عصر کرد

آخرين مطالب

روایتی از شاگرد مکتب حاج قاسم/ مرد میدان از چیزی نمی‌ترسید مقالات

روایتی از شاگرد مکتب حاج قاسم/ مرد میدان از چیزی نمی‌ترسید
  بزرگنمايي:

عصرکرد- شهید مهدی نوروزی جوانی دلیر و شجاع از شهر کرمانشاه که حکایت شجاعت او از کودکی تا شهادت شنیدنی است، خط شکنی که در میدان نبرد از چیزی هراس نداشت و همین ویژگی سبب شد تا عراقی‌ها او را شیر سامرا بخوانند.

اولین شهید مدافع حرم کرمانشاه چندین بار برای مبارزه با وهابیت تکفیری به عراق اعزام شد و هنگامی‌که فرمانده سپاه قدس نبوغ نظامی و شجاعت کم‌نظیر او را دید به‌عنوان فرمانده چند عملیات انتخابش کرد که هیچ‌کدام با شکست مواجه نشد و در آخر به‌عنوان فرمانده عملیات ویژه سامرا منصوب شد و در همین مقام به فیض شهادت نائل آمد.

«شیر سامرا» لقبی است که عراقی‌ها به شهید مهدی نوروزی داده‌اند، این لقب به این علت است که بسیاری از رزمندگان را از محاصره دشمن خارج کرده و خط شکن بوده و همیشه در میدان نبرد پیروز بود.

شهید مهدی نوروزی در 15 خرداد سال 1361 در کرمانشاه متولد شد از همان کودکی عاشق نبرد با دشمن بود تا جایی که سال 67 در زمان (عملیات مرصاد) به صورت مخفیانه و پشت وانت دایی اش به جبهه رفت.

علاقه شهید نوروزی به نظام و انقلاب و روحیه جهادی‌اش او را در سال 72 به پایگاه شهید تیموری کرمانشاه آورد و به عضویت بسیج درآمد تا جهاد در راه خدا را از همان نوجوانی آغاز کند، در سال 79 بود که به خدمت سربازی اعزام شد و در دوران سربازی محموله 800 کیلوگرمی مواد مخدر را کشف کرد و در همان درگیری جانباز می‌شود، پس از اتمام خدمت راننده سفیر ایران در عراق می‌شود و همان سال برای استخدام در نیروی انتظامی به ایران باز می‌گردد.

مدتی بعد به سیستان و بلوچستان رفته و یکی از سرکردگان عبدالمالک ریگی که اتوبوس پرسنل پاسداران را منفجر کرده بود دستگیر کرد و حضور بدون نقاب او در 28 بهمن سال 85 در مراسم اعدام نصرالله شنبه زهی عامل بمب گذاری اتوبوس سپاه در زاهدان و از عوامل تروریستی گروه ریگی همان اتفاقی بود که متعاقباً عبدالمالک ریگی برای سرش جایزه گذاشت.

روایتی از شاگرد مکتب حاج قاسم/ مرد میدان از چیزی نمی‌ترسید

23 خرداد سال 93 بود که با سفر زیارتی 2 روزه به کربلا و سپس سفر 21 روزه جهادی در سامرا مسیر تازه‌ای را برای مجاهدت یافت و در این سفر توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به فرماندهی عملیات ویژه سامرا منصوب شد و در 12 آبان همان سال 28 روز به سامرا برای جهاد با داعش اعزام شد.

شجاعت و دلیری‌های مثال‌زدنی مهدی دلیلی شد تا او را با نام «شیر سامرا» بشناسند در عملیات‌هایی که در سامرا و نواحی آن انجام می‌شد هر جا نیروها زیر فشار قرار می‌گرفتند و به تنگنا می‌رسیدند از تیم عملیات ویژه می‌خواستند تا با نیروهایش به کمک آنها برود و غائله را ختم کند، مهدی خط‌شکن بود، همیشه در وسط میدان معرکه بود و سرانجام در تاریخ 20 دی ماه سال 93 و در دفاع از حرمین عسکریین در العوینات در 40 کیلومتری سامرا توسط گروهک تروریستی داعش به شهادت رسید.

ولایتمداری و دفاع از حریم ولایت اعتقاد مهدی بود

فاطمه بهشتی مادر شهید والامقام مهدی نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ویژگی‌های شخصیتی شهید مهدی نوروزی می‌توان به ولایتمداری و دفاع از حریم ولایت اشاره کرد، پسرم همیشه پشتیبان و گوش به فرمان ولایت فقیه و عاشق رهبر معظم انقلاب بود و سرباز ولایت بودن از اعتقاد و ایمان قلبی مهدی بود.

وی با اشاره به اعتقاد شهید مهدی به نماز اول وقت، گفت: مهدی همیشه به نماز اول وقت توجه داشت و عاشق شهدا و راه شهیدان بود و خانواده‌های شهدا برایش اهمیت زیادی داشت.

مادر این شهید خاطرنشان کرد: شجاعت ویژگی برجسته و بارز شهید مهدی بود که به هیچ عنوان ترس به دلش راه نداشت، به دل خطر می‌رفت و در راه انقلاب و اسلام با هیچکس تعارف نداشت، در یکی از ماموریت‌هایش با شجاعت بدون پوشاندن صورتش طناب دار را بر گردن شرور شرق کشور انداخت.

وی با اشاره به اخلاق خوب و عطوفت شهید مهدی در برخورد با خانواده و آشنایان، گفت: شهید مهدی در کارهای منزل همیشه کمک می‌کرد و نظم و انضباط برایش بسیار اهمیت داشت.

مادر نخستین شهید مدافع حرم کرمانشاه از شجاعت مهدی در دوران کودکی می‌گوید که یک روز در زمان جنگ بدون اجازه و پنهانی سوار ماشین دایی‌اش به جبهه می‌رود.

روایتی از شاگرد مکتب حاج قاسم/ مرد میدان از چیزی نمی‌ترسید

حاج قاسم او را برای نبرد با داعش انتخاب کرد / نشان شجاعت را از مرد میدان گرفت

مادر شهید خاطراتی از حضور مهدی در جنگ با داعش را یادآور می‌شود و می‌گوید: اوایل جنگ با داعش در کشور عراق جوانی از خطه کرمانشاه داوطلبانه به نیروهای مردمی عراق می‌پیوندد و به جبهه جنگ با داعش می‌رود و هنگامی که شهر سامرا به محاصره داعش در می‌آید با وجود تلاش فراوان کسی نتوانسته بود محاصره را بشکند و خدا خواست تا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای شکستن محاصره سامرا مهدی نوروزی را به عنوان فرمانده نبرد با دشمن انتخاب کند و او پیروز و سرافراز محاصره را می شکند.

وی ادامه داد: داستان این بود که داعش قرار بود پل شهر سامرا منهدم کند و شهر را به تصرف خود درآورد که این خبر به حاج قاسم می‌رسد و سردار به نیروهایش می‌گوید تا صبح مقاومت کنید تا به آنها ملحق شود و با دیدن رشادت و دلاوری و توانمندی شهید مهدی نوروزی مسئولیت عملیات سامرا را به وی می‌سپارد.

خانم بهشتی گفت: روزی که مهدی با حاج قاسم به سمت مقر داعش در حرکت هستند جلوتر که می‌روند انفجارها مهیب‌تر می‌شود و شهید نوروزی به حاج قاسم می‌گوید که جلوتر نرویم، جان شما در خطر می‌افتد و حاجی اصرار دارد که باید جلوتر برویم و آنجاست که شهید نوروزی شیفته و عاشق شجاعت سردار می‌شود و دلیری مهدی نیز برای سردار به اثبات می‌رسد و اخلاق و منش حاج قاسم به دل مهدی می‌نشیند و قهرمان وطن الگوی مدافع حرم کرمانشاهی می‌شود.

مادر شهید نوروزی گفت: بعد از شهادت مهدی، حاج قاسم به دیدار خانواده شهید می‌رود و آنجاست که بر چادر مادر شهید بوسه می‌زند و از او می‌خواهد برای شهادتش دعا کند و به سردار گفتم به شرطی برای شهادتت دعا می‌کنم که آن دنیا مرا شفاعت کنی و اشک از چشمان سردار جاری شد.

روایتی از شاگرد مکتب حاج قاسم/ مرد میدان از چیزی نمی‌ترسید

به گفته مادر شهید نوروزی شجاعت و دلیری‌های مثال‌زدنی مهدی دلیلی شد تا او را با نام «شیر سامرا» بشناسند، در عملیات‌هایی که در سامرا و نواحی آن انجام می‌شد، هر جا نیروها تحت فشار قرار می‌گرفتند و به تنگنا می‌رسیدند، از مهدی می‌خواستند تا با نیروهایش به کمک آنها برود و غائله را ختم کند او خط شکن و همیشه در وسط میدان معرکه بود.

بدرقه نخستین شهید مدافع حرم با حضور گرم کرمانشاهیان

پیکر این شهید مدافع حرم که نخستین شهید مدافع حرم استان کرمانشاه بود که پس از طواف در حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به ایران منتقل شد و نخستین شهید مدافع حرم کرمانشاهی در 24 دی ماه 93 با استقبال با شکوه مردم شهیدپرور دروازه نجف و راه کربلا در کرمانشاه تشییع و در مزار شهدا کرمانشاه در خاک آرمید.

شهید مهدی نوروزی چند صباحی قبل از شهادتش در سامرا، تنها فرزند و کودک شیرخواره خود «محمد هادی نوروزی» را در آغوش گرفته و وصیت خود با او را میان خانواده و در مقابل دوربین بیان می‌کند «اگر ما یک روزی شهید شدیم و آقا محمد هادی این فیلم را دید ان شاالله منتقم خون امام حسین (ع) است.

ان شاالله آمده است انتقام حضرت زهرا (س) را بگیرد، ان شاالله یار امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، یار رهبر و یار آقای سید علی خامنه‌ای باشد. ان شاالله همیشه مدافع نظام باشد، مدافع انقلاب باشد. تهدید بزرگی برای دشمنان نظام، انقلاب و اهل بیت (علیه السلام) باشد، وجودش خود تهدید [برای دشمنان] باشد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/296170/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

پیش بینی بارش پراکنده باران در مناطق شرقی کرمانشاه

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی استکبار جهانی را در هم فرو ریخت

معرفی نفرات برتر رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی در مریوان

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

واکنش جالب سرمربی رم وقتی یورنته از او زمان باقی مانده بازی رو میپرسه!

اصرار آل‌کثیر برای زدن پنالتی و قبول نکردن کنعانی‌زادگان

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با شمس آذر

دلیل شادی نکردن کنعانی مشخص شد

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

عالیشاه بازی‌های مهم پرسپولیس را از دست داد

یوفا بارسلونا را نقره‌داغ کرد

کرمانشاه رتبه سوم در طرح عید تا عید را کسب کرد

ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور | بارش ها تا کی ادامه دارد؟

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

اولین سالروز درگذشت فوتبالیست بابلی

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر

واکنش سرمربی فوتسال ژاپن به احتمال تقابل با ایران

طلسم‌شکنی 120 ساله با آلونسو عبرتی برای چرخه تکراری لیگ برتر

چین با پذیرش شکست مقابل ویتنام حذف شد

گران‌ترین لیگ فوتبال دنیا در بن بست!

ارزیابی حدود 21 هزار نوآموز در پایگاه‌های سنجش سلامت

24 مورد کلاهبرداری مدارک پزشکی و تصادف ساختگی در پارسال

ارائه خدمات درمانی به 198 بیمار مبتلا به هموفیلی

انجام بیش از 110 هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور

un12، داستان رنج کرد‌ها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت

اعلام جدول اجرای نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر رضوی

سرشماری دوزیستان در مریوان انجام شد

دفاع از شرف، مردم و پرچم مقدس است

دفاع از شرف و پرچم مقدس است/ایران پاسخ غرورآمیزی به اسراییل داد

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت

چرا مارتینس با وجود 2 اخطاره بودن، اخراج نشد؟

سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا

معرفی نفرات برتر رده سنی جوانان در کاراته قهرمانی کشور