عصر کرد

آخرين مطالب

در گردهمایی تولیدگنندگان داخلی پروژه تولید قطار ملی مترو مطرح شد؛

شیخ‌طاهری: به‌زودی تولید واگن‌های ملی را جشن خواهیم گرفت؛سهم 43 درصدی شرکت واگن‌سازی از پروژ قطار ملی شهرداری تهران

شیخ‌طاهری: به‌زودی تولید واگن‌های ملی را جشن خواهیم گرفت؛سهم 43 درصدی شرکت واگن‌سازی از پروژ قطار ملی
  بزرگنمايي:

عصر کرد - گردهمایی تولیدگنندگان داخلی پروژه تولید انبوه قطار متروی ملی با حضورمدیرعامل کارخانه واگن‌سازی تهران، سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت و مدیرعامل سابق شرکت مترو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ علیرضاشیخ‌طاهری، مدیرعامل کارخانه واگن‌سازی تهران در گردهمایی تولیدگنندگان داخلی پروژه تولید انبوه قطار متروی ملی که -دوشنبه 13 آذر- برگزار شد، اظهار کرد: واگن سازی تهران امروز مفتخر است که در ادامه ماموریت تولید قطار ملی و در راستای تصمیم بزرگ 5 سال پیش که برای افزایش میزان بومی سازی گرفته شد خود را به عنوان میزبان این گردهمایی بداند.
وی ادامه داد: همه ما تلاش می‌کنیم که مسئله ناوگان متروی تهران را حل کنیم و امیدوارم جلسه امروز شروعی دوباره برای تولید انبوه قطار ملی باشد. با همدلی و هم صدایی که در بومی سازی دانش قطار ملی مترو ایجاد شده امیدوارم به زودترشاهد ایجاد تولید انبوه باشیم.
به‌زودی تولید واگنهای ملی را جشن خواهیم گرفت
43درصد از سهم تولید قطار ملی به عهده واگن سازی تهران است و در حال حاضر باید 15 رام 7 واگنه و یک رام 8 واگنه تولید کنیم و در حال حاضر 3 رام 7 واگنه در مجموعه واگن سازی وجود دارد و بعد از تاییدیه های نهایی تجهیزات اصلی نصب خواهد شد و بزودی جشن تولید اولین واگن‌های ساخته شده را خواهیم گرفت.
در ادامه طاهرزاده، مشاور شرکت واگن‌سازی تهران و مدیر کارگروه قطار ملی اظهار کرد: مبنای شروع پروژه قطار ملی از دو ماده قانونی شروع شد. مفاد قانون این دو ماده لزوم تامین دو هزار دستگاه واگن توسط دولت تا سال 1401 و تصریح بر این بود که به موازات تامین واگن‌ها، دانش فنی ساخت قطارهای مترو تا عمق 85 درصد اعمال بشود.
وی ادامه داد: مدیران وقت مترو تهران و شهرداری همت کردند و با همکاری سایر ارگان‌هابنای پروژه را گذاشتند. شروع پروژه از مردادماه 98 بود که فاز طراحی و انعقاد قرارداد و ساخت قطار به مدت 18 ماه طول کشید و در فروردین 1401 انجام گرفت.کار زیر نظر یک مشاور بین آلمانی پیش رفت و از شهریور 1400 کار نظارت مشاور آغاز شد و تکمیل تست‌های استاتیکی دینامیکی نیز انجام شد و نهایتا توانستیم مجوز ساخت قطار را در پاییز سال جاری اخذ کنیم.
در ادامه این مراسم روشن، سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت نیز با بیان اینکه برای بومی سازی در حوزه حمل و نقل ریلی به حوزه فناوری های برقی وارد شدیم گفت: از سال 83 طراحی و ساخت سیستم رانش واگن‌های مترو را در دستور کار قرار دادیم و با تلاش مدیران اسبق و فعلی جهاد دانشگاهی کار پیش رفت تا بتوانیم تا 85 درصد حمل و نقل ریلی را بومی سازی کنیم و این امر را با همکاری یک شرکت بین المللی پیش ببریم.
وی خاطرنشان کرد: تحریم‌ها در همکاری با اروپایی‌ها مشکلاتی ایجاد کرد. بعد از خروج امریکا از برجام نیز کار سخت شد اما با همکاری معاونت عملی و فناوری یک پایلوت را پیش گرفته و تمام کردیم. تا اینکه در سال 98 با متولی گری معاونت علمی و حمایت واگن سازی یک رام قطار ملی را طراحی کردیم و با راه اندازی یک تیم فناور کار به ثمر رسید.
روشن عنوان کرد: بستر تست قطارها فراهم نبود ولی شرکت بهره برداری مترو تهران با ما همکاری کرد و ریسک کار را پذیرفت. امیدوارم با تامین منابع مالی و اجرای الزامات قطار ملی بتوانیم در زمان مقرر کار تحویل داده بشود.
شهرداری‌تهران با جدیت پیگیر 630 دستگاه واگن است
امام، مدیرعامل سابق شرکت مترو نیز با حضور در این گردهمایی گفت: تبلور این تجربه ارزنده را باید قراردادهای بعدی ببینیم. دو هزار دستگاه واگنی که پیش بیمی شده بود ناظر بر این بود که تا پایان برنامه ششم نیاز کلانشهرهای مرتفع بشود ولی حتی یک واگن هم وارد شبکه متروی هیچ کلانشهرهای نشد. جای خوشحالی است که شهرداری تهران با جدیت پیگیر قرارداد 630 دستگاه است. هرچند در خصوص آن قرارداد خواهشم این است که هرچقدر امکان افزایش ظرفیت و مذاکرات با کنسرسیوم ذی ربط وجود دارد، عملی بشود.
افتخار طراحی واگن‌های بومی به نام مپنا ثبت شد
وی گفت: گروه مپنا متولی طراحی قطارهای ملی شد و در زمان مقرری که باید، انجام شد و اخیرا نتیجه تست آن در آزمایشگاهی در کشور چک گرفته شده است. از این جهت این افتخار برای مپنا ایجاد شد که در طراحی انواع بومی‌ها پیش قدم بشود. طراحی و ساخت بوژی های قطار سبک خط یک متروی مشهد نیز توسط مپنا انجام شده است.
امام در پایان خاطرنشان کرد: واگن سازی پارس از سال 63 فعالیت خود را آغاز کرده و در زمان راه اندازی اولیه متروی تهران ساخت بدنه متروی پایتخت را انجام داد. واگن سازی پارس از سال 99 به مپنا پیوسته و امکانان ارزشمندی برای ساخت بدنه واگن‌های مترو، بوژی و مونتاژ نهایی قطارهای متروی دارد. بنابراین مپنا با تمام ظرفیت می‌تواند در ساخت پروژه قطار ملی فعالیت کند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/761212/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آمارهای حوزه جوانان در کردستان واقعی شود

