عصر کرد

آخرين مطالب

یکی از شاخصه‌های اصلی دین‌داری ولایت‌مداری است اجتماعی

یکی از شاخصه‌های اصلی دین‌داری ولایت‌مداری است
  بزرگنمايي:

عصر کرد - به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین «شمس‌الله جلیلیان» روز یکشنبه در مراسم عزاداری رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) که در مسجد جامع شهر کرمانشاه برگزار شد؛ به آیه قرآنی اشاره کرد که حضرت موسی (ع) در زمان غیبتش هارون را جانشین بحق خود معرفی کرد اما مردم در زمان طولانی شدن غیبتش از او اطاعات نکردند و به هلاکت رسیدند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی اضافه کرد: همچنین خداوند دین اسلام را زمانی تکمیل شده اعلام کرد، که پیغمبر (ص) در مراسم غدیرخم، حضرت علی (ع) را جانشین خودش معرفی کرد، و این یعنی اینکه یکی از اصول اساسی مسلمانی تبعیت از نبوت و به تبع آن پذیرفتن جانشین او یعنی امامت و در غیاب امامان ولایت فقیه‌ها و اگر کسی در ولایت فقیه خدشه ای وارد کند در نبوت خدشه وارد کرده است.
حجت الاسلام جلیلیان در ادامه محور اصلی حرکت امام حسین (ع) در قیام عاشورا را در راستای دفاع از دین دانست و گفت: امام حسین (ع) برای دفاع از دین جان خودش و خانواده خودش را فدا کرد و تمام دغدغه رسول خدا (ص) هم دینداری مردم بود و یکی از مهم ترین مولفه های دینداری؛ ولایت مداری است. 
وی توضیح داد: نبوت، امامت و ولایت در یک راستا هستند و هیچ فرقی با هم ندارند و دینداری کسی نزد خداوند پذیرفته است که ولایت مدار باشد زیرا جانشین امام و نوبت است و اگر کسی در دین داری اش او را نشناسد، دین او قبول نمی شود و بیهوده کار کرده است.
تبعیت محض باید در مقابل ولی فقیه داشته باشیم
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی ‌اکرم (ص) استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: چرا ما در این جنگ نابرابر که همه قدرت های بزرگ جهان از دشمن دفاع می کردند پیروز شدیم چون مردم ولایت مدار ایران از ولی فقیه زمان اطلاعت محض داشتند و از او تابعیت محض می کردند.
حجت الاسلام جلیلیان در ادامه همگرایی و تسلیم محض ولی فقیه را یکی از مهم ترین مولفه های ولایت مداری اعلام کرد و افزود: مسئولان و مدیران کشور هر زمان با رهبری همگرایی و هم فکری نداشتند ما شکست خوردیم. 
وی ولایت مداری را یکی از شاخص های اصلی ایمان و دینداری دانست و گفت: باید در مقابل ولایت فقیه تسلیم محض باشیم تا هیچ صدمه ای به اسلام و کشور نرسد زیرا ما در دفاع مقدس با دست خالی در مقابل همه جهان ایستادیم و پیروز شدیم چرا چون اطاعت محض از ولی فقیه داشتیم.
استکبار جهانی مردم انقلابی ایران را در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی می شناسد
مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی ‌اکرم (ص) استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به رویدادها و اخلال ها در روزهای اخیر، آشوبگران را بازی خوردگان و عوامل خارجی دانست و گفت: البته عده ای نیز در این اتفاقات فریب خوردند که حساب شان جدا است اما مردم انقلابی ایران از آنها که به جان و ناموس مردم لطمه زدند، براحتی عبور نخواهند کرد.
حجت الاسلام جلیلیان بیان داشت: مردم انقلابی ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس همه ارباب های آنها و ابرقدرت ها و استکبار جهانی را به زانو درآردند و شکست دادند و این ارازل اوباش برای آنها که هیچی نیستند، که بخواهند آنان سرجایشان بگذارند و اگر تا الان با آنان کاری نداشته ایم به خاطر رافت اسلامی نظام بوده است.
وی گفت: استکبار جهانی مردم انقلابی و با بصیرت ایران اسلامی را خوب می شناسد و نمونه آن را اخیرا در مراسم حماسه آفرین تشییع پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی بخوبی دیده است.
حضرت محمد (ص) ریشه همه خوبی های عالم است
حجت الاسلام جلیلیان در بخش پایانی سخنانش حضرت محمد (ص) را ریشه همه خوبی های عالم دانست و گفت: به فرموده حضرت علی (ع) همان طور که طبق آیه قرآنی نمی توانیم تمام نعمات خداوند را بشماریم، صفات و خوبی ها و محبت های حضرت رسول (ص) را هم نمی توانیم بشناسیم؛ پیغمبری که تمام حرص و جوش خود را در هدایت انسان قرار داده بود تا جایی که خداوند در آیه ای از او خواسته کم غصه انسان هایی را بخورد که به هدایت او گوش نمی دهند.
در این مراسم دعای زیارت حضرت محمد (ص) دعای زیارت قبور متبرکه قبرستان "بقیع" امام حسن (ع) خوانده شد و سپس مراسم مداحی، نوحه خوانی و قرائت آیات قرآن برگزار شد.
در پاین این مراسم عزاداران نماز ظهر و عصر روز یکشنبه را به امامت آیت الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر کرمانشاه اقامه کردند.
برچسب‌ها دفاع مقدس رحلت حضرت رسول اکرم کرمانشاه نماینده ولی فقیه کرمانشاه قاسم سلیمانی شهادت امام حسن مجتبی

عصر کرد

منبع: ایرنا
اخبار استان کرمانشاه
اخبار کرمانشاه
کلیدواژه: دفاع مقدس رحلت حضرت رسول اکرم کرمانشاه نماینده ولی فقیه کرمانشاه قاسم سلیمانی شهادت امام حسن مجتبی دفاع مقدس رحلت حضرت رسول اکرم کرمانشاه نماینده ولی فقیه کرمانشاه قاسم سلیمانی شهادت امام حسن مجتبی حجت الاسلام جلیلیان مردم انقلابی ولایت مداری دانست و گفت حضرت محمد دفاع مقدس ولی فقیه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد 36082311 را به همراه موضوع به شماره 100010022100 پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/286476/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است

پنالتی پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

فال انبیا فردا جمعه 31 فروردین 1403