عصر کرد

آخرين مطالب

نمایشی که پس از 60 سال روی صحنه می‌رود فرهنگی

نمایشی که پس از 60 سال روی صحنه می‌رود
  بزرگنمايي:

عصر کرد - ناصر ممدوح در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا و در توضیح کاری که این روزها مشغول انجام آن است بیان کرد: درحال تهیه مقدمات اجرای یک تئاتر هستم و به دنبال کسب مجوز آن رفته ام. این تئاتر در دهه 40 (حدود 60 سال پیش) توسط استاد زنده یاد پرویز بهرام - پرویز بهرام (1312- 1398) دوبلور، مدیر دوبلاژ، نویسنده و هنرپیشه تئاتر - روی صحنه برده شده است که من هم در آنجا نقشی داشتم.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی افزود: حدود سه سال پیش و قبل از کرونا به این فکر کردم که خوب است برای بزرگداشت آقای بهرام و یاد ایشان و دیگر عزیزان این تئاتر را روی صحنه ببرم به همین دلیل کتاب نمایشنامه چشم اندازی از پل را خریدم و شروع به نوشتن و آماده اش کردم که به کرونا خوردیم.
مدیر دوبلاژ کارتون ماجراهای مارکو پولو (به ژاپنی: マルコ・ポーロの冒険 Marco Polo no Bouken ساخته شده از سوی دو شرکت مدهاوس و ام‌کی 1360) گفت: اما انشالله این نمایش از اوایل پاییز روی صحنه خواهد رفت؛ اسم این نمایش نگاهی از پل (چشم‌اندازی از پل نمایشی است از آرتور میلر که نخستین بار سال 1955 اجرا شد؛ این نمایشنامه را منیژه محمدی به فارسی برگردانده است) و قصه آن روایت زندگی فردی به نام ادی کاربنه است که باربر بندر است.
این هنرمند تاکید کرد: نمایش مضمونی درام-اخلاقی-عاشقانه دارد. من کارگردان و تهیه کننده اثر هستم و همان نقشی که 60 سال پیش به عنوان راوی داستان داشتم را دارم.

عصر کرد

سینما برای من حکم زنگ تفریح داشت
مدیر دوبلاژ کارتون ماجراهای سندباد با نام اصلی شب‌های عربی: ماجراهای سندباد (به انگلیسی: Arabian Nights: Sinbad"s Adventures فومیئو کوروکاوا 1354) گفت: این روزها مشغول کار در یک سریال مستند به نام باشگاه مبارزه طبیعت هستم که چهار قسمت یک ساعته دارد و درباره حیوانات و جانواران است.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا سالهاست دیگر در سینما حضور ندارد، تاکید کرد: گفته ام که دیگر بازی نمی کنم چرا که کمرم درد می کند. البته دوست دارم بازی کنم اما کار خوبی که بخواهم جزوی از آن باشم هنوز به من پیشنهاد نشده است. از آخرین کارم در سینما بیش از یک دهه می گذرد و بیش از یک دهه است که دیگر بازی نمی کنم.
گوینده نقش آدم در فیلم سینمایی کتاب آفرینش (انگلیسی: The Bible: In the Beginning جان هیوستون 1966) اظهار داشت: البته حرفه اصلی من گویندگی فیلم است و پیش از این گفته بودم که سینما برای من حکم زنگ تفریح داشت. در کارهایی که در سینما و تلویزیون انجام دادم تنوعی را تجربه کردم و این فرصت برایم ایجاد شد تا از کارهایی که همیشه پشت میز داشتم فاصله بگیرم و کار تازه ای را انجام بدهم.
این هنرمند یادآور شد: کار گویندگی بسیار جذاب است؛ به شرط آن که فیلمی که قرار است جای شخصیت هایش حرف بزنی فیلمی خوب باشد؛ امروز متاسفانه این گونه نیست و فیلم ها دیگر مانند گذشته کارهایی قابل تامل و تقدیر نیستند. امروز کارهای خوب بسیار کم شده است.

عصر کرد

عشق به سینما من را به گویندگی کشاند
گوینده شخصیت صورت آبی در سریال جنگجویان کوهستان (که در بین فارسی زبانان با نام لیانگ شان پو نیز شناخته می شود ایچیرو میاکاوا 1370) در توضیح اتفاق ورودش به دنیای گویندگی و دوبلاژ اظهار داشت: عشق به سینما من را به گویندگی کشاند؛ بسیار خجالتی بودم و وقتی در سن 12 سالگی با پرده سینما آشنا شدم، عاشق سینما شدم؛ در آن دوران سناریویی تحت عنوان «نه مثل یک بیگانه» را نوشتم که قصه داستان خواهر و برادری را بازگو می کرد که ثروت کلانی داشتند، پدر و مادرشان را در یک سانحه هوایی از دست داده بودند، وکیلی به کارهایشان رسیدگی می کرد و عده ای سارق و غارتگر هم دنبال چپاول اموال اینها بودند و این دو هرجا می رفتند با هم می رفتند...
وی ادامه داد: پس از کلنجارهای بسیار این سناریو را با خودم نزد یکی از تهیه کنندگان معروف آن زمان مهدی میثاقیه بردم و با ایشان صحبت کردم که به من گفتند صدایت بسیار خوب است و چرا به سراغ دوبله نمی آیی؟
ممدوح گفت: ایشان بلافاصله اقای عطالله کاملی - (١٣٠٨ ـ1387) مدیر دوبلاژ برجسته و از گویندگان نامدار در عرصه صدا و دوبله فیلم - را صدا کردند و من تست دادم و از آنجا مسیر زندگی‌ام عوض شد.

عصر کرد

فیلم‌های عاشقانه امروز ظاهری، سطحی و بی‌معنی است
گوینده شخصیت سرگرد در فیلم سینمایی دشمن پشت دروازه‌ها (به انگلیسی: Enemy at the Gates ژان-ژاک آنو 2001) گفت: دوبله دنیای جذابی است؛ وقتی جای یک نفر صحبت می کنید به آن شخصیت روح و زندگی می دهید. امروز فیلم ها دیگر شبیه گذشته نیستند و دیگر آن هنرپیشه ها، کارگردانان و سوژه ها وجود ندارند؛ آن زمان فیلم های عاشقانه مضامینی فرازمینی داشت.
وی ادامه داد: فیلمی مانند شکوه علفزار (به انگلیسی: Splendor in the Grass فیلمی درام محصول سال 1961 به کارگردانی الیا کازان) را ببینید و با آثار امروز مقایسه کنید؛ فیلم های عاشقانه امروز ظاهری، سطحی و بی معنی است؛ عشق یعنی ایثار و گذشت. عشق واژه مهمی است که خیلی ها قدرش را نمی دانند. عشق ظاهر یک فرد نیست.
هنرپیشه سریال تلویزیونی اغما (سیروس مقدم 1386) گفت: وقتی به سینما آمدم داریوش فرهنگ مجموعه راه شب را می ساخت و من را برای نقش پژمان (گوینده رادیو) انتخاب کرد؛ کارهایم در عرصه فیلم و سریال خوب بود؛ مثلا کسانی که حتی تلویزیون نمی دیدند هم سریال اغما را می دیدند چرا که هرکس گوشه ای خود را در آن سریال یافته بود.
وی ادامه داد: مردم نقش دکتر نائینی (در سریال اغما- سیروس مقدم 1386) را باور کرده بودند؛ به صورتی که بارها در خیابان توضیح دادم که دکتر نیستم.
ممدوح اظهار داشت: گویندگی قید و بند بازی را ندارد من می توانم در راحت ترین حالت خودم پشت دستگاه ضبط صدا باشم اما برای بازی کردن گاهی یک شبانه روز برای گرفتن یک پلان وقت صرف می شود.

عصر کرد

تنها صداست که می‌ماند
به گزارش ایرنا، ناصر ممدوح (زادهٔ 26 بهمن 1321) دوبلور، مدیر دوبلاژ و بازیگر ایرانی در 19 سالگی به عشق بازیگری سینما شروع به نوشتن فیلمنامه کرد تا با کارگردانی و بازی در آن به سینما وارد شود، بعد نوشته اش رو نزد مهدی میثاقیه تهیه کننده برد؛ صدای خاص و گیرایش باعث شد میثاقیه پیشنهاد ورود او به دوبله را بدهد و اینطور شد که او را به عطالله کاملی گوینده مشهور معرفی کرد تا مسیری هنری ممدوح تغییر کند
یک سال زیر نظر عطالله کاملی دوره گویندگی را گذراند و از تجربیات بزرگانی چون منوچهر اسماعیلی، ژاله کاظمی، چنگیز جلیلوند و رفعت هاشمی استفاده کرد و سپس از سینما به تلویزیون و شبکه دو معرفی شد و اولین تجربه خود را با دوبله در سریال دکتر کیلدر بدست آورد.
وی در سال 86 در سریال اغما در نقش دکتر نائینی چهره اش به شهرت رسید و در سال 87 مسابقه بزرگ 101 را اجرا کرد که در زمان خود موفق بود.
ناصر ممدوح پیش تر رئیس انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم بود و بیشتر در زمینه دوبله فیلم‌های مستند فعالیت می‌کند.
برچسب‌ها دوبله سینمای ایران ناصر ممدوح چهره ماندگار دوبلاژ چنگیز جلیلوند اختصاصی ایرنا ژاله کاظمی پرویز بهرام

عصر کرد

منبع: ایرنا
اخبار استان کرمانشاه
اخبار صحنه
کلیدواژه: دوبله سینمای ایران ناصر ممدوح چنگیز جلیلوند اختصاصی ایرنا پرویز بهرام دوبله سینمای ایران ناصر ممدوح چنگیز جلیلوند اختصاصی ایرنا پرویز بهرام مدیر دوبلاژ ناصر ممدوح روی صحنه فیلم ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد 36106823 را به همراه موضوع به شماره 100010022100 پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/286778/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترجیح می‌دهم وینیسیوس در تیمم باشد تا هالند

اتفاقات شائبه برانگیز در لیگ دو

آشنایی با اولین گلزن ایران در جام ملت‌های 2024 تایلند

درخشش پسر دهه هشتادی شمسایی

حضور مربی تیم ملی در ورزشگاه دستگردی

وعده امباپه؛ بهترین کیلیان در نیمه‌نهایی

تجلیل باشگاه هوادار از رضا عنایتی

تنش بالا گرفت؛ جواب قاطعانه آرائوخو به گوندوگان

تبریک تولد پرسپولیس به شماره هشت بدشانس

لطفی دربی دوم تهران را از دست داد

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

بازدید از اماکن و محوطه‌های تاریخی شاخص استان رایگان است

برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان برای 1500 نفر از فعالان گردشگری

اتمام ساخت پروژه بیمارستان سرطان کرمانشاه در اردیبهشت امسال

اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه

جزئیات رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی در مریوان

تردد روزانه بیش از یک‌هزار زائر از مرز خسروی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

چهار ستاره ملی‌ پوش در قلاب تراکتور

جوری که برناردو دروازه رو دیشب موقع پنالتی دید

سالگرد درگذشت دست‌ نشان با حضور کادرفنی نساجی

بلینگام: هر تیمی جز رئال جلوی سیتی نابود می‌شد

ترکیب تیم مسعود شجاعی برای دربی کوچک

پیش بینی عجیب و غریب مایکا ریچاردز از یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان

رودیگر خطاب به دوربین بعد از برد در بازی دیشب؛ الله اکبر

رقابت ستاره‌های لیگ برای کسب 3 عنوان

ترکیب رضا عنایتی برای تقابل خاص

تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس از فصل آینده

توقیف 16 تن آرد قاچاق در کرمانشاه

ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر

انتقاد شدید از وضعیت نابسامان پارکینگ‌های شهر کرمانشاه

پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد

زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

مورینیو: به خاطر آنچلوتی دوست دارم رئال قهرمان شود

فتح‌الله‌زاده: نکونام و خطیر منافع تیم را در نظر بگیرند

بدترین باخت سرمربی الهلال رقم خورد

جلسه سرنوشت‌ساز برای تعیین تکلیف ژاوی

توخل: پیروزی حق بایرن مونیخ بود

برگزاری قرعه کشی رقابت‌های کسب سهمیه المپیک کشتی

افتخار ابدی برای چهار ستاره رئال مادرید

خلاصه فوتسال ایران 3 - افغانستان 1

پیش‌بینی هری کین از تقابل با ستاره رئال؛ جنگ جذاب

در ستایش سیتی؛ تیم فوتبالی که هندبال بازی می‌کند

اجرای طرح توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار

برگزاری راهپیمایی در حمایت از اقدام سپاه علیه رژیم صهیونیستی

ممنوعیت همراه داشتن حیوانات خانگی در مراکز عرضه غذا در کرمانشاه