عصر کرد

آخرين مطالب

پایین‌ترین نرخ بیکاری کرمانشاه در فصل زمستان ثبت شد/طرح‌های نیمه تمام استان در اولویت سياسي

پایین‌ترین نرخ بیکاری کرمانشاه در فصل زمستان ثبت شد/طرح‌های نیمه تمام استان در اولویت
  بزرگنمايي:

عصر کرد - استاندار کرمانشاه از ثبت پایین‌ترین نرخ بیکاری کرمانشاه در 17 سال گذشته طی فصل زمستان خبر داد و گفت: آنچه امسال باید در استان کرمانشاه نمود و بروز داشته باشد، کار و تلاش مضاعف همه مدیران است.
  محمدطیب صحرایی در جمع مدیران استان کرمانشاه اظهار کرد: شعار و هدف سال در سطح کشور دارای اهمیت ویژه است اما در استان کرمانشاه بیشتر از استان‌های دیگر اهمیت دارد زیرا در استان کرمانشاه از نظر تورم و اشتغال نیازمندی‌های بیشتری احساس می‌شود که باید بیشتر تلاش کنیم و به آن به پردازیم.
  وی با تقدیر از زحمات همکاران برای کاهش نرخ بیکاری افزود: این تلاش باعث شد در زمستان گذشته نرخ پایین بیکاری در 17 سال گذشته را تجربه کنیم و امیدوارم این روند با همکاری همه مدیران در فصول بهار و تابستان ادامه پیدا کند.
استاندار کرمانشاه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: در دیدار با ایشان الزاماتی را برای تحقق شعار سال مطرح فرمودند که چهار نکته مورد تاکید ویژه قرار گرفت که این نکات برای مجموعه مدیران استان دستور کار است و باید به طور جدی در فرایندهای کارها و امورات استان عمل شود.
لزوم همکاری بین دستگاه‌های اجرایی وی نخستین نکته از الزامات رهبری را همکاری بین دستگاه‌ها دانست و ادامه داد: در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم و کارگر هستیم و باید به این موضوع توجه کرد که به طور مثال دانش‌آموزان استان در طول سال تحصیلی به طور متوسط یک درصد اردو می‌روند یعنی میانگین پایین‌ترین اردو را دارند در حالی که امروزه برای تربیت در میدان و تربیت واقعی یک دانش‌ آموز اردو یک موضوع تفننی و فوق برنامه نیست بلکه قسمتی از فرایند تربیتی به شمار می‌آید.
صحرایی خاطرنشان کرد: در شورای آموزش و پرورش استان برگزاری اردوهای دانش آموزی را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد و لازم است که همه امکانات ادارات استان از جمله کارگاه‌ها، کارخانجات، اردوگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها برای برگزاری اردوهای دانش‌آموزی مورد استفاده قرار گیرد تا دانش آموزان انگیزه و ایده پیدا کند و تلاش کنند تا بتواند در آینده استان مؤثر واقع شود.
وی گفت: دومین تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام، اولویت‌دهی صحیح بود و فرمودند مسئولان باید با اولویت دادن این دو مطلب برای تحقق شعار سال تلاش کنند و کارهای امسال ادارات اولویت گذاری شوند به عنوان مثال برای کاهش تورم، ادارات استان باید اولویت‌گذاری در برنامه را لحاظ کنند و مورد توجه قرار دهند.
طرح‌های نیمه تمام استان در اولویت پیگیری استاندار کرمانشاه سومین موضوع مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را بحث پیگیری اعلام کرد و گفت: باید پیگیری مصوبات جلسات داخل استان را با جدیت انجام دهیم و از جمله طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام استان را در مسیر اجرای منویات رهبری مورد پیگیری جدی قرار دهیم و هر مجموعه‌ای که طرح نیمه تمامی دارد باید آن را در اولویت پیگیری قرار دهد و گزارش مستند و مدوام آن را ارائه دهد.
وی چهارمین نکته مورد تاکید رهبری را موضوع مردمی سازی معرفی کرد و یادآور شد: باید به صورت جدی زمینه حضور و مشارکت مردم را فراهم کنیم، باید این چهار الزام رهبری را مورد توجه قرار بدهیم تا سالی پربار همراه با خبرهای دقیق، قطعی و خوشحال کننده از طرف ادارات مختلف برای مردم داشته باشیم.
صحرایی با اشاره به برگزاری برخی جلسات غیر ضروری در وقت اداری توسط برخی دستگاه‌ها تصریح کرد: گاهی جمعی از مدیران مجموعه در مراسم ختم در ساعت اداری حضور پیدا می‌کنند که وقت مردم هدر می‌رود و مدیران باید طوری برنامه‌ریزی کنند که این جلسات و حضور در مراسم در خارج از وقت اداری انجام شود تا خللی در خدمت به مردم ایجاد نشود و انجام کار مردم باید در اولویت مدیران و دستگاه‌ها باشد.
تقویت ارتباطات ملی برای گردش امور وی با تاکید بر لزوم تقویت ارتباطات ملی برای گردش بهتر امور در استان گفت: این تقویت ارتباطات در حوزه‌های مختلف مورد نیاز است و یکی از آنها ارتباطات مالی می‌باشد و توقع جدی از همکاران برای جذب اعتبارات ملی داریم.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: اگر می‌خواهیم یک جامعه متعادل و رو به رشد و متعالی داشته باشیم باید به صورت متوازن به همه امور بپردازیم و نتیجه این توازن داشتن یک شرایط زندگی بهتری برای مردم است.
وی با اشاره به پشتوانه تمدن و اعتقادات متعالی کشور خاطرنشان کرد: در هیچ اثر تاریخی از جمله سنگ نوشته‌ها در جغرافیای ایران حتی یک سند قطعی قابل استناد مبنی بر بی دینی مردم ایران وجود ندارد و مردم ایران آزادانه و با اختیار اسلام را پذیرفتند و مفتخریم یک اقلیم موحد داشتیم و اسلام را با اختیار پذیرفتیم و امروز هویت ما یک هویت ترکیب یافته از هویت ملی و اسلامی می‌باشد.
صحرایی گفت: همانگونه که در حوزه‌های مختلف موظف به حفظ داشته‌های مردم هستیم، موظف به رسیدگی به فکر و فرهنگ و اعتقاد مردم نیز هستیم و انسان با ارزش‌هایش زندگی می‌کند و انسان با داشتن ارزش‌هایش زندگی هدفمند و ارزشمند را تجربه می‌کند.
استاندار کرمانشاه با اشاره به فراز و فرود مرزهای طبیعی و جغرافیایی ایران در طول تاریخ ادامه داد: کشور ما هجوم و تاخت و تازهای زیادی را تجربه کرده و مرزهای اعتقادی نیز از این تاخت‌وتازها مصون نبوده است و همانطور که در تاریخ گذشته مغول‌ها به مرزهای جغرافی ایران حمله کردند اکنون مغول‌های مدرن دارند فکر، روح و اعتقاد مردم را مورد هجمه قرار می‌دهند.
وی خادمان مردم و فرهنگ و جامعه اسلامی را موظف به دفاع از مرزهای هویتی و اعتقادی مردم دانست و گفت: همانگونه که موظف به دفاع از مرزهای جغرافیایی هستیم و اگر در مورد وجب به وجب خاک ایران عشق و تعصب داریم باید نسبت به ارزش‌ها نیز علاقه داشته باشیم و مردم ایران در طول تاریخ مردمی با حیا باوقار و با عفاف بودند.
صحرایی تصریح کرد: با مشاهده آثار تاریخی همچون بیستون و طاق بستان در کرمانشاه متوجه می‌شویم که مردم ایران با حیا و با وقار زندگی کردند و امروز با داشته‌های فاخر ملی و مذهبی و برای مسئولان استان دفاع از مرزها، آبرو از امنیت و از زندگی آزادمنشانه مردم و حجاب یک واجب شرعی و ملی است.
حجاب یک واجب ملی و شرعی است وی حجاب را برای ایرانیان یک واجب ملی و شرعی اعلام کرد و افزود: حجاب برای کرمانشاهی‌ها یک واجب بومی نیز به شمار می‌آید زیرا کرمانشاهی‌ها را به غیرت و مردانگی می‌شناسند و با مطالعه و مشاهده پوشش مردم کرمانشاه در نقاط مختلف خواهید دید که حجاب جز لاینفک زندگی مردم است.
استاندار کرمانشاه گفت: مرد و زن کرمانشاهی به اخلاق، مروت، جوانمردی، غیرت و خانواده دوستی تعصب دارند و این تعصب مقبول و مورد تأیید است و مردم کرمانشاه به حجاب نیز تعصب دارند و بی حجابی حرام شرعی، حرام ملی، حرام سیاسی و حرام کرمانشاهی می‌باشد.
صحرایی با تاکید بر اهمیت پاس‌داشت فرهنگ حجاب به عنوان یک فرهنگ خوب آبا و اجدادی و اسلامی اظهار کرد: رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن دلسوز مردم ایران نیستند و به همین دلیل دارند بی حجابی را تبلیغ می‌کنند بنابراین از هموطنان و هم استانی‌های خود می‌خواهیم با همراهی همدیگر، تقویت برادری و آگاهی‌های عمومی و تقویت انسجام اجتماعی از فرهنگ غنی کشورمان بیشتر قدرشناسی کنیم تا از میراث بزرگان، پدران و مادران و انقلاب اسلامی محافظت شود.
 

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/628751/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه

لحظه اعلام گل آفساید اولسان توسط فغانی

تشویق ایسلندی فوتسالیست‌ها بعد از صعود به نیمه‌نهایی

گل اول ازبکستان به ویتنام در جام ملت‌های فوتسال آسیا

شکست استقلال در یک بازی دوستانه

انصاری‌فرد از بازی خاص محروم شد

کامبک دقیقه آخری ازبکستان؛ گل دوم ازبکستان به ویتنام

صحبت های علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی

صحبت های امین میرزازاده ملی پوش کشتی فرنگی

واکنش میلاد تقوی به عدم حضور سه بازیکن در اردوی تیم ملی والیبال

مهدی میرجلیلی: ما بدون حواله خودرو هم قهرمان میشیم

تئاتر کمدی «هشتگ، بچه شهرستانی‌ام» به روی صحنه می‌رود

(تصاویر) بازسازی صحنه قتل در خیابان مطهری مشهد

لیگ دسته دوفوتسال بزرگسالان کشور

طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود

لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان

ارتقا امنیت در کرمانشاه محسوس‌تر می‌شود

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا علیه ایران

صحبت های دلنشین دکتر کاکاوند در مورد قدرت

الزام فرهنگ‌سازی برای کتاب‌های الکترونیکی

خلیفی به لاپورتا؛ این ایده احمقانه را کنار بگذارید

اینقدر اغراق نکنید، مسی کند بود و دو گل معمولی زد!‏

چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم

ویدیوی کامل بیانیه خوان لاپورتا درباره ال‌کلاسیکو

رد پای پرسپولیس در شکست پروژه بزرگ فوتبالی عربستان!

لیگ ملت‌ها؛ قهرمان المپیک پرستاره‌تر از همیشه

تباس: برخی بازی‌های لالیگا در آمریکا برگزار خواهند شد!

رئیس باشگاه میلان: پیولی تا پایان فصل سرمربی تیم خواهد بود

درگذشت فوتبالیست سابق ایرانجوان در حین بازی با پیشکسوتان استقلال

کسب 10 مدال در روز نخست برای نمایندگان ووشو ایران

علیرضا فغانی فینالیست آسیا را مشخص کرد!

استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه

برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی

شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی مدال طلا گرفتند

توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه

ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان

300 نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند

پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه

گل اول تیم فوتبال بعثت کرمانشاه به فولاد هرمزگان

اعزام 2کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرمانشاه

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود

اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان

ما دو جور بخشنده داریم!

مصائب پیروزی برابر قرقیزستان از زبان کاپیتان تیم ملی فوتسال

بازیکن رئال که ژابی برای لورکوزن می‌خواهد

ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد