عصر کرد

آخرين مطالب

استاندار کردستان:

امنیت کردستان از مسیر بهبود معیشت مردم حاصل می‌شود سياسي

امنیت کردستان از مسیر بهبود معیشت مردم حاصل می‌شود
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج- استاندار کردستان گفت: امنیت کردستان از مسیر بهبود معیشت مردم حاصل می‌شود و این مهم را بارها در جلسات استانداران عنوان کرده ایم.

 اسماعیل زارعی کوشا  در نشست هم اندیشی با دانشجویان شرکت کننده در طرح ضیافت دانشگاه کردستان، گفتگو را زمینه ساز تعامل و رسیدن به یک گفتمان مشترک دانست و اظهار کرد: من همواره مخالف سر سخت قانون بومی گزینی دانشگاه هستم، چرا که غیر از تبعیض آموزشی، مانع بزرگی بر سر راه مراودات دانشجویان مناطق مختلف با هم می‌شود.
وی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع پرشور دانشجویان دانشگاه کردستان بر تصریح در حل مشکلات جاری و عمومی نظیر کیفیت غذا و مشکلات خوابگاهی به رئیس دانشگاه کردستان تأکید کرد که به صورت ویژه بررسی دقیقی در این رابطه داشته باشد تا در ترم آینده شرایط بهتری در دانشگاه حاکم شود.
زارعی کوشا در ادامه به تحلیل شرایط استان ورود کرد و گفت: برخی از مشکلات و مسائل ریشه های مختلف و مزمنی دارد و اعتقاد ندارم که مسئولان به جای گزارش عملکرد خود، عملکرد دیگران را اعلام و یا تخطئه کنند.
وی با بیان اینکه استان کردستان از استان‌های برخوردار از مواهب الهی و مخالف به کار بردن واژه محرومیت برای این استان هستم، عنوان کرد: با وجود همه این مسائل منکر از دست دادن فرصت‌ها به دلایل مختلف طی ادوار گذشته نیستم، چرا که در زمانی که دیگر استان‌ها با دلار 7 تومانی زیر ساخت های خود را توسعه می‌دادند کردستان درگیر جنگ و ناامنی بود.
استاندار کردستان اظهار کرد: هیچکس به اندازه مردم کردستان تلخی ناامنی را درک نکرده است و در چند ماه گذشته که درگیر ناآرامی‌ها بودیم، بزرگترین دغدغه ما این بود که ذهنیت ناامنی از کردستان در ذهن سرمایه گذاران شکل بگیرد و آنها را از حضور در کردستان منصرف کند.
زارعی کوشا افزود: سیمای اکنون کردستان به هیچ وجه قابل قیاس با گذشته نیست و کسانی که دهه 60 و 70 را به یاد دارند بر این موضوع صحه می‌گذارند.
ایجاد توازن در توسعه کردستان از ضروریات است
وی خاطرنشان کرد: من اعتقاد دارم که باید توازنی در توسعه ایجاد شود و در کنار کارهای عمرانی و زیرساختی مسائل اقتصادی و معیشتی نیز در نظر گرفته شود که در این راستا مشغول بازنگری و تدوین برنامه‌های جامع هستیم.
وی عنوان کرد: هیچکس منکر وجود مشکلات در جامعه و ضرورت بازنگری در عرصه‌های مختلف نیست، اما باید توجه داشته باشیم که از نکات اصلی غافل نشویم.
زارعی کوشا تصریح کرد: به عنوان یک کردستانی می‌گویم که هرکس به امنیت این استان در هر جایگاهی خدشه وارد کند اولین ضربه را به مردم کردستان زده است چرا که توسعه در بستر امنیت شکل می‌گیرد.
استاندار کردستان با برشمردن برخی از خدمات انجام شده برای مردم کردستان در دولت سیزدهم گفت: انتقال آب از سد آزاد به سنندج مطالبه اول مردم استان و شهرستان سنندج بود که سال ها از کیفیت و طعم آب گلایه‌مند بودند و همین امر نیز موجب نارضایتی آنان شده بود.
وی افزود: ما در مدت زمان 8 ماه و با اعتبار 850 میلیارد تومان به صورت نقد این پروژه را در پایان آبان ماه به اتمام رساندیم که نقش مهمی در حفظ آرامش و سلامت مردم ایفا می‌کند.
استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود یادآوری کرد: آن هایی که نگران توسعه کردستان هستند باید بدانند که راهی جز سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه استان پیش رو نداریم چرا که با اعتبارات دولتی مسیر توسعه به خوبی هموار نخواهد شد.
وی اصلاح سیستم اداری ناکارآمد را جزو ضروری‌ترین بخش‌های جذب و حفظ سرمایه گذاران در استان دانست و گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا کردستان را توسعه داده و سرمایه گذاری را رونق ببخشیم و سرآغاز دستیابی به چنین هدفی اصلاح سیستم اداری ناکارآمد و ترمیم آن است که ما این مسیر را شروع کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: به باور من اولین کسی که زمینه نارضایتی را فراهم می کند کارشناسی است که سرمایه گذار را معطل و اموراتش را به امروز و فردا موکول می‌کند.
کارخانه ذوب آهن قروه تا 3 ماه آینده شروع به کار می کند
استاندار کردستان همچنین به تعطیلی ذوب آهن قروه با 550 نفر اشتغال در دهه 80 و آغاز دهه 90 گریزی زد و افزود: برای راه اندازی مجدد این کارخانه یک سرمایه گذار را دعوت کرده ایم و تضمین‌های لازم را داده‌ایم و این کارخانه در فاز اول با 350 نفر اشتغال تا سه ماه آینده راه اندازی مجدد خواهد شد.
زارعی کوشا با بیان اینکه در هیئت دولت گفته‌ام که امنیت کردستان از مسیر بهبود معیشت مردم حاصل می‌شود، اظهار کرد: ما در برخی شهرها که زیرساخت اقتصادی شکل گرفته کمترین مشکل امنیتی را داریم چرا که امنیت مردمی است و مردم می دانند نبود امنیت اقتصاد و معیشت را با چالش اساسی مواجه می‌کند.
وی ادامه داد: منطقه آزاد بانه مریوان یکی از هفت منطقه مصوب شده در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان است که طرح جامع آن 70 درصد پیشرفت دارد و بیش از 50 سرمایه گذار بزرگ برای حضور در این منطقه ابراز تمایل کرده‌اند.
زارعی کوشا با بیان اینکه کردستان را باید با کمک نخبگان خود استان اداره کرد، افزود: اولین دوره در تاریخ کردستان است که استاندار، معاونین و فرمانداران تماماً بومی هستند و در انتخاب مدیران مسائل حزبی و جناحی را ملاک قرار ندادیم چرا که اعتقاد دارم ما برای کار سیاسی نیامده‌ایم و هدفمان توسعه کردستان در همه ابعاد است لذا تأکید ما بر توانمندی، سلامت و انقلابی بودن است.
وی یکی از ویژه‌گی‌های مهم و بارز دولت سیزدهم را اراده برای اتمام پروژه و طرح های ناتمام ذکر کرد و گفت: تمرکز دولت نقطه پایان گذاشتن بر پروژه‌هایی است که دیگر دولت‌ها شروع کرده‌اند و در این راه همچنین افتتاح پروژه نیمه تمام را توهین به شعور مردم می‌دانم.
استاندار کردستان اعلام کرد: دهزار و 200 میلیارد تومان نیاز است تا راه آهن همدان به سنندج به اتمام برسد و با همه این اوصاف اراده دولت بر این است که این طرح مهم در نیمه اول سال آینده مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: راه آهن همدان به سنندج زمانی کامل است که به مرز باشماق مریوان برسد و ما برای این مهم کارهایی را شروع کرده‌ایم و به دنبال اخد مجوز ماده 23 از سازمان برنامه و بودجه هستیم.
اتمام 150 کیلومتر باقیمانده از کریدور شمال به جنوب نیز از دیگر وعده‌های استاندار کردستان در جمع دانشجویان دانشگاه کردستان در دولت سیزدهم بود.
استاندار کردستان همچنین در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره اهمیت تالاب زریوار و طرح های نجات بخشی برای این سرمایه طبیعی گفت: در مدت زمان چهار سال برای تالاب زریوار یک جلسه تشکیل شده بود اما در یک سال گذشته چهار نشست تخصصی برای مدیریت تالاب زریوار برگزار کرده‌ایم.
زارعی کوشا اذعان کرد: زریوار یکی از محورهای اصلی توسعه کردستان در حوزه گردشگری است و ما نجات زریوار از تهدیدات را وظیفه خودمان می دانیم و در این راه نیازمند همراهی مردم و تشکل‌های غیر دولتی هستیم‌.
احداث کنار گذر مریوان با اعتبار هزار و 200 میلیارد تومان از طرح های مصوب سفر رئیس جمهور به کردستان بود که توسط استاندار کردستان اعلام شد.
وی ساماندهی مرز باشماق و رساندن تورم سالیانه استان از 51 به 44 درصد را از دیگر عملکردهای دولت در استان نام برد.
در این نشست 12 نفر از دانشجویان نظرات و انتقادات خود را در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بیان کردند.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/301146/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد

بازگشت ستاره جوان سپاهان

پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

آغاز اردو از هجدهم

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور

تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه

روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

ممنون به خاطر همه چیز؛ خداحافظ برای همیشه!

درخشان: پرسپولیس شرایط خوبی برای پیروزی برابر آلومینیوم دارد

آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد

طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی

دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک

بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج

نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه

برنامه‌ریزی برای گازرسانی به 50 روستای کرمانشاه

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

فرصت ویژه برای گرفتن دو انتقام «اوسمار» از گربه سیاه پرسپولیس

پیکان به دنبال اولین پیروزی برابر مس

پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا

برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی

تیم ملی یک مربی جدید می‌خواهد

دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد

رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست