عصر کرد

آخرين مطالب

رییس شورای اسلامی شهر تهران:

ساختمان‌های واقع در بافت‌ فرسوده دارای استاندارد و ایمنی لازم نیستند شهرداری تهران

ساختمان‌های واقع در بافت‌ فرسوده دارای استاندارد و ایمنی لازم نیستند
  بزرگنمايي:

عصر کرد - چمران با تاکید بر اینکه بسیاری از تصمیمات و اقدامات تشویقی در خصوص بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده از بسیاری جهات بدلیل نبود منابع و بروکراسی‌های اداری ابتر ماند گفت: متاسفانه با وجود اختلافات این چنینی زخم بافت‌های فرسوده بر تن تهران مجروح همچنان باقی مانده است.

به گزارش شهر ، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جلسه هم اندیشی آسیب‌شناسی در حوزه بافت فرسوده شهر تهران که به میزبانی شورای شهر و با حضور پرویز سروری، مهدی عباسی و جعفر شربیانی از دیگر اعضای شورای شهر و بهمراه برخی مسئولان مدیریت شهری شهرداری تهران برگزار شد با اشاره به اینکه موضوع بافت‌های فرسوده مبحثی قدیمی هم در تهران و هم در کلان شهرهای دیگر است، گفت: ما بر اساس اهمیت این موضوع در دوره‌های قبلی که در شورا حضور داشتیم، جلسات بسیاری را با موضوعاتی همچون بازسازی و یا نوسازی این بافت‌ها برگزار کردیم؛ گرچه در دوره‌های قبل مصوب شد تا میزان بازسازی در تهران 10 درصد باشد که خوشبختانه علی رغم این نرخ تعیین‌شده در همان زمان میزان این اقدامات به 12 درصد رسید.
وی با تاکید بر اینکه میزان بازسازی، ترمیم و نوسازی بافت‌های فرسوده نسبت به حجم فعلی آن در پهنه شهری روز به روز در حال افزایش است اظهار کرد: متاسفانه با افزایش این حجم از بافت فرسوده در تهران و آن 2 درصد مازادی که در این خصوص صورت گرفت کارساز نبوده و به تعداد و حجم ساختمان‌های فرسوده و بافت فرسوده اضافه شد که این مدضوع یکی از مهمترین دغدغه‌ها و چالش‌های ماست.
رییس شورای شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه ما باید در ابتدا بدانیم که ساختمان‌هایی که در بافت‌های فرسوده قرار دارند دارای استاندارد و ایمنی لازم نیستند، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از ساختمانهایی که در این حلقه قرار دارند با کوچکترین ارتعاش و یا لرزه‌ای تخریب و منجر به آسیب‌های جدی جانی خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه خطر بطور ذاتی در بافت‌های فرسوده عجین شده گفت: باید به سرعت اقدامات عاجل در این خصوص صورت گیرد.
چمران با تاکید بر اینکه بسیاری از تصمیمات و اقدامات تشویقی در خصوص بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده از بسیاری جهات بدلیل نبود منابع و بروکراسی‌های اداری ابتر ماند گفت: متاسفانه با وجود اختلافات این چنینی زخم بافت‌های فرسوده بر تن تهران مجروح همچنان باقی مانده است.
هدایت مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز در این نشست با اظهار این مطلب که طبق اسناد موجود 278 هزار پلاک فرسوده کا در شهر تهران داریم عنوان کرد: از این تعداد پلاک تا کنون حسب تلاش مدیران 120 هزار پلاک نوسازی شده است که این رقم حدود 43 درصد احراز شده که به نسبت تمام شهرها تهران در وضعیت بهتری قرار دارد.
وی اضافه کرد: از 150 هزار پلاک فرسوده باقیمانده حدود 40 هزار پلاک دارای اشکالات سندی است لذا پیشنهاد می‌شود تا یک کارگروه ثبت بصورت ویژه در این خصوص تشکیل شده و اقدامات عاجل در رفع فرسودگی پلاک‌ها صورت گیرد.
هدایت در پایان با اعلام اینکه تهران دارای 12 هزار بافت تاریخی است خاطر نشان کرد: نیازمند است تا وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نسبت با این بافت‌ها فعالیت‌های ویژه‌ای صورت دهند و نسبت به این بناها بافت‌های تاریخی را تدقیق کنند.
بنابراعلام پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران نیز در ادامه این جلسه با قدردانی از اقدام شایسته شورای شهر تهران در برگزاری چنین نشست‌های تخصصی که اثرگذاری آن در لایه‌های تصمیم گیر بسیار اثر گذار است گفت: ما در تلاشیم به عنوان خادمین مردم ذیل سیاست‌های ابلاغی و همکاری‌های مستمر با مجموعه شورا مشکلات مهم کلانشهر تهران را به سهم خود مرتفع و زمینه آبادانی پایتخت باشیم.
وی با بیان اینکه هر مسئله‌ای در این بیست سال یک سر آن به دولت ختم شود محکوم به نابودی است اظهار کرد: هیچ موضوعی در این سال‌ها نبوده که در مواجهه با دولت، گره‌ای از سمت این نهاد باز شود چرا که در دولت فرض بر این است که بطور مثال شهرداری‌ها بعنوان فرزند صغیر تلقی شده که دولت کفالت آن‌ها را بر عهده دارد حالا در برخی مواقع هم دستی بر سر شهرداری‌ها می‌کشند و مشکلات آنها را در مواقعی حل می کنند و در مواقعی حل نشده باقی می‌گذارند.
صارمی با اعلام اینکه همچنان 13 هزار پلاک منطقه 17 تهران تعیین تکلیفی از سمت دولت نشده اظهار کرد: تاکنون حدود 30 نامه با محوریت تعیین تکلیف این منطقه به دولت ارسال شده اما پشت پرده ماجرای‌عدم ورود دولت به این مقوله بر سر گروگانگیری یک موضوعی است که نمی‌توان در جلسات این چنینی عنوان کرد و ما نیازمند مصوبه شورای شهر برای حل و فصل این موضوع هستیم.
وی در پایان اضافه کرد: باید بپذیریم که در بخش‌های بسیاری از کارهایی که در خصوص بازسازی بافت‌های فرسوده اتفاق افتاده بود ما کارشکنی دولت‌های قبل را دیدیم چرا که مدیران دولت قبل که مسئول سیاست‌گذاری بودند هیچ دانش و شناختی نسبت به شهرداری نداشتند.
چمران در پایان با استماع نظرات و پیشنهادات نمایندگان سازندگان ساختمانی برخی مناطق تهران و اظهارات مسئولان شهرسازی شهرداری تهران عنوان کرد: واقعیت امر این است که اقدامات کمی برای بافت‌های فرسوده صورت گرفته که نیازمند توجه جدی‌تر در ادوار آینده است ضمن آنکه هدف این نشست انجام کار و تصمیم گیری و اجرا برای تعیین بازسازی و نوسازی بافت‌های پر چالش شهر تهران است.
وی با انتقاد از اینکه متاسفانه تصمیم گیری‌های مدیریت‌های قبل موجب شد تا شتابی که در ادوار گذشته برای حل این چالش تهران رخ داده بود متوقف شود اظهار کرد: من بارها اعلام کرده بودم که متوقف کردن و خراب کردن کار ساده ای است و در عرض چند دقیقه می‌توان حکم تخریب یک جریان تصمیم ساز را صادر کرد اما راه اندازی مجدد هر اقدامی نیازمند زمان و بررسی همه جوانب آن را دارد.
چمران اضافه کرد: بارها در خصوص حرفهای مستند بنده در خصوص نابود کردن زیرساخت‌ها در مجموعه شهرداری و شورای شهر هم در حوزه‌های برنامه ریزی‌های مدیریتی و بودجه‌ای و هم در بسیاری از موضوعات دیگر از سوی شورا و مدیران شهری گذشته ضربه به شهر وارد شده که ما پس از حضور در دوره ششم اقدامات زیر صفر آقایان را با تلاش تا حد صفر بالا آوردیم که در نهایت دیدیم از سوی همان مدیران واکنش صورت گرفت اما ما نمی‌توانیم واقعیت را نادیده گرفته وصورت مسئله را پاک کنیم.
وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز ترکش‌های تفکرات و تصمیمات غلط مدیران قبلی بر پیکر جامعه و مردم جراحت وارد می کند گفت: یک مدیر در دوره قبل افتخار می کرد که خانه نمی سازم و حالا با چالش عظیم‌تری مواجهیم چرا که برخی مدیران با همان تفکر در راس بدنه هستند و هنوز ما شاهد کارشکنی هستیم.
چمران با اعلام اینکه میزان اتومبیل‌ها 8 برابر حجم خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران است گفت: متاسفانه تفکر قبل بر این باور بود که بجای ساخت بزرگراه‌ها شهرداری اقدام به ساخت پیاده راه‌ها کند که هنوز هم این تفکر در لایه‌های مدیریتی است سیستم حاکم‌است و ما تلاش داریم که بسرعت این موضوعات را اصلاح کنیم و متاسفانه با همان تفکر مسموم و جهل این افراد به ابعاد موضوعات شهری ما متهم به شهرفروشی می‌شویم.
رییس شورای شهر تهران در پایان اعلام کرد: متاسفانه هیچ یک از مسئولان که تصمیم ساز تصمیمات غلط از دوره‌ها و ادوار قبل بودند و اقدام به شهر فروشی کردند هیچ یک به دنبال دفاع از عملکرد خودشان نبوده و پاسخی برای اقدامات خود نداشتند ضمن آنکه اسنادی استخراج شده که بیشترین میزان نابودی باغات و شهر فروشی در دوره شهراری آقای کرباسچی و طی سالهای 75 بوده است.
وی خطاب به مسئولان کشوری و اصحاب رسانه درخواست کرد: به سبب اینکه اعضای شورای شهر بیشترین ارتباطات را با مردم دارند و مشکلات آن‌ها را از نزدیک بررسی و استماع می کنند نباید این قبیل اقدامات مغفول واقع شده و دستگاه‌ها دست از حمایت خود نسبت به شوراها بردارند چرا که برخی اقدامات شورا باید به سمع و نظر مردم برسد تا مسائل با مشارکت مردم حسب اطلاع‌رسانی‌های دقیق و جامع مرتفع شود.
منبع: ایلنا
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/286620/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است

پنالتی پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

فال انبیا فردا جمعه 31 فروردین 1403

انتخاب رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان

اختصاص 70 درصد درآمد‌ فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی به هیأت‌های استانی

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

معرفی دفاع راست ایده‌آل؛ یاشوا کیمیش

توخل به پپ رسید؛ هدف بعدی مورینیو است

مربی موفق ایرانی در لیگ عراق لژیونر شد

احتمال محرومیت هواداران بایرن در بازی با رئال

پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