عصر کرد

آخرين مطالب

تجمع عزاداران فاطمی در پاسداشت شهدای مدافع امنیت با حضور قاضی‌زاده هاشمی/ خون شهدا از مردم حفاظت می‌کند/ملت ایران سپاسگزار خانواده‌های شهدای امنیت است/ایران اسلامی به مدد خون شهدا پیشرفت می‌کند بنیاد شهید و امور ایثارگران

  بزرگنمايي:

عصر کرد - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شامگاه پنجشنبه 17 آذرماه در تجمع بزرگ مردمی عزاداران فاطمی در پاسداشت شهدای مدافع امنیت با حضور خانواده‌های شهدای امنیت کشور، گفت: خون شهدا از مردم حفاظت می‌کند و ایران اسلامی به مدد خون شهدا پیشرفت خواهد کرد و توطئه دشمنان بی‌اثر خواهد شد.

به گزارش «ایثار»، دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده در این تجمع باشکوه گفت: این نشست به مناسبت عزاداری ایام فاطمیه و شهادت مادرمان حضرت زهرا (س) و اجتماع مردمی به خاطر سپاسگزاری از فداکاری جوانان وطن است که برای حفاظت از فرهنگ فاطمی جان خود را اهدا کردند.
معاون رئیس جمهور گفت: ما در تاریخ روزهای زیادی پیرامون اهل بیت (ع) داریم و صحنه عاشورا تصویرسازی شده است. تاریخ شبه جزیره عربستان نشان می‌دهد که در گذشته هیچ جهانگشایی در مورد این شبه جزیره نبوده است زیرا این کشور به قدری بی‌ارزش بود که کشوری زحمت تصرف آن را به خودش نداد. مردم این کشور به صورت بدوی زندگی و دختران را زنده به گور می‌کردند و خاندان اهل بیت (ع) این کشور را سرآمد جهان کردند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: اگر دشمنان مکتب اهل بیت (ع) آن‌ها را قبول داشتند به خاطر عزت پیامبر (ص) نباید با پاره تن او این رفتار را می‌کردند. پیامبر اکرم (ص) فرمودند فاطمه (س) پاره تن من است اما آنها ایشان را به آن نحو به شهادت رساندند. حوادث اخیر نیز این اقدامات را جلوی چشم ما آورد و به دلیل اینکه خانواده‌های معظم شهدا اینجا هستند نمی‌توانم از نحوه شهادت این شهدا بگویم که چگونه با شکنجه به شهادت رسیدند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه ایران اسلامی قدرت بی‌نظیر در جهان است و دشمنان به این قدرت اعتراف می‌کنند، افزود: ایران کشوری وابسته بود که شاه آن نه با اجازه سران بلکه با اجازه سفیرهای برخی قدرت‌ها از ایران خارج شد. این خاطره درباریان وابسته به شاه است. حتی سفیر یک کشور برای شاه تعیین تکلیف می‌کرد ولی ایران به مدد انقلاب و مکتب و احیای اسلام چنان عزتی پیدا کرده است که نه در معادلات غرب آسیا بلکه در معادلات کشورهای اروپایی اثرگذار است. قدرت ایران به جایی رسیده است که ابرقدرت‌های نظامی و اقتصادی دنیا دست نیاز جلوی این کشور دراز می‌کنند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به نحوه شهادت ناجوانمردانه و با بغض و نفرت شهدای امنیت کشور عنوان کرد: فرزندان این مکتب را در بهت و جلوی چشم همگان به شهادت رساندند. این اثر وضعی گناه و هواپرستی افرادی است که با خدا دشمنی می‌کنند. شهدایی که بوی خدا می‌دهند و مقام معظم رهبری می‌فرمایند شهادت اعطایی و به صورت حادثه نیست. شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گویند که برای شهید شدن باید شهید زندگی کنید. داستان شهدا را بشنوید که همه شهدا شهید زندگی می‌کردند؛ از طبقه مرفه نیستند و از طبقه متوسط و در منزل استیجاری زندگی می‌کنند. این شهدا در سراسر کشور مشغول خدمت بودند و هرجا سیل، زلزله و ناامنی بود بدون دعوت حضور داشتند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدا دنیا را رها کرده بودند و به این روش زندگی اصرار کردند که خدا آنها را پسندید. پاداش خون شهید خدا است. هر چه در وصف شهدا بگوییم کم گفتیم و هر چقدر سپاسگزاری کنیم در کلام و بیان کم می‌آوریم. ملت ایران از خانواده‌های عزیز شهدا، پدران، مادران، همسران و فرزندان شهدا که در این مسجد حاضر هستند سپاسگزارند و اعلام می‌کنند وجود شما برکت است.
وی خطاب به خانواده معظم شهدا و ایثارگران افزود: ملت بزرگ ایران مردم عزیزی هستند که در این مسجد حاضرند. ملت ایران متدین و انقلابی هستند و پای کار انقلاب هستند. دشمنان سعی کردند مردم را از نظام جدا کنند اما با وجود رسانه‌هایی که دارند نتوانستند موفقیتی به دست آورند. دل‌های شما گرم و قلب‌های شما قرص باشد و به هیاهوی رسانه‌ای که با پول دشمنان مردم برپا شده توجه نکنید.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: خون شهدا که در این خاک جاری شده از مردم و دین خدا حفاظت می‌کند و ایران اسلامی به مدد خون شهدا پیشرفت خواهد کرد و توطئه دشمنان اثری نخواهد گذاشت. از شهردار تهران تشکر می‌کنم که نقش بسزایی در برگزاری این نشست داشت. وجود مسئولان انقلابی دشمنان را عصبانی کرده است و امیدوارم امت حزب‌الله و خادمان شما در دولت و مجلس باعث شود بتوانیم تمام برنامه‌های دشمنان را خنثی کنیم.
دشمن عصبانی جنگ ادراکی علیه ملت ایران به راه انداخته است
غلامعلی حدادعادل نیز در این مراسم با بیان اینکه مردم عزیز و‌ مؤمن ایران قدر انقلاب خود را می‌دانند، گفت: اگر این انقلاب، نیرومند و عزیز نبود همه کفر دست به دست هم نمی‌دادند تا برای آن مشکلاتی را ایجاد کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دشمنان برای ملت ایران، مشکل ایجاد کرده‌اند ولی راه به جایی نبرده‌اند. ایران نفت خود را به فروش می‌رساند و دانشگاه‌هایش و صنعتش کار می‌کند. دشمن می‌بیند که روح انقلاب به نسل سوم و چهارم رسیده است و از ما عصبانی هستند لذا جنگ ادراکی علیه ما به راه انداخته‌اند.
وی افزود: خانم امینی بر اساس بیماری‌ که داشت درگذشت و دشمن از آن روز تاکنون، به دنبال ناامن کردن کشور است. مقام معظم رهبری برای حوادث اخیر اصطلاح فتنه را به کار نبردند زیرا دست دشمن کاملاً روشن است.
حدادعادل با بیان اینکه می‌بینید مقاومتی که سردار شهید سلیمانی آن را مدیریت می‌کرد، جریان بی‌نظیری در کشور ایجاد کرده است، ادامه داد: دشمنان از این جریان عصبانی هستند. شما یمن و سوریه را ببینید، دشمنان از این قضایا نیز عصبانی هستند و تیر آنها به سنگ خورده است.
ملت ایران به دشمنان تجزیه‌طلب سیلی زده است
علیرضا زاکانی نیز با بیان اینکه اساس اتفاقات اخیر این است که اگر انقلاب اسلامی در مرحله تحقق شعارهایش موفق شود، این انقلاب دیگر هیچ شکستی را پذیرا نخواهد بود، اظهار کرد: دشمنان تلاش می‌کنند رقبایشان در آستانه نظم نوین جهانی را از صحنه خارج کنند.
شهردار تهران اضافه کرد: دشمن تلاش می‌کند ایران را تجزیه کند و کردستان، سیستان و بلوچستان و خوزستان را هدف اصلی شرارت خود قرار داده اما با سیلی محکم ملت ایران و نیروهای نظامی و انتظامی و مردم و بسیج روبرو شد.
وی افزود: ما در عداوت دشمن و دنباله‌رویی منافقان و جیره‌خواران آنان شک نداریم. این شرایطی که ایجاد شد فرصتی ایجاد کرد تا قوی‌تر باشیم. باید ایران قوی را شکل دهیم. مسئولان کشور موظف هستند بار مردم را سبک کنند.
زاکانی با بیان اینکه توجه دولت انقلابی به رفع مشکلات اقتصادی مردم است، گفت: باید وضعیت معیشت، مسکن و سلامت مردم را درست کرد. به همت دولت انقلابی مسیری دنبال می‌شود که برای حل این مشکلات تلاش می‌شود. این تلنگرها باید ما را بیدار کند و باید در برابر بصیرت مردم تلاشمان را بیشتر کنیم. رئیس‌جمهوری انقلابی شبانه‌روز به دنبال حل مشکلات است.
وی گفت: دشمن از غفلت ما سوءاستفاده کرده است. ما نیازمند جهاد تبیین و جهاد مطالبه هستیم. باید غفلت‌زدایی شود و بصیرت و آگاهی در کشور ایجاد شود. ملت رشید و جوانان عزیز باید مسئولان را از غفلت خارج کنند. ما از امروز هم باید درس بگیریم و دشمن را ناکام کنیم. امید داریم راه شهیدان و آرمان‌های این عزیزان را به لطف الهی ادامه دهیم.
در این مراسم علاوه بر برپایی موکب «فاطمیون» که به مردم عزادار خدمت‌رسانی می‌کرد، موکبی نیز به نام «شهدای امنیت» که در اغتشاشات اخیر به دست اشرار و آشوبگران به شهادت رسیدند برپا شد که در این موکب عکس و زندگینامه این شهدا میان مردم توزیع شد. حضور کودکان و نوجوانان در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع امنیت و اجتماع عزاداران فاطمی بسیار پررنگ بود و پرچم سه رنگ کشورمان حال و هوای خاصی به مسجد جامع نارمک بخشیده بود.
مزین شدن مسجد به تصاویر شهدای امنیت کشور از شهید «آرمان علی‌وردی» تا شهید «روح‌الله عجمیان» از نکات دیگر این مراسم بود و همچنین خادمان آستان قدس رضوی به عنوان میهمان این مراسم با پرچم متبرک حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) حضور داشتند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/292364/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تو که با عاشقان درد آشنایی

صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود

سپاهان نمی‌تواند استقلال ملاثانی را دست‌کم بگیرد!

تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن

نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران

امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت | دلیل استعفای او در سال گذشته

ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس

تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود

تقویت ارتباط مدیران با مردم

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد

بازگشت ستاره جوان سپاهان

پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

آغاز اردو از هجدهم

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور

تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه

روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

ممنون به خاطر همه چیز؛ خداحافظ برای همیشه!

درخشان: پرسپولیس شرایط خوبی برای پیروزی برابر آلومینیوم دارد

آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد

طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی

دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک

بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج

نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه

برنامه‌ریزی برای گازرسانی به 50 روستای کرمانشاه

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

فرصت ویژه برای گرفتن دو انتقام «اوسمار» از گربه سیاه پرسپولیس

پیکان به دنبال اولین پیروزی برابر مس

پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا