عصر کرد

آخرين مطالب

دفترچه تلفن شگفت‌انگیز اشکان دژاگه ورزشي

دفترچه تلفن شگفت‌انگیز اشکان دژاگه
  بزرگنمايي:

عصر کرد - ورزش 3 /اشکان دژاگه عضوی از تیم قهرمان جوانان آلمان در یورو 2009 بود و توانست در خط هافبکی که اوزیل و کروس حضور داشتند، قهرمان اروپا شود.
 اشکان دژاگه روز گذشته تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت و این هافبک خلاق ایرانی-آلمانی که سابقه بازی در تیم‌های فولهام، وولفسبورگ، هرتابرلین و ناتینگهام فارست حضور داشت و پس از آن در فوتبال ایران برای تیم‌های تراکتور و فولاد به میدان رفت اما همیشه همبازیان اشکان دژاگه برای فوتبالدوستان ایران بسیار جذاب بودند. ستارگان مطرحی که بسیاری از آنها هنوز مشغول بازی هستند و برخی از آنها مسیر جدیدی در زندگی را شروع کرده‌اند که حالا نگاهی به همبازیان او خواهیم داشت.
ادین ژکو - 104 بازی
اشکان و ژکو در 104 بازی از فصل 2007/08 تا نیم فصل 2010/11 که مهاجم بوسنیایی راه منچسترسیتی در پی گرفت، همبازی بودند. دژاگه بیشتر از هر بازیکنی برای او خلق موقعیت کرده و در این آمار به‌خصوص، این دو نفر به صورت مشترک روی 25 گل اثرگذاری مستقیم داشتند. آنها با هم همچنین قهرمان بوندسلیگای آلمان شدند و اشکان دژاگه با ثبت 3 گل و 6 پاس گل به تیمش کمک ویژه‌ای کرده بود. 
آندره آ بارزالی - 69 بازی
این مرد ایتالیایی هم که در خط دفاعی مشهور یوونتوس عملکرد بسیار خصوصی داشت ولی پیش از آن، در وولفسبورگ همبازی اشکان دژاگه بود. او هم به مانند ادین ژکو در نیم فصل 2010/11 مسیرش را از این تیم جدا کرد ولی او هم از نفراتی است که بیشترین سابقه بازی را در کنار او دارد و از چهره‌های خاصی است که با اشکان ارتباط نزدیکی داشته است.
کوین پرنس بواتنگ - 52 بازی
از زمانی که نوجوان بودند، این دو نفر با یکدیگر بزرگ شدند. هرتا برلین زیر 17 سال اولین تیم مشترک آنها بود و پس از آن به ترتیب راهی تیم زیر 19 ساله‌ها شدند و مدتی هم در تیم دوم هرتا برلین بازی کردند. اشکان و کوین در آن مدت به تیم زیر 19 سال آلمان هم در یوروی جوانان دعوت شد و توانستند تا نیمه نهایی پیشروی کنند که واکنش‌های فوق‌العاده هوگو لوریس در برابر ضربات اشکان دژاگه باعث شد تا نتیجه بازی همان 3-2 باقی بماند و ژرمن‌های جوان از رسیدن به فینال ناکام بمانند. با گذشت زمان آنها به تیم هرتابرلین در فصل 2005/06 رسیدند اما حضور در تیم اصلی چندان ادامه‌دار نبود و مسیر این دو نفر جدا شدند.
ماریو مانژوکیچ - 40 بازی
مهاجم کرواتی که سابقه حضور در تیم‌های میلان، یوونتوس، اتلتیکومادرید و بایرن مونیخ را دارد، جانشین ژکو در ولفسبورگ بود و پس از اینکه به این تیم آمد به مدت 2 فصل با اشکان همبازی بود. این دو نفر هماهنگی بسیار بالایی داشتند و اشکان پاس گل‌های زیادی را برای او آماده کرده بود که این موضوع باعث می‌شد تا همکاری این دو نفر، یک همکاری به‌خصوص باشد.
جان آرنه ریسه - 32 بازی
دژاگه با مدافع سابق لیورپول در فولام همبازی شده بود و این همکاری بیشتر از یک فصل طول نکشید اما با این حال، جان آرنه ریسه که پشت سر او حضور داشت، همکاری خوبی با اشکان داشت.
دیمیتار برباتوف - 30 بازی
او علاوه بر ریسه با آقای گل و یکی از خاص‌ترین مهاجم‌های تاریخ لیگ جزیره نیز هم تیمی بود. این دو نفر در فولام بازی‌های خاص و دلنوازی داشتند و اگر چه اهالی کرون کاتیج در این دوران، تحت تاثیر مسائل مدیریتی و کشمکش‌های الفاید و شهید خان بودند اما دیدند مثلث دژاگه-دمپسی-برباتوف کمی شرایط را برای آنها بهتر می‌کرد.

مارتین استکلنبرگ -12 بازی
گلر خاطره‌انگیز هلندی با قد بلندی که داشت، همیشه حتی پیش از اینکه به صورت رسمی از فوتبال خداحافظی کند، سوژه‌ای خاصی برای هواداران فوتبال بود. او در همان تیم فولام، سنگربان این تیم بود و دوران هم تیمی بودنشان چندان طولانی نبود.
این تصاویر را با دقت بیشتری ببینید!
مانوئل نویر درون دروازه، سامی خدیرا در مرکز زمین، مارکو مارین در سمت راست، مسوت اوزیل به عنوان یک هافبک شماره هشت، متس هوملس، ژروم بواتنگ و بندیکت هوودس در خط دفاع و از همه مهمتر تونی کروس در قلب زمین؛ مرور این نام‌ها شما را به یاد چیزی جز تیم ملی آلمان در سال‌های 2010 تا 2016 نخواهد انداخت و مشخصا اشکان که بخشی از این تیم بود، سال‌های جوانی را در تیم‌های زیر 21 سال و زیر 19 سال آلمان می‌گذارند تا بخشی از مانشافت‌ها در مسیر قهرمانی جام جهانی 2014 باشد اما ترجیحش پوشیدن پیراهن سفید رنگی بود که به جای عقاب درج شده روی لوگویش، یوزپلنگ ایرانی را در مرکز این پیراهن حک کرده بودند و اشکان به جای شماره 9 با فونت مخصوص آلمانی‌ها، شماره 21 تیم ملی ایران را به تن کرد. 
آنها همگی در پایان مسابقات جام ملت‌های زیر 21 سال اروپا در سال 2009 قهرمان یورو شدند و مدتی بعد بدون دژاگه و با تغییر سرمربی، قهرمان جهان شدند با این تفاوت بزرگ که دیگر خبری از حضور اشکان در آن جشن نبود. 
اشکان با هر کدام از این نام‌ها که مرور شد، بیش از 10 بازی همبازی بود و عضوی از این خانواده بود که نام‌های بسیاری از آنها هنوز به عنوان سرآمدان فوتبال جهان یاد می‌شود و می‌توان نوشت که اشکان در جهان‌های موازی، شاید اکنون قهرمان جام جهانی 2014 بود و شاید به مانند کروس هنوز در سطح اول فوتبال جهان می‌درخشید و شاید هم به مانند مسوت اوزیل، مدتی بود از فوتبال خداحافظی کرده بود.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/833684/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«زندگی امروز ما» چاپ دومی شد

بارسایی‌های سابق به داد اینترمیامی رسیدند

اعتماد دوباره قلعه‌نویی به لژیونر استقلالی قهرمان

لحظه‌ای که زمان برای استقلال متوقف شد

شهریار، رضا عنایتی را تهدید کرد

ناکامی عنایتی با دو تیم در یکسال

کروس: این چنین خداحافظی می‌خواستم

دیوید بکام، بلینگام شد!

معرفی حریفان تیم بسکتبال شهرداری گرگان در جام باشگاه های آسیا

تماس رونالدو با کاپیتان رئال

رکورد مسی و فیگو در تسخیر وینیسیوس

خدمات دولت شهید رئیسی در کردستان ملموس است

درخواست مهم وزیر اقتصاد از رئیس قوه قضاییه + متن نامه

شمس الدین حسینی: به این حجت نرسیده ام که ثبت نام نکنم

چرا ارز تک نرخی نمی‌شود؟

چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا گل کاشت

وندال‌ها با آثار تاریخی کرمانشاه چه می‌کنند؟

با آن که دلم از غم هجرت خون است

خلاصه بازی اینتر میامی 3-3 سنت لوئیس سیتی

واکنش آنچلوتی بعد از قهرمانی در اروپا

قهرمان با سه ملی‌پوش در اردوی خرداد

مقصودلو در مسابقات آکتوبه قزاقستان قهرمان شد

برنامه رقابتهای بین‌المللی کشتی رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی مشخص شد

پرسپولیس در فوتبال ایران رکورددار شد

«اوسمار» به علی دایی رسید

بلینگام: فینال لیگ قهرمانان بهترین شب زندگی‌ام بود

رئال مادرید فرا زمینی!

کاهش قیمت فروش سردار آزمون از سوی ژرمن‌ها

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در پاوه

اخاذی مرد بی‌وجدان از همسر سابقش با انتشار تصاویر خصوصی |‌ این مرد خواستگار قلابی هم از آب درآمد!

کارشناس داوری: گل برتری پرسپولیس به مس رفسنجان آفساید بود

نثاری: وجدان‌های بیدار در جهان باید برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی به صحنه بیایند

فراکسیون پیشرفت، توسعه و همدلی در مجلس تشکیل شد

تذکر معاون استاندار کرمانشاه نسبت به مانده اعتبار دستگاه‌ها

5هزار کرمانشاهی به‌ مرقد امام راحل راهی می‌شوند

خدمت‌رسانی به مردم تا پایان دولت با قوت ادامه دارد

بازگشت برای این 2 داور چگونه است؟

تن هاخ: من مسئول خریدهای گران یونایتد نیستم!

سپاهان بیش از قهرمان و نایب قهرمان ملی‌پوش دارد!

کار قشنگ نکونام وسط دستگردی

پرسپولیس و یک قهرمانی‌ دراماتیک دیگر

گلزن، محبوب و کارگشا؛ گئورگی کبیر!

پرسپولیس با سه هفته صدرنشینی قهرمان شد!

رامین کنار مهاجم پرسپولیس رکورددار شد

گل بارسایی با همکاری مسی، آلبا و سوارز برای اینترمیامی

خدابنده‌لو: امیدوارم فدراسیون بتواند تنش‌ها را کمتر کند

مرادی: برای مردود کردن گل پرسپولیس فکت نداریم

کمیته داوران: گل قهرمانی پرسپولیس سالم بود

سالاری: تحول در اقتصاد فرهنگ و هنر در دوره شهیدرئیسی/آموزش هنر برای 100 هزار نفر در استان‌ها

با همه ظرفیت و توان کنار مجریان انتخابات هستیم