عصر کرد

آخرين مطالب

در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد؛

هدایت: طرح‌های نوسازی در منطقه 20 تا پایان سال به نتیجه می‌رسد/ چمران: شهردار تهران در تغییر برنامه هفتم توسعه به نفع شهرداری‌ها نقش موثری داشت شهرداری تهران

هدایت: طرح‌های نوسازی در منطقه 20 تا پایان سال به نتیجه می‌رسد/ چمران: شهردار تهران در تغییر برنامه هفتم توسعه به نفع شهرداری‌ها نقش موثری داشت
  بزرگنمايي:

عصر کرد - رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در برنامه هفتم خواب‌های بدی برای مدیریت شهری دیده بودند، یادآور شد: در وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه هنوز رسوباتی مبنی بر اینکه کار نکنیم و اجازه ندهیم دیگران نیز کار کنند. رئیس جمهور و معاون اول همکاری کردند و آقای زاکانی فرصتی برای همه شهرداری ها و شوراها بود.

به گزارش خبرنگار شهر ، جعفر بندی شربیانی در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از وضعیت محله نفرآباد در منطقه 20، اظهار کرد: از 508 پلاک محله، 195 پلاک در تملک شهرداری بوده و 13 هکتار بافت فرسوده دارد.
وی با بیان اینکه پنج خانه بالای 400 سال در این محله وجود دارد، افزود: طرح سال 99 محدودیت ارتفاع 10 متری داشت و ارتقاء این ارتفاع به 13 متر اقدامی امیدآفرین برای مردم بود.
شربیانی با اشاره به وجود 16 پروانه شهرسازی در منطقه 20، خاطرنشان کرد: شهرداری از محل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر و حمایت اعضای شورا از مصوبه اعطای تسهیلات، طرح هایی را اجرا کرد که مشکلات املاک مردم رفع شود و ارزش این املاک پس از سه دهه افزایش پیدا کند که جای تقدیر از تلاش های شهردار منطقه 20 و سازمان نوسازی شهرداری تهران دارد.
رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران نیز در ادامه گفت: کاری که ما در این محله انجام دادیم طرح بازآفرینی بود که به تصویب رسید و 11 پروژه خدمات و 35 پروژه مسکونی با محوریت معماری ایرانی شروع شد و 250 میلیارد تومان اوراق مشارکت به این پروژه ها اختصاص یافت.
مهدی هدایت با اشاره به تجمع اتباع در منطقه، تصریح کرد: یکی از اعتراضات مردم تردد خودروهای راه سازی بود اما در جای جای این منطقه، پروژه های مسکونی و خدماتی در حال اجراست و تا پایان امسال این طرح ها به نتیجه می رسد.
وی با تأکید بر اینکه مردم ترغیب شدند که در ساخت و ساز وارد شوند، یادآور شد: ارائه تسهیلات از محل صندوق احیای حرم های مطهر اتفاق خوبی بود که افتاد.
رئیس سازمان نوسازی شهرداری تهران با بیان اینکه بخشی از اقدامات وظیفه ما نیست اما متأسفانه دولت تکالیف خود را انجام نداد، یادآور شد: مداخله ما در این طرح هوشمندانه است و اگر این تکالیف انجام شود، محله نفرآباد به عنوان محله ای الگو مطرح خواهد شد؛ به دلیل ارزش افزوده ای که در این محله ایجاد شده اتباع در حال خروج از منطقه هستند.
هدایت با بیان اینکه چند پروژه با مشارکت حرم مطهر تعریف شده است، تصریح کرد: طرح گردشکری و پیاده روی در مشارکت با حرم مطهر اجرا خواهد شد که این طرح نیز در افزایش ارزش افزوده اثرگذار خواهد بود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه این جلسه تأکید کرد: دولت نه تنها همکاری می کند بلکه در مواردی چوب لای چرخ می گذارد. شهرداری پای کار آمده و تلاش خود را انجام می دهد اما شرکت آب و فاضلاب حضور ندارد و باید با تلنگری آنها را بیدار کرد که به رفع مشکلات کمک کنند.
مهدی چمران با بیان اینکه انتظار ما از دستگاه های دولتی این نیست که روش خودشان را پیش ببرند و شهرداری نیز کار خود را انجام دهد، تصریح کرد: مدیریت یکپارچه شهری در کشور اجرا نمی شود و در برنامه های پنجم و ششم توسعه این مدیریت کمرنگ شد اما در برنامه هفتم هیچ اثری از مدیریت یکپارچه شهری نیست.
وی ادامه داد: برای مثال شهرداری در محله نفرآباد کار خود را انجام می دهد و شرکت آب و فاضلاب همکاری نمی کند و حق هم دارد؛ چون در برنامه آنها لحاظ نشده است و یا شهرداری در فضایی آسفالت توزیع می کند و مجدداً حفاری صورت می گیرد و مشکل ساز خواهد بود.
چمران با بیان اینکه در برنامه هفتم خواب های بدی برای مدیریت شهری دیده بودند، یادآور شد: در وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه هنوز رسوباتی مبنی بر اینکه کار نکنیم و اجازه ندهیم دیگران نیز کار کنند، وجود دارد و یا می خواهند به گونه ای درآمد شهرداری را کاهش دهند که این درست نیست؛ رئیس جمهور و معاون اول همکاری کردند و آقای زاکانی فرصتی برای همه شهرداری ها و شوراها بود و بسیاری از موارد اصلاح شد و امیدواریم مشکلات باقی مانده را نیز در مجلس درست کنیم.
همچنین احمد صادقی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با تأکید بر اینکه نماینده دولت باید در جلسات دعوت شود تا نسبت به کارشکنی ها پاسخگو باشد، گفت: 500 میلیارد تومان برای محله نفرآباد پیش بینی شده بود که در دریافت آن کوتاهی شد و به 250 میلیارد تومان کاهش یافت و تقاضا داریم که شهرداری جبران مافات کند و در هماهنگی با وزارت راه این رقم تأمین شود.
سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه 20 نیز با تأکید بر اهمیت تسهیل گری دستگاه های دولتی، اظهار کرد: عدم توانمندی لازم برای ساخت و ساز یکی از مشکلات مردم است که نیاز به همکاری بانک ها دارد و تقاضا داریم که شورا نیز این موضوع را پیگیری کند.
وی با بیان اینکه سهم دستگاه های دولتی در اجرای طرح بازآفرینی محله نفرآباد 50 درصد است، یادآور شد: بوی تعفن ناشی از فاضلاب برخی منازل مسکونی مشکل ساز شده و تقاضای ما این است که دستگاه های مربوطه که مسئولیت چنین اموری را پذیرفته اند، به تعهد خود عمل کنند.
شهردار منطقه 11 با اعلام اینکه یکی از پارکینگ های شهر در این منطقه به زودی عملیاتی خواهد شد، خاطرنشان کرد: این پارکینگ ظرفیت خوبی برای استفاده ساکنان و همچنین شهروندان خواهد بود.
ناظم رضوی با اشاره به اختصاص رایگان زمین در برخی شهرها برای راه اندازی زائرسراها، گفت: این زائرسرا در 30 استان به بهره برداری رسید و در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی نیز این شرایط وجود دارد که اقامتگاه ها و زائرسراهایی در این منطقه راه اندازی شود.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/714452/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

خاص‌ترین خوش و بش هفته در دربی کوچک

گزارش زنده؛ استقلال 0-0 شمس‌آذر قزوین

نمایش «توافق نامه» در «بسته پیشنهادی»

وعده صادق یک عملیات دفاعی برای حفاظت از حیثیت و خاک ایران بود

وقوع حادثه امنیتی مقابل کنسولگری ایران در پاریس

ورود سامانه بارشی به کرمانشاه

تصاویر باورنکردنی: کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

نوای 1000 دف در روستای جهانی پالنگان

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

اعلام ترکیب استقلال برای گذر از پرسپولیس

شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی

کشف 400 کیسه آرد قاچاق

شکسته شدن هیمنه استکبار با ید قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران

دستگیری شکارچی غیر مجاز در روانسر

ببینید | ادعای رویترز درباره حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه در راستای پاسخ سپاه به اسرائیل

نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه

حمله به اسراییل سیلی محکمی به جبهه استکبار جهانی بود

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

عملیات «وعده صادق» هیمنه پوشالین اسرائیل غاصب و استکبار جهانی را هویدا ساخت

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی