عصر کرد

آخرين مطالب

کرمانشاه برای میزبانی از سفرهای نوروز آماده می‌شود مقالات

کرمانشاه برای میزبانی از سفرهای نوروز آماده می‌شود
  بزرگنمايي:

عصر کرد -   صنعت گردشگری در ایران از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و گسترش برخوردار است اما این صنعت تاکنون از توسعه‌ای که شایسته آن است برخوردار نبوده است.
با توجه به اینکه استان کرمانشاه طی آخرین رتبه‌بندی‌های فصلی در زمینه بیکاری جزو نخستین و رکورددارها بوده و اکنون نیازمند برنامه‌های جدید توسعه محور است که بر همین اساس با ریشه‌یابی های انجام شده به گفته استاندار کرمانشاه جذب سرمایه‌گذار در امور مختلف و توجه به رونق گردشگری عاملی مؤثر در رفع معضل بیکاری است که همین امر سبب شده در جلسات مختلفی که برای رفع بیکاری تشکیل شده بر آماده سازی همه جانبه استان برای جذب گردشگر و سرمایه گذار تاکید ویژه صورت گیرد.
  استان کرمانشاه جزو استان‌هایی است که از ظرفیت‌های بالای گردشگری برخوردار است که در گام نخست می‌تواند با معرفی درست از طریق نمایش یک تصویری آراسته و مطلوب از ابعاد ظاهری شهر، گردشگران و مسافران این استان را در حوزه سرمایه گذاری مجذوب خود کند.
ایام عید و تعطیلات نوروزی به دلیل افزایش مسافرت‌ها فرصت و موقعی بسیار خوبی است که با تهیه برنامه‌های منسجم و از پیش تهیه شده باید غنیمت شمرده شود اما به دلایل مختلفی از جمله عدم رسیدگی و موفقیت در معرفی استان و نیز ضعف در آماده‌سازی جلوه ظاهری شهری به عنوان امری مهم و حیاتی در زمینه جلب توجه گردشگران تاکنون نتوانسته از این موقعیت‌ها به نفع توسعه استان کرمانشاه به خوبی استفاده کند.
هرساله با نزدیک شدن به ایام عید و نو شدن سال با وجود اهمیت جذب گردشگر اما ضعف در آماده‌سازی فضای شهری بیش از پیش خودنمایی می‌کند چرا که در وهله اول و هنگام ورود هر گردشگر نخستین مسئله‌ای که مورد توجه قرار می‌گیرد وضعیت ظاهر استان و شهرستان‌ها است که متأسفانه تاکنون عملیات مناسب‌سازی و آماده‌سازی شهر برای پذیرایی از گردشگران آنگونه که باید در شأن استان کرمانشاه باشد صورت نگرفته است.
با وجود اینکه کمتر از 10 روز به شروع سال نو باقی مانده و گردشگران در حال ورود به این استان کرمانشاه هستند اما هنوز در سطح شهر آمادگی ملموس و عینی برای نوروز و اقدام خاصی برای جلب توجه گردشگران صورت نگرفته است.
گردشگری ظرفیتی بی نظیر برای توسعه استان کرمانشاه
بر همین اساس به دلیل اهمیت بالای این مسئله تأکیدات بسیاری از سوی مسئولین در حوزه آماده‌سازی فضای شهری صورت گرفته است که در همین راستا محمد طیب صحرایی در آخرین جلسه شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان در سالن شهید سلیمانی استانداری برگزار شد با تاکید بر همدلی و همکاری شهرداری‌ها، اظهار کرد: تمام شهرداران شهرستان‌ها باید خود را شهردار استان ببینند و اگر مشکلی در دیگر شهرها هم است هر کدام با همت و همدلی به حل آن مشکل کمک کنند زیرا زمانی که گردشگران به استان سفر می‌کنند چنانچه مشکلی در شهری وجود داشته باشد آن مشکل را نه به آن شهر بلکه به کل استان نسبت می‌دهند.
وی افزود: همه شهرداران موظف هستند که با علاقمندی و تعصب کاری برای پیشبرد کارها و برنامه‌ها، متولی آبروی استان باشند.
استاندار کرمانشاه بر اساس یافت‌ها و بررسی‌های انجام شده از مصوبات سفر مقام معظم رهبری، مصوبات سفر ریاست جمهوری، برنامه بودجه سال 1401 و 1402 و هم اندیشی مدیران استان عامل اصلی توسعه استان را توجه به گردشگری دانست و تصریح کرد: یکی از گلوگاه‌های پیشرفت و رشد استان که تاکنون مغفول مانده مسئله گردشگری است.
صحرایی ادامه داد: توجه به حوزه گردشگری یکی از وظایف و حیطه فعالیت مهم شهرداران استان که با توجه به نزدیک شدن به نوروز تلاش برای به تصویر کشیدن مناسب از ویژگی‌های استان به عنوان یک مانور گردشگری و مأموریت مهم شهرداران بسیار مهم خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه نوروز امسال فرصت مناسبی برای معرفی چهره زیبایی از استان کرمانشاه به گردشگران خواهد بود، متذکر شد: باید برای توسعه گردشگری در استان به صورت ویژه تلاش شود زیرا آورده این بخش از چاه نفت برای استان بیشتر خواهد بود.
فضای شهری متناسب با ایام عید نوروز زیباسازی می‌شود
در ادامه به منظور پیگیری از آخرین وضعیت و برنامه‌های شهرداری برای آماده سازی شهر کرمانشاه به سراغ مسئولین این بخش رفته که در همین راستا موحدی مدیرکل امور شهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نزدیکی ایام عید در بخش‌های مختلف آماده‌سازی شهر آغاز شده و برنامه‌های مفصلی در دست اقدام داریم.
وی افزود: چهار سفره هفت سین شاخص به در نقاط خاص شهر تدارک دیدیم که در نواحی ورودی و آثار تاریخی شاخص تر مانند طاق بستان برپا خواهند شد و هم‌چنین با توجه به اینکه امسال تداخل ایام تعطیلات عید و ماه مبارک رمضان را داریم در خصوص ماه رمضان نیز برنامه‌هایی طراحی شده که با نزدیک شدن به این ماه اجرایی خواهند شد.
مدیرکل امور شهر در شهرداری کرمانشاه با اشاره به برگزاری جشنواره فرش گل، تصریح کرد: در این جشنواره هر منطقه بک فرش گل اجرا خواهد شد که به صورت مسابقه بین شهرداری مناطق برگزار می‌شود که تا عید نوروز باید آماده باشد.
موحدی خاطر نشان کرد: رنگ آمیزی جداول در معابر اصلی شهر، بروز سازی مبلمان شهری، اجرای پروژه‌های نور پردازی در تقاطع‌های غیر هم سطح مانند تقاطع شهید سلیمانی، زیرگذر فرودگاه و گذرگاه پارک شیرین، پاکسازی ورودی شهرها از نخاله‌های ساختمانی، ایجاد فضای سبز در ورودی اصلی شهر در محدوده هوانیروز از جمله اقداماتی است که پیش از شروع سال جدید و برای ورود گردشگران توسط ارگان‌های مربوطه در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد تغییرات فضای شهری برای اثر بخشی در طولانی مدت برنامه‌ریزی شده، گفت: انجام فعالیت‌های فضاسازی شهری به گونه‌ای دنبال می‌شود که تنها در ایام عید قابل استفاده نباشد بلکه برای طولانی مدت ماندگار و دائمی باشند.
مدیرکل امور شهری شهرداری کرمانشاه به نصب 2 تندیس شاخص در شهر کرمانشاه اشاره و بیان کرد: یک تندیس مادر و کودک در بلوار طاق بستان مقابل بیمارستان حضرت معصومه (ع) و یک تندیس مرد کورد با ارتفاع 6 متر در ورودی شهر از سوی سراب قنبر تا قبل از شروع سال نو خواهیم داشت.
موحدی عنوان کرد: برنامه «استان ما کرمانشاه، ایران قوی» که با هدف معرفی همه جانبه استان کرمانشاه دنبال خواهد شد که در این برنامه در هریک از شهرستان‌های استان کرمانشاه یک جاذبه گردشگری، تفریحی یا مذهبی و… که برای گردشگران جذاب است را روی بنر نمایش داده و توضیحاتی در خصوص آن داده شده است که در روی بیلبوردهای شهری نصب خواهند شد.
وی تاکید کرد: ستاد استقبال از سفرهای نوروزی یکی دیگر از اقدامات انجام شده‌ای است که زیر نظر فرمانداری شهرستان‌ها و با همکاری سایر دستگاه‌ها شامل میراث فرهنگی، دستگاه‌های خدمات رسان، نیرو انتظامی و… که همه ساله در دستور کار قرار خواهد می‌گیرد.
ضرورت استفاده از ایده‌های نو در زیباسازی فضای شهری
در ادامه به منظور بررسی ایجاد فضاسازی شهری در ایام عید و میزان رضایت شهروندان از آماده سازی شهر برای ایام عید نوروز به صورت میدانی گفتگویی با مردم گرفته شد که به همین منظور یکی از شهروندان کرمانشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هرساله با نزدیکی به ایام عید و ورود مسافران و گردشگران انتظار می‌روند که مسئولان دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری هر منطقه اقداماتی در برای آماده سازی و پاکسازی‌ها انجام دهند.
وی افزود: با وجود اخباری که روزهای پایانی از آماده‌سازی شهر دیده می‌شود اما تکاپوی خاصی برای آماده سازی فضای شهری دیده نمی‌شود و معمولاً عمده کارهای شهرداری محدود به رنگ آمیزی جداول شهری است.
این شهروند کرمانشاهی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه ظرفیت و جاذبه‌های گردشگری زیادی برای مسافران دارد، گفت: وجود چنین ظرفیتی در استان کرمانشاه زمینه را برای توسعه گردشگری فراهم کرده اما متأسفانه مسئولین استانی تاکنون اقدام خاصی برای استفاده از این ظرفیت‌ها انجام نداده و نعمت‌های الهی که می‌توانند زمینه ساز رونق گردشگری این استان باشد در حال بی توجهی است.
وی ادامه داد: با وجود اینکه اقدام خاصی برای جذب گردشگر به این استان تاکنون صورت نگرفته اما هر مسافری که به این استان سفر مرده و جاذبه‌های گردشگری آن را دیده ناخودآگاه مجذوب شده و بدون هیچ تبلیغاتی برنامه سفر به استان را می‌چینند این در حالی است که اگر تبلیغات و معرفی بهتری انجام گیرد می‌توان از داشته‌های خود بیشترین استفاده را داشت.
این شهروندان با تاکید بر اینکه ظاهر هر شهر معرف فرهنگ و آداب و رسوم آن شهر است، بیان کرد: هر مسافر در بدو ورود خود به استان فضای شهری و ظاهر شهر را مورد توجه قرار می‌دهد که این مسئله در دیدگاه اولیه مسافران نسب به آن استان بسیار مؤثر خواهد بود و تعیین کننده سفر مجدد و تبلیغ آن استان را به همراه خواهد داشت.
وی در پایان عنوان کرد: اگر مسئولین مربوطه نسبت به ظاهر شهر توجه بیشتری به خرج دهند بدون شک می‌توانند به توسعه گردشگری و جلب توجه گردشگران کمک کنند.
 

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/436262/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ ها باقی می‌ماند

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان

رم با سردار 22 دقیقه بازی کرد، گل زد و برد

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

شوت های قویتر از موشک در رقابت های لالیگا

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد

دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور 50 عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج

پیکر امام جمعه سابق جوانرود تشییع و خاکسپاری شد

بازگشایی بازارچه‌های "هنگه‌ژال و سیف" در حال پیگیری است

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

80 بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد