عصر کرد

آخرين مطالب

نطفه پتروشیمی الوند با تقلب بسته شده اجتماعی

نطفه پتروشیمی الوند با تقلب بسته شده
  بزرگنمايي:

عصر کرد - ایسنا / نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه اوقاف در بسیاری از نقاط کشور و استان از موضع قدرت با مردم صحبت می‌کند.
محمود احمدی بیغش، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شهرستان شازند متاسفانه از همه جهات کم برخوردار است و هر چه می دویم به جایی نمی رسیم که این شهرستان را به لحاظ عمرانی، زیرساخت ها توسعه دهیم.
وی افزود: شهرستان شازند دارای 220 روستاست که 45 روستای آن دارای مشکلات اوقافی است و اوقاف در پاسخگویی به مردم در چند سال اخیر کوتاهی داشته است.
وی گفت: در طول 43 سال اخیر وعده هایی را داده ایم که نتوانسته ایم محقق کنیم و این کوتاهی از سوی مسئولان بوده است، مردم هرآنچه داشته اند در طبق اخلاص گذاشته اند و مسئولان نیز باید جرات پاسخگویی به مردم را داشته باشند ولی در این رابطه کوتاهی شده است، متاسفانه اوقاف در بسیاری از نقاط کشور و استان از موضع قدرت با مردم صحبت می کند.
احمدی بیغش با بیان اینکه در 45 روستای شازند که با اوقاف درگیرند، مردم نظری خلاف نظر اوقاف دارند، ماه گذشته سوالی را مطرح کردم و در جلسه ای مقرر شد که تمهیداتی را برای رفع مشکلات شهرستان پیدا کنند، قائم مقام رییس سازمان اوقاف دو هفته پیش در شازند جلسه ای داشت و معتمدین روستاهای درگیر حضور داشتند و تصمیمات خوبی اتخاذ شد. تصمیم بر این شد در برخی از مناطق مانند منطقه شهباز اراضی تبدیل به احسن شود و هیاتی برای اینکار تشکیل شد که با حضور در روستاها مشکلات را رفع می کنند، تشکیل شده و تاکنون مشکل 10 روستا حل شده است، اگر با این روند پیش برویم مسئله اوقاف در 45 روستای شهرستان شازند رفع می شود.
وی در خصوص ارتباط کم با رسانه ها در مجلس یازدهم نسبت به مجلس هشتم، گفت: هر زمان شرایط خاص خود را دارد، اما نکته این است که برای صحبت کردن باید گوش شنوا وجود داشته باشد. شخصا اعتقادی به جریانات سیاسی و چپ و راست ندارم، لیدرهای این جریانات هیچ نفعی برای کشور نداشته اند و از صداقت مردم برای خود و حزب خود بهره برداری دارند و بر این اساس هیچ تفاوتی نیز بین رسانه ها قائل نیستم.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در خصوص مصوبه مولدسازی، با بیان اینکه تاسف می خورم که در این خصوص تنها من در مجلس صحبت کردم و 290 نماینده دیگر واکنشی نداشتند، گفت: اعتقاد دارم که این مصوبه خسران بزرگی برای کشور خواهد بود. پذیرش مولدسازی و عدم واکنش منطقی نمایندگان مجلس نشان داد که مجلس از مردم عقب تر است، ریاست مجلس باید از مردم عذرخواهی کند که چرا یک تنه به جای نمایندگان صحبت کرد و امضا کرد.
وی با تاکید بر اینکه مولدسازی بدعت بزرگی در قانون اساسی و ارکان تصمیم سازی کشور است و کاپیتولاسیون داخلی خواهد بود، افزود: کسی نمی تواند در مقابل مردم و سوال نمایندگان مصونیت قضایی داشته باشد. مسئله مولدسازی ایرادات بسیار بزرگی دارد و امروز هم توجهی به آن نمی شود، بسیاری از قانون گذاران و حقوق دانان در این خصوص نظر دارند اما گوش شنوایی نیست.
احمدی بیغش در خصوص فاصله گرفتن مجلس از جایگاه واقعی خود بیان کرد: برخی از نمایندگان به دلایلی که خودشان می دانند وظایف ذاتی خود را انجام نمی دهند.
وی در خصوص وضعیت مدیریت ارشد استان به این صحبت اکتفا کرد که انشالله درست می شود.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سال 1396 قرار شد پتروشیمی شازند بیمارستانی 120 تخته را در شهرستان بسازد که این اقدام تنها در حد کلنگ زنی باقی ماند. توصیه شد که در سفر رییس جمهوری به استان، این مسئله جزو مصوبات سفر باشد و به محض اعلام شدن مصوبات سفر، پیگیر این مسئله شدیم و سه جلسه هم در هیات رئیسه مجلس برگزار شد. روز گذشته با حضور مدیرعامل بانک ملی به عنوان سرمایه گذار و معاون وزیر بهداشت و نایب رییس مجلس شورای اسلامی مقرر شد که ظرف 10 روز شهرداری شازند زمین را با تغییر کاربری به وزارت بهداشت واگذار کند، وزارت بهداشت نقشه را آماده کند و تحویل دهد و بانک ملی پیمانکار را اعلام کند. امید است که تا پایان امسال کار اجرایی و عملیات اجرایی توسط پتروشیمی شازند آغاز شود.
