عصر کرد

آخرين مطالب

نقد داوری استقلال - فولاد / کرمانشاهی: داور پنالتی استقلال را نادیده گرفت اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - رضا کرمانشاهی، داور سرشناس فوتبال ایران عملکرد حمید حاج ملک را در بازی حساس استقلال و فولاد آنالیز کرد
رضا کرمانشاهی، کارشناس داوری رسانه طرفداری معتقد است داور بازی استقلال و فولاد از اعلام یک پنالتی صد در صد به سود استقلال خودداری کرد.
به گزارش طرفداری، بازی حساس استقلال و فولاد با قضاوت حمید حاج ملک با نتیجه مساوی یک - یک به پایان رسید.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
رضا کرمانشاهی، داور سرشناس فوتبال ایران و کارشناس داوری رسانه طرفداری عملکرد حمید حاج ملک و کمک هایش را در این بازی ارزیابی کرد.
کرمانشاهی ابتدا گفت:
حمید حاج ملک، آتش نشان گیلانی با همکاری محمدرضا منصوری و فرهاد فرهادپور به عنوان کمک داور و علی بای در نقش داور چهارم قضاوت یکی از حساس ترین بازی های هفته را برعهده داشتند. همکاران حاج ملک در مجموع روز خوب و کم اشتباهی را سپری کردند اما داور دو نیمه متفاوت داشت و درست نقطه مقابل نیمه اول که با یک قضاوت یک دست، بازی را به خوبی اداره کرد، در نیمه دوم مرتکب اشتباه شد.
رضا کرمانشاهی افزود:
در جریان نیمه اول بازی، به جرات می توانم بگویم تمام تصمیم های داور و کمک هایش درست بود. خونسردی حمید حاج ملک در این نیمه باعث شد از نحوه قضاوت او لذت ببرم اما یک اشتباه رفتاری در این نیمه از داور دیدم. در صحنه ای که مهاجم استقلال و دروازه بان فولاد برخورد داشتند و میان مدافعان سپاهان و مهاجم استقلال تنش پیش آمد، حمید حاج ملک با استفاده از هر دو دست خود، بازیکن استقلال را از صحنه دور کرد. اگرچه این رفتار داور با توجه به تلاشی که برای جلوگیری از تنش داشت، قابل پذیرش است اما می توانست رفتار مناسب تری داشته باشد. هل دادن بازیکن آن هم با هر دو دست طوری که از تلویزیون اینگونه به نظر می رسید که داور به تخت سینه بازیکن کوبیده است، صورت قشنگی ندارد. داور باید از تاچ کردن بازیکنان پرهیز کند. با این همه قضاوت حاج ملک و کمک هایش را در این نیمه پسندیدم. گل فولاد هم کاملا درست بود و بازی صحنه قابل بحثی نداشت.
کارشناس داوری طرفداری ادامه داد:
در نیمه دوم هم اغلب تصمیم های داور درست بود اما در محوطه جریمه فولاد مرتکب اشتباه شد و اشتباهش روی قضاوت خوب او خط بطلان کشید. در این نیمه حاج ملک می توانست در دقیقه 46 به بازیکن استقلال (مهدی قائدی) بابت شبیه سازی اخطار بدهد که نداد، همچنین می توانست در دقیقه 65 به بوحمدان کارت زرد نشان بدهد که این کار را هم نکرد. نیمکت دو تیم هم که تا دلتان بخواهد شلوغ کردند و کنار زمین شاهد یکی از پر تنش ترین بازی ها بودیم. جالب اینجاست که باشگاه استقلال همین بازی گذشته از رفتار عصبی سرمربی خود آسیب دید اما باز هم نیمکت این تیم با هر سوت داور اعتراض می کند و به رفتار اشتباه ادامه می دهد. نیمکت فولاد هم به شدت شلوغ است. در این نیمه گل استقلال هم کاملا درست بود.
رضا کرمانشاهی تاکید کرد:
در این نیمه 3 اتفاق در محوطه جریمه فولاد رخ داد که هر 3 بار استقلالی ها مدعی پنالتی بودند اما از نگاه من، یک پنالتی 100 درصد برای این تیم گرفته نشد. ابتدا دقیقه 67 دو بازیکن استقلال و فولاد روی ارسال کرنر یکدیگر را گرفته بودند. از آن جایی که توپ در مالکیت هیچ یک از دو بازیکن نبود و هر دو بازیکن مهاجم و مدافع در حال کشیدن هم بودند و هیچ کدام هم اقدامی برای خیز برداشتن به سمت توپی که روی هوا بود، نکردند، بهترین تصمیم ممکن؛ ادامه بازی بود... مهاجم و مدافع با هم درگیر بودند و شدت درگیری طوری نبود که بتوان به صراحت گفت مدافع مانع ضربه زدن مهاجم شده یا مهاجم امکان دفاع کردن را از مدافع گرفته است و داور باید دستور به ادامه بازی می داد.
رضا کرمانشاهی ادامه داد:
دومین صحنه دقیقه 76 رخ داد که داور به رضا میرزایی کارت زرد نشان داد. در این صحنه دست مدافع فولاد به پهلوی مهاجم استقلال برخورد کرد ولی برخورد به گونه ای نبود که بازیکن مهاجم کنترل خود را از دست بدهد و تشخیص داور مبنی بر تمارض و بزرگ نمایی درست بود اما می توانست کارت زرد ندهد که به هرحال تشخیص او این بود که بازیکن مهاجم را به خاطر بزرگ نمایی با اخطار جریمه کند که به این تصمیم او احترام می گذارم. در همین صحنه نیمکت فولاد اعتقاد داشت بازیکن استقلال قبل از ارسال توپ از عمق، در موقعیت آفساید بوده اما صحنه آهسته نشان داد تصمیم کمک داور اول بازی کاملا درست بود و بازیکن استقلال در موقعیت آفساید قرار نداشت. در همین صحنه، یک رفتار اشتباه هم از داور سر زد. این که حمید حاج ملک بازیکن استقلال را صدا زد تا به سمت او برود و بعد به او اخطار بدهد، درست نبود. این اقدام داور که بازیکن را برای اخطار دادن صدا بزند، اشتباه است. تصور کنید در آن صحنه بازیکن به سمت داور نیاید و از روی عصبانیت یک دستی هم به سمت داور پرتاب کند. آن وقت داور یا باید او را اخراج کند که جو بازی بی دلیل به هم می ریزد یا باید این رفتار را نادیده بگیرد و به همان کارت زرد بسنده کند که اقتدارش زیر سوال می رود. داور باید خودش سمت بازیکن برود و بازیکن خاطی را از سایرین متمایز کند، به نوعی که برای بیننده تلویزیونی هم مشخص باشد او به چه بازیکنی اخطار می دهد و بعد کارت زرد را نشان بدهد.
کارشناس داوری طرفداری درباره سومین صحنه مشکوک هم گفت:
اما در دقیقه 80 خطایی که مدافع فولاد مرتکب شد، 100 درصد پنالتی بود. مدافع فولاد وقتی تکل می بندد موفق به زدن توپ که روی پای اول بازیکن استقلال است نمی شود و پای دوم بازیکن را می زند. جریمه این خطا یک ضربه آزاد مستقیم بود و چون در محوطه جریمه این خطا رخ داده بود، داور باید نقطه پنالتی را نشان می داد اما در کمال تعجب داور یک کرنر اعلام کرد. در صورتی که اصلا پای مدافع فولاد به توپ نخورده بود.
اخبار داغ
گل کریم انصاری فرد به منچستریونایتد (اومونیا نیکوزیا 1-0 منچستریونایتد) دو باشگاه اسپانیایی خواهان ستاره ایرانی؛ تلاش پورتو برای تمدید قرارداد با طارمی احتمال حضور ژول کونده در دیدار بارسلونا و اینتر لیونل مسی: دوست دارم از من به عنوان یک انسان خوب یاد شود، نه فقط بازیکن خوب

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/287243/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

ماجرای جدایی دروازه‌بان استقلال چیست؟

اینتر به دنبال زدن 3 نشان با یک تیر در دربی میلان!

بازی زیبای پرسپولیس حال هواداران را خوب کرده است

سرمربی پیشین فوتسال: بازیکنان با استرس بازی کردند

پیشنهاد پزشکی به بیرانوند برای بازگشت به دروازه پرسپولیس

باشگاه تراکتور: سرمربی امروز مشخص می‌شود

رویه‌های امنیتی مراسم افتتاحیه المپیک پاریس

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

ورود کمیته انضباطی فدراسیون به بازی استقلال - شمس‌آذر

سازش 31 فقره پرونده قتل عمد

ارائه خدماتی زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم

آوای دف بر فراز آسمان پالنگان نواخته شد/هزاران گردشگر آمدند

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

در «هزار دف» کردستان چه گذشت؟

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

کارشناس فوتسال: ایران شخصیت قهرمانی را به نمایش گذاشت

تاکتیک‌هایی که دیگر هیچ کس از آن‌ها استفاده نمی‌کند

مدیرعامل ملوان: سکوت می‌کنم تا آقایان سر ما را ببرند

بیشتر شدن شانس الاتحاد برای انتقال محمد صلاح

آذرپیرا و سرشاخ با غول‌های کشتی مطرح جهان

پاسخ گواردیولا به سوالی در مورد بازی دفاعی رئال مقابل منچسترسیتی

جردن باروز و کاکس به فینال انتخابی کشتی آزاد آمریکا نرسیدند

ظهور یک برزیلی واقعی در لیگ برتر

مهدی طارمی شاهزاده شد!

سمپاشی در مزارعی که بیماری زنگ دوباره مشاهده شده است

سال گذشته 1333 پرونده تصرف غیرمجاز اراضی ملی در کرمانشاه تشکیل شد

کارشناس داوری تایید کرد؛ 2 اشتباه بزرگ در بازی استقلال و شمس‌آذر!

آغاز کوچ عشایر باوجود ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی

برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

احیا و بهسازی زمین چمن اردوگاه سلیمان خاطر سنندج

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر

تصمیم انتحاری ویسی بعد از شکست تلخ

اعلام آتش‌بس گوندوغان پیش از ال‌کلاسیکو

فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت

دختر قایقران ایران سهمیه المپیک نگرفت

شهاب زاهدی علیه تیمی که استقلال دوست ندارد!

بایرن تماسی با زیزو نداشته است

برپایی 654 شعبه اخذ رای در کرمانشاه برای انتخابات دور دوم مجلس

کشف 400 کیسه آرد قاچاق به وزن 16 تن در کرمانشاه

تلاش کوروش زارعی برای حضور در صحنه تئاتر با نمایشی از ویلیام شکسپیر

کدام محرومیت؟ شادی اسماعیلی فر فقط یک لایک ساده بود!

پنالتی استقلال مقابل شمس آذر اشتباه بود؟

انجام معاینات پزشکی بیش از 1000 زائر حج تمتع در کرمانشاه

روستای کرتویج بخش دینور همه روزه میزبان گردشگران داخلی و خارجی است

دو نوازی پورناظری‌ها در چند متری نقش برجسته بیستون / پدر و پسر درخشیدند (فیلم)