عصر کرد

آخرين مطالب

جنایات دشمنان علیه قوم کُرد در طول تاریخ باید برای جوانان کردستان بازگو شود اجتماعی

جنایات دشمنان علیه قوم کُرد در طول تاریخ باید برای جوانان کردستان بازگو شود
  بزرگنمايي:

عصر کرد - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع سنندج، با تبریک پیشاپش سالروز ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، اظهار داشت: ماه ربیع ماه میلاد حضرت محمد(ص) اشرف مخلوقات و ماه سرشار از نور؛ برکت، رحمت و آزادی است؛ امیدواریم به برکت این ماه عزیز شاهد تقویت هرچه بیشتر وحدت در جهان اسلام باشیم و امنیت و آرامش در تمام کشور حاکم شود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
امام جمعه سنندج عنوان کرد: نفع دنیا و آخرت همراه با کسب علم و دانش است ضرر در دنیا و آخرت ناشی از جهل نادانی می باشد.
وی از حضور فرمانده انتظامی استان کردستان در بین نمازگزاران تشکر کرد و خاطرنشان کرد: این حضور نشان از مردمی بودن فراجا است که برای ایجاد امنیت و آسایش همواره در تلاش اند.
ماموستا رستمی با تبریک روز جهانی کودک، تصریح کرد: از والدین و مسئولین ذیربط می خواهم که در مکان پرورش کودکان نهایت دقت کنند، چون آینده جامعه در دست آنها است.
امام جمعه سنندج بیانات چند روز اخیر مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب برای همه مردم دانست و گفت: این رهنمودها موجب شادی، دلخوشی همه ملت ایران بخصوص مردم کردستان بود، چرا که در این بیانات قوم کُرد را از پیشرفته‌ترین اقوام ایرانی برشمردند.
وی اذعان کرد: آنچه ایشان فرمودند نشان از لطف و توجه ایشان به مردم کرد بود و برای تک تک کردستانی ها مایه افتخار و خرسندی شد.
ماموستا رستمی بیان کرد: در طول تاریخ مردم کردستان برای محافظت از دین و امنیت کشور خود هرآنچه در توان داشته‌اند را از جان و مال فدا کردند.
وی افزود: در زمان حمله روس‌ها به کردستان مردم از همه وجود خود گذشتند و شهدای زیادی تقدیم کردند و این شجاعت مردم کُرد در دوران بود که باید این رویداد مهم را بسیار جدی و ارزشمند بدانیم.
امام جمعه سنندج با اشاره دوران دفاع مقدس و و رشادت های خطه کردستان در جنگ تحمیلی افزود: 37 کشور دنیا به حمایت نظامی و مالی از رژیم بعث عراق می پرداختند و در این جنگ نابرابر کردستان همواره مورد آماج حملات دشمن بود و در راه اسلام و وطن حدود 10 هزار شهید، جانباز و آزاده تقدیم این انقلاب شد.
وی بیان کرد: تنها رهاورد دشمنان که امروز مدعی دفاع از حقوق کُرد و کردستان هستند، بمباران شیمیایی و بمباران‌های پیاپی بوده است، طوریکه در اثر بمباران ده جنگده رژیم بعث فقط در یک روز 300 شهید تقدیم انقلاب شد؛ لذا جنایات دشمنان علیه قوم کُرد در طول تاریخ باید برای جوانان کردستان بازگو شود تا بدانند این امنیت به راحتی به دست نیامده است.
ماموستا رستمی با بیان اینکه تنها مردمانی که در کشور ایران به دست رژیم بعث شیمیایی شدند قوم کُرد و مردم کردستانات بودند، گفت: هزاران انسان در شهرهای مختلف کردنشین همچون سردشت و حلبچه در یک روز توسط رژیم بعث عراق شیمیایی شدند چرا کسی در آن زمان دم نزد و چیزی نگفت؟ چرا آن روز مدافعان حقوق بشر از حقوق مردم کُرد دفاع نکردند.
وی اذعان کرد: هیچ وقت مردمان کُرد به دنبال ناامنی کشور نبوده و نیستند و دشمنان بدانند این بار نیز در محاسبات خود به جایی نمی‌رسند و بازهم شکست می‌خورند.
امام جمعه سنندج به قتل عام 25 نفر در یک مسجد و 30 کودک در مهدکودکی در یکی از کشورها اشاره کرد و گفت: چرا کسی به دفاع از این انسان‌های بی‌گناه دم نزد و دفاعی از سوی کسی صورت نگرفت؟
وی تأکید کرد: جهان اسلام امروز باید در مقابل دسیسه های دشمن بیدار شود؛ امروز دنیا مدیون جوان مردانی همچون صلاح الدین ایوبی است چرا که آن زمان در مقابل کشورها استعمارگر قد علم کرد و قدس شریف را آزاد کرد، لذا استکبار امروز به چشم کینه به مردم کُرد نگاه می کنند؛ چرا که این مردمان همواره از شرف و وطن دفاع کرده اند؛ کردستان ما داراسلام است، مرکز دین است، و هیچگاه ضد دین عمل نکردیم.
وی با بیان اینکه دو واژه ترور و اغتشاش منفورترین واژه نزد مردم کردستان است؛ افزود: انتقاد سازنده در طول تاریخ وجود داشته است، همان گونه که امام علی (ع) می فرماید: هر که انتقاد سازنده دارد با هدیه، میل، رغبت از او پذیرا هستم؛ لذا انتقاد سازنده با تخریب و سوزاندن اموال عمومی فرق دارد، نباید اجازه دهیم سرمایه‌های ملی از بین برود و این خواسته دین اسلام است.
ماموستا رستمی با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبر انقلاب شاید مردم از مشکلات معیشتی ناراحت نباشند، اما از تبعیض، تعصب و باندبازی ناراحت هستند؛ افزود: همانگونه که رئیس جمهور دولت مردمی عنوان کرد اجرای عدالت باید در همه زوایای جامعه وجود داشته باشد و همه مردم به صورت عادلانه از امکانات بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه هیچ کشوری به اندازه ایران اسلامی امنیت ندارد، گفت: به واسطه همین امنیت است که زمینه توسعه و پیشرفت به صورت قابل توجه در ایران اسلامی فراهم شده است باید قدر این امنیت را بدانیم و در راستای حفظ آن تلاش کنیم.
وی اضافه کرد: از نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی انتظار داریم در این ماه که ماه وحدت و یکدلی است با نهایت عطوفت و مهربانی با کسانی که خواسته یا ناخواسته در اغتشات ورود و دستگیر شده‌اند رفتار کنند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/287222/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ ها باقی می‌ماند

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان

رم با سردار 22 دقیقه بازی کرد، گل زد و برد

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

شوت های قویتر از موشک در رقابت های لالیگا

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد

دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور 50 عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج

پیکر امام جمعه سابق جوانرود تشییع و خاکسپاری شد

بازگشایی بازارچه‌های "هنگه‌ژال و سیف" در حال پیگیری است

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

80 بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد