عصر کرد

آخرين مطالب

چرا عراقی‌ها بساط تروریست‌ها از اقلیم کردستان را جمع نمی‌کنند؟ مقالات

چرا عراقی‌ها بساط تروریست‌ها از اقلیم کردستان را جمع نمی‌کنند؟
  بزرگنمايي:

عصر کرد - روابط عمومی کل سپاه در 23 آبان اعلام کرد در پی تداوم بی عملی‌ها و برخی غفلت‌های آشکار و بعضاً تعمدی مقامات اقلیم شمال عراق در برخورد با فعالیت‌های گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب و ضد ایرانی تجزیه طلب که سال‌ها است برای توطئه و تعرض علیه ملت ایران در سرزمین اقلیم لانه کرده‌اند؛ به رغم عملیات ماه گذشته، مجدداً تروریست‌ها در حال تحرک و اقدام برای ایجاد ناامنی در ایران اسلامی برآمده‌اند؛ لذا با توجه به شرایط و اشراف اطلاعاتی و برنامه ریزی عملیاتی از صبح امروز (دوشنبه) مقرها، مراکز و همچنین معابر حمل و انتقال سلاح و مهمات تروریست‌ها به ایران مورد اصابت عملیات موشکی و پهپادی رزمندگان اسلام قرار گرفت.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
تغذیه تروریست‌های تجزیه طلب در اقلیم کردستان عراق امری است که فرد ایران ستیزی مثل جان بولتون سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در زمان جنگ طلب‌ترین رئیس جمهور آمریکا یعنی جورج بوش پسر و مشاور امنیت ملی دولت رئیس جمهور تاجرمسلک ایالات متحده یعنی دونالد ترامپ بر آن صحه گذاشته است.
بولتون در 17 آبان در مصاحبه با بی بی سی گفته بود اغتشاشگران در ایران با سلاح‌هایی که از پایگاه‌های نظامی و از نقاطی در کردستان عراق وارد می‌شود، مسلح شدند و این وضعیت نشانگر این است که دیگر آن‌ها غیر مسلح نیستند.
حمایت آمریکا از اغتشاشگران با اعلام حمایت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شکل علنی به خود گرفت تا عداوت آمریکا با ایران آن هم در زمانی که حرف از احیای توافق هسته‌ای زده می‌شد بیش از پیش آشکار شود.
استفاده آمریکا از گروه‌های تجزیه طلب برای ناآرامی در ایران فرصتی برای برچیدن پایگاه‌های تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق بود تا در بی تفاوتی و بی عملی دولت عراق در برابر تجزیه طلبان، ایران اقدام به برچیدن بساط تروریست‌ها کند.
سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ششم مهر که خبر از شلیک 73 فروند موشک بالستیک زمین به زمین و ده‌ها فروند پهپاد انهدامی به مواضع تروریست‌ها داد، اعلام کرد: عملیات رزمندگان اسلام تا خلع سلاح کامل گروهک‌های ضد انقلاب و تروریستی تجزیه‌طلب لانه کرده در اقلیم شمال عراق ادامه دارد.
سردار محمدتقی اصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدای سپاه پاسداران هم پس از عملیات اخیر گفت: تعدادی از افراد این گروهک‌ها را در داخل در اغتشاشات اخیر دستگیر کرده‌ایم و تعدادی از آنان اعتراف کرده‌اند که برای ایجاد اغتشاش، کشته‌سازی وارد ایران شدند و نیز از عوامل داخلی استفاده کرده‌اند.
فرمانده قرارگاه حمزه نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: تا زمانی که اقلیم کردستان یا دولت مرکزی عراق خواسته‌های جمهوری اسلامی مبنی بر خلع سلاح گروهک‌ها و اخراج آنان را عملی نکند همچنان این اقداماتمان ادامه می‌یابد.
وی ادامه داد: سپر انسانی که متاسفانه آنان از خانواده‌های خودشان و در مقرهای‌شان ساخته‌اند تا یک زمانی برای ما معنی دارد و مجبوریم از مقر‌هایی که در حتی کنار خانه‌های سازمانی ایجاد کرده‌اند را مورد هدف قرار دهیم.
دفاع مشروع ایران در برابر اقدامات تروریستی تجزیه طلبان به منظور حفظ تمامیت ارضی و امنیت کشورمان انجام می‌شود.
دفاع مشروع امری است که منشور ملل متحد هم آن را به رسمیت شناخته است. ماده 51 منشور ملل متحد می‌گوید: در صورتی که یک عضو ملل متحد مورد تجاوز مسلحانه واقع شود، هیچ یک از مقررات این منشور به حق طبیعی دفاع مشروع انفرادی یا اجتماعی تا موقعی که شورای امنیت اقدام لازم برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی به عمل آورد لطمه وارد نخواهد آورد. اقداماتی را که اعضاء برای‌اجرای حق دفاع مشروع به عمل می‌آورند باید فوراً به شورای امنیت اطلاع دهند، ولی این اقدامات به هیچ وجه در اختیارات و وظایفی که شورا بر طبق این منشور دارد و به موجب آن‌ها در هر موقع روشی را که برای حفظ و یا اعاده صلح و امنیت بین‌المللی لازم می‌داند می‌توانند اتخاذ کند تأثیری نخواهد داشت.
طبق ماده 51 منشور ملل متحد از آنجایی که شورای امنیت به عملیات‌های سپاه پاسداران در اقلیم کردستان عراق ورود نکرده لذا ایران برخلاف این ماده عمل نکرده است و طبق این قانون حق دارد از خود در برابر اقدامات تروریستی تجزیه طلبان دفاع کند، اما وزارت خارجه عراق پس از عملیات اخیر سپاه پاسداران در اقلیم کردستان اعلام کرد اقدامات دیپلماتیک در سطح عالی را در خصوص تجاوز ایران انجام خواهیم داد.
به نظر می‌رسد دولتمردان عراقی که زمانی خاکشان عرصه تاخت و تاز گروه‌های تروریستی همچون داعش بود و ایرانیان با فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی به کمکشان برای رهایی از شر تروریست‌ها شتافته بودند را فراموش کرده‌اند که اجازه می‌دهند تروریست‌ها از سرزمینشان علیه ایران فعالیت کنند.
دولتمردان عراقی که با آزاد گذاشتن تروریست‌ها در خاکشان سیاست حسن همجواری را نقض می‌کنند باید مسئولیت بین‌المللی اقدامات خود علیه ایران را بپذیرند چرا که ایران بار‌ها به مقامات عراقی در خصوص برخورد با عواملی که قصد ایجاد و آشوب در کشورمان را دارند، تذکر داده است، اما عراق به آن توجهی نکرده است.
مقامات عراقی نباید یادشان برود که ایران در طول سال‌های مبارزه با داعش و سایر تروریست‌ها با فرستادن جوانان خود به نبرد با تکفیری‌ها در ایجاد امنیت و ثبات عراق تلاش زیادی کرد و هم اکنون ایران انتظار ندارد که مقامات عراقی نسبت به خواسته‌های قانونی‌اش در برچیدن مواضع تروریست‌ها بی اعتنایی کند و به مامن تروریست‌ها تبدیل شود.
باید از مقامات عراقی پرسید بی تفاوتی در مقابل تروریست‎ها چه سودی دارد که به رغم هشدار‌های جدی ایران در چند ماه گذشته هیچ اقدامی برای جمع آوری تروریست‌ها نکرده است؟ عراقی‌ها که خود از پدیده شوم تروریسم لطمات زیادی خورده‌اند نباید با اقدامات خود منطقه را درگیر نوع جدیدی از تروریسم کنند. البته بی ثباتی سیاسی،‏ اختلافات درونی و دخالت‌های خارجی از جمله عللی است که عراق نسبت به تحرکات تروریست‌ها منفعل بوده‏، اما این مسائل نمی‌تواند تاثیری در مسئولیت این کشور در قبال مبارزه با تروریسم داشته باشد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/290391/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی

افزایش 16 درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری