عصر کرد

آخرين مطالب

آمادگی اورژانس در مرز خسروی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین اجتماعی

آمادگی اورژانس در مرز خسروی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین
  بزرگنمايي:

عصر کرد - به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هومن رفیعی رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در چهارمین جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار کرد: طی بازدید‌های انجام شده‌، اقدامات صورت گرفته در مسیر تردد زائران اربعین حسینی(ع) در سطح استان به ویژه شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و مرز خسروی مورد ارزیابی قرار گرفت و از نظر زیرساخت‌های حوزه اورژانس در استان جهت تردد زائران وضعیت مطلوبی وجود دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر سه مرکز مراقبت‌های مرزی معاونت بهداشتی در مرز خسروی فعال هستند و یک دستگاه آمبولانس نیز در این مرز مستقر است.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: 64 دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور وضعیت بهداشت و درمان زائران را در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) پوشش می‌دهند.
وی تصریح کرد: بر این اساس 56 دستگاه آمبولانس وارد مجموعه ما می‌شود و تعدادی نیز به صورت آماده‌باش هستند و در صورت نیاز به این آمبولانس‌ها افزوده خواهد شد، همچنین 130 نیروی اورژانس در اربعین امسال خدمات‌رسانی خواهند کرد.
به گفته رفیعی، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو دستگاه موتورلانس، دو فروند بالگرد برای پوشش بهداشت و درمانی زائران اختصاص یافته و همچنین تعداد60 دستگاه خودرو از سایر استان‌ها در اختیار اورژانس پیش بیمارستانی قرار خواهد گرفت.
وی یادآور شد: با توجه به گرمای هوا، باید هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم جهت استفاده از چندین کانکس یا چادر کولردار جهت استقرار در مرزهای خسروی و سومار صورت گیرد.
قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز، گفت: برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین حسینی(ع) باید از تمام ظرفیت‌ها و امکانات استفاده شود.
وی افزود: با توجه به اینکه امسال تردد زائران اربعین حسینی(ع) در فصل گرما انجام می‌پذیرد، قطعاً با توجه به هوای گرم و طاقت‌فرسای شهرستان قصرشیرین و پایانه مرزی خسروی و سومار ، لازم است در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نهایت تلاش خود را در ارائه خدمات مطلوب و رضایت‌بخش به زائران اربعین حسینی(ع) باید بکار بگیریم و تمام ملزومات و تجهیزات مورد نیاز و زیرساختهای مناسب را فراهم سازیم.
وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ،دانشگاه توانمندی است و می‌توانیم نیروهای مورد نیاز جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی در اربعین حسینی را از مرکز استان تامین کنیم، اما جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر، تامین نیروهای تخصصی بیهوشی، جراحی، اطفال و عفونی جهت پوشش بهداشتی درمانی زائران اربعین حسینی(ع) از مرکز استان مورد نیاز است.
بیگلری رئیس دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه این نشست، اظهار کرد: میزبانی زائران اربعین حسینی یک فرصت معنوی است که باید به بهترین نحو از آن بهره‌مند شویم و بتوانیم خدمات مطلوب بهداشتی درمانی را با تقویت زیرساخت‌ها و فراهم ساختن امکانات و تجهیزات لازم به ویژه در بیمارستان‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین به زائران ارائه دهیم و حوزه بهداشت و درمان را در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به خوبی پوشش دهیم.
وی افزود: امسال با توجه به موج گرما و شیوع بیماری‌های عفونی، همه توان و تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با رعایت بهداشت محیط، مواد غذایی و آب شرب مصرفی، از بروز بیماری‌های احتمالی جلوگیری شود.
منصوری رییس جامعه پزشکی استان کرمانشاه نیز، گفت: در اربعین امسال 7 پست بین راهی را در نظر گرفته‌ایم که در شهرستان‌های کنگاور،صحنه، بیستون، کرمانشاه ،اسلام آباد غرب، دالاهو و قصرشیرین می‌باشد. همچنین یک پست امداد 20 تخته در مرز خسروی و نزدیک‌ترین نقطه به پایانه مرزی خسروی خواهیم داشت.
وی یادآور شد: در این بخش‌ها تیم‌های درمانی در قالب 4 تا 5 شیفت سه روزه فعالیت خواهند کرد و امیدواریم با همکاری معاونت درمان دانشگاه شرایطی فراهم شود تا نیروهای درمانی مورد نیاز از جمله پزشک و پرستار که مایل به ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی هستند در این پست‌ها خدمات‌رسانی کنند.
گفتنی است، در این نشست پیشنهادات و راهکارها و مباحثی در خصوص رفع چالش‌ها و ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران اربعین حسینی ارائه شد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/282721/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد

علیاری: برای حریفان ذوب‌آهن آسان پنالتی می‌گیرند

دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!

افزایش 20 درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب

رفع تصرف 300 هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه

«زندگی به شرط خنده»، در راه شبکه آی‌فیلم

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها