برای تسریع کار بر اساس هماهنگی صورت گرفته بین شورای نگهبان و ستاد انتخابات کشور، همان هیئت اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی را برای انتخابات ریاست جمهوری با تغییراتی خواهیم داشت.
وی با اشاره به حضور 8 معتمد هیئت‌های اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری در هیئت‌های اجرایی 9 نفر معتمد مردمی حضور دارند که نفر نهم نماینده شورای اسلامی شهر و روستا است.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه زمان ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را از دهم خردادماه به مدت 5 روز تا 14 خردادماه اعلام کرد و افزود: پیشنهاد شده ثبت‌نام اولیه داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در سامانه وزارت کشور انجام شود تا در صورت تأیید مقدماتی خود یا نماینده تام‌الاختیار برای ثبت‌نام قطعی به وزارت کشور مراجعه کنند.
وی گفت: برخلاف انتخابات مجلس که با پنج مدرک هویتی شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و گذرنامه برای رأی‌دهندگان اعلام شده بود برای انتخابات ریاست جمهوری فقط با 2 مدرک هویتی شناسنامه و کارت ملی است.
شعبانی سن رأی‌دادن در انتخابات را از هشتم تیرماه 1385 به قبل اعلام کرد و افزود: پس از ثبت‌نام داوطلبان از 15 تا 21 خردادماه به مدت 7 روز شورای نگهبان فرصت رسیدگی به صلاحیت‌ها را دارد و اسامی از سوی وزارت کشور، 22 خردادماه اعلام می‌شود.
وی با اشاره به زمان تبلیغات از 23 خردادماه تا 6 تیرماه به مدت 15 روز، تصریح کرد: هفتم تیرمان تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و روز هشتم تیرماه انتخابات برگزار خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اضافه کرد: فرد منتخب مردم به عنوان رئیس جمهور باید اکثریت مطلق آرا را کسب کند (نصف به‌علاوه یک‌رأی)، اگر کسب نکند انتخابات به دور دوم (15 تیرماه) موکول خواهد شد.
وی با بیان اینکه تغییر در تعداد شعب انتخابات مجلس برای ریاست جمهوری نداریم، تصریح کرد: پیشنهاد ستاد انتخابات مبنی بر برگزاری انتخابات الکترونیکی در کلانشهرها است که آمادگی کامل را برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در کلانشهر کرمانشاه داریم.
شعبانی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 14 شهرستان و 20 بخش مستقل استان، افزود: بیش از 32 هزار نفر در استان کرمانشاه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده دارند.
کد خبر 757339

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/836423/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گل اول رومانی به اوکراین توسط نیکولائه استانچیو

ضربه خطرناک بازیکن رومانی با اختلافی کم از کنار دروازه اوکراین به بیرون رفت

درخواست صرب‌ها برای لغو مجوز یک خبرنگار یورو 2024

سوارز به پیراهن محبوبش رسید؛ داروین اسطوره تواضع!‏

گریه لیموچی بند نمی‌آمد

با اشتباه وحشتناک لونین اوکراین عقب افتاد

سیاوش دوباره در حد تیم ملی

گزارش زنده؛ رومانی 2 _ 0 اوکراین

آخرین خبر از همه تحرکات نقل و انتقالاتی پرسپولیس

دنیل ردکلیف برنده جایزه تونی شد

حمله هوایی ترکیه به شمال عراق

افتتاح تقاطع غیرهمسطح صاحب‌الزمان (عج) در یزد

گزینه جایگزین نفت در اقتصاد ایران

عید قربان امسال مردم غزه خود را قربانی قبله اول مسلمین کردند

شعرخوانی زیبا با صدای استاد شهریار

پاسخ مهاجم سنگین‌ وزن مجارستان به میم‌ها!

توجیه عجیب اوکراینی‌ها بابت گاف بزرگ در یورو 2024

شاید آخرین عکس‌های زکی‌پور در سپاهان

شکست والبالیست های دختر ایران مقابل ژاپن

پیمان اکبری: در دو هفته اول شرایط خوب پیش نرفت

قهرمانی رئال مادرید در لالیگا با برتری مقابل مایورکا در هفته پایانی

گزارش زنده؛ رومانی 1 _ 0 اوکراین

راموس از سویا جدا شد

7 دغدغه تابستانی رئال مادرید بعد از امباپه

آغاز برپایی کنسرت‌ها در سراسر کشور/ کدام خوانندگان روی صحنه می‌روند؟

آغاز برپایی کنسرت‌ها در سراسر کشور/ از عرفان طهماسبی تا پرواز همای به صحنه می‌روند

واکنش باشگاه پرسپولیس به توافق با سرمربی صاحب نام هلندی

انتشار رمان منتشر نشده احمد دهقان در ایتالیا

با خواندن چند بیت نمی‌توان مظلومیت مردم فلسطین را نشان داد

خواندن شعری در وصف مردم مظلوم فلسطین

اینجا نیستیم تا زنگ تفریح یورو باشیم!

ترکیب رسمی رومانی - اوکراین

لیست تیم ملی والیبال برای دیدار با آمریکا مشخص شد

گرد و خاک خداداد عزیزی روی آنتن زنده!

ژوزه مورینیو، بهترین بازیکن جوان جهان را معرفی کرد

رجب‌زاده: فجر باید جایگزین مس رفسنجان شود

لحظه به لحظه با یورو؛ نوبت به امباپه رسید!

داستان باورنکردنی گارسونی که به یورو 2024 رسید!

نمایش تئاتر هزینه و درآمد مناسبی برای گروه‌های تئاتری ندارد

تقاطع غیرهمسطح صاحب‌الزمان (عج) یزد افتتاح شد

هوای کردستان از فردا تا پایان هفته ناپایدار است

برخورد قاطع دادگستری کردستان با تخلفات انتخاباتی

دستور رسیدگی فوری و بازداشت افراد دخیل در وضعیت نابسامان انتقال آب سد آزادی به دشت حر

استفاده از شیوه نانو حباب میزان پرورش ماهی را در کرمانشاه 2 برابر می کند

دوشنبه های تسهیل گری در ایستگاه سوم

کنگره شهدا باید نسل جدید را با فرهنگ دفاع مقدس پیوند بزند

اجلاسیه "شهدای غریب در اسارت" استان سمنان برگزار شد

رد نمی‌کنم توپ طلا به کارواخال برسد!

کام شیرین هواداران فوتبال یزد در آستانه تلخی

مهدوی‌کیا در قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی