عصر کرد

آخرين مطالب

شهید رئیسی محبوب الملل و محترم الدول بود اجتماعی

شهید رئیسی محبوب الملل و محترم الدول بود
  بزرگنمايي:

عصر کرد - به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خورشیدی ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته در جمع نمازگزاران و مؤمنان شهر بیجار اظهار داشت: امیر مؤمنان علی علیه السلام در اوصاف اهل تقوا می‌فرماید: اهل تقوا نفسش از دست او در رنج است ولی مردم از دست او در راحتی و آسایش به سر می‌برند.
وی تصریح کرد: پروا پیشگان همیشه برای مردم آسایش فراهم می‌آورند اگرچه به قیمت رنج خودش باشد زندگی خود را وقف دیگران می‌کند، برای مردم مفید است؛ خداوند متعال می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا» قطعاً کسانی که ایمان آورده‌اند و کارهای شایسته انجام داده‌اند خداوند محبتش را در دل‌ها قرار می‌دهد.
امام جمعه بیجار با اشاره به شهدای خدمت ابزار داشت: ای سید محرومان خادم الرضا چه کردی که خدا تو را انتخاب کرد و محبت تو را در قلب‌ها قرار داد اعمال صالحی که تو را محبوب دل مؤمنین کرد.
حجت الاسلام خورشیدی خاطرنشان کرد: شهید جمهور، شهید خدمت با اخلاص اهل دعا و توسل اهل خدمت متواضع دلسوز بود که حتی مخالفانش هم به دلسوز بودنش شهادت می دهند؛ با همه این اوصاف که داشتی تو لایق شهادتی؛ یکی از ویژگی‌های شاخص شهید سید ابراهیم رئیسی پاکدست و سالم بود با وجود اینکه سال‌ها در عالی‌ترین مناسب مدیریتی حضور داشت، کوچک‌ترین نقطه سیاهی در کارنامه اقتصادی و اخلاقی او دیده نشد.
وی با بیان اینکه ایمان بدون عمل و عمل بدون ایمان کارساز نیست؛ تأکید کرد: ایمان و کار شایسته کلید محبوبیت نزد مردم است و محبوب شدن در دست خداست و یک رحمت الهی می باشد که نصیب مومنان و صالحان می‌شود؛ محبوبیت از الطاف و پاداش الهی در دنیاست مؤمنان و صالحان علاوه بر پاداش آخرت در همین دنیا نیز پاداش می‌گیرند.
امام جمعه بیجار بیان داشت: هرگاه انسان‌های با ایمان و صالح از دنیا می‌روند همه در غم فرو می‌روند ناخودآگاه به عزا می‌نشینند و اشک می‌ریزند و یادش را گرامی می‌دارند حتی منتقدین هم عزادار می‌شوند؛ کسانی که تنها به خدا دل ببندند خداوند هم دل‌های مردم را به او متوجه می‌کند کسی که به یاد خدا باشد، خداوند او را یاد می‌کند فاذکرونی اذکرکم؛ شهید رئیسی فقط محبوب ملت ایران نبود او محبوب الملل و محترم الدول بود.
حجت الاسلام خورشیدی یادآور شد: روزهای بسیار سخت برای ملت ایران اسلامیست؛ هشتمین رئیس جمهور مملکت امام هشتم علیه السلام که سه سال پیش در روز ولادت امام هشتم خدمت مقدس خود را شروع کرده بود و در روز ولادت امام هشتم آسمانی شد.
وی در ادامه گفت: رئیس جمهور امام رضایی ما تنها نبود با جمعی از خدمتگزاران صدیق مثل آیت الله شهید آل هاشمی و شهید امیر عبداللهیان، شهید رحمتی، شهید موسوی و شهدای کادر پرواز بودند که شهادت شهدای خدمت را به محضر امام زمان ارواحنا فدا و رهبر فرزانه و ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم.
امام جمعه بیجار اظهار کرد: امیدواریم خداوند متعال از خزانه لطف و کرمش برای امت بزرگوار ما و رهبر عزیز جبران فرماید؛ شهید جمهور تصویری بسیار امیدبخش را در جایگاه ریاست جمهوری ارائه کرد و میراثی گرانبها برای تراز مدیریت انقلابی و جهادی از خود به یادگار گذاشت معنویت و اخلاق یکی از عیارهای مدیریت انقلابی او بود آنچه در او بود داشتن ایمان و اخلاص و توکل و خودسازی و عفت و امانت و دوری از غرور بود که شهید جمهور همه را داشت و نمادی از آیه مبارکه «وما بدلوا تبدیلا» بود.
حجت الاسلام خورشیدی افزود: دومین ویژگی مسئله در مهارت مدیریت تراز انقلاب سخت کوشی و تدبیر و عقلانیت منطق ابتکار و اعتماد به نفس کارآمدی دلسوزی و شایسته نظام استقلال فرهنگی و فساد ستیزی است همه این بیانات وعده‌های صادقی بود که در میدان عمل شهید جمهور داشت.
چرا شهید آیت الله رئیسی یاد شهیدان رجایی و بهشتی را زنده کرد؟
وی اضافه کرد: اقدامات و فعالیت‌هایی در حوزه سیاست خارجی با کمک وزیر مجاهد و انقلابی شهید امیر عبداللهیان داشتند، یک ایران را عضو دائم در سازمان همکاری شانگهای قرار داد، گام بعدی دولت مردمی در سیاست خارجی عضویت ایران در گروه بریکس که هدفش گسترش اقتصاد جهانی است، در گام بعدی ایران را به عنوان بازیگر مهم در اوراسیا وارد کرد که به عنوان بازیگر قدرتمند ایران را جا انداخت، در گام بعدی روابط با برخی کشورهای عربی و آفریقایی که در دولت قبل دچار چالش شده بودند ترمیم شد، دولت شهید جمهور توانست بدهی قدیمی را از انگلیس دریافت کند، حصار تحریم نفت ایران را شکست و حتی فراتر از تحریم‌ها هم در فروش نفت موفق بود، دولت سیزدهم و شخص شهید رئیسی در 7 ماه گذشته در صف اول حمایت از فلسطین بودند تا جایی که وزیر شهید عبداللهیان وزیر مقاومت فلسطین نام گرفت، در دو سال و 10 ماه اقتصاد ایران موفقیت‌های بزرگی را به دست آورد، فهرست بلندی در عمر کوتاه خدمت از خدمات انجام داد که الحق یاد شهید رجایی را زنده و در حوزه قضایی یاد شهید بهشتی را نیز زنده کرد.
امام جمعه بیجار در پایان تصریح کرد: نکته بعدی پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در مورد شهادت آیت الله رئیسی و همراهان حکیمانه بود در این پیام به 22 خصوصیت و ویژگی شهید اشاره شده است؛ عالم، مجاهد، مردمی، با کفایت، خادم الرضا، شهادت در اثنا خدمت، عزیز، بزرگوار، پرتلاش، شبانه روز، خستگی ناپذیر، و ... هر کدام از این خصوصیات بیانگر ابعاد شخصیت بزرگ این شهید است؛ جمع این خصال نیک راز محبوبیت و ماندگی او در قلوب مردم است و خواهد بود.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/835557/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تمجید هری کین از بلینگام؛ او باورنکردنی است!

تادیچ: می‌توانستیم به انگلیس ضربه بزنیم

نحس است؛ لینه‌کر شعار معروف انگلیس را ممنوع کرد

معرفی برترین‌های فوتسال در هتل المپیک

دشان: کروس یک غول تمام عیار است!

حساب بلینگام با ستاره صربستان صاف شد

کری برای آلمان! ورزشگاه را مال خودمان می‌کنیم!

پیش بازی دیدار اتریش - فرانسه

بلینگام بهترین بازیکن دیدار انگلیس - صربستان شد

نتایج کامل روز سوم و برنامه روز چهارم یورو 2024

ضربه سر هری کین به تیر دروازه صربستان برخورد کرد

شبیه‌سازی بازی اسپانیا و کرواسی در یورو 2024

شوت ولاهوویچ با واکنش دیدنی پیکفورد به کرنر رفت

نجات دروازه توسط هری کین که مانع از گلزنی صرب ها شد

گل‌ها و پاس‌گل‌های کیه‌زا در فصل 2023/24

خلاصه بازی صربستان 0-1 انگلیس

تشویق جود بلینگام توسط هواداران تیم ملی انگلیس با استفاده از آهنگ هی جود

برد خفیف سه‌شیرها در گام اول؛ انگلستان 1-0 صربستان

حق القدم ائمه جماعات دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پرداخت شود

اقتصاد دریا محور اولویت علمی مرکز آموزش علمی کاربردی کیش

جلیلی: در اقتصاد منابع با مصارف باید هم‌خوانی و انضباط داشته باشد

جلیلی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد / انضباط مالی اولویت است

بدشانسی مضاعف صربستان؛ کاستیچ مصدوم شد!

کانسلو: در حقم بی‌عدالتی شد، خودم را اثبات می‌کنم

خوشحالی گل خاص بلینگام با حضور آرنولد

درگیری بلینگام و کوستیچ در دقیقه 24؛ صربستان 0-1 انگلیس

اشتباه ولاهوویچ و تک‌به‌تکی که واکر از دست داد؛ صربستان 0-1 انگلیس

صحنه مشکوک به پنالتی روی میتروویچ در دقیقه 59؛ صربستان 0-1 انگلیس

انضباط مالی باید در اولویت دولت باشد

باید اقتصاد مولد را شکل دهیم

جلیلی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد

جلیلی: باید ساز و کاری برای حاکمیت ریال داشته باشیم تا ارزش پول ملی را حفظ کنیم

توصیه کاپلو به ساوتگیت؛ روی آرنولد ریسک نکن

شوت میتروویچ خطرناک از کنار دروازه انگلیس به بیرون رفت

خداداد: بزرگترین اشتباهم رد پیشنهاد دورتموند بود

سرمربی دانمارک: گل دوم را نزدیم و خیلی بی‌حال بودیم

شروع قدرتمند در یورو؛ جود یورو را هم می‌خواهد

اریکسن: داستان من با یوروی قبلی متفاوت است

چشمم را بستم و فقط شوت زدم!

طنین دعای پرفیض عرفه در شهرستان اسلام آبادغرب

تن هاخ: منچستریونایتد به این نتیجه رسید که بهترین سرمربی را دارد؛ انگلیس صاحب بهترین هافبک کل یوروست

فال انبیا فردا دوشنبه 28 خرداد 1403

اقامه نماز عید قربان به امامت نماینده ولی‌فقیه در کردستان

مراسم پرفیض دعای عرفه در کردستان + تصاویر

ایجاد قرارگاه اقتصاد کشاورزی در لرستان

زنجیره اقتصاد کشاورزی باید در لرستان ایجاد شود

میزگرد جلیلی/ انضباط مالی باید در اولویت دولت باشد

انهدام باند سارقان منازل و اعتراف به 61 فقره‌ سرقت در کرمانشاه

انهدام باند سارقان منزل در کرمانشاه؛ کشف 61 فقره سرقت

جواد خیابانی : یوهان کرایف فوتبال هلند را متحول کرد