عصر کرد

آخرين مطالب

کدام بازیگران بالیوود پولسازترین هستند؟ فرهنگی

کدام بازیگران بالیوود پولسازترین هستند؟
  بزرگنمايي:

عصر کرد - آمیتا باچان در حال حاضر بعد از گذشت 79 سال از زندگی اش، یکی از پرمشغله ترین بازیگران و خواننده های مرد بالیوود به حساب می آید. کسی که روزنامه ساندی تایمز او را تلفیقی از شون کانری، تام کروز و کلینت ایستوود می داند

پولسازترین ستارگان سینمای هند
ستاره های بالیوود در قیاس با هالیوودی ها درآمد بسیار کمتری دارند، دقیقا همچون فیلم های بالیوودی که نسبت به رقبای هالیوودی ارزان تر تمام می شوند و کمتر هم می فروشند. اما این سبب نمی شود که از خیر توجه به درآمد ستاره های بالیوود بگذریم.
آنها هر چقدر هم در قیاس با ستاره های بین المللی دنیا کمتر بگیرند، باز هم درآمدشان در هند و برای مردم هند سرسام آور تلقی می شود. چیزی که البته برای ما هم صدق می کند و برخی از دریافتی های این بازیگران برای بعضی فیلم ها، برق از سرمان می پراند. در ادامه مروری کرده ایم بر پولسازترین بازیگران بالیوود.
امیرخان
وقتی پنج ساله بود وارد بالیوود شد. در آن زمان کوچک ترین عضو بالیوود به حساب می آمد. مدرسه را که ادامه داد به تنیس علاقه مند شد و بعدها نفر اول تنیس «ماهاراشترا» شد. مثل خیلی از هندی ها زود عاشق شد، عاشق دختری که در همسایگی شان زندگی می کرد. پیشنهاد ازدواج او از طرف دختر پذیرفته شد، اما مثل همه داستان های رمانتیک دنیا خانواده های طرفین، مخالف این ازدواج بودند.

عصر کرد


به همین دلیل، آنها با هم فرار کردند و زندگی مشترک خود را تشکیل دادند. زندگی هنری امیرخان بعد از ازدواج جدی تر شد. او به واسطه روابطی که در سینما با دوستانش داشت، همیشه سفارش کار زیادی در دسترسش بود. استعداد او در همه ژانرهای بازیگری مثل طنز، اکشن و... باعث شد به یکی از بازیگران پولساز بالیوود تبدیل شود. او از آن دسته بازیگرانی است که برخلاف خیلی از بازیگران هندی، سفارش دو فیلم را به طور همزمان نمی پذیرد و این مشخصه ای است که او را از دیگر پولسازهای بالیوود جدا می کند.
از آنجا که به وسواس در پذیرفتن پیشنهادها مشهور است، تهیه کننده ها از پرداخت هیچ مبلغی برای نگهداشتن وی فروگذار نیستند، حتی اگر این مبلغ 14ـ13 کرور (چیزی حدود دو میلیون دلار) باشد!
آمیتا باچان
شاید زمانی که بعد از تحصیل به بمبئی آمد، نمی دانست آشنایی او با راجیو گاندی اینچنین زندگی او را تغییر می دهد و باعث ورودش به بالیوود می شود. بازیگر مشهور هندی که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد، در اولین کار بالیوودی اش اصلا دیده نشد و فقط صدایی به عنوان دوبلور از او پخش شد.
او پسر شاعر بزرگ هندی «هریوانش رای باچان» بود، اما خیلی زود سعی کرد از خانواده جدا شود و ازدواج کند. ثمره ازدواج او دو فرزند بود؛ شوتا و آبیشک. استعداد هنری باچان ها راه آبیشک را هم تغییر داد و او را هم وارد بالیوود کرد.

عصر کرد


آبیشک با آیشواریا رای، دیگر بازیگر فوق مشهور بالیوودی ازدواج کرد و زایمان جنجالی آیشواریا و چاقی او باعث شد عکس این بازیگر سرشناس دست به دست شود و باز هم خانواده باچان در صدر خانواده های جنجالی بالیوود قرار بگیرد.
آمیتا باچان در حال حاضر بعد از گذشت 70 سال از زندگی اش، یکی از پرمشغله ترین بازیگران و خواننده های مرد بالیوود به حساب می آید. کسی که روزنامه ساندی تایمز او را تلفیقی از شون کانری، تام کروز و کلینت ایستوود می داند. هر چند مردم هند او را تلفیقی از کرورهای هند و دلارهای آمریکا می دانند.
سلمان خان
اغلب به عنوان بدمن بالیوود شناخته شده است، درک بالایی از بازیگری دارد و نقش های منفی را خیلی خوب بازی می کند. خیلی ها می گویند او قلبی ساخته شده از طلاست. او می تواند نقش های مخرب، احساسی و طنز را به شکلی هوشمندانه ایفا کند. سلمان خان که پسر سلیم خان، نویسنده معروف رمان است به شکار علاقه مند بود. در سال 1998، پلیس محلی در پشت صحنه فیلم «ما متحد می مانیم» او را به جرم شکار حیوانات محافظت شده دستگیر کرد. سلمان به مدت یک هفته در زندان ماند. او را پولساز بدشانس سینمای هند لقب داده اند، چرا که در سال 2002 با لندکروزش تصادف کرد و این تصادف به مرگ یک مرد و صدمه دیدن چند نفر منجر شد.

عصر کرد


سلمان را معجزه فیلم ها هم نام می نهند، چرا که با ورودش به یک صحنه آن را زیر و رو می کند. او جزو قهرمان هایی است که گروه پرشماری از زنان هندی طرفدارش هستند. درآمد 10 8 کروری این بازیگر برای هر فیلم باعث نشده است دست از کارهای خیریه بردارد. سلمان خان در حال حاضر در یک NGO برای بیماران ایدزی کارهای خیریه می کند.
هریتیک روشن
با بیشتر از ده کرور بابت یک فیلم و البته آن چشم های سبزش، خودش را تا سطح بالاترین های بالیوود بالا کشیده است. روشن حالا با بازی در انواع فیلم های طنز، اکشن و رمانتیک توانسته قلب طرفداران بسیاری را به تسخیر درآورد. بازی در چند فیلم پرفروش حتی شایعاتی را در مورد دستمزد رویایی 30 کروری این بازیگر سر زبان ها انداخت. پدربزرگ هریتیک در زمینه موسیقی فیلم های مختلف فعالیت می کرد، اما کمی بعد با ورود پدرش به صنعت بالیوود قرار شد پسر کوچک خانواده هم وارد عرصه بازیگری شود تا ادامه راه پدر را برود. پدر هریتیک بازیگری بود که صنعت فیلم های خانوادگی را گسترش داد.

عصر کرد


بعد از اتمام دوره لیسانس در رشته بازرگانی، پسر خانواده دوباره به سینما بازگشت و این بار به دلیل خصوصیات فیزیکی اش قهرمان دوست داشتنی بالیوود شد. او در این بین، نقش های جنجالی زیادی بازی کرد، اما بزرگ ترین جنجال زندگی اش ازدواج با نامزد چندساله اش سوزان خان، دکوراتور داخلی و تاجر صنعت فیلمسازی بود.
شاهرخ خان
در قیاس با دیگر پولسازهای بالیوود، شاهرخ خان شاید دستمزد فضایی نگیرد، اما با احتساب فعالیت های تجاری غیرسینمایی و درآمدهای نجومی اش حتما می توان او را در زمره ثروتمندترین های هند به حساب آورد. شاهرخ خان در یک خانواده متوسط و البته سیاسی به دنیا آمد. او درحال حاضر بابت بازی در هر فیلم چیزی حدود 12 کرور پول می گیرد؛ اما چیزی که او را در رده ثروتمند ترین های هندوستان قرار داده است، فعالیت های غیرسینمایی او مانند ایجاد خانه سرگرمی به نام فلفل قرمز و تیم کریکت است.

عصر کرد


شاید کمتر کسی بداند که او قبل از رفتن به دانشگاه و گرفتن مدرک فوق لیسانس کارگردانی، کاپیتان تیم ملی کریکت بوده است. آن طور که یکی از نشریات معتبر هندی گزارش کرده، شاهرخ خان ثروتی بیش از 238 کرور دارد، هر چند به قول همین نشریه هندی، این البته فقط بخش قابل رویت ثروت شاهرخ خان است، میزان واقعی دارایی او شاید رقم سرسام آوری باشد.
آیشواریا رای
در اوایل جوانی اش وارد دنیای مدلینگ شد. دیده شدنش در تبلیغات شرکت پپسی باعث شد اولین پله های شهرت را طی کند. در این بین پیشنهادهای مختلفی برای بازی داشت، اما هیچ کدام را قبول نکرد. بعد از این که پایش به دنیای بازیگری و صنعت بالیوود باز شد. استعداد عجیبش در بازیگری نشان داد او یک دختر باهوش است که در کل جهان هم به چهره ای شناخته شده بدل شده است.آیشواریا رای برای هر فیلمی که بازی می کند شش کرور دستمزد می گیرد. او دیگر یک دختر بیست ساله و در جستجوی نام نیست.

