عصر کرد

آخرين مطالب

شاخص نزدک چرا اهمیت دارد و چه تاثیری بر اقتصاد می‌گذارد اقتصادي

شاخص نزدک چرا اهمیت دارد و چه تاثیری بر اقتصاد می‌گذارد
  بزرگنمايي:

عصر کرد - آفتاب‌‌نیوز :
بازار‌های بورس که نبض دنیای مالی را حفظ می‌کنند، فرصت‌های سودمندی را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند. بورس نزدک NASDAQ، یکی از مهمترین بازیگران در این دنیای پویا است که سرمایه‌گذاران را از سراسر جهان گرد هم می‌آورد. این پلتفرم که در آن سهام شرکت‌ها خرید و فروش می‌شود مرکزی با نفوذی فراتر از صرفاً یک بازار بورس اوراق بهادار است و دارای قدرتی است که با شکل دادن به آینده مالی سرمایه‌گذاران و صاحبان سرمایه به مرکز سرمایه‌گذاری مورد علاقه آن‌ها در سراسر جهان تبدیل شده است.
نزدک چیست و چه قدرتی دارد؟‌
می‌توان از نزدک به عنوان یکی از بزرگترین بازار‌های سهام توسعه یافته در جهان یاد کرد. نزدک که در سال 1971 در ایالات متحده تأسیس شد، به عنوان بورسی شناخته می‌شود که شرکت‌های فناوری در آن متمرکز هستند. این بازار سهام که به عنوان اولین بازار سهام الکترونیکی جهان شناخته می‌شود، به جای خرید و فروش سنتی، امکان انجام معاملات را از طریق یک شبکه الکترونیکی فراهم می‌کند.
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نزدک این است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ فعال در فناوری، اینترنت، بیوتکنولوژی و سایر بخش‌های نوآورانه در اینجا معامله می‌شوند. سهام غول‌های جهانی مانند آمازون، اپل و مایکروسافت در نزدک خرید و فروش می‌شوند و از همین حیث است که نزدک قدرت تعیین جهت بازار‌های مالی را دارد.
همچنین برخلاف سایر بازار‌های مالی که عملکرد بازار را از طریق چندین شاخص دنبال می‌کنند، شاخص ترکیبی نزدک عملکرد همه شرکت‌هایی که در آنجا معامله می‌شوند اندازه‌گیری می‌کند و دید جامعی را در طیف گسترده‌ای از صنایع به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد.
درباره بورس اوراق بهادار نزدک چه می‌دانیم؟
نزدک دارای ساختاری کاملا متفاوت با مدل‌های سنتی بازار سهام است و از همین رو توجهات بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب می‌کند. معاملات الکترونیکی در نزدک به شدت یکپارچه شده‌اند و فرصت‌های معاملاتی سریع و موثری را به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند. در حقیقت و به عبارتی ساده‌تر می‌توان گفت که نزدک در یک محیط مجازی به جای مکان فیزیکی فعالیت می‌کند و سرمایه‌گذاران زیادی را از سراسر جهان گرد هم می‌آورد. نزدک با همه ویژگی‌های ذکر شده و با ایجاد بستر مالی فراتر از مرزها، اقتصاد جهانی را مستقیماً تحت تأثیر قرار می‌دهد.
ویژگی‌های بورس نزدک
نزدک یک بورس اوراق بهادار است که اولویت معاملاتی شرکت‌هایی است که در بخش‌های نوآوری محور مانند فناوری، اینترنت و بیوتکنولوژی فعالیت می‌کنند. شرکت‌هایی که در اینجا معامله می‌شوند عموماً از شرکت‌هایی انتخاب می‌شوند که پتانسیل رشد بالایی دارند و روند‌های آینده را تعیین می‌کنند. از این نظر، نزدک نه تنها به عنوان یک پلتفرم تجاری، بلکه به عنوان یک منطقه کشف که شرکت‌های پیشرو آینده را به سرمایه‌گذاران معرفی می‌کند، از سایر بستر‌های سرمایه‌گذاری متمایز می‌شود.
شاخص نزدک اولین بازار سهام کاملاً الکترونیکی است که طبقات معاملاتی سنتی را ندارد.
شاخص نزدک، به لطف زیرساخت الکترونیکی خود، تراکنش‌های با سرعت بالا و دسترسی از یک جغرافیای وسیع را در اختیار سرمایه‌گذاران خود قرار می‌دهد.
نزدک شامل سهام بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان مانند اپل، مایکروسافت، آمازون و گوگل است و منعکس کننده تحولات مالی و سرمایه‌ای آن‌ها است.

عصر کرد

شاخص‌های نزدک کدامند؟
شاخص‌های مختلف برای اندازه‌گیری عملکرد بازار و ارزیابی سلامت کلی بخش‌های خاص بازار نزدک استفاده می‌شود. این شاخص‌ها نشان‌دهنده عملکرد کلی سهام‌های قابل معامله هستند.
شاخص ترکیبی نزدک
شاخص ترکیبی که شامل سهام کلیه شرکت‌های معامله شده است، طیف وسیعی از صنایع را در نظر می‌گیرد و هدف آن سنجش سلامت کلی بازار سهام است. این شاخص نشان دهنده صنایع مرتبط با فناوری، مالی، مراقبت‌های بهداشتی و سایر صنایع است و در نشان دادن روند کلی بازار سهام ارزشمند است.
شاخص نزدک 100
این شاخص شامل سهام 100 شرکت بزرگ در بورس نزدک است و توجه کسانی را که سرمایه‌گذاری‌های مبتنی بر فناوری انجام می‌دهند به خود جلب می‌کند، به خصوص که شامل شرکت‌های بزرگی از بخش‌های فناوری، اینترنت است.
معامله در بورس نزدک
بورس نزدک به سرمایه‌گذاران امکان دسترسی به مجموعه گسترده‌ای از سهام بین‌المللی را می‌دهد. برای تجارت و معامله در بازار نزدک، مانند هر ابزار سرمایه‌گذاری، ابتدا باید یک حساب سرمایه‌گذاری از طریق یک شرکت کارگزاری باز کنید. از طریق این حساب می‌توانید سهام قابل معامله در نزدک را در یکی از بورس‌های خارجی خرید و فروش کنید.
از آنجایی که شاخص نزدک شامل بسیاری از شرکت‌های فعال در فناوری، بیوتکنولوژی و سایر بخش‌های نوآورانه است، مهم است که در هنگام تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری، تجزیه و تحلیل‌های فردی و شرکتی انجام دهید. شما می‌توانید با ارزیابی عوامل مهمی مانند وضعیت مالی شرکت‌ها، روند رشد صنعتی و عوامل بازار جهانی، تصمیمات آگاهانه‌ای برای سرمایه‌گذاری‌های خود بگیرید.
کدام سهام در نزدک هستند؟
بورس نزدک با میزبانی سبد گسترده‌ای از سهام مختلف، شامل شرکت‌هایی از بخش‌های مختلف و اندازه‌های متفاوت است. بسیاری از شرکت‌های معروف، به ویژه آن‌هایی که در بخش‌های نوآورانه مانند فناوری، اینترنت و بیوتکنولوژی فعالیت می‌کنند، در بازار نزدک معامله می‌شوند.
شرکت‌های مشهور جهان مانند اپل، مایکروسافت و آمازون از جمله سهام‌های پرمعامله در نزدک هستند. علاوه بر این، شرکت‌های پیشرو در بخش بیوتکنولوژی مانند Amgen (AMGN) و Gilead Sciences (GILD) نیز در نزدک فهرست شده‌اند. این شرکت‌های پیشرو با ایفای نقش‌های تعیین کننده در بازار‌های جهانی توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب می‌کنند چرا که تأثیر قابل توجهی بر بازار سهام نزدک و اقتصاد جهانی دارند.

عصر کرد

معاملات نزدک و آنچه که سرمایه‌گذاران باید از این بازار بدانند
نزدک یک بورس اوراق بهادار آمریکایی است که در آن سهام شرکت‌های متمرکز بر فناوری در سراسر جهان معامله می‌شود. نزدک از شرکت‌های غول پیکر فناوری مانند اپل، مایکروسافت، آمازون و گوگل تشکیل شده است. نزدک در سال 1971 به عنوان اولین بورس الکترونیکی جهان تاسیس شد. نزدک اساساً ارزیابی شرکت‌های مبتنی بر فناوری را ارائه می‌کند و سرمایه‌گذاران را قادر می‌سازد در این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کنند. این انقلاب ربع آخر قرن بیستم را با اتخاذ سیستم الکترونیکی به جای معاملات کاغذی متحول کرد. به لطف این رویکرد نوآورانه، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران در سراسر جهان را به خود جلب کرده و به پلت فرم اصلی مورد علاقه بازیگران اصلی در بخش فناوری تبدیل شده است. نزدک که دارای ساختاری نوآورانه، پویا و دائما در حال تحول است، همواره جایگاه پیشرو خود را در بازار بورس جهان حفظ کرده است.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/835145/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعلام اسامی کشتی‌گیران روسیه در المپیک و غیبت چهره‌های بزرگ

عزم ملی برای ترویج ورزش ملی چوگان

کسب 2 طلا و 2 نقره دیگر در مسابقات قایقرانی آب‌های آرام آسیا

وکیل ورزشی: تبانی در فوتبال 250 میلیون تومان جریمه دارد

فیلم|پرسه‌زنی سگ‌های بلاصاحب در خیابان‌های سنندج

300 میلیارد ریال برای ایمنی راه های کردستان هزینه شد

کردستانی‌ها دام قربانی را از میادین و مکان‌های موقت عرضه خریداری کنند

مکان‌های برگزاری دعای عرفه و نماز عید قربان در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت برق کرمانشاه: ادارات در ساعات کاری 30 درصد مصرف خود را کاهش دهند

عرفه در کرمانشاه هیئت کجا بریم؟

بیش از 50 درخواست تاسیس مدرسه غیردولتی در کرمانشاه داریم

شهادت رئیس‌جمهور فصل مهمی از انقلاب اسلامی را رقم زد

استقبال بی نظیر هنرمندان جنوب از دومین جشنواره ملی موسیقی نی‌انبان کیش

17ضربه چاقو پی در پی به خاطر فحاشی در پارک

توجه مولانا به اصالت انسان

لحظات دراماتیک گلر صبور فوتبال ایران

1800 کیلومتر سختی برای صعود تاریخی

الهلال و دوری عجیب از وسوسه اروپایی!

پاسخ محکم رافینیا به امباپه

انقلاب داده‌ها در طرح آمایش سرزمینی

ورزشگاه محل برگزاری فینال حذفی تغییر می‌کند؟

حمله شدید مامیاشویلی به IOC برای حذف کشتی‌گیران روس از المپیک

باستونی: ایتالیا مدعی جدی قهرمانی است

سرمربی بسکتبال با ویلچر: نحوه سهمیه بندی پارالمپیک عادلانه نیست

دو ستاره جنجالی در راه یوونتوس

مردم با شرکت گسترده در انتخابات کشور را در مسیر توسعه قرار دهند

برداشت گل محمدی از باغات کردستان + تصاویر

احیای طرح راکد برای تولید 400 تن ماهی در دیواندره+فیلم

آمادگی کمیته امداد کردستان برای دریافت و توزیع نذورات عید قربان

سرمایه‌گذاری 196میلیارد ریالی مخابرات کردستان در بیجار طی سال‌جاری

فعالیت 552 معلم در آموزش و پرورش استثنایی کردستان

تاخیر در پرواز هواپیما بخاطر این موجود عجیب

خیز دوباره فرودگاه کرمانشاه برای بین‌المللی شدن

ایجاد 2 ایستگاه اطفای حریق در منطقه اورامانات کرمانشاه

کشتار رایگان دام‌های قربانی در کشتارگاه‌ها

پایش تصویری پایانه مرزی خسروی در اربعین

سالمندان کرمانشاهی صاحب «پارک» می‌شوند

نقشه هولناک پسرخاله‌ ها برای مرد تاجر

امام جمعه لاهیجان دست به افشاگری زد

اسپالتی: ایتالیا ایده‌آل نبود اما رضایت دارم

مقصد بمب مجازی پرسپولیس مشخص شد

باقری: پنج سال در استقلال بودم اینقدر شعار نشنیدم!

موسیالا و کروس رکوردداران اروپا شدند!

جشن دو نفره عراقی‌ها وسط استادیوم اراک!

آرزوی بازیکن ذوب‌آهن برای قهرمانی مس رفسنجان

سیلوینیو: ایتالیا بهتر از ما بود اما نه خیلی!

کاستیلز از زیر سایه کورتوا خارج شد

واکنش باشگاه آلومینیوم به جدایی مهدی لیموچی

سپاهان در دود و مه گم شد!

نشست مدیران کوثر با معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه