عصر کرد

آخرين مطالب

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح کرد؛

پلتفرم واگن ملی را در اختیار سایر کلانشهرها قرار می‌دهیم شهرداری تهران

پلتفرم واگن ملی را در اختیار سایر کلانشهرها قرار می‌دهیم
  بزرگنمايي:

عصر کرد - محسن هرمزی از آمادگی شهرداری تهران برای انتقال پلتفرم واگن ملی به شهرداری سایر کلانشهرهای کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر ، سی‌وسومین نشست مشترک معاونین حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری‌های کلانشهرها و روسای کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور صبح امروز- چهارشنبه 15 آذر 1402- به میزبانی شهر تهران برگزار شد.
محسن هرمزی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ابتدای این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: دولت تلاش خود را معطوف به برقی کردن سیستم حمل‌ونقل شهری و تسری آن به وسائل نقلیه مورد استفاده مردم کرده‌است. همچنین شهردار تهران در مهرماه سفری به چین داشتند که محور اصلی آن نهایی کردن قرارداد 630 دستگاه واگن مترو بود که پس از سالها در این دوره به ثمر رسید و با الحاقات آن در متمم قرارداد میزان واگن وارداتی مورد توافق با چین به 791 دستگاه رسید. علاوه‌ بر این تامین اتوبوس برقی، تاکسی برقی و موتور سیکلت برقی نیز در این مسیر اتفاق افتاد.
وی با بیان اینکه در این سفر قرار شد برای اولین بار منابع لازم برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی به صورت داخلی تامین شود، افزود: قرارداد این موضوعات وارد فاز اجرایی شده است و شرکت چینی‌ای که با آن قرارداد بستیم آمادگی دارد با شهرداری سایر کلانشهرها نیز همکاری لازم برای تأمین نیاز آن‌ها در حوزه حمل‌ونقل داشته باشد.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: در بحث تامین واگن مترو دو محور را دنبال کردیم، نخست واردات مترو که مطابق آن با همراهی وزارت کشور آمادگی تامین تامین 950 واگن برای 6 کلانشهر دیگر کشور را داریم.
هرمزی اضافه کرد: خط تولید واگن ملی نیز موضوع دیگری بود که کار آن از قبل آغاز شده و در این مدت بیش از 10 هزار ساعت تست انجام و مجوزهای آن از شرکت لهستانی دریافت شد و در این زمینه و راجع به پلتفرم واگن ملی نیز در خدمت سایر کلانشهرها برای ارائه کمک هستیم.
پوریا محمدیان یزدی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران و معاون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در ادامه این نشست اظهار کرد: تاکسی اینترنتی و خودروهای برقی از موضوعاتی است که امروز مورد بحث قرار می‌گیرد. باید سعی کنیم در جلسات بعدی از نمایندگان دولت در وزارت کشور در حوزه حمل‌و نقل استفاده شود. همچنین ادغام سازمان‌ها از مسائلی است که بررسی می شود، بحث این بود که اتحادیه تاکسیرانی و اتوبوسرانی به اتحادیه حمل و نقل مسافر تبدیل و پایانه نیز در این مسأله ادغام شود.
وی در خصوص موضوع تامین ناوگان حمل و نقل عمومی با اعتبارات دولتی نیز گفت: 10 تا 40 درصد تخصیص این ناوگان صورت گرفت و الباقی آن متوقف شده و مشکلاتی پیش آمده که حل آن جزو مطالبات اکثر کلانشهرها است و باید این موضوعات به وزارت کشور منعکس شود. همچنین عدم تعیین تکلیف آیین نامه خودروهای فرسوده از دیگر مسائلی است که باید از وزارت صمت پیگیری شود.
محمدیان ادامه داد: بحث واردات خودرو صفر و کارکرده نیز مطرح است، هنوز مشخص نشده، آیا واردات می‌تواند در حوزه حمل و نقل عمومی اتفاق بیفتد یا خیر؟ تعیین تکلیف آن می‌تواند باعث تزریق ناوگان در یک مقطع زمانی شود و به جبران کمبودها کمک کند.
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران موضوع بعدی جلسه را پلیس راهور عنوان کرد و یادآور شد: تا پیش از این هزینه‌های پلیس راهور توسط شهرداری‌ها تامین می‌شد و در قانون برنامه سال 96 ، ماده 108 قید شده شهرهای با سکونت بیش از یک میلیون نفر جمعیت به تاسی از تهران هزینه‌های پلیس راهور را پرداخت کنند و پلیس راهور نیز با شهرداری‌ها هماهنگ شود. بنا بود این الگو در سایر شهرها نیز پیاده شود ، اما اینکه این پول چگونه در اختیار پلیس راهور قرار بگیرد و صرف زیرساخت یا اضافه کار و ... شود محل بحث بود. اخیرا جلساتی در این زمینه برگزار شد و قرار است به یک فرمت یکسانی در این موضوع برسیم. البته این حکم برای برنامه ششم توسعه بوده و اگر در برنامه هفتم توسعه حذف شده باشد از اساس قضیه منتفی است.
وی با بیان اینکه عدم بازدارندگی مبلغ جریمه‌ها موضوع دیگری است که باید بررسی شود، توضیح داد: عمده این جرایم مربوط به سال 90 است و باید تغییراتی در آن صورت گیرد و بدون این کار اقدامات فرهنگی نیز در این زمینه اثر بخش نخواهد بود و باید جرایم به روز رسانی شود.
به گفته محمدیان؛ موضوع ماده 12 و بحث رفع موانع تولید و تسهیلات آن برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل در شهرداری‌ها از مواردی است که باید پیگری و از ظرفیت این ماده استفاده شود.
معاون عمران و حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه قرار بود 2 هزار دستگاه واگن به شهرهایی که بالای یک میلیون نفر جمعیت و حمل‌ونقل ریلی شهری دارند اختصاص داده شود؛ 1050 واگن برای تهران و 950 واگن برای سایر کلانشهر ها باشد که البته برای تامین واگن کلانشهرهای دیگر هنوز هیچ برنامه‌ای ندیدیم. امیدواریم از همین الگو که برای تهران‌ انجام‌شده برای کمک به سایر کلانشهرها نیز استفاده شود.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/761786/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت‌ رابعه اسکویی پس از بازگشت به ایران: ترسیدم اعدامم کنند!

افتتاحیه رسمی "شگستر" از ریست پالایشگاه کرمانشاه

همایش پیاده‌روی خانوادگی در سنندج

تعویق معرفی وزیر اقتصاد و دارایی؛ رئیس‌جمهور در مهلت قانونی اقدام می‌کند

یک نماینده مجلس خبر داد: احتمالاً مدنی زاده گزینه دولت برای وزارت اقتصاد است/ دولتی‌ها برای او با نمایندگان لابی می‌کنند

آبشار بل کجاست؟

ادامه جشن‌های جنجالی گاوی مقابل رئال

مشت‌زنان 4 تیم به‌دنبال رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ برتر

خلاصه بسکتبال گلدن استیت واریرز - مینه سوتا تیمبرولوز

فراتر از اینتر؛ دشوارترین چالش جانشین کنده

سیوهای برتر نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

پالاد: حداکثر مبلغ قرارداد یک هندبالیست بین دو تا سه میلیارد هست

گل‌زنی به استقلال با انگیزه متفاوت نبود

نیوکاسل، چلسی را در خطر از دست دادن سهمیه قرار داد

مدافع سپاهان بازی با استقلال را از دست داد

ویرتز به این دلیل بایرن را ترجیح داد

«بی سروصدا» صاحب پوستر شد

آخرین خبرها از انتخاب وزیر اقتصاد جدید

خبر مهم درباره زمان معرفی وزیر اقتصاد/ تکلیف این وزارتخانه فعلا مشخص نمی‌شود

مخالفت فدراسیون اقتصاد سلامت با واردات کالاهای مشابه تولید داخل

رییس جمهور عجله‌ای برای انتخاب وزیر اقتصاد ندارد سه ماه هم فرصت دارد!

رفع تورم اولویت اصلی دولت نیست/ بغزیان: اگر مذاکرات به نتیجه برسد می توان انتظار داشت بطور مقطعی، وضع اقتصاد بهتر شود

چالش‌های گزینه وزارت اقتصاد چیست؟

«اتاق فرار هوش سیاه»؛ تجربه‌ای متفاوت از آموزش در بیمه دی

حریفان دختران تنیس ایران در بیلی‌جین کینگ‌کاپ مشخص شد

جنون خرید؛ جیب‌ عامل تعیین کننده است نه مربی

اینزاگی سه بازیکن اینتر را کنار گذاشت

دغدغه بزرگ قلعه‌نویی رفع شد

ماموریت بزرگ آسنسیو؛ رهبر رئال در ال‌کلاسیکو!

محرومیت 12 بازیکن از هفته حساس لیگ یک

تاریخ علیه بارسا؛ رئال برنده ال‌کلاسیکو!

گل مدافع استقلالی به دروازه خودی رفت!

رونالدو به فوتبال ایتالیا بر می‌گردد

داستان سیدورف به دست‌انداز افتاد

رازهایی که ایشی‌گورو برملا کرد

«بی‌ سروصدا» صاحب پوستر شد

فیلم‌های کوتاه راه‌یافته به جشنواره فضای باز اعلام شدند

تأکید قالیباف بر مشارکت مردمی در تحول نظام آموزشی

صنعت نفت موتور محرک اقتصاد کشور است

چالش جدی بازار مسکن؛ قیمت‌ها با درآمد خانوار هم‌راستا نیست

دیدار مجدد هیئت‌های تجاری چینی و آمریکایی در ژنو

معرفی وزیر اقتصاد به تعویق افتاد

اقدامات بیمه دی برای جبران خسارت حادثه بندر شهید رجائی

گلستان میزبان هفته بزرگداشت شهدای خدمت

نیازمند فرهنگ‌سازی عمیق برای شناخت ایثارگران هستیم

میزان ابتلا به ویروس کرونا هفته‌های اخیر افزایش یافته است/ جانبازان، والدین سالمند شهدا و ایثارگران موارد بهداشتی را رعایت کنند

سرانه مصرف نان در کردستان بالاتر از میانگین کشوری

«در معیّت پرزیدنت» با زیباکلام، آشنا و امیرخانی

هشدار به رئال؛ یامال ال‌کلاسیکو را داغ کرد

کمیته فنی پرسپولیس، کارتال را سر لج انداخت