اتوبوسهای تازه نفس در تهران
شهرداری تهران
بزرگنمايي:
عصر کرد - مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ورود اتوبوس های تازه نفس جدید و اورهال شده به ناوگان حمل ونقل عمومی تهران خبر داد.
به گزارش شهر ، بهرام نکاحی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد ورود اتوبوسهای تازه نفس به ناوگان حمل ونقل عمومی شهر تهران گفت: معمولا در شش ماهه دوم سال و با آغاز سال تحصیلی شاهد افزایش اقبال عمومی به استفاده از اتوبوس هستیم، به همین دلیل 550 دستگاه اتوبوس که به علت نیاز به تعمیرات اساسی و تخصصی از رده فعالیت خارج شده بودند، بعد از اورهال برای مهرماه آماده شدند و به ظرفیت فعال ناوگان اتوبوسرانی اضافه شدند.
وی با بیان اینکه علاوه بر این در بحث تامین اتوبوس بیش از 100 اتوبوس و مینی بوس نو که مربوط به قرارداد شهرداری تهران با ایران خودرو دیزل است آماده تحویل شده، افزود: این تعداد شامل 53 دستگاه اتوبوس و 50 دستگاه مینی بوس است.
نکاحی با بیان اینکه در نظر داریم براساس برنامهریزیهای صورت گرفته در حوزه اورهال، تا پایان امسال، 1400 دستگاه اتوبوس ملکی و شرکتی را اورهال کنیم، در ادامه به هزینه اورهال این اتوبوسها اشاره کرد و گفت: اورهال اتوبوسها به سطح بازسازی مربوط میشود؛ بگونهای که ما در حوزه تعمیرگاهی، اتوبوسها را در سه سطح تقسیم بندی میکنیم و براین اساس سطح یک تعمیرات پرهزینهترین است که حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه اورهال هر اتوبوس است، سطح دو برای تعمیرات اتوبوسها حدود یک میلیارد تا 600 میلیون تومان را در بر می گیرد و در سطح سوم تعمیرات اتوبوسها نیز که پایین ترین سطح است، هزینه بازسازی هر اتوبوس 500 میلیون تومان است و این در حالی است که قیمت خرید یک اتوبوس نو، 5 تا 8 میلیارد تومان تخمین زده میشود.
وی افزود: اتوبوسی که در سطح یک، اورهال شود تا 5 سال توان ارائه خدمات مطلوب را دارد و هم زمان نیز با اورهال اتوبوسها، نوسازی را پیگیری میکنیم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مورد چرایی کند بودن پروسه نوسازی اتوبوسها ادامه داد: ما در این حوزه دو چالش داریم، یکی از آنها به توان خودروساز داخلی مربوط می شود؛ چراکه خودروساز داخلی ظرفیت تامین ندارد و در این 12 سالی که عملا خرید اتوبوس تعطیل شده بود تولید آن نیز متوقف شده بود همچنین اتوبوس عمدتا ثبت سفارش میشود و بعد از ثبت سفارش 6 ماه زمان لازم است تا اتوبوس تولید و تحویل شود و این دو چالش در حالی است که تمام ناوگان شرکتهای اتوبوسرانی کشور دچار فرسودگی و کمبود هستند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/
-
دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴:۰۷
-
۴۶ بازديد
-
-
عصر کرد
لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/286485/