عصر کرد

آخرين مطالب

کرمانشاه؛ هندوستان کوچک ایران زمین اجتماعی

کرمانشاه؛ هندوستان کوچک ایران زمین
  بزرگنمايي:

عصر کرد - ایسنا/کرمانشاه یک راهنمای گردشگری، کرمانشاه را از جمله استان های پرپتانسیل کشور در بحث گردشگری قومی دانست و گفت: استان کرمانشاه به دلیل تنوع بالای اقوام به هندوستان کوچک ایران معروف شده و اقوام مختلفی از کرد، فارس، ترک، لر و لک در کنار هم برادرانه زندگی می‌کنند.
سمیرا صادقی، امروز(هفتم مهر ) در سومین روز از هفته گردشگری که به نام گردشگری و پیوند اقوام ایرانی نامگذاری شده، در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مغفول ماندن گردشگری قومی در کشور، اظهار کرد: گردشگری قومی یکی از انواع گردشگری است که با هدف شناخت اقوام مختلف و شرکت در تجربه های آنها انجام می شود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی زبان و گویش، پوشاک، موسیقی، رقص و آوازهای محلی، هنرهای نمایشی، جشن ها، آداب و رسوم، ضرب المثل ها، افسانه ها و داستان های بومی و کهن، تنوع غدایی، صنایع دستی و ... را از جمله مهمترین شاخصه های این نوع از گردشگری خواند و افزود: باتوجه به اینکه این شاخصه ها در جای جای کشورمان به شکل های متفاوتی وجود دارد، بنابراین می تواند گردشگران داخلی و خارجی زیادی را جذب کند و از طرفی تقویت هویت فرهنگی و رشد اقتصادی این مناطق را هم به دنبال خواهد داشت.
این فعال گردشگری خاطرنشان کرد: در این راستا، امروزه در بسیاری از کشورها از گردشگری قومی به عنوان یک عامل تسهیل کننده در توسعه فرهنگی اقتصادی و کمک به حفظ میراث فرهنگی استفاده می شود.
وی با بیان اینکه در کرمانشاه نیز ظرفیت های زیادی در بحث گردشگری قومی وجود دارد، عنوان کرد: استان کرمانشاه به دلیل تنوع بالای اقوام به هندوستان کوچک ایران معروف شده و علیرغم تعدد اقوام که به لحاظ فرهنگی تفاوت های بسیاری با هم دارند، از کرد، فارس، ترک، لر و لک برادرانه در کنار هم زندگی می کنند.
صادقی تصریح کرد: تنوع قومی در کرمانشاه بگونه ای است که ما گاها می بینیم که دو یا سه زبان در بین مردم یک منطقه رایج است و در بعضی موارد این اختلاف زبان حتی در نامگذاری روستاها نیز کاملا خود را نشان می دهد که برای نمونه می توان به روستای فش با نامی لری و روستای قارلق با نامی ترکی و روستای تارآوا با نامی کردی که هر سه به فاصله نزدیکی از هم در شهرستان کنگاور واقع شده اند، اشاره کرد.
وی یادآورشد: علیرغم پتانسیل های زیادی که در این حوزه داریم، اما متاسفانه می بینیم که گردشگری قومی در کرمانشاه چندان مورد توجه قرار نگرفته و تنها منحصر به برگزاری چند جشنواره برداشت محصول همچون جشن انار و جشنواره توت فرنگی شده است که آن هم تقریبا بدون برنامه ریزی و بی توجه به زیرساخت ها و ظرفیت های موجود در روستاهای هدف برگزار شده، بگونه ای که سرازیر شدن خیل بسیاری از گردشگران را به سمت این مناطق به همراه داشته، اما به دلیل نبودن زیرساخت های مناسب آموزشی و شهری، باعث ناراحتی جوامع محلی و خود گردشگران شده است. 
این راهنمای گردشگری تخریب محیط زیست و تغییرات نامتعارف در معماری و سبک زندگی مردم بومی این مناطق را از دیگر پیامدهای این مسئله عنوان کرد.
وی در ادامه به بیان راهکارهایی برای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت پرداخت و گفت: برای رسیدن به این هدف، حمایت دولت، کارافرینان و سرمایه گذاران حوزه گردشگری، اقلیت های قومی و نیز گردشگران علاقمندان ضروری است.
صادقی عنوان کرد: قطعاً با هماهنگی هر چه بیشتر ارگان‌های متولی، استفاده از مدیران کارآزموده و متخصص و اولویت قرار دادن برنامه ریزی در گونه های مختلف گردشگری به ویژه برنامه ریزی برای جذب علاقه مندان به جاذبه های قومی و قبیله ای، همچنین آموزش مردم بومی از طریق رسانه‌های محلی در راستای توسعه گردشگری قومی و تخصیص بودجه جهت ایجاد زیرساخت های لازم، تبلیغات گسترده در رسانه های پربازدید و نیز ایجاد تفاهم نامه های منطقه ای، ملی و بین المللی جهت معرفی جاذبه های قومی می توانیم از پتانسیل های بالای استان کرمانشاه در این خصوص استفاده کنیم و شاهد رونق گردشگری در استان کرمانشاه باشیم.
وی در خاتمه با تاکید براینکه توسعه گردشگری قومی، موجب پویایی و سرزندگی جوامع محلی به واسطه اشتغال زایی و کسب درآمد بیشتر و در نتیجه بهبود سطح زندگی مردم محلی می شود، گفت: به این ترتیب با افزایش رضایت مندی مردم جوامع محلی، مهاجرت آنها به شهرها و کلان شهرها کاهش می یابد و ازسویی منجر به احیای فرهنگ اقوام، آشنایی گردشگران با فرهنگ اصیل اقوام و تقویت همبستگی قومی و وفاق ملی خواهد شد.
انتهای پیام

عصر کرد

منبع: ایسنا
اخبار استان کرمانشاه
اخبار کرمانشاه
کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری هفته گردشگری کرمانشاه اقوام ایران گردشگری استان کرمانشاه گردشگری قومی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد 36099951 را به همراه موضوع به شماره 100010022100 پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/286725/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان

عشق زندگی می بخشد

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس از کدام منبع برای دو تیم خرج می‌کنند؟

عملکرد پرسپولیس در مرحله 1/8 نهایی جام حذفی

آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی

خط و نشان بازیکن سرشناس ملاثانی برای سپاهان

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول

بازگشت روماریو ستاره سابق برزیل پس از 16سال

قهرمان روس جهان و المپیک پیگیر وضعیت گرایی

خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت

سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز

گازرسانی به 100 واحد صنعتی در کردستان

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

رقابت بیش از 500 داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری در کیش

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

فوتبالیست‌هایی که قوانین را مجاب به تغییر کردند!

تمرینات انفرادی پادشاه روی تشک

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان

طلای ووشوکاران مازندرانی در پیکار‌های انتخابی جام جهانی

تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان

اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد

امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

استفاده 78 درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

1 مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر

برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود

دستوری تازه در مورد استفاده از منشی های زن : «در ادارات دولتی ممنوع شد!»

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

پنج هزار و 780 خانوار تحت پوشش بهزیستی