عصر کرد

آخرين مطالب

20 کشور ثروتمند آسیا؛ ایران در جایگاه چندم قرار دارد؟ اقتصادي

20 کشور ثروتمند آسیا؛ ایران در جایگاه چندم قرار دارد؟
  بزرگنمايي:

عصر کرد - ثروت جهانی شامل تمام دارایی‌ها اعم از دارایی‌های پولی و غیر‌مالی در تمام مناطق جهان است.
به گزارش روزیاتو، بر اساس گزارش جهانی ثروت گروه کردیت سوئیس (Credit Suisse)، آسیا با مجموع ثروت حدود 177.82 تریلیون دلار تا سال 2022، ثروتمندترین قاره بوده است. در این مطلب به ثروتمندترین کشور‌های آسیا نگاه دقیق‌تری می‌اندازیم.
آسیا تقریباً 39 درصد از کل ثروت جهانی را در سال 2022 به خود اختصاص داده است. متوسط نرخ رشد ثروت به ازای هر بزرگسال بین سال‌های 2000 تا 2022 در آسیا-اقیانوسیه 4.06 درصد بوده است، در حالی که این میزان در چین و هند به ترتیب 12.21 و 7.49 درصد بوده است. در مقایسه، میانگین جهانی ثروت به ازای هر بزرگسال در دوره مشابه 4.86 درصد بود.
برخی از ثروتمندترین کشور‌های آسیایی از ثروتمندترین کشور‌های جهان نیز هستند. چین، ژاپن و هند ازجمله کشور‌هایی هستند که بیشترین سهم را از ثروت جهانی دارند. سهم ثروت جهانی چین در سال 2022 حدود 18.6 درصد و سهم ثروت جهانی ژاپن 5 درصد بوده است.
فهرست ثروتمندترین کشور‌های آسیا بر اساس داده‌های شرکت کردیت سوئیس جمع‌آوری شده که ثروت را به‌ازای هر بزرگسال محاسبه می‌کند. ثروت به ازای هر فرد چشم‌اندازی از سلامت اقتصادی و توزیع ثروت یک کشور به دست می‌دهد.
توجه به این نکته ضروری است که اسرائیل و فلسطین به دلیل شرایط جنگی و بلاتکلیفی در منطقه از 8 ماه گذشته از این فهرست خارج شده و مورد بررسی قرار نگرفته‌اند.
20. سریلانکا پیش‌بینی می‌شود که اقتصاد سریلانکا پس از عدم پرداخت بدهی‌هایش در سال 2022، در سال 2024 رشد متوسط 2.2 درصدی را تجربه کند. سریلانکا در سال 2021 به ازای هر فرد بالغ 27040 دلار ثروت داشت و در رتبه بیستم ثروتمندترین کشور‌های آسیایی قرار دارد.
19. مالزی مالزی یکی از بزرگترین اقتصاد‌های جهان است که دارایی کل آن تا سال 2021 حدود 615 میلیارد دلار بود. اقتصاد مالزی تحت حمایت تولید و گردشگری این کشور است.
18. اردن اردن در سال 2021 مجموعاً ثروتی 184 میلیارد دلاری داشت. طبق گزارش بانک جهانی، اردن طی دهه گذشته علیرغم بی‌ثباتی منطقه‌ای و بحران‌های جهانی با نرخ متوسط 2.5 درصد رشد کرده است.
17. روسیه روسیه با منابع طبیعی بزرگ نفت و گاز خود یکی از قوی‌ترین اقتصاد‌ها را دارد. این کشور در سال 2021 حدود 3.79 تریلیون دلار ثروت داشت و یکی از ثروتمندترین کشور‌های آسیا در سال 2024 است.
16. ایران جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های آمریکا به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است. ایران در سال 2021 به ازای هر فرد بالغ 39،093 دلار ثروت داشت و در میان ثروتمندترین کشور‌های آسیایی در رتبه شانزدهم قرار دارد.
15. عمان اقتصاد عمان به پشتوانه قیمت‌های مناسب نفت و برنامه متنوع‌سازی اقتصادی که بخشی از چشم‌انداز 2040 این کشور است به عملکرد خوب خود ادامه می‌دهد. ثروت عمان در سال 2021 حدود 156 میلیارد دلار بود.
14. قزاقستان در قرن بیست و یکم، قزاقستان شاهد رشد اقتصادی قابل‌توجهی بوده است که ناشی از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی قوی، اصلاحات بازارمحور و استخراج فراوان منابع معدنی است. قزاقستان در سال 2021 مجموعاً 523 میلیارد دلار ثروت داشت و در زمره ثروتمندترین کشور‌های آسیایی قرار دارد.
13. برونئی برونئی کشوری کوچک و ثروتمند است. ثروت این کشور در سال 2021، 18 میلیارد دلار برآورد شد.
12. لبنان لبنان در چند سال گذشته از بحران اقتصادی و درگیری‌های منطقه‌ای رنج می‌برد. با این حال، این کشور خانواده‌های ثروتمندی دارد و در سال 2021 دارای ثروتی تقریباً 345 میلیارد دلاری بود.
11. چین چین یک قدرت اقتصادی است و در رقابت برای پیشی گرفتن از آمریکا است. چین در سال 2021 دارای مجموع ثروت 85.10 تریلیون دلار بود.
10. عربستان سعودی عربستان سعودی رتبه دهم را در میان ثروتمندترین کشور‌های آسیایی دارد. اقتصاد عربستان سعودی با پشتوانه منابع نفتی این کشور در حال رشد است و در حال حاضر سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را در بخش‌های مختلف ازجمله املاک، ورزش و گردشگری انجام می‌دهد.
9. بحرین ثروت به ازای هر بزرگسال (2021): 98،031 دلار
بحرین یک کشور جزیره‌ای کوچک است و در سال 2021 دارای 132 میلیارد دلار ثروت بود. ثروت بحرین به ازای هر فرد بالغ در سال 2021 به 98031 دلار رسید.
8. امارات متحده عربی امارات متحده عربی یکی از بزرگترین اقتصاد‌های خاورمیانه است که از سوی منابع طبیعی و بازار املاک خود حمایت می‌شود. این کشور جایگاه هشتم را در میان ثروتمندترین کشور‌های آسیایی دارد.
7. کویت کویت یکی از کوچکترین کشور‌ها و البته یکی از قوی‌ترین اقتصاد‌های جهان است. در سال 2021، کویت مجموعاً حدود 545 میلیارد دلار ثروت داشت.
6. قطر قطر یکی از ثروتمندترین کشور‌های جهان است که دارای منابع طبیعی غنی است. این کشور عربی در سال 2021 به ازای هر بزرگسال 183106 دلار ثروت داشت و رتبه ششم را در میان ثروتمندترین کشور‌های آسیایی به خود اختصاص داد.
5. کره جنوبی ثروت به‌ازای هر بزرگسال (2021): 237،644 دلار
کره جنوبی در سال 2021 به ازای هر بزرگسال 237644 دلار ثروت داشت. کره جنوبی یک اقتصاد ترکیبی توسعه یافته است و رتبه پنجم را در میان ثروتمندترین کشور‌های آسیایی دارد.
4. ژاپن ژاپن یکی از بزرگ‌ترین اقتصاد‌های جهان است که از سوی صنعت تولید خود حمایت می‌شود. ژاپن در سال 2021 دارای 25.69 تریلیون دلار ثروت بود.
3. تایوان تایوان یک اقتصاد بازار آزاد بسیار توسعه‌یافته است که توسط بخش‌های فناوری هدایت می‌شود. تایوان در سال 2021 به ازای هر فرد بالغ 297864 دلار ثروت داشت و رتبه سوم را در میان ثروتمندترین کشور‌های آسیایی دارد.
2. سنگاپور مجموع دارایی سنگاپور در سال 2021، 1.76 تریلیون دلار بود و رده دوم فهرست ثروتمندترین کشور‌های آسیا را به خود اختصاص داد.
1. هنگ کنگ هنگ کنگ هفتمین شهر بزرگ با بیشترین تعداد میلیاردر است، که طبق فهرست ثروتمندان در سال جاری 65 نفر هستند. هنگ کنگ ثروتمندترین کشور آسیا است.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/836017/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در روز هفتم تبلیغات تلویزیونی چه گفتند؟

سرپرست “دفتر امور بیمه و صندوق های بیمه ای” وزارت اقتصاد منصوب شد

استویکوویچ: صربستان شایسته شکست نبود؛ مصدومیت کوستیچ شاید رباط صلیبی باشد

ناراحتی خداداد از شوخی بخش فان یورو

پس پشت وعده‌های انتخاباتی؛ منت گذاشتن سر مردم برای یک تکه گوشت بسیار توهین آمیز است

تمجید هری کین از بلینگام؛ او باورنکردنی است!

تادیچ: می‌توانستیم به انگلیس ضربه بزنیم

نحس است؛ لینه‌کر شعار معروف انگلیس را ممنوع کرد

معرفی برترین‌های فوتسال در هتل المپیک

دشان: کروس یک غول تمام عیار است!

حساب بلینگام با ستاره صربستان صاف شد

کری برای آلمان! ورزشگاه را مال خودمان می‌کنیم!

پیش بازی دیدار اتریش - فرانسه

بلینگام بهترین بازیکن دیدار انگلیس - صربستان شد

نتایج کامل روز سوم و برنامه روز چهارم یورو 2024

ضربه سر هری کین به تیر دروازه صربستان برخورد کرد

شبیه‌سازی بازی اسپانیا و کرواسی در یورو 2024

شوت ولاهوویچ با واکنش دیدنی پیکفورد به کرنر رفت

نجات دروازه توسط هری کین که مانع از گلزنی صرب ها شد

گل‌ها و پاس‌گل‌های کیه‌زا در فصل 2023/24

خلاصه بازی صربستان 0-1 انگلیس

تشویق جود بلینگام توسط هواداران تیم ملی انگلیس با استفاده از آهنگ هی جود

برد خفیف سه‌شیرها در گام اول؛ انگلستان 1-0 صربستان

حق القدم ائمه جماعات دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پرداخت شود

اقتصاد دریا محور اولویت علمی مرکز آموزش علمی کاربردی کیش

جلیلی: در اقتصاد منابع با مصارف باید هم‌خوانی و انضباط داشته باشد

جلیلی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد / انضباط مالی اولویت است

بدشانسی مضاعف صربستان؛ کاستیچ مصدوم شد!

کانسلو: در حقم بی‌عدالتی شد، خودم را اثبات می‌کنم

خوشحالی گل خاص بلینگام با حضور آرنولد

درگیری بلینگام و کوستیچ در دقیقه 24؛ صربستان 0-1 انگلیس

اشتباه ولاهوویچ و تک‌به‌تکی که واکر از دست داد؛ صربستان 0-1 انگلیس

صحنه مشکوک به پنالتی روی میتروویچ در دقیقه 59؛ صربستان 0-1 انگلیس

انضباط مالی باید در اولویت دولت باشد

باید اقتصاد مولد را شکل دهیم

جلیلی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد

جلیلی: باید ساز و کاری برای حاکمیت ریال داشته باشیم تا ارزش پول ملی را حفظ کنیم

توصیه کاپلو به ساوتگیت؛ روی آرنولد ریسک نکن

شوت میتروویچ خطرناک از کنار دروازه انگلیس به بیرون رفت

خداداد: بزرگترین اشتباهم رد پیشنهاد دورتموند بود

سرمربی دانمارک: گل دوم را نزدیم و خیلی بی‌حال بودیم

شروع قدرتمند در یورو؛ جود یورو را هم می‌خواهد

اریکسن: داستان من با یوروی قبلی متفاوت است

چشمم را بستم و فقط شوت زدم!

طنین دعای پرفیض عرفه در شهرستان اسلام آبادغرب

تن هاخ: منچستریونایتد به این نتیجه رسید که بهترین سرمربی را دارد؛ انگلیس صاحب بهترین هافبک کل یوروست

فال انبیا فردا دوشنبه 28 خرداد 1403

اقامه نماز عید قربان به امامت نماینده ولی‌فقیه در کردستان

مراسم پرفیض دعای عرفه در کردستان + تصاویر

ایجاد قرارگاه اقتصاد کشاورزی در لرستان