عصر کرد


طبق یک نظرسنجی در هندوستان آیشواریا به عنوان محبوب ترین زن شناخته شده است. البته پس از ازدواج با آبیشک باچان، بازیگر مشهور هندی و زایمان جنجالی اش ـ که این زوج هنرمند را به صدر اخبار نشریات هندی کشاند ـ شاید نظرها کمی عوض شده بود. با این اوصاف آیا این زن باز هم می تواند در زمره پولسازهای بالیوود قرار بگیرد؟ آینده به این سوال پاسخ خواهد داد.
آکشی کومار
هنگامی که در بانکوک خدمتکار بود، هیچ گاه فکر نمی کرد وقتی به هند برگردد می تواند بالیوود را به هم بریزد و یکی از پولسازترین ها شود. او برای تحصیل به بانکوک رفته بود. پیشنهاد مدلینگ را یکی از شاگردان خصوصی اش به او داد. خیلی سریع به دلیل چهره خوبی که داشت در مدلینگ شناخته شد و مدتی نگذشت که به او پیشنهاد بازیگری دادند. دوستی او با سلمان خان باعث شد این زوج دوست داشتنی در دو فیلم با هم بازی کنند.
ازدواج آکشی کومار از آن دسته ازدواج های جنجالی هندوستان است که هر بار به دلیلی سر نمی گرفت تا این که آکشی و تونیکل خانا (بازیگر سابق بالیوود) با هم آشنا شدند و طولی نکشید ازدواج کردند.

عصر کرد


آکشی کومار در حال حاضر برای هر فیلمی که بازی می کند، حدود 15 کرور پول می گیرد، خودتان حساب کنید این فیلم ها احتمالا چقدر فروش دارند! باورپذیری را از مشخصه های اساسی بازی او دانسته اند، او کسی است که براحتی می تواند در قالب یک کاراکتر با مردم صادق باشد؛ حالا چه کمدی باشد، چه اکشن یا رومانس. این یکی از چند ویژگی اوست که باعث می شود تهیه کننده ها سر کیسه را شل کنند.
بی پاشا باشو
این دختر بنگلادشی به دلیل مهارت های فوق العاده اش در بازیگری و چهره خاصش خیلی زود شناخته شد. قبل از ورود به عرصه بازیگری در هفده سالگی به عنوان سوپرمدل شرکت فورد معرفی شد. اما بعد از یک دوره به همراه دو خواهر دیگرش تصمیم گرفت درس بخواند. بی پاشا باشو در رشته بازرگانی درس خود را تمام کرد و خیلی زود به بالیوود راه پیدا کرد. زردنویس های هندی می گویند او در هر فیلمی مانند یک بمب عمل می کند تا جایی که او را به نام بمب بنگلادشی می شناسند. بی پاشا به سه زبان هندی، بنگلادشی و انگلیسی تسلط دارد.

عصر کرد


شهرت او باعث شده برای هر فیلم خود دو کرور دستمزد بگیرد؛ دستمزدی که نسبت به بقیه بازیگرهای پولساز بالیوود شاید کم به نظر برسد، اما برای یک زندگی عالی در هندوستان حتما کافی است.
منبع: aftabir.com

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/285790/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود

کارشناسی داوری استقلال و شمس آذر؛ پنالتی استقلال درست بود؟

(ویدیو) کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر؛ چند صحنه جنجالی زیر ذره‌بین

کارشناسی داوری دو تصمیم جنجالی وحید کاظمی!

ضرورت برپایی هفته‌های گردشگری در استان کرمانشاه

مدافع شمس آذر باید اخراج می‌شد/ پنالتی استقلال درست بود

کارشناسی داوری دیدار استقلال و شمس آذر

شورای توسعه گردشگری استان را تقویت می‌کنیم

اعتراض شدید دقیقی به قضاوت وحید کاظمی

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هاشمی‌نسب: هواداران استقلال لایق این همه استرس نیستند

گلزن شمس آذر: برای ما جوان‌ها جو ورزشگاه آزادی سنگین بود

ستاره شمس‌آذر: استقلالی هستم و به دنبال پیشرفت

تیمی که یک ثانیه هم وقت تلف نمی‌کند!

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ساماندهی 1800 شی تاریخی در استان کرمانشاه

فنایی درباره پنالتی جنجالی استقلال : داور خیلی مشکوک قضاوت می کند

ساماندهی 1800 شیء تاریخی در استان کرمانشاه

حضور کشور‌های اسلامی در جشنواره مد و لباس مداومت

توزیع انسولین قلمی وارداتی از هفته آینده

کارشناس پنالتی جنجالی استقلال : داور خیلی مشکوک قضاوت می کند

دیدگاه کارشناسان داوری در مورد پنالتی مشکوک استقلال

ترافیک سنگین در مسیر روستای شبانکاره به روانسر

از برگزاری رویدادهای گردشگری شناسنامه‌دار در کرمانشاه حمایت می‌کنیم

کرمانشاه میزبان نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق»

صحنه‌ای نادر در بازی استقلال با شمس‌آذر | تماشاگران استقلالی چرا این کار را کردند؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر + فیلم

نفرات برتر رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی مشخص شدند

افتخارآفرینی تکواندوکاران در اوج بی‌توجهی+فیلم

عملیات برف‌روبی در محور پاوه به مریوان

من پیر فنا بدم جوانم کردی

گل اول شمس آذر به استقلال توسط فراز امام علی

گل دوم شمس آذر به استقلال توسط فخریان

صعود تایلند و جبران مافات عربستان

ضعف مشهود دفاعی تراکتور مقابل نساجی