عصر کرد

آخرين مطالب

وزیر کار در بازدید از مرکز تماس پایش اشتغال کشور خبر داد:

ورود نرخ بیکاری به کانال 7 درصدی در تابستان 1402 وزارت رفاه

ورود نرخ بیکاری به کانال 7 درصدی در تابستان 1402
  بزرگنمايي:

عصر کرد - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صحت‌سنجی 80 درصدی در حوزه رصد اشتغال کشور خبر داد و گفت: معدل این صحت‌سنجی مؤید ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی در طول سال است.

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» امروز دوشنبه 29 آبان‌ماه در جریان بازدید از مرکز تماس پایش اشتغال کشور و مراسم امضای تفاهم‌نامه فاز دوم طرح رصد و پایش اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: نبرد رایج و حاکم بر جهان امروز، نبرد رسانه‌ای است و شبکه‌های مخابراتی مهم‌ترین زیرساخت این نبرد رسانه‌ای هستند.
وی افزود: شرکت‌های مخابراتی ما اگرچه از دانش فنی مطلوبی برخوردارند اما باید برد رسانه‌ای را گسترش دهند و لازم است که بستر افزایش پهنای باند در این حوزه در دستور کار باشد.
مرتضوی یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم را کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: همکاری تنگاتنگی میان معاونت اشتغال وزارت تعاون و اپراتور رایتل برقرار است تا صحت‌سنجی فرصت‌های شغلی ایجادشده از بستر‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.
وی تأکید کرد: این رصد به 4 شیوه انجام می‌شود و قدم نخست خوداظهاری است که توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: قدم‌های بعدی نظارت پیامکی، ارتباط تلفنی و نظارت میدانی هستند. معدل صحت‌سنجی ما مؤید ایجاد بیش از یک میلیون فرصت شغلی در سال است که سایر مراکز نیز بر صحت این آمار تأکید کرده‌اند. 
وی گفت: براساس گزارش رسمی مرکز آمار ایران در دوره‌ سه‌ماهه تابستان 1402 در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، تعداد 907 هزار فرصت شغلی خالص ایجادشده که به رشد اقتصادی کشور کمک کرده است. 
مرتضوی تصریح کرد: آمار رسمی حاکی از آن است که بعد از یک دهه رکود به رشد اقتصادی 3/5 تا 4 درصد رسیده‌ایم و گزاره‌ها نیز نشان می‌دهد که نرخ بیکاری در تابستان 1402 وارد کانال هفت درصد شده که این اتفاق خوشایند است و اقدامات ما نیز به همین سبک ادامه پیدا خواهد کرد.
وزیر کار یکی از حقوق تضمین‌شده آحاد مردم را بسترسازی برای اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در 2 سال اخیر با استفاده از منابع گوناگون این مهم را مورد توجه داشته است.
فاز دوم طرح رصد و پایش اشتغال کشور به توسعه کسب‌وکارها کمک می‌کند
«محمود کریمی‌بیرانوند» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: از خردادماه 1401 با همکاری شرکت خدمات ارتباطی رایتل که آن را «اپراتور اشتغال کشور» می‌نامیم، همکاری مشترکی را آغاز کردیم و امروز فاز دوم مرکز تماس رصد و پایش اشتغال کشور را افتتاح می‌کنیم. 
وی افزود: از آغاز دولت سیزدهم تاکنون یک میلیون و 100 هزار پیامک به این شکل ارسال شده است. بعد از این مرحله، نوبت به تماس می‌رسد و هر اطلاعاتی که در سامانه رصد اخذ می‌شود، در همان زمان در کارتابل مرکز تماس اشتغال کشور که برای نخستین‌بار ایجاد شده، ارسال می‌گردد.
کریمی‌بیرانوند گفت: در فاز دوم طرح رصد و پایش اشتغال وزارت کار، ما صرفاً تماس‌گیرنده نیستیم و در کنار آن خدماتی را ارائه خواهیم داد که به توسعه کسب‌وکار‌ها کمک می‌کند.
وی از ثبت حدود 600 هزار تماس در مرکز رصد اشتغال کشور از آغاز طرح تا امروز خبر داد و افزود: در فرآیند رصد اشتغال، اولویت با کسانی است که از دولت تسهیلات دریافت کرده‌اند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار اضافه کرد: تمام دستگاه‌ها و استان‌ها به‌صورت برخط و لحظه‌ای می‌توانند عملکرد خودشان در اشتغال کشور را ببینند؛ اگر تحقق ایجاد یک میلیون شغل را ارائه دادیم، با اسناد و مدارک و سیستم نظارتی توانسته‌ایم آن را به نتیجه برسانیم.
رایتل؛ اپراتور اشتغال کشور
«حسین ملازاده» مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت خدمات ارتباطی رایتل نیز در ادامه این مراسم گفت: پروژه رصد اشتغال کشور از 24 خردادماه 1401 با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم آغاز شد.
وی با بیان اینکه رایتل به‌عنوان اپراتور اشتغال کشور فعال است، گفت: ما تلاش داریم در نقش مشاور اشتغال، افراد را تا به نتیجه رسیدن کسب‌و‌کار دنبال کنیم.
ملازاده تأیید کرد: رایتل مصمم است که به‌عنوان اپراتور اشتغال کشور با استفاده از ظرفیت‌های این شرکت به‌دنبال پیوند سیم‌کارت رایتل با تمامی مراحل اشتغال در کشور باشد.
وی، تولید کلان‌داده را از مهم‌ترین دستاورد‌های این طرح عنوان کرد و افزود: ما در شرکت رایتل با جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و تحلیل داده که منجر به تصمیم‌سازی می‌شود به‌عنوان پلتفرم تنظیم‌کننده در حوزه شکل‌گیری بهتر زیست‌بوم اشتغال فعالیت خواهیم داشت.
مدیرعامل رایتل خاطرنشان کرد: این شرکت در واقع نقش تنظیم‌کننده و تسهیل‌کننده در حوزه ارتباطی کارجویان و حوزه اشتغال را برعهده دارد.
در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه فاز دوم سامانه رصد و پایش اشتغال با همکاری معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت خدمات ارتباطی رایتل به امضا رسید و از کتاب گزارش اشتغال استان‌های کشور تهیه شده در مرکز ملّی پایش اشتغال کشور توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.
29 آبان 1402 17:50
کد خبر : 327,718
کلیدواژه ها: سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح رصد و پایش اشتغال کشور، معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال، شرکت خدمات ارتباطی رایتل
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/757795/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش احسان اصولی به حواشی بازی ایرالکو و فولاد

حمل مشعل المپیک توسط زیدان و نادال

مناف هاشمی: برنامه افتتاحیه المپیک جدید بود

پاریس میزبان المپیک را بیشتر بشناسید

لحظه روشن شدن مشعل المپیک پاریس

پرچم المپیک 2024 با مراسمی خاص برافراشته شد

10 گل برتر و دیدنی مسی در تمرینات

مشعل المپیک 2024 پاریس روشن شد

حواشی بازی ایرالکو و فولاد از زبان مدیر تیم ایرالکو

استقلال در آستانه ترکاندن بمب بزرگ تابستانی

کاروان رژیم صهیونیستی در افتتاحیه المپیک «هو» شد

نورپردازی خارق‌العاده برج ایفل در مراسم افتتاحیه

ظلم و ستم زمینه ساز سقوط جوامع بشری است

ساعت کاری ادارات کرمانشاه (شنبه) از ساعت شش تا 10 است

پورسلمان: امیدوارم فردا اولین مدال تاریخ شمشیربازى را کسب کنیم

جزئیات مسیر مراسم افتتاحیه المپیک 2024

جباری: من اگر جای بیرانوند بودم پرسپولیس را به خاطر پول بیشتر ترک نمی‌کردم

بریتانیا غذاهای دهکده المپیک را تحریم کرد

برنامه رقابت نمایندگان ایران در اولین روز

دعوت از قهرمان لیگ برتر فوتبال ساحلی جهت حضور در تورنمنت روسیه

حمایت قاطع اسپانیا از پدیده بارسا

شکست سنگین یوونتوس؛ شوک بزرگ کلوزه به تیاگو

مورد استثنایی چلسی؛ تیمی با 42 بازیکن!

جانشین کروس از فردا استارت می‌زند

اتفاقی جالب در افتتاحیه المپیک 2024؛ بازسازی صحنه ماندگار فیلم تایتانیک / عکس

ساعت کاری ادارات کردستان اعلام شد

اردوی انتخابی تیم کیک بوکسینگ کردستان در سنندج

کشف 90 تن مرغ منجمد برزیلی در گمرک باشماق مریوان

کرمانشاه قهرمان رقابت‌های مینی فوتبال روستاییان کشور در سنندج

کاهش ساعت کاری ادارات در کیش

فرانچسکو توتی و شرکت در چالش گل کردن توپ با ضربه چیپ

ناکامی سون هیونگ مین در عبور از خط دفاعی 100 نفره!

کاروان آمریکایی‌ها یک کشتی را قرق کردند!

میزبان با تمام ورزشکاران به استقبال افتتاحیه آمد

کناره‌گیری احتمالی نادال از تنیس انفرادی المپیک

واکنش هالند به ناکار شدن جک گریلیش در تمرینات منچسترسیتی!

نگاهی به 5 مشعل‌دار المپیک‌های گذشته

مدافع برزیلی به تیم یحیی اضافه شد

یوونتوس، بارسلونا را پول‌دار می‌کند

محمدی: تیراندازان ایران در المپیک باانگیزه هستند

فال انبیا فردا شنبه 6 مرداد 1403

غرق شدن یک جوان 25 ساله در رودخانه سیروان

شب هایی که من به یاد تو بیدار بودم

جانشین رافا مارکز در بارسا معرفی شد

رژه کاروان ایران در مراسم افتتاحیه المپیک 2024 پاریس

گاریدو: برنامه پرسپولیس در لیگ سخت است

مهدی الفتی، ستاره ژیمناستیک ایران در المپیک 2024

مقامات و مسئولان در افتتاحیه المپیک زیر بارش باران

هوادار با توپ پر وارد نقل و انتقالات شد

بخش جالب مراسم افتتاحیه المپیک با حضور مینیون‌ها