عصر کرد

آخرين مطالب

همراهی نکردن دشمن در فراخوان های صادره شده نشانه مدنیت و اخلاق اسلامی است سياسي

همراهی نکردن دشمن در فراخوان های صادره شده نشانه مدنیت و اخلاق اسلامی است
  بزرگنمايي:

عصر کرد - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه شهرستان دهگلان در خطبه های پر فیض عبادی سیاسی نماز جمعه هشتم مهرماه که با حضور مردم متدین این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در جریان اعتراضات اخیر که متأسفانه تبدیل به اغتشاش شد به چند نکته باید توجه نمود، اعتراض عمومی و یا عده خاصی از مردم برای احقاق حقوق خود و یا دیگران باید در یک فضا و بستر آرام باشد که به این شیوه اعتراض یک حق قانونی و شرعی است؛ اصل بیست و هفتم قانون اساسی که در مورد اجتماعات و راهپیمایی ها بیان صریح و واضح دارد (تشکیل اجتماعات و راهپیمایی بدون حمل سلاح به شرط آنکه مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است) و این وظیفه دولت و حکومت است تأمین امنیت راهپیمایی کنندگان را فراهم نموده که عده ای ساختارشکن مطالبات مردم را به نفع خود مصادره ننمایند و یا در احقاق حقوق تظاهر کنندگان انحراف ایجاد نکنند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
امام جمعه شهرستان دهگلان تصریح کرد: در اغتشاشات اخیر متاسفانه شاهد بودیم با دخالت سرویس های جاسوسی چند کشور همسایه بوسیله پیام رسان ها و فضای مجازی رهبری این تجمعات را عهده دار شدند، از احساسات و هیجانات جوانان ما سوء استفاده نمودند و با تخریب اموال عمومی، بانک ها، ماشین های آتشنشانی، آمبولانس، خودرو نیروهای انتظامی و امنیتی، همچنین با استفاده از سلاح های گرم و سرد و به شهادت رساندن مأموران خدوم انتظامی ونظامی همراه بود و تبدیل به اغتشاش و ناامنی شد.
ماموستا محمدی متذکر شد: کسانی‌که داعیه حق و مطالبه گر فوت خانم مهسا امینی بودند و خود را به عنوان معزی و ناراحت قضیه می دانستند بجای مطالبه قانونی مسئله در خیابان ها بدور آتش های افروخته با هنجار شکنی،بی حجابی، رقص و پایکوبی و شعارهای هنجار شکن مشغول و این با تعزیه و نگرانی کاملا متفاوت است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: فرافکنی رسانه ای،پیج های فیک، استفاده از ربات های نظر سنجی توسط دشمن، تشویش افکار عمومی توسط افرادی صورت گرفت که خارج نشین بودند که در تحریک جوانان و تخریب اموال عمومی نقش اصلی را داشتند و خون های ریخته شده جوانان احساسی وهیجانی و نیروهای پلیس وانتظامی به دست و حمایت همین لیدرهای داخلی و خارجی است که باید محاکمه و مجازات شوند.
امام جمعه دهگلان بیان داشت: ضمن دعوت از جوانان به آرامش وعدم تبعیت از ندای دشمن وعدم شرکت در اغتشاشات وتجمعات خواستار پیگیری مطالبات از طریق قانونی هستیم،همراهی نکردن دشمن در فراخوان های صادره از طریق فضای مجازی بسترساز امنیت عمومی واحترام به شرع وقانون بوده ونشانه مدنیت واخلاق اسلامی است؛ از مغازه داران،کارمندان ،دانشجویان،اساتید و سایر اقشار خواهشمندیم با رفتن به سر شغل و پیشه خود و عدم اعتنا به این بیانیه ها سبب ایجاد آرامش، عمومی و ناامیدی اغتشاشگران شوند.
ماموستا محمدی ابراز داشت: از دستگاه قضائی و نیروهای امنیتی هم خواهشمندیم در جریان بازداشت عده ای از جوانان که اغلب احساسی و هیجانی بوده و پرونده تخلف و یا جرائم نداشته اند و در بازداشت به سر می برند با رأفت و رحمت اسلامی برخورد و مقدمات آزاد سازی آنها فراهم شود.
وی گفت: در این اغتشاشات چهره بسیاری از منافقان که قصد ایجاد آشوب، فتنه و خون ریزی وتخریب اموال عمومی را داشتند مشخص شد که در کنار تأسف وناراحتی برای وضع موجود این قضایا خیرهایی هم داشت ومصداق آیه مبارکه(عسی ان تکرهوا شیئا وهو خیر لکم) باعث رونمایی دشمنان ومزدوران شد.
امام جمعه دهگلان افزود: از مسئولین محترم که در این قضایا اخیر صحبت و یا موضع گیری دارند مواظب ادبیات، نوع خطاب باشند زیرا استفاده از کلماتی همچون خار و خاشاک و ادبیاتی از این قبیل سبب سوء استفاده دشمن و تهییج جوانان است، دشمن از تک تک کلمات و حروف ما استفاده و در صورت ضعف مصادره به مطلوب می کند؛ مسئولین ما باید با دلسوزی، روشنگری، صبر ، تحمل و دعوت به آرامش با جوانان دهه هشتادی که ادبیات آنها با ما متفاوت است تعامل ودلسوزی داشته باشند؛ در ماجرای جنگ صفین از امیر المومنین علی (ع) در مورد لشکر شام سؤال شد فرمودند: (اخواننا بغوا علینا) برادر ما هستند اما به ما ستم کردند، این یک منشور مهم در برخورد با این قبیل قضایا می باشد.
انتهای پیام/

عصر کرد

منبع: تقریب
اخبار استان سیستان و بلوچستان
اخبار محمدی
کلیدواژه: کردستان نماز جمعه بصیرت امنیت نیروی انتظامی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد 36106782 را به همراه موضوع به شماره 100010022100 پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/286776/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی