عصر کرد

آخرين مطالب

بیانیه هیات فوتبال کرمان: سقوط مس زمینه تسویه حساب‌های سیاسی شده! اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - هیات فوتبال کرمان بیانیه جدیدی منتشر کرده است
هیات فوتبال استان کرمان به بهانه سقوط تیم فوتبال مس کرمان بیانیه ای را منتشر کرد.
به گزارش طرفداری، روابط عمومی هیات فوتبال استان کرمان بعد از پایان مسابقات لیگ برتر و سقوط تیم مس کرمان به لیگ یک بیانیه ای به شرح زیر منتشر کرد: 
سرنوشت مس، درسی برای فوتبال حرفه ای استان باشد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
بیش از دو هفته از سقوط تلخ تیم لیگ برتری مس کرمان می گذرد. از همان ابتدای این اتفاق ، هیئت فوتبال به عنوان تنها تشکل صنفی و مرجع تخصصی فوتبال در استان، بر آن بود طی بیانیه ای دیدگاهها و نظرات خود را در این خصوص بیان دارد، از سویی جو احساسی و التهابی روزهای اولیه و ضرورت وجود فضایی آرام و منطقی برای شنیده شدن مطالب، مانع از این مهم شد و اکنون پس از فروکش کردن این فضا موضع رسمی خود را بیان می دارد.
1- در همین ابتدا آنچه مهم است شرکت ملی مس به عنوان سرمایه گذار و مالک باشگاه ورزشی مس کرمان، علاوه بر رفتار پر فراز و فرود خود در حمایت از این تیم در طول فصل گذشته ، در روزهای گذشته نیز بیشترین انگشت اشاره به سوی او بوده است، لکن تاکنون هیچ گونه پاسخگویی و اظهار نظری رسمی برای اقناع فوتبال دوستان و علاقمندان به ورزش کرمان نداشته است. از سویی دیگر در ماها و فصل فوتبالی گذشته بی توجهی و عدم تعهد مالک به اموال خود و عدم ارتباط صحیح با کف جامعه باعث گردید تا صدای مردم به خوبی شنیده نشود و در سیاست گذاری ، تصمیم سازی و نهایتا تصمیم گیری به شایستگی عمل نشود و نتیجه آن بشود که فاصله بین هواداران به عنوان سرمایه های اصلی تیم و مجموعه باشگاه و تیم هر روز بیشتر و بیشتر شود.
2- در این روزها آنچه بیش از سقوط تیم مس قابل تامل و توجه است، تسویه حساب های سیاسی به بهانه این رخداد ورزشی است و هر جناح و گروهی، دیگری را به علت العلل بودن ناکامی تیم مس متهم می کند. بی شک بیانیه های سیاسی دردی را از فوتبال استان و باشگاه مس دوا نمی کند. باشگاه داری حرفه ای و حضور در ورزش قهرمانی بویژه لیگ برتر فوتبال، اصول و قواعد خاص خود را می طلبد. یقیننا برای این مهم مدیریت حرفه ای، برنامه ریزی بلند مدت و توجه به نظرات صاحب نظران و مراجع تخصصی از بدیهیات ضروری بوده و خواهد بود و متاسفانه باشگاه با سابقه مس کرمان در این حوزه، از قافله عقب مانده است.
3- در حال حاضر با وجود سرمایه گذاری قابل توجه شرکت های صنعتی و معدنی در حوزه فوتبال استان، آنچه کاملا محسوس و آشکار است، نبود تب فوتبالی مناسب است. فضای مناسبی برای طرح گفتگوهای کارشناسی و شنیده شدن صدای صاحب نظران در این حوزه وجود ندارد و آنچه در این میان بیشتر از اصل نمایان است، مباحث حاشیه ای است . این مهم می طلبد رسانه‌های محلی و در کنار این ها صدا وسیمای استانی به شایستگی به رسالت خود عمل نمایند و فضای گفتمانی مناسب را برای ارایه دیدگاهها و نظرات پیشکسوتان و متخصصان متعهد این حوزه فراهم سازند.
4- صنعت فوتبال در دنیای امروز تنها یک پدیده صرفاً ورزشی نیست و تاثیرات قابل توجه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در پی دارد و انتظار می‌رود مسئولین استان با محور قرار دادن و حمایت از مراجع تخصصی فوتبال و تشکیل جلسات تخصصی راهکارهایی را برای آسیب شناسی وضع موجود و جلوگیری از اتفاقات مشابه در دستور کار قرار دهد و چه بسا اتفاق امروز مس کرمان برای سایر تیم های مطرح فوتبال استان تکرار شود و استان کرمان را از ظرفیت بی بدیلی که اکنون بواسطه حضور این تیم ها در سطح ملی و فراملی برخوردار شده است، محروم سازد.
5- علاوه بر موارد فوق، نبود رهبران قوی و تاثیر گذار که بتوانند از بوجود آمدن بحران‌ها جلوگیری کنند یا از بحران‌های بوجود آمده ، به سلامت عبورکنند از دیگر مشکلات و معضلاتی است که متاسفانه سالهاست دامن گیر باشگاه مس شده است ، امید است اگر چنانچه شرکت ملی مس در راستای مسوولیت اجتماعی خود و با هدف برجسته سازی برند شرکت ملی مس قصد حمایت از حوزه تاثیر گذارورزش بویژه فوتبال را دارد ، در این خصوص با مشورت صاحب نظران و پیشکسوتان و مراجع متخصص تصمیم گیری شایسته ای اتخاذ نماید.
در پایان هیات فوتبال استان کرمان ضمن قدردانی از تمامی کسانی که دلسوزانه برای اعتلای تیم مس و فوتبال استان تلاش و کوشش داشته اند یقین دارد با استعانت از درگاه الهی و با وحدت و همدلی همه جامعه ذینفعان فوتبال استان ، این تیم می تواند با یک نگاه کارشناسی دقیق به آسیب ها و مشکلات گذشته خود ، راه روشن و درخشانی را برای آینده هموار سازد . هم چنین هیات فوتبال وظیفه خود می داند همچون گذشته، فارغ از نگاه های سیاسی و گروهی مشکلات و مسایل جامعه بزرگ فوتبال استان کرمان، بویژه تیم مس کرمان با همراهی صاحب نظران و پیشکسوتان و حمایت مسوولان امر تا رسیدن به اهداف ارزنده و قابل قبول پیگیری نماید.
اخبار داغ
بازگشت به گذشته؛ اولین بازی بنزما برای رئال مادرید مقابل الاتحاد بود! شرط بندی سنگین آدریانو روی قهرمانی اینتر در لیگ قهرمانان ریکاردو ساپینتو رقم پیشنهادی استقلال را قبول نمی کند! یوونتوس از سوپرلیگ کنار می‌کشد؛ جلسه اضطراری با رئال و بارسا اسامی نگران کننده در میان اعضای احتمالی هیات مدیره پرسپولیس

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/716381/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ ها باقی می‌ماند

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان

رم با سردار 22 دقیقه بازی کرد، گل زد و برد

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

شوت های قویتر از موشک در رقابت های لالیگا

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد

دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور 50 عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج

پیکر امام جمعه سابق جوانرود تشییع و خاکسپاری شد

بازگشایی بازارچه‌های "هنگه‌ژال و سیف" در حال پیگیری است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

80 بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد