عصر کرد

آخرين مطالب

تشریح دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برای جامعه ایثارگری مازندران بنیاد شهید و امور ایثارگران

تشریح دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برای جامعه ایثارگری مازندران
  بزرگنمايي:

عصر کرد - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران مازندران ضمن تشریح دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برای جامعه ایثارگری مازندران از پرداخت تسهیلات مسکن به 46 هزار و 862 ایثارگر، ارائه خدمات تأمین مسکن به 43 هزار و 616 نفر، برقراری حقوق، مزایا و مستمری برای 31 هزار و 395 ایثارگر و احراز جانبازی برای یک هزار و 500 نفر خبر داد.

به گزارش ایثار مازندران،سعید کهن سال به مناسبت دهه مبارک فجر، ضمن تشریح دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برای جامعه ایثارگر استان و دولت سیزدهم، اظهار داشت: از مجموع اشتغال ایجاد شده، 34 هزار نفر با جذب در دستگاه های اجرایی و مابقی نیز با دریافت تسهیلات مورد نیاز دارای شغل شدند.
وی با تشریح دستاورهای بزرگ انقلاب اسلامی برای جامعه ایثارگری مازندران، پرداخت تسهیلات مسکن به 46 هزار و 862 نفر، ارائه خدمات تامین مسکن به 43 هزار و 616 نفر، برقراری حقوق، مزایا و مستمری برای 31 هزار و 395 نفر و احراز جانبازی برای یکهزار و 500 نفر را از جمله دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برای جامعه ایثارگری مازندران ذکرکرد.
این مقام مسوول، ساماندهی یکهزار و 47 گلزار در قالب 6 هزار و 269 مزار شهدا، اجرای طرح سپاس و دیدار با 553 هزار و 124 نفر از ایثارگران، انجام مشاوره مددکاری به 291 هزار و 729 نفر، دیدار معتمدین معین با 45 هزار نفر از ایثارگران، بیمه عمر و حوادث برای 212 هزار و 114 نفر، بیمه حوادث غیرمترقبه برای 221 هزار و 618 نفر و پرداخت تسهیلات از صندوق شاهد به 144 هزار نفر از جامعه ایثارگری مازندران را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی در راستای ارایه خدمات مطلوب به خانواده های معظم شهدا و ایثارگر عنوان کرد.
دستاوردهای 44 ساله انقلاب در حوزه فرهنگی بنیاد مازندران
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران مازندران گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 40 هزار و 750 مورد از خاطرات والدین، همسران و جانبازان جمع آوری و مستند سازی و 198 عنون کتاب در حوزه ایثارو شهادت در مازندران تألیف و تدوین شد.
کهن سال، تولید موسیقی و ...در حوزه ایثار و شهادت با 260 مورد، طراحی و احداث 28 حسینیه شهید و هشت مرکز فرهنگی گلزار شهدا، برگزاری 35 هزار یادواره و کنگره شهدا، اعطای 2 نشان ملی ایثار به والدین 2، سه، چهار و پنج شهید، انجام 2 هزار تبلیغات محیطی و هنری، کسب 500 مدال قهرمانی در رشته های مختنلف ورزشی، ارائه خدمات سیاحتی و زیارتی به 760 هزار نفر، ارائه خدمات و تسهیلات آموزش عمومی و عالی به 348 هزار و 700 نفر، حمایت از 440 نفر از ایثارگران و تشکیل 33 تشکل ایثارگری در مازندران را از جمله دستاوردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در طول 44 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ذکر کرد.
ارایه خدمات در حوزه بهداشت و درمان
وی با بیان اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 92 هزار و 500 نفر از ایثاگران و افراد تحت تکفل از مزیای بیمه همگانی برخوردار شدند، خاطرنشان کرد: همچنین در طی این مدت، 154 هزار نفر از ایثارگران مازندرانی از مزایای بیمه مکمل و تکمیلی بهره مند شدند.
این مقام مسئول، برگزاری کمیسیون پزشکی و حق پرستاری برای 38 هزار و 800 نفر، ارایه خدمات اروتز و پروتز به پنج هزارو 400 نفر و اجرای طرح پایش سلامت برای 768 هزار و 140 از ایثارگران را از جمله خدمات ارائه شده به جامعه ایثارگری مازندران اعلام کرد.
بهبود خدمت رسانی به جامعه ایثارگری مازندران در دولت سیزدهم
کهن سال، بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به ایثارگران را از اولویت کاری دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: برای تحقق این مهم، دولتمردان استفاده از تمام امکانات و ظرفیت های موجود را نیز دردستور کار دارند تا خدمات مطلوبتری به جامعه ایثارگری ارائه شود.
وی با بیان اینکه از زمان روی کارآمدن دولت سیزدهم، علاوه بر افزایش خدمات دهی به جامعه ایثاگری، کیفیت بخشی در نحوه ارائه خدمات عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان را شاهد هستیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، ارائه خدمات بیمه مکمل به 78 هزار و 680 نفر، ارائه خدمات پایه به 46 هزار و 991 نفر، بهره مندی 787 هزار و 794 نفر از مزایای بیمه مکمل، برگزاری کمیسیون های پزشکی برای تعیین درصد 2 هزار و 407 نفر، برقراری حق پرستاری ویژه خانواده های شاهد و ایثارگر برابر ماده 22 و 26 برای یکهزار و 333 نفر، ارائه خدمات اروتز و پروتز و تجهیزات پزشکی به یکهزار و 805 نفر، اجرای طرح پایش سلامت خانواده های شاهد و ایثارگر در منزل و مطب به تعداد 38 هزار و 407 نفر و انجام واکسیناسیون آنفلوآنزا و هپاتیت به هفت هزار نفر از جامعه ایثارگری مازندران را از جمله اقدامات و عملکرد دولت سیزدهم در راستای تداوم خدمت رسانی به جامعه ایثارگری ذکر کرد.
تلاش های بنیاد در حوزه فرهنگی
کهن سال خاطرنشان کرد: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون کار جمع آوری و مستند سازی 2 هزار مورد از خاطرات والدین، همسران و جانبازان مازندرانی انجام شد ضمن اینکه چهار عنوان کتاب نیز در حوزه ایثار و شهادت توسط هنرمندان استان تالیف و تدوین شده است.
وی احداث 2 موزه شهدا، تولید 11 موسیقی و سمفونی حوزه ایثار و شهادت، تولید چهار سریال سینمایی، برگزاری پنج هزار و 700 کنگره و یادواره شهدا، انجام 440 مورد تبلیغات محیطی و هنرهای تجسمی، کسب هفت مدال قهرمانی در رشته های مختلف ورزشی، ارائه خدمات سیاحتی و زیارتی به 2 هزار و 903 نفر، ارائه خدمات و تسهیلات آموزش عمومی و عالی به هشت هزار و 100 نفر، حمایت از 25 نفر از ایثاگران برای عضویت در هیات علمی دانشگاه ها و تشکیل چهار تشکل ایثارگری را از جمله دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم برای خدمات رسانی به جامعه ایثارگری مازندران اعلام کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: احداث فاز دوم طرح مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی با 400 میلیارد ریال اعتبار، احداث ساختمان اداری قائم شهر با 120 میلیارد ریال، خرید چهار ساختمان اداری در شهرستان های رامسر، کلاردشت، گلوگاه و میاندرود با 204 میلیارد ریال اعتبار و بازسازی و مرمت ساختمان اداری شهرستان های ساری، جویبار و میاندرود با 25 میلیارد ریال اعتبار از جمله دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم در این استان است.
کهن سال، پرداخت تسهیلات منسکن به 2 هزار و 217 نفر از ایثارگران، خدمات تامین مسکن به 218 نفر، ساماندهی 86 گلزار شهدا در قالب 233 مزار، اجرای طرح سپاس و رزمایش دیدار با 56 هزار و 206 نفر از ایثارگران، انجام مشاوره های مددکاری به 24 هزار و 649 نفر، دیدار معتمدین معین با هشت هزار و 308 نفر ایثارگران، جذب یکهزار و 500 نفر از فرزندان شاهد در دستگاه های اجرایی، پرداخت تسهیلات اشتغال به یکهزار نفر از جامعه ایثارگری، برقراری حقوق و مزیای و مستمری برای 800 نفر، احراز جانبازی برای یکهزار و 500 نفر، بیمه عمر و حوادث 30 هزار و 302 نفر، بیمه 47 هزار و 374 نفر از ایثاگران در برابر حوادث غیرمترقبه و پرداخت تسهیلات از محل صندوق شاهد به 6 هزار و 186 نفر از ایثارگران را از جمله دستاوردهای دولت مردمی سیزدهم در خدمت رسانی به جامعه ایثارگری مازندران بیان کرد.
بهره مندی مازندران از 667 نخبه شاهد و ایثارگر
وی با اشاره به منویات رهبری مبنی بر حمایت از فعالان حوزه دانش بنیان و اشتغال آفرینی، اظهار داشت: معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در رابطه با شناسایی، جذب و هدایت افراد دارای ایده‌های نو با نگاه ایجاد فضای کسب و کارهای جدید برای فرزندان شاهد و ایثارگر تاکید دارد.
وی با بیان اینکه، باید شرایطی فراهم شود تا استعداد و ظرفیتی که در جامعه معزز ایثارگر استان وجود دارد، شناسایی و شکوفا شود تا بخشی از دغدغه جامعه ایثارگر بویژه در حوزه اشتغال کاهش یابد، گفت: در سایه حمایت های دولت مردمی سیزدهم از جامعه ایثارگری، از مجموع 667 نخبه شاهد و ایثارگر مازندرانی، 56 نفر عضو هیات علمی دانشگاه‌ها و 98 نفر نیز از مخترعان موفق کشورمان هستند.
ساخت مجتمع های فرهنگی و ورزشی بزرگترین دستاورد دولت سیزدهم
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران ساخت مجتمع های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ویژه جانبازان در مراکز استان ها را از بزرگترین دستاوردهای دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: این مجتمع تا قبل از روی کارآمدن دولت سیزدهم تنها پنج درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با فعالیت دولت مردمی سیزدهم و اهتمام ویژه دولتمردان، پیشرفت فیزیکی این طرح اکنون به بیش از 80 درصد رسیده است.
کهن سال ادامه داد: طبق نظر دولت، این مجتمع های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی باید عمومی و در اختیار اقشار مختلف مردم نیز قرار گیرد که این خود یکی دیگر از برکات 44 ساله انقلاب اسلامی است.
تهیه سند تحول 30 ساله در حوزه ایثار و شهادت
وی با بیان اینکه با دستور استاندار مازندران، سند تحول 30 ساله در حوزه ایثار و شهادت در مازندران تهیه و تدوین شده است، گفت: قرارگاه رسانه ای و فرهنگی نیز بعنوان مکان و مرجعی مطمئن در حوزه ایثار و شهادت با حمایت های دولت سیزدهم در آینده نزدیک در مازندران راه اندازی خواهد شد.
این مقام مسئول، با بیان اینکه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه در بین نسل جوان را از جمله رویکردهای اساسی دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و افزود: فرهنگ ایثار و شهادت راهکاری ناب برای مقابله با توطئه های سازمان یافته دشمنان است.
کهن سال با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در امنیت بخشی به جامعه نیز بسیار مهم، حیاتی و اثرگذار است، گفت: بواسطه این عنصر مهم، نظام اسلامی سرافراز و با ایستادگی در برابر فتنه های دشمنان همچنان به حیات جاودانه خود ادامه می دهد.
وی با اشاره به اینکه تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی مرهون خون پاک شهداست و تا زمانی که در این مسیر باشیم نظام بیمه خواهد شد، افزود: در سایه نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت، نظام اسلامی در بخش های مختلف نیز به توفیق های بزرگی دست یافته است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/304595/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

کارشناسی داوری استقلال و شمس آذر؛ پنالتی استقلال درست بود؟

(ویدیو) کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر؛ چند صحنه جنجالی زیر ذره‌بین

کارشناسی داوری دو تصمیم جنجالی وحید کاظمی!

ضرورت برپایی هفته‌های گردشگری در استان کرمانشاه

مدافع شمس آذر باید اخراج می‌شد/ پنالتی استقلال درست بود

کارشناسی داوری دیدار استقلال و شمس آذر

شورای توسعه گردشگری استان را تقویت می‌کنیم

اعتراض شدید دقیقی به قضاوت وحید کاظمی

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هاشمی‌نسب: هواداران استقلال لایق این همه استرس نیستند

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو ورزشگاه آزادی سنگین بود

ستاره شمس‌آذر: استقلالی هستم و به دنبال پیشرفت

تیمی که یک ثانیه هم وقت تلف نمی‌کند!

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ساماندهی 1800 شی تاریخی در استان کرمانشاه

فنایی درباره پنالتی جنجالی استقلال : داور خیلی مشکوک قضاوت می کند

ساماندهی 1800 شیء تاریخی در استان کرمانشاه

حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت

توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده

کارشناس پنالتی جنجالی استقلال : داور خیلی مشکوک قضاوت می کند

دیدگاه کارشناسان داوری در مورد پنالتی مشکوک استقلال

ترافیک سنگین در مسیر روستای شبانکاره به روانسر