عصر کرد

آخرين مطالب

کرمانشاه الگویی عملی در وحدت شیعه و سنی مقالات

کرمانشاه الگویی عملی در وحدت شیعه و سنی
  بزرگنمايي:

عصر کرد -   فاصله میان 12 ربیع الاول، سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات اهل سنت تا 17 ربیع الاول، ولادت حضرت محمد (ص) بنا بر روایات موجود در شیعه از سوی امام خمینی (ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.
اختلافی که بین روایات اهل سنت و شیعه درباره روز میلاد پیامبر اکرم (ص) وارد است، بهانه‌ای شد که امام خمینی (ره)، بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، فاصله بین این 2 تاریخ را با درایت خود به عنوان «هفته وحدت» اعلام کنند.
 
بر این اساس چون روز ولادت پیامبر اکرم (ص) طبق روایات شیعه 17 ربیع الاول و طبق روایات برادران اهل سنت 12 ربیع است و برگزاری دو جشن چندان خوشایند نیست، در 6 آذر 1360 طی پیامی از طرف قائم مقام رهبری روزهای دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول هر سال قمری به عنوان هفته وحدت اعلام شد تا در ایران و سراسر جهان اسلام با تشکیل اجتماع و کنگره اسلامی و جشن، ضمن تحکیم وحدت و برادری اسلامی به پیشبرد انقلاب جهانی اسلام کمک شود، از آن زمان تا کنون در ایران و سایر کشورهای اسلامی هفته وحدت با شکوه تمام برگزار می شود.
هفته وحدت از ارزشمندترین و تاثیرگذارترین دستاوردهای انقلاب اسلامی که پیام ویژه‌ای برای همه مسلمانان به عنوان میراث داران نبوت و اخلاق نبوی دارد که همان وحدت و برادری است.
منظور از وحدت شیعه و سنی کنار گذاشتن مسائل اختلافی و تکیه بر مشترکات و مبنا قرار دادن آنها در تعامل با یکدیگر و در مسائل مربوط به جهان اسلام و صحنه بین المللی است به گونه ای که مسلمانان فارغ از اختلافات و با پرهیز از تفرقه در مسائل جهان اسلام همسو و هم جهت حرکت کنند.
به تعبیر دیگر اختلافات مانع از اخوت اسلامی و وحدت صفوف مسلمین در برابر دشمنان نیست از این رو معنای اتحاد شیعه و سنی دست برداشتن و کوتاه آمدن از اصول و اعتقادات خویش نیست بلکه در عین وجود اختلافات زمینه تعامل و جهت گیری یکسان در مسائل کلی و بین المللی در میان آنها وجود دارد که این مشترکات باید روز به روز تقویت شود.

عصر کرد

هفته وحدت فرصتی بسیار مغتنم است تا اتحاد، همدلی و وحدت جامعه اسلامی به جهانیان نشان داده شود، وحدتی که بگفته همه علما و کارشناسان رمز موفقیت جامعه اسلامی است و اگر مسلمانان جهان حول محور قرآن کریم، پیامبر گرامی اسلام و قبله مشترک به ریسمان وحدت چنگ زنند و از منابع و منافع یکدیگر حمایت و حفاظت کنند به یقین می توانند در محیطی صمیمی و با نشاط با آرامش در کنار هم زندگی کنند.
استان کرمانشاه از اوایل انقلاب اسلامی همواره مورد طمع بدخواهان و مزدورانی بود که وحدت و برادری را در این امت اسلامی بر نمی‌تابیدند و دنبال این بودند که تفرقه را به جای وحدت در این نقطه پرظرفیت که خاستگاه علما و اندیشمندان بزرگی بوده ترویج کنند.
این استان هم اینک با برخورداری از اقوام و مذاهب مختلف به یکی از نمادهای وحدت شیعه و سنی در کشور تبدیل شده است که همیشه زمینه ساز تحقق وحدت عملی بین مذاهب بوده و توانسته است به عنوان الگو و نمونه ای بارز در کشور مطرح شود.
حفظ وحدت در شرایط منطقه بیش از پیش ضروری است
یکی از روحانیون اهل سنت کرمانشاه معتقد است: نزدیک شدن قلوب مسلمانان در منطقه ما بزرگترین سلاح در برابر توطئه‌های صهیونیسم جهانی و شیطان بزرگ، آمریکای جهانخوار برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان است.
ماموستا مُلا «یحیی کریمی» گفت: امروز منطقه ما مورد هجمه‌های فراوانی از سوی دشمنان است و خاورمیانه به جولانگاه دشمنان قسم خورده مسلمانان تبدیل شده تا با تسلط بر منابع خدادادی آنان، سرزمین مسلمانان را به تصرف خود در بیاورند.
وی با تاکید بر اینکه تفرقه بین شیعه و سنی باعث می‌شود دشمنان اسلام ‌از این تفرقه ‌سود ببرند، بیان کرد: ‌حفظ وحدت در شرایط منطقه بیش از پیش ضروری است و جمهوری اسلامی ایران الگویی برای وحدت عملی در جهان اسلام است.

عصر کرد

وی با بیان اینکه مسلمانان شیعه و سنی در استان کرمانشاه با اتحاد و همبستگی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، افزود: ما مسلمان بوده و طبق فرموده قرآن «ان المومنون اخوه»، همه با یکدیگر برادر و هم دین هستیم و نه تنها در این هفته بلکه باید در طول تمام سال وحدت داشته باشیم.
مولفه های وحدت را باید تقویت کرد
یکی از اساتید حوزه و دانشگاه کرمانشاه نیز گفت: دشمنان همواره برای شکست اسلام و مسلمین تلاش می‌کنند و قصد دارند با دسیسه های مختلف از جمله هجمه های رسانه‌ای بین کشورهای مختلف اسلامی و مسلمانان اختلاف بیندازند.
حجت الاسلام «محمدباقر محبی» تاکید کرد: ما مسلمانان باید با پیروی از شیوه زندگی حضرت محمد(ص) اهداف مشترک را مدنظر قرار دهیم و تفاوت‌ها را کنار بگذاریم تا بتوانیم در مسیر وحدت و اتحاد گام برداریم.
وی با بیان اینکه نباید به دشمنان اجازه نفوذ دهیم افزود: ما همه وظیفه داریم از دین مبین اسلام حفاظت و حراست و حمایت کرده و آن را ترویج کنیم به خصوص در این ایام که دشمنان اسلام از هر حیله و نیرنگی استفاده می‌کنند تا به اسلام ضربه بزنند.
این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: در چنین شرایطی ما مسلمانان باید با همدلی، همفکری، همبستگی و همکاری بیش از پیش مولفه های اتحاد را بیشتر تقویت کرده و در برابر دشمنان مقاومت کنیم.
کرمانشاه نماد وحدت اقوام و ادیان و الگوی همزیستی مسالمت‌آمیز در کشور است
استاندار کرمانشاه نیز با بیان اینکه این استان به عنوان نماد وحدت اقوام و ادیان، الگویی فاخر از همزیستی مسالمت آمیز توام با احترام متقابل را به نمایش گذاشته است، گفت: در جریان اغتشاشات اخیر هم با وجود طراحی و برنامه‌ریزی گسترده دشمن، خللی در این وحدت ناگسستنی مردم وارد نشد.