پیشرفت 95 درصدی مهار آب‌های سطحی و هدایت آن به دشت‌های تشنه در کردستان

گفت و گو با علی یزدانی قهرمان تورجهانی تنیس خلیج فارس

اهدای جوایز علی یزدانی توسط دنیامالی، وزیر ورزش

جنجال داوری ال‌کلاسیکو؛ شوامنی ظاهرا دروازه‌بان است

16 گل در چهار بازی؛ بارسا دفاع رئال را اتوبان کرد!

بارندگی شدید بازی اینتر را قطع کرد!

بردن رئال اشک شزنی را درآورد!

خداحافظ؛ پایان حضور نورافکن در ملوان

سورپرایز حاج‌صفی در آخرین بازی!

ماجرای عجیب و غریب مصدومیت وینی در ال‌کلاسیکو!

تمرینات پرسپولیس با یک لشکر مصدوم شروع شد

محل جشن قهرمانی تراکتور اعلام شد

جانشین تاج در جشن تراکتور اعلام شد

علی یزدانی قهرمان هفته نخست تور جهانی تنیس شد

چهارمین شکست متوالی شاگردان آنچلوتی؛ رئال مادرید حریف بارسلونای فلیک نمی‌شود

گریه احساسی نقی معمولی در پشت صحنه سریال پایتخت + فیلم

افشاگری وحشتناک در مورد ستاره بزرگ موسیقی؛ پای تیلور سوئیفت به پرونده اخلاقی هالیوود باز شد

خداخافظی تلخ آلونسو با چهار گل خورده!

سازمان امور مالیاتی جزئیات توقیف اموال مودیان مالیاتی را منتشر کرد

روایت‌ رابعه اسکویی پس از بازگشت به ایران: ترسیدم اعدامم کنند!

افتتاحیه رسمی "شگستر" از ریست پالایشگاه کرمانشاه

همایش پیاده‌روی خانوادگی در سنندج

تعویق معرفی وزیر اقتصاد و دارایی؛ رئیس‌جمهور در مهلت قانونی اقدام می‌کند

یک نماینده مجلس خبر داد: احتمالاً مدنی زاده گزینه دولت برای وزارت اقتصاد است/ دولتی‌ها برای او با نمایندگان لابی می‌کنند

آبشار بل کجاست؟

ادامه جشن‌های جنجالی گاوی مقابل رئال

مشت‌زنان 4 تیم به‌دنبال رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ برتر

خلاصه بسکتبال گلدن استیت واریرز - مینه سوتا تیمبرولوز

فراتر از اینتر؛ دشوارترین چالش جانشین کنده

سیوهای برتر نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

پالاد: حداکثر مبلغ قرارداد یک هندبالیست بین دو تا سه میلیارد هست

گل‌زنی به استقلال با انگیزه متفاوت نبود

نیوکاسل، چلسی را در خطر از دست دادن سهمیه قرار داد

مدافع سپاهان بازی با استقلال را از دست داد

ویرتز به این دلیل بایرن را ترجیح داد

«بی سروصدا» صاحب پوستر شد

آخرین خبرها از انتخاب وزیر اقتصاد جدید

خبر مهم درباره زمان معرفی وزیر اقتصاد/ تکلیف این وزارتخانه فعلا مشخص نمی‌شود

مخالفت فدراسیون اقتصاد سلامت با واردات کالاهای مشابه تولید داخل

رییس جمهور عجله‌ای برای انتخاب وزیر اقتصاد ندارد سه ماه هم فرصت دارد!

رفع تورم اولویت اصلی دولت نیست/ بغزیان: اگر مذاکرات به نتیجه برسد می توان انتظار داشت بطور مقطعی، وضع اقتصاد بهتر شود

چالش‌های گزینه وزارت اقتصاد چیست؟

«اتاق فرار هوش سیاه»؛ تجربه‌ای متفاوت از آموزش در بیمه دی

حریفان دختران تنیس ایران در بیلی‌جین کینگ‌کاپ مشخص شد

جنون خرید؛ جیب‌ عامل تعیین کننده است نه مربی

اینزاگی سه بازیکن اینتر را کنار گذاشت

دغدغه بزرگ قلعه‌نویی رفع شد

ماموریت بزرگ آسنسیو؛ رهبر رئال در ال‌کلاسیکو!

محرومیت 12 بازیکن از هفته حساس لیگ یک