وی در خصوص کارخانه قند شازند با قدمتی 9 دهه ای گفت: کارخانه برای بنیاد مستضعفان صرفه اقتصادی ندارد، سازه و تجهیزات آن فرسوده شده است به همین دلیل بنیاد بنا ندارد به عنوان کارخانه قند از این مجموعه استفاده کند و به دنبال تغییر کاربری هستیم که به دلایلی فعلا مسئله مسکوت است، البته یک سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده است که یک کارخانه قند در شهرستان ایجاد کند و که طی 20 ماه مسئله را پیگیری کردیم، 98 درصد کار انجام شده است، پیمانکار انتخاب شده و مقرر است که کار ساختمانی ساخت کارخانه قند در 5 کیلومتری غرب شازند انجام گیرد و سرمایه گذاری آن 700 میلیارد تومان خواهد بود.
احمدی بیغش در خصوص آلودگی هوا با تاکید بر اینکه همه صنایع ذاتا آلوده هستند، گفت: دائما گفته می شود که صنایع شازند هوای اراک را آلوده می کند، اما چرا کسی درباره مردم شازند صحبت نمی کند؟ شهر شازند درگیر آب، هوا و خاک آلوده است. نیروگاه، پتروشیمی و پالایشگاه در مرغوب ترین اراضی شازند واقع شده اند و همه این اراضی را نابود کرده اند و مردم این شهرستان از مزارعی که خاک و آب آلوده دارند تغذیه می کنند. بیماری سرطان در شازند تبدیل به فاجعه شده است. 95 درصد مردم این شهرستان زیر خط فقر هستند و درآمدی کمتر از 12 میلیون تومان دارند و همین مردم باید آمپول شیمی درمانی 11 میلیون تومانی برای بیماری سرطانی خود بخرند.
وی تصریح کرد: نمی شود که یک مسئولی فریاد بزند که نیروگاه آلودگی دارد، اما از پروژه ای مانند نیروگاه در یک کیلومتری این صنعت بزرگ دفاع کند، 27 مهرماه 1401 نامه مجمع نمایندگان استان مرکزی با شش امضا به شخص رییس جمهوری نوشته شد مبنی بر اینکه شازند دیگر توان استقرار صنعت جدید را ندارد، چیزی به اسم پتروشیمی تقلبی الوند، حتما آلودگی دارد و حتی در طرح این صنعت مسئله آلودگی ذکر شده است و قطعا ساخت آن آلودگی فعلی را بیشتر می کند و همه مجوزهای آن با رانت و تهدید و تطمیع گرفته شده است. از تیرماه 1399 مسئله این پتروشیمی پیگیری شد و حتی یک آجر آن هم بنا نشده بود، اما به دلیل اینکه معاون اول رییس جمهوری دولت قبل حامی این صنعت بود همزمان با آغاز اعتراضات، ساخت و ساز شروع کردند و بعد از چهار ماه در مهرماه به دنبال کسب مجوز ساخت از دولت رفتند، دوبار مدیریت این پتروشیمی به من مراجعه کرد و اعلام کرد که یک میلیارد تومان به شما می دهیم، در شهرستان هزینه کنید.
احمدی بیغش افزود: یکی از ابزارهای مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحص است. هیات تحقیق و تفحص سال گذشته با حکم به شرکت مراجعه کرد و مدیریت اعلام کرده بود که فردا مراجعه کنید و زمانی که مجددا مراجعه می شود نگهبان با بدترین رفتارها برخورد کرده و تا امروز این هیات اجازه ورود پیدا نکرده است ولی با وجود این شرایط همه در این استان حامی این شخص هستند.
وی گفت: به دلیل صنعتی بودن و کلانشهر بودن اراک طبق قانون نباید در 30 کیلومتری آن صنعت جدیدی مستقر شود و پتروشیمی الوند در 25 کیلومتری آن قرار دارد، پس باید از هیات دولت مجوز بگیرد که از ریشه با تقلب مجوزهای لازم را گرفتند، با توجه به این موارد چرا باید از این فرد حمایت شود؟ این فرد جسارت را به نهایت رسانده و اخیرا از بنده به دفتر مقام معظم رهبری شکایت کرده و اعلام کرده است که احمدی بیغش جلوی کار را گرفته است. آنها با پرونده سازی کار را پیش می برند و اعلام کرده اند که طبق گفته وزارت نفت کار این پروژه به پیشرفت 60 درصدی رسیده است در حالی که هیچ سندی دال بر این پیشرفت نیست.
وی افزود: سمن هایی که با استاندار مرکزی به ملاقات رییس سازمان محیط زیست می روند آیا یک بار جلوی این صنعت(پتروشیمی الوند) تجمع کرده اند؟ عده ای برای باج گرفتن اعتراض می کنند. اعتراض به نیروگاه کاملا به حق است، اما چرا در مقابل الوند نمی ایستند در حالی که این پتروشیمی در آینده منطقه را نابود می کند. نطفه پتروشیمی الوند با تقلب بسته شده است، این پتروشیمی سهم ملایر بوده است، اما پس از واکنش مردم این شهر، در شازند مستقر شد، از طرفی اعطای 20 هکتار زمین داخل حریم پالایشگاه به این مجموعه جفاست. سه نفر از نمایندگان مجلس از بین 290 نماینده حامی این شرکت است و یکی از این نمایندگان در حمایت از این پتروشیمی شکایت کرده است و متاسفانه در همه عرصه ها نفوذ کرده اند.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع آلودگی اراک و شازند یک اراده متعهدانه و غیرتمندانه نسبت به مردم و جیب های بسته می خواهد، افزود: قصه آلودگی در این استان انتهایی ندارد و باید با کمک همگان عادلانه رفع شود، دولت باید برای رفع آلودگی نیروگاه کمک کند.
وی با بیان اینکه اراک به قدری خود صنایع آلاینده دارد که شاید نیروگاه به چشم نیاید.
احمدی بیغش در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی، گفت: هر مسئله ای باید عقلانی باشد، این طرح در ابتدای امر بد بیان شد و باید پیش از این طرح مردم را اقناع می کردند، اما به یکباره مطرح شد و یک جبهه گیری ملی پیش آمد. معتقدم که نمی توانیم از دنیا جدا شویم، خدا نکند که روزی ما منزوی شویم، باید با علوم روز پیشرفت کنیم و این پیشرفت نیز باید کنترل شده باشد، البته علم قابل کنترل نیست که خیال کنترل داشته باشیم.
وی اظهار کرد: 80 تا 90 درصد معترضین با اسلام و انقلاب مشکلی نداشتند، بلکه با مسئولان مشکل داشتند، چراکه وعده هایی داده شد که محقق نشد.
وی با بیان اینکه گاهی آش به قدری شور می شود که نمی توان کاری کرد، در خصوص همایش زنان تاثیرگذار در کشور اظهار کرد: این زنان که در این همایش حضور داشتند چه کار تاثیرگذاری انجام داده بودند، همین رفتارها باعث بی اعتمادی مردم می شود.
احمدی بیغش بیان کرد: حرکات پوپولیستی را در شان خود نمی دانم، به دنبال عکس گرفتن هم نیستم، اما همواره مسئله مردم را دنبال می کنم. مردم شازند هیچ فریادرسی ندارند، در اراک سمن ها گاهی فریاد می زنند، اما شازند همین ابزار را نیز ندارد، شازندی ها به لحاظ اقتصادی به سختی زندگی می کنند و از اقتصادی با ثبات هم برخوردار نیستند.
وی با بیان اینکه مردم همواره به دنبال نمایندگان خود در مجلس هستند، گفت: بنده به عنوان نماینده شازند بارها و بارها با مردم نشست می گذارم و مسائل آنها را به مسئولان استان منتقل می کنم.
وی با بیان اینکه می گویند نماینده در مسائل دخالت می کنند، افزود: من دخالت نمی کنم فقط خواسته های مردم را به گوش مسئولان می رسانم چراکه مردم به مسئولان دسترسی ندارد و مطالبات خود را به نماینده منعکس می کنند.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا یک پایگاه اورژانس در توره با اعتبار 4 میلیارد تومان احداث شد و یک پد هلیکوپتر اورژانس نیز در کنار این پایگاه تعبیه شد تا خدمات رسانی تسریع شود.
وی بیان کرد: زمانی که سد کمال صالح به بهره برداری رسید مقرر شد وقتی که آب شرب به اراک رسید، 46 روستای شازند نیز بهره مند شوند، اما زمانی که دوره نمایندگی من در مجلس هشتم تمام شد، کار متوقف ماند. طی دو سال اخیر در این خصوص تلاش شد و تعداد زیادی از روستاها به سد متصل شدند.
احمدی بیغش در خصوص تحریم سپاه بیان کرد: سپاه یک نهاد مردمی و جزئی از مردم است، دستگاه دیپلماسی کشور بسیار منفعل است و اینگونه رفتارها حاصل این ضعف دیپلماسی است. امیدواریم که دستگاه دیپلماسی غیرتی به خرج بدهد و با دنیا ارتباط بگیرد، مملکت را با انشالله و ماشالله نمی توان اداره کرد، به شرطی می توانیم موفق شویم که عقل را به کار بیندازیم و یک همبستگی بین تصمیم گیران برقرار باشد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/302846/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

دریبل دیدنی «امباپه» در بازی شب گذشته مقابل لوریان

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری

درخواست ژاوی از ستاره بارسا

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد

ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی

مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد

شرط ژاوی مشخص شد

گران‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس خانه نشین شد

سرمربی ازبکستان: ایران یکی از بهترینهای جهان

صحنه‌ای وهمناک درانگلیس مدل فیلم‌های آخرالزمانی

حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود

حضور مرد سرشناس و بانفوذ در پرونده قتل چشم‌آبی‌ها | زوایای جدید از قتل تکان‌دهنده یک مرد در بزرگراه + تصاویر بازسازی صحنه قتل

نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان

احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی

افزایش بیماران خاص در کرمانشاه

رقابت بیش از 39 هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری

تزریق 3.5 میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای اولین‌بار در غرب کشور

برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی

از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه

پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابوی محیط زیست

تنفس زمین نیازمند آگاهی/ ردپای انسان در نابودی محیط زیست

خیابانی: از جان استقلال و پرسپولیس چه میخواهید؟

فصل رویایی امباپه؛ رئال منتظر فوق ستاره

ستاره لیورپول تحمل دیدن باخت را نداشت

عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی

خواهش لاپورتا از ژاوی؛ مربی بزرگ نیست، بمان!

فیلیپین نخستین حریف دختران والیبالیست در آسیا

تیم رویایی 4 نفره لامین یامال ستاره جوان بارسلونا

حضور در بازی‌های 2024 چقدر هزینه دارد؟

14 گل رونالدینیو که جهان را شوکه کرد

بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد

انجام عمل تاوی در بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان امام علی (ع)

خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند

بازگشایی گردنه معروف پس از 5 ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد

بهبود 9 پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

از قدرت و جذابیت لیگ ایتالیا غافلگیر شدم!

گل قیچی دیدنی جانلوکا اسکاماکا به فیورنتینا

استعلام مهم تراکتور منفی شد

شمسایی: ازبکستان رویای فراتر از آسیا دارد

پرسپولیس به راحتی آلومینیوم و سپاهان را شکست می دهد

لیورپول با این وضع جایی در کورس قهرمانی ندارد

رکورد لیگ برتر شکست؛ بیشترین گل زده تاریخ

هشدار تن‌هاخ به ستاره یونایتد

خیابانی: در مورد ساخت ورزشگاه، به مردم راست بگویید