عصر کرد

آخرين مطالب

6 عامل موثر بر قیمت پروفیل ورزشي

6 عامل موثر بر قیمت پروفیل
  بزرگنمايي:

عصر کرد - بازار / چنانچه حوزه کاری شما با ساخت و ساز و صنایع عمرانی در ارتباط باشد، با یک دغدغه مهم یعنی مهیا کردن تجهیزات باکیفیت و اقتصادی مواجه هستید. پروفیل‌ها نیز از جمله اجزای جدانشدنی صنایع به شمار می‌آیند؛ چراکه، این مقاطع در سازه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با آگاهی از عوامل موثر بر قیمت پروفیل قادر خواهید بود تا بهترین نوع پروفیل را بر اساس نیازهای خود خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. با ما همراه باشید تا 6 تا از مهم ترین عامل های تاثیر گذار را بررسی کنیم.
پروفیل چیست و انواع آن کدام است؟
پیش از پرداختن به قیمت پروفیل می‌بایست تعریف و کاربرد این محصولات را مورد ارزیابی قرار داد. به بیان ساده، به مقاطعی که سطح آن‌ها در یک طول مشخص ثابت باشد، پروفیل گفته می‌شود. این مقاطع می‌توانند به صورت باز یا بسته باشند و انواع مختلفی را شامل شوند. در ادامه کاربرد این محصولات را مشاهده خواهید کرد:
پروفیل بسته: این قبیل از پروفیل‌ها به طور گسترده در صنایع ساخت‌وساز و صنایع پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروفیل باز: انواع پروفیل زد، پروفیل سی، پروفیل آبرو، پروفیل مکزیکی، پروفیل فرانسوی و برخی از موارد دیگر در طبقه‌بندی پروفیل‌های باز قرار می‌گیرند. این محصولات که با تنوع بیشتری نیز تولید می‌شوند، در صنایع مختلف نظیر خودروسازی و معماری مورد استفاده قرار می‌گیرند. آشنایی با عوامل موثر بر قیمت پروفیل
پروفیل‌های رایج در بازار با استفاده از مواد اولیه مختلفی نظیر آهن، فولاد، استیل، آلومینیوم و ... تولید و به بازار عرضه می‌شوند. وزن و آلیاژ مورد استفاده در پروفیل از جمله مهم‌ترین فاکتورهای قیمت‌گذاری پروفیل محسوب می‌شوند. در ادامه 6 عامل موثر بر قیمت پروفیل را به تفکیک مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.
قیمت مواد اولیه برای تولید
قیمت مواد اولیه ساخت پروفیل، قادر است تا به راحتی قیمت نهایی این محصولات را دستخوش تغییر سازد؛ چراکه، پروفیل‌ها با استفاده از آلیاژهای گوناگونی تولید می‌شوند. به طور مثال، قیمت سنگ آهن و دیگر مواد اولیه به صورت غیرمستقیم بر قیمت پروفیل تأثیرگذار هستند.
وزن پروفیل
ضخامت ورق به‌کاررفته در ساخت پروفیل، وزن نهایی آن را تعیین می‌کند. بدیهی است که هرچه ضخامت پروفیل بیشتر باشد، وزن این مقطع نیز افزایش یافته و در نهایت قیمت نهایی آن نیز افزایش می‌یابد. بر این اساس، پروفیل‌های موجود در بازار به 2 گروه سبک و سنگین تقسیم‌بندی می‌شوند.
کیفیت تولید
کیفیت ساخت پروفیل در دسته عامل های تاثیر گذار برقیمت این محصول قرار می‌گیرد. اگرچه ضخامت و وزن پروفیل بیشترین تأثیر را بر روی قیمت این مقطع ایجاد می‌سازد؛ اما ظرافت و کیفیت ساخت این محصول نیز می‌تواند بر قیمت نهایی آن مداخله‌گر باشد؛ لذا ممکن است با یک وزن مشابه، محصولات تولیدشده و ارائه‌شده توسط تولیدکنندگان مختلف کمی متفاوت باشد.

عصر کرد

میزان عرضه و تقاضا
همان‌طور که می‌دانید، هرچه قیمت مقطع مورد نظر پایین‌تر و مناسب‌تر باشد، تقاضا برای آن افزایش یافته و هرچه قیمت آن بالاتر باشد، میزان تقاضا کمتر می‌شود؛ با این حال، هنگامی که تقاضا برای پروفیل بالا باشد، حتی تغییرات مختصر در قیمت می‌تواند تغییرات زیادی را در میزان تقاضا ایجاد کرده و این عامل در نهایت نوسانات قیمتی زیادی را پدیدار خواهد ساخت.
البته قابل ‌ذکر است که در صورت عدم کشش تقاضا، تغییر قیمت‌ها تأثیر چندانی را بر روی تقاضا ایجاد نخواهد ساخت. همچنین تا هنگامی که متقاضیان ارزش و قیمت محصول مورد نظر را ایده آل تلقی کنند، آماده به پرداخت بوده و در صورت تغییرات جزئی به روند خرید و فروش آن مقطع ادامه می‌دهند.
هزینه جابجایی و حمل و نقل
از آنجایی که ایران کشور پهناوری محسوب می‌شود، هزینه‌های مربوط به حمل و نقل نقش پر رنگی در قیمت‌گذاری پروفیل ایفا می‌کند. بدین ترتیب، هرچه مسیر جابجایی این مقطع طولانی‌تر باشد، هزینه بیشتری را نیز ایجاد خواهد ساخت. طبیعتا در هنگام جابجایی امکان بروز مشکلات آب‌و‌هوایی نیز وجود دارد و این عامل نیز می‌تواند قیمت تمام شده را در دستخوش تغییر سازد.
نوسانات ارزی و تأثیر آن بر قیمت پروفیل
در هنگام پرداختن به 6 عامل موثر بر قیمت پروفیل نباید از تأثیرات نوسانات ارزی غافل شد؛ چراکه، در بسیاری از موارد، مواد اولیه ساخت پروفیل‌ها از نوع وارداتی هستند. این مسئله سبب می‌گردد تا قیمت این محصولات تابع ارز جهانی باشد. علاوه بر این، نوسانات ارزی دلار در بازار نیز می‌تواند بر قیمت پروفیل و سایر مقاطع مداخله‌گر باشد.
سایر عوامل تاثیرگذار
علاوه بر موارد ذکرشده، از تأثیر برخی از عوامل دیگر نیز نباید غافل شد؛ برخی از این موارد به شرح زیر هستند:
هزینه تولید و هزینه منابع انسانی
هزینه‌های مرتبط با پروسه تولید، نظیر نیروی انسانی، انرژی، تجهیزات و تکنولوژی مورد استفاده قادر هستند تا بر قیمت نهایی پروفیل تأثیر بگذارند.
کیفیت ساخت تولیدکنندگان مختلف
تولیدکنندگان پروفیل، این مقاطع را با متریال و کیفیت ساخت متفاوتی روانه بازار می‌کنند؛ به همین دلیل، این محصولات را می‌توان با قیمت‌های متفاوتی در بازار مشاهده کرد.

عصر کرد


وجود و عدم وجود واسطه
همانند هر محصول دیگری، وجود واسطه در خرید و فروش پروفیل، می‌تواند موجبات افزایش قیمت این مقاطع را فراهم آورد. طبیعتا هرچه تعداد واسطه بیشتری در خرید وجود داشته باشد، هزینه نهایی نیز افزایش می‌یابد.
شرایط اقتصادی عمومی
عوامل و فاکتورهای مهمی نظیر شرایط اقتصادی، میزان تورم، سیاست‌های دولتی و ... می‌توانند قیمت نهایی پروفیل را کاهش یا افزایش دهند؛ بنابراین، اهمیت موارد مذکور را نباید دست‌کم گرفت.
نحوه استعلام قیمت پروفیل و سایر مقاطع فولادی
همان‌طور که اشاره شد، عوامل متعددی می‌توانند قیمت پروفیل را دچار تغیر سازند. در شرایط کنونی، قیمت این مقاطع به صورت لحظه‌ای تغییر پیدا می‌کند؛ از این رو، بسیاری از افراد در خصوص تشخیص قیمت محصولات مورد نظر خود با مشکل مواجه می‌شوند. برای این منظور وب‌سایت‌های متعددی در این حوزه به عنوان مرجع قیمت‌گذاری عمل کرده و قیمت این محصولات را به صورت لحظه‌ای منتشر می‌کنند. با مراجعه به این مراجع قادر خواهید بود تا انواع پروفیل و سایر مقاطع فولادی را بر اساس شرکت‌های تولیدکننده آن‌ها و به تفکیک وزن و ابعاد مشاهده کرده و تمامی اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید.
کلام آخر
انواع پروفیل‌ها از مشخصات و ویژگی‌های ساختاری متفاوتی برخوردار هستند. این محصولات با ابعاد، وزن و مشخصات متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند. با آگاهی از 6 عامل موثر بر قیمت پروفیل قادر خواهید بود تا محصول مورد نظر خود را در زمان مناسب خریداری کنید. توجه داشته باشید که تغییر در عرضه و تقاضا، تغییرات ارزی، رویدادهای اقتصادی و سیاسی نیز قادر هستند تا قیمت این محصولات را به صورت لحظه‌ای تغییر دهند؛ لذا برای آگاهی از قیمت پروفیل و سایر مقاطع می‌بایست به وب‌سایت‌های مرجع مراجعه کرده و اطلاعات دقیقی را کسب کنید.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/835805/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در روز هفتم تبلیغات تلویزیونی چه گفتند؟

سرپرست “دفتر امور بیمه و صندوق های بیمه ای” وزارت اقتصاد منصوب شد

استویکوویچ: صربستان شایسته شکست نبود؛ مصدومیت کوستیچ شاید رباط صلیبی باشد

ناراحتی خداداد از شوخی بخش فان یورو

پس پشت وعده‌های انتخاباتی؛ منت گذاشتن سر مردم برای یک تکه گوشت بسیار توهین آمیز است

تمجید هری کین از بلینگام؛ او باورنکردنی است!

تادیچ: می‌توانستیم به انگلیس ضربه بزنیم

نحس است؛ لینه‌کر شعار معروف انگلیس را ممنوع کرد

معرفی برترین‌های فوتسال در هتل المپیک

دشان: کروس یک غول تمام عیار است!

حساب بلینگام با ستاره صربستان صاف شد

کری برای آلمان! ورزشگاه را مال خودمان می‌کنیم!

پیش بازی دیدار اتریش - فرانسه

بلینگام بهترین بازیکن دیدار انگلیس - صربستان شد

نتایج کامل روز سوم و برنامه روز چهارم یورو 2024

ضربه سر هری کین به تیر دروازه صربستان برخورد کرد

شبیه‌سازی بازی اسپانیا و کرواسی در یورو 2024

شوت ولاهوویچ با واکنش دیدنی پیکفورد به کرنر رفت

نجات دروازه توسط هری کین که مانع از گلزنی صرب ها شد

گل‌ها و پاس‌گل‌های کیه‌زا در فصل 2023/24

خلاصه بازی صربستان 0-1 انگلیس

تشویق جود بلینگام توسط هواداران تیم ملی انگلیس با استفاده از آهنگ هی جود

برد خفیف سه‌شیرها در گام اول؛ انگلستان 1-0 صربستان

حق القدم ائمه جماعات دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پرداخت شود

اقتصاد دریا محور اولویت علمی مرکز آموزش علمی کاربردی کیش

جلیلی: در اقتصاد منابع با مصارف باید هم‌خوانی و انضباط داشته باشد

جلیلی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد / انضباط مالی اولویت است

بدشانسی مضاعف صربستان؛ کاستیچ مصدوم شد!

کانسلو: در حقم بی‌عدالتی شد، خودم را اثبات می‌کنم

خوشحالی گل خاص بلینگام با حضور آرنولد

درگیری بلینگام و کوستیچ در دقیقه 24؛ صربستان 0-1 انگلیس

اشتباه ولاهوویچ و تک‌به‌تکی که واکر از دست داد؛ صربستان 0-1 انگلیس

صحنه مشکوک به پنالتی روی میتروویچ در دقیقه 59؛ صربستان 0-1 انگلیس

انضباط مالی باید در اولویت دولت باشد

باید اقتصاد مولد را شکل دهیم

جلیلی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد

جلیلی: باید ساز و کاری برای حاکمیت ریال داشته باشیم تا ارزش پول ملی را حفظ کنیم

توصیه کاپلو به ساوتگیت؛ روی آرنولد ریسک نکن

شوت میتروویچ خطرناک از کنار دروازه انگلیس به بیرون رفت

خداداد: بزرگترین اشتباهم رد پیشنهاد دورتموند بود

سرمربی دانمارک: گل دوم را نزدیم و خیلی بی‌حال بودیم

شروع قدرتمند در یورو؛ جود یورو را هم می‌خواهد

اریکسن: داستان من با یوروی قبلی متفاوت است

چشمم را بستم و فقط شوت زدم!

طنین دعای پرفیض عرفه در شهرستان اسلام آبادغرب

تن هاخ: منچستریونایتد به این نتیجه رسید که بهترین سرمربی را دارد؛ انگلیس صاحب بهترین هافبک کل یوروست

فال انبیا فردا دوشنبه 28 خرداد 1403

اقامه نماز عید قربان به امامت نماینده ولی‌فقیه در کردستان

مراسم پرفیض دعای عرفه در کردستان + تصاویر

ایجاد قرارگاه اقتصاد کشاورزی در لرستان