عصر کرد

آخرين مطالب

ارتقای جایگاه ریاست جمهوری بعد از شهادت شهید رئیسی اجتماعی و فرهنگی

ارتقای جایگاه ریاست جمهوری بعد از شهادت شهید رئیسی
  بزرگنمايي:

عصر کرد - امام جمعه کرمانشاه گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری بدانند تراز این جایگاه ارتقا یافته و کسانی که رضایت بیگانگان را بر رضایت ملت ترجیح دهند هیچ جایگاهی در مسئولیت‌های حساس نظام نخواهند داشت. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به حضور باشکوه ملت ایران در مراسمات شهادت شهدای خدمت، اظهار داشت: ملت متعهد، زمان‌شناس، غیور و تکلیف‌شناس در این ایام در اظهار ارادت به شهید جمهور و شهدای خدمت انقلاب کردند و این تحول روحی و معنوی سرمایه ارزشمندی برای کشور است.
وی عنوان کرد: دشمن در عزای شهادت خدمتگزاری صادق و وزیر امور خارجه و سایر شهدای خدمت شادی کرد، اما مردم با حضور خود آنان را ناامید و چشمشان را کور کردند و این زمان متوجه الطاف خفیه الهی می‌شویم.
نماینده‌ ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، گفت: رئیس جمهور شهید کار خود را در ایام ولادت امام رضا(ع) آغاز کرد و در این همین روز نیز به شهادت رسید و در جوار امام هشتم آرام گرفت و روز تشییع و تدفین نیز با سالروز عملیات بیت‌المقدس همزمان شد و این نشان می‌دهد که زمان نیز با این اتفاقات همراهی کرده که نشان دهد آن چیزی که شعار این ملت است و از حضور و اشک‌هایشان می‌توان فهمید مقاومت و ایستادگی تا پیروزی است.
امام جمعه کرمانشاه، افزود: در طول این 45 سال با وجود اینکه استکبار با تمام دارایی خود تلاش کرده همواره در مقابل انقلاب بایستد ملت ما با محوریت انقلاب و رهبری مقام معظم رهبری هر چه تجربه کرده همه پیروزی بوده و استکبار هر آنچه در مقابل ما تجربه کرده شکست بوده است.
غفوری با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی که از یک طرف بهشتی و از طرف دیگر رجایی زمان ما شد عنوان کرد: این از نشانه‌های بسیار مهم انقلاب اسلامی است که طلبه‌ای که در سن پنج سالگی یتیم می‌شود و با شرایط بسیار سخت زندگی را می‌گذراند، به این جایگاه می‌رسد که تمام ملت برای او عزادار می‌شوند و یک چهارم دنیا عزای عمومی اعلام می‌کنند و این بی‌سابقه بوده است.
وی با اشاره به اینکه کامل ترین مطلب درباره شهید رئیسی را مقام معظم رهبری عنوان کردند که فرمودند ما یکی از بهترین‌ها زیر این آسمان از دست دادیم گفت: با دقت در پیام مقام معظم رهبری می‌بینیم 22 ویژگی و خصلت را برای رئیس جمهور شهید بیان کردند و فرمودند رئیس جمهور شهید عالم، مجاهد، مردمی، باکفایت، خادم‌الرضا، بزرگوار و بزرگ‌منش بود.
نماینده‌ ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه کسی از آیت‌الله رئیسی کوتاه نظری و بدخلقی ندیده است، افزود: در مقابل این آزار، اذیت‌ها و ناسزاها در حضور و غیابش سکوت می‌کرد و حتی یک مورد را پاسخ نداد و بزرگوار بود.
غفوری با اشاره به اینکه این شهید فداکار بود و آسایش را بر خود حرام کرده بود و با عزت زندگی کرد، گفت: شهید رئیسی در زمان تولیت آستان قدس، از حقوق شرعی خود را یک ریال استفاده نکرد و فرمودند با این پول در مناطق محروم شهر مشهد درمانگاه ساخته شود.
وی افزود: در زمانی که متولی ریاست قوه قضائیه بود اعتقاد داشت حقوق قوه قضائیه برای ایشان زیاد است و نصف آن را دریافت می‌کرد و بعد از مدتی این میزان را نیز کاهش داد و این عنایت و توجه مردم ریشه در این رفتارها و اعتقادات و رویه خداپسندانه دارد.
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری شهید رئیسی برای پیشرفت و اصلاح امور کشور تلاش شبانه‌روزی داشتند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت و خدمتگزار، صمیمی، مخلص و باارزش و ترجیح دهنده صلاح مردم بر همه چیز بود.
غفوری گفت: شهید رئیسی باور داشت صلاح و رضایت مردم حاکی از رضایت الهی است و برای کسب رضای خدا باید محرومان جامعه راضی باشند. آزرده از ناسپاسی و طئنه برخی بدخواهان بود، اما آزردگی‌ها مانع از تلاش او نمی‌شد و در حالی از دنیا رفت که درگذشت او شهادت گونه بود و همچون شهید بهشتی یک ملت بود.
وی افزود: اگر دیدید ملتی برای فردی به پا خواست بدانید تراز این شخص‌ تراز یک ملت است و این جمعیت عظیم در سراسر کشور نشان داد رئیسی یک ملت بود.
غفوری بیان کرد: شهید حسین امیر عبداللهیان همچون شهید حاج قاسم در عرصه دیپلماسی ایفای نقش کرد و این دو مرد در عرصه دیپلماسی با هم اعجاز آفریدند و 28 سفر خارجی در سه سال بی‌نظیر است و حضور در مجامع بین‌المللی و قرآن به دست گرفتن در سازمان بین‌الملل نشان دهنده شجاعت و شهامت این مردان بود.
خطیب جمعه کرمانشاه، گفت: آمریکا با جنایت خود در حق حاج قاسم می‌خواهد تبلیغ کند ما با تروریسم برخورد می‌کنیم، اما شهید رئیسی عکس حاج قاسم را به عنوان سند افتخار ملت و دنیای اسلام و جبهه مقاومت و مبارزه با تروریسم روی دست گرفت و آن چنان با صدای رسا اعلام کرد که عرصه را بر دشمن تنگ کرد.
وی با اشاره به اینکه خداوند اراده کرده در مقابل بهای سنگینی که ملتی پرداخت کند عنایت‌های بسیار بزرگ و بی‌نظیری در حق او انجام دهد، عنوان کرد: اکنون ملت ایران بهای سنگینی را پرداخت و بهای بزرگی را داد اما خداوند به خاطر پایداری مردم مؤمن در این مصیبت و حضور در صحنه عنایاتی در حق این ملت خواهد کرد که در طول این سال‌ها بی‌سابقه است و پیروزی‌های بزرگی را با فتح قله شاهد خواهند بود.
غفوری با بیان اینکه اکنون تکلیفی روبه‌روی ملت قرار گرفته و قرار است زیر سایه با عظمت ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی رئیس جمهور را انتخاب کنند، گفت: افرادی که می‌خواهند برای ریاست جمهوری کاندیدا شوند بدانند تراز جایگاه ریاست جمهوری و وزارت خارجه در جمهوری اسلامی به درجات و مراتب بسیار بالایی ارتقا پیدا کرده و دیگر همچون گذشته نیست.
وی افزود: تنها کسانی می‌توانند در این عرصه حضور پیدا کنند که همچون شهید آیت‌الله رئیسی مخلص، مؤمن، انقلابی، دلسوز، طرفدار محرومان، خستگی ناپذیر و فسادستیز و در تمام صحنه‌ها حاضر باشند و مرد میدان و دیپلماسی باشند.
امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری باید برای رساندن کشور به پیشرفت و سعادت لحظه‌ای آرام و قرار به خود راه ندهند و مطیع محض ولایت باشند و نگاهشان به مواضع و کلام رهبر عزیز انقلاب باشد و جهت‌گیری‌های ترسیم شده و سیاست‌های ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری را چارچوب و ریل کاری خود قرار دهند نه اینکه به رأی خود مغرور شوند و در مقابل رهبری مواضع ناشیانه و ابلحانه بگیرند و بدانند این جایگاه با گذشته متفاوت شده است.
غفوری گفت: مردم عزیز ما همانطور که در شعارهایشان مشهود بود نیاز به کسی دارند که شهید زنده باشد و شهیدوار زندگی کند و دلبستگی به دنیا نداشته باشند و به این جایگاه و پست و مقام وابستگی نداشته باشد.
وی افزود: کسانی که قبله آمال خود را غرب می‌دانند و سال ها کشور را برای رضایت کدخدا و اعوان و انصارش معطل کردند و آن کسانی که نه رضایت ملت بلکه رضایت بیگانگان و حفظ منافع بیگانگان برایشان ترجیح دارد برای همیشه هیچ جایگاهی در مسئولیت‌های حساس و خطیر جمهوری اسلامی نخواهند داشت.
امام جمعه کرمانشاه با تأکید بر اینکه وظیفه ما امروز تبیین در مقابل وسوسه‌های شیاطین، صهیونیست، نوکرانش و خناثانی است که به دنبال ناامید کردن مردم، اختلاف افکنی و ایجاد دلسردی بین مردم هستند، است گفت: مردم بدانند این راه باعظمت راه رسول الله(ص)، علی(ع)، فاطمه(س) و حسن(ع) و حسین(ع) و فرزندان طاهرشان و راه شهیدان والامقام است و با شهادت چند مسئول خدوم آسیبی نمی‌بیند مراقب وسوسه دشمن باشید و بدانید این راه با همین اقتدار و با عظمت به فضل الهی به ظهور وجود مقدس ولی‌عصر(عج) ختم خواهد شد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/835556/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نحس است؛ لینه‌کر شعار معروف انگلیس را ممنوع کرد

معرفی برترین‌های فوتسال در هتل المپیک

دشان: کروس یک غول تمام عیار است!

حساب بلینگام با ستاره صربستان صاف شد

کری برای آلمان! ورزشگاه را مال خودمان می‌کنیم!

پیش بازی دیدار اتریش - فرانسه

بلینگام بهترین بازیکن دیدار انگلیس - صربستان شد

نتایج کامل روز سوم و برنامه روز چهارم یورو 2024

ضربه سر هری کین به تیر دروازه صربستان برخورد کرد

شبیه‌سازی بازی اسپانیا و کرواسی در یورو 2024

شوت ولاهوویچ با واکنش دیدنی پیکفورد به کرنر رفت

نجات دروازه توسط هری کین که مانع از گلزنی صرب ها شد

گل‌ها و پاس‌گل‌های کیه‌زا در فصل 2023/24

خلاصه بازی صربستان 0-1 انگلیس

تشویق جود بلینگام توسط هواداران تیم ملی انگلیس با استفاده از آهنگ هی جود

برد خفیف سه‌شیرها در گام اول؛ انگلستان 1-0 صربستان

حق القدم ائمه جماعات دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی پرداخت شود

اقتصاد دریا محور اولویت علمی مرکز آموزش علمی کاربردی کیش

جلیلی: در اقتصاد منابع با مصارف باید هم‌خوانی و انضباط داشته باشد

جلیلی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد / انضباط مالی اولویت است

بدشانسی مضاعف صربستان؛ کاستیچ مصدوم شد!

کانسلو: در حقم بی‌عدالتی شد، خودم را اثبات می‌کنم

خوشحالی گل خاص بلینگام با حضور آرنولد

درگیری بلینگام و کوستیچ در دقیقه 24؛ صربستان 0-1 انگلیس

اشتباه ولاهوویچ و تک‌به‌تکی که واکر از دست داد؛ صربستان 0-1 انگلیس

صحنه مشکوک به پنالتی روی میتروویچ در دقیقه 59؛ صربستان 0-1 انگلیس

انضباط مالی باید در اولویت دولت باشد

باید اقتصاد مولد را شکل دهیم

جلیلی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد

جلیلی: باید ساز و کاری برای حاکمیت ریال داشته باشیم تا ارزش پول ملی را حفظ کنیم

توصیه کاپلو به ساوتگیت؛ روی آرنولد ریسک نکن

شوت میتروویچ خطرناک از کنار دروازه انگلیس به بیرون رفت

خداداد: بزرگترین اشتباهم رد پیشنهاد دورتموند بود

سرمربی دانمارک: گل دوم را نزدیم و خیلی بی‌حال بودیم

شروع قدرتمند در یورو؛ جود یورو را هم می‌خواهد

اریکسن: داستان من با یوروی قبلی متفاوت است

چشمم را بستم و فقط شوت زدم!

طنین دعای پرفیض عرفه در شهرستان اسلام آبادغرب

تن هاخ: منچستریونایتد به این نتیجه رسید که بهترین سرمربی را دارد؛ انگلیس صاحب بهترین هافبک کل یوروست

فال انبیا فردا دوشنبه 28 خرداد 1403

اقامه نماز عید قربان به امامت نماینده ولی‌فقیه در کردستان

مراسم پرفیض دعای عرفه در کردستان + تصاویر

ایجاد قرارگاه اقتصاد کشاورزی در لرستان

زنجیره اقتصاد کشاورزی باید در لرستان ایجاد شود

میزگرد جلیلی/ انضباط مالی باید در اولویت دولت باشد

انهدام باند سارقان منازل و اعتراف به 61 فقره‌ سرقت در کرمانشاه

انهدام باند سارقان منزل در کرمانشاه؛ کشف 61 فقره سرقت

جواد خیابانی : یوهان کرایف فوتبال هلند را متحول کرد

امره جان به ستاره غایب: جایت را به خوبی پر می‌کنم

نامه مس به تاج؛ استادیوم فینال را عوض کنید!