عصر کرد

«بهمن امیری‌مقدم» با استناد به آیه شریفه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» اظهار کرد: میلاد پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) نویدبخش آزادگی، معرفت، انسانیت و مکارم اخلاق است و در حقیقت پیامبر اکرم (ص) نه فقط متعلق به مسلمانان بلکه متعلق به تمام انسان‌هایی است که در جست‌وجوی حقیقت و رسیدن به رستگاری هستند.
وی اضافه کرد: اسلام نابی که خاتم الانبیا (ص) به عالم هدیه کرد، دین رحمت و شفقت، صلح و عدالت، اخلاق و الهام بخش و روشنگر دنیای تاریکی است که ساخته مستکبران، ظالمان و مخالفان استقلال و آزادی ملت هاست.
امیری مقدم با اشاره به جسارت تاثربرانگیز به ساحت و معجزه پیامبر عظیم الشان اسلام که طی سال های گذشته و از جمله در هفته های اخیر هم نمونه آن را شاهد بوده ایم ادامه داد: تکاپوی باطل و جاهلانه ایادی همین مدعیان دروغین آزادی و دمکراسی است که به خیال خام خود تصور می کنند خورشید را می شود با پاشیدن مشتی خاک خاموش کرد.
استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: دشمنان امروزی دین و مکتب انسان ساز اسلام که از نسل فکری ابوجهل ها و ابوسفیان ها هستند، به روشنی دریافته اند که حقیقت و طریقت حضرت نبی اکرم (ص) و صلح و وحدتی که ایشان به مسلمانان و همه دنیا هدیه کرده، می تواند نسل ظلم و ریشه زر و زور و تزویر را خشک کند.
امیری‌مقدم، افزود: تلاش برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین اهل سنت و تشیع با انواع توطئه های ضدانسانی و جتایتکارانه درست در همین راستا صورت می گیرد که تا به زعم خود، کینه و فتنه را در جهان اسلام بکارند و اینجاست «وحدت کلمه» و اصل قرار دادن آن در راستای تشکیل امت واحده اسلامی باید یک آرمان قطعی و خط قرمز امت اسلامی باشد.
اخلاق پیامبر اسلام (ص) مرکز ثقل وحدت است
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر حفظ وحدت به عنوان دستور قرآن گفت: اخلاق و رفتار پیامبر اسلام (ص) مرکز ثقل وحدت امت اسلامی است.
وی افزود: خُلق عظیم مختص پیامبر اسلام (ص) است، لذا برای این که همه ما امت پیامبر اسلام (ص) هستیم باید شاکر باشیم، زیرا خُلق عظیم پیامبر خداست که همه را دور هم جمع کرده، تا آیین بندگی و انسانیت را به ما آموزش دهند.
وی یادآور شد: همه ما مسلمان هستیم و اسلام مبین دین همه ماست و تا روز قیامت زیر پرچم رسول خدا (ص) هستیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه اظهار کرد: خداوند متعال یا مستقیم و یا توسط جبرییل امین(ع) پیامبر مکرم اسلام (ص) را تربیت کرد و رسول خدا هم علی (ع ) را تربیت نمود.


آیت الله علما تاکید کرد: کتاب رسول خدا (ص) مهیمن بر دین و کتاب سایر پیامبران الهی است، زیرا قرآن کریم معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص) تا دنیا، دنیاست برای همه ما سرمایه است.
امام جمعه کرمانشاه افزود: باید هوشیار باشیم که همین اسلام وحدت آفرین است که مورد خشم استکبار جهانی شده و آن ها اسلام را بر نمی تابند، لذا باید همه ما اهتمام به حفظ اسلام داشته باشیم.
این استاد حوزه های علمیه یادآور شد: همین حضور آگاهانه شماست که اسلام را نگه داشته و به عنوان دین رستگاری به جهان معرفی کرده است، لذا می بینیم، به رغم برخی مشکلات، اما مردم در صحنه حضور دارند و به دین اسلام عشق می ورزند.
وحدت و همبستگی جامعه را در برابر هر طوفانی حفظ می کند
فرماندار قصرشیرین نیز معتقد است: هر جامعه ای که وحدت و همبستگی داشته باشدف آن جامعه در مقابل طوفان ها حکم و استوار خواهد بود و حفظ می شود.
«محمد حیدری» افزود: جامعه اسلامی ما در همه شرایط به لطف رهبر انقلاب از طوفان های مختلف عبور کرده و پاسداری و صیانت از آن برعهده دستگاه های اجرایی است.
وی اظهار کرد: وحدت جهان اسلام امری است که قرآن بر آن تاکید کرده و ما مکلف به اجرای آن هستیم.
فرماندار قصرشیرین گفت: امروز دنیای استکبار و غرب به دنبال ایجاد تفرقه است، زیرا آن ها درصدد این هستند که میان مردم جنگ، ستیز و نفاق باشد.

عصر کرد

حیدری ادامه داد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و فرهنگ نه تنها در بحث آداب و رسوم بلکه به معنای هنجارسازی ها، تولید ارزش ها و بایدها و نبایدها متناسب با شرایط زمان و مکان است.
مشکلات حال حاضر جهان اسلام به دلیل دور بودن از حول محور وحدت است
امام جماعت اهل سنت قصرشیرین نیز با تبریک هفته وحدت گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید ما پیامبر (ص) را مایه رحمت برای همه عالم و بشریت فرستادیم و اگر ما در پیرو و راه پیامبر (ص) قدم بر داریم دشمنان نمی توانند به وحدت و امنیت ما آسیبی بزنند.
ماموستا مُلا «عادل غلامی» افزود: همه مشکلاتی که امروز ما با آن درگیریم این است که از محور وحدت پیامبر(ص) دور هستیم و حتما خدشه ای در کار ما وجود دارد و گرنه دشمنان نمی توانند در صف یاران پیامبر(ص) خدشه ای وارد کنند.
وی گفت: ما باید در اعمال خود تجدید نظر کنیم که بدانیم مشکل ما کجاست.
ماموستا غلامی افزود: امید است که قدردان اسلام و پیامبر (ص)، امنیت، رهبر و مسوولینی که در تلاش برای این حفظ وحدت هستند، باشیم.
باید از تفرقه دوری کرد
امام جمعه جوانرود نیز با بیان اینکه همه ما امت واحده هستیم، گفت: باید از هر آنچه که باعث تفرقه می‌شود دوری کرد چرا که خداوند ما را به وحدت و برائت از مشرکان سفارش کرده است.
ماموستا «مُلااحمد فخری»افزود: امروز دشمن با جنگ رسانه ای، شبیخون فرهنگی و ایجاد اختلاف و تفرقه در صدد ضربه زدن به اسلام و انقلاب است.

عصر کرد

وی با بیان اینکه تمام توطئه‌های دشمنان بابصیرت و هوشیاری مردم نقش برآب شده است اضافه کرد: در شرایطی که دشمنان با توطئه‌های مختلف سعی در ایجاد شکاف بین ملت ایران به ویژه شیعه و سنی دارند هفته وحدت فرصت فرصتی گرانبها برای تحکیم و استوار ساختن این وحدت است.
دشمن درصدد تخریب وحدت بین مذاهب اسلامی است
امام جمعه قصر شیرین نیز می گوید: وحدت نیاز امروز جامعه است که باید همه بر روی تقویت و حفظ آن تمرکز کنند و همه نهادها به خصوص بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن اسلامی در ارشاد و فرهنگ سازی حول این محور فعال باشند.
حجت الاسلام «صادق صالحی» افزود: دشمن امروز با استفاده از ابزارهای مختلف و ترفندهای گوناگون سعی در تخریب وحدت بین مذاهب مختلف اسلامی است از این رو پیروان همه مذاهب وظیفه داریم با تکیه و تقویت اشتراکات در راستای حفظ اتحاد بین مسلمانان تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه قرآن کریم در آیات مختلف بر ایجاد و حفظ وحدت و همبستگی بین مسلمانان تاکید کرده است اظهار کرد: وحدت به معنای تمام و کمال شرایط طرف مقابل نیست بلکه تاکید بر مشترکات و تقویت آن است که در بحث وحدت با برادران اهل سنت ما مشترکات بسیاری داریم و دارای یک کشور، یک هدف مقدس، یک کتاب آسمانی، یک پیامبر(ص) هستیم و همچنین روی وحدانیت خداوند و توحید اختلافی نداریم.
امام جمعه قصرشیرین با بیان اینکه در آیین تشیع و تسنن روی احکام الهی نیز مشکلی نداریم و باید بر روی اشتراکات تمرکز کرده و آن را توسعه دهیم و پایدار نگه داریم افزود:وحدت یک مساله عام است و باید منافع آن را عام ببینیم چون باید با هم ارتباط داشته باشیم و این وحدت را حفظ کنیم.
وی گفت: اسلام مکتب و دین اعتدال است و به تناسب با شرایط مختلف باید عدالت اجرایی شود چون بحث اعتدال و عدالت اجتماعی خیلی مهم است و از هدف های انقلاب عدالت اجتماعی است که شعار نیست.
ماه ربیع‌الاول در سایه میلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص)، علت و فضل آفرینش و خاتم رسولان و پیامبر صلح و دوستی، ماهی خجسته و میمون برای مسلمانان به شمار می رود این ماه پر خیر و برکت که با آموزه های نبی مکرم اسلام (ص) موجب یکپارچگی ایمان آورندگان و مسلمانان در سایه سار تعالیم قرآن کریم و سنت و سیره نبوی گردید، بحق از سوی بناینگذار جمهوری اسلامی به عنوان هفته وحدت نامگذاری شد.
برچسب‌ها وحدت اسلامی هفته وحدت میلاد حضرت رسول اکرم کرمانشاه هفته وحدت

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/287482/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد