عصر کرد

آخرين مطالب

حضرت زینب (س) راوی نهضت عاشورا الگویی ناب برای خبرنگاران اجتماعی

حضرت زینب (س) راوی نهضت عاشورا الگویی ناب برای خبرنگاران
  بزرگنمايي:

عصر کرد - به گزارش ایرنا، جمعی از مسوولان دستگاه‌های اجرایی و سازمان ها و نهادها در استان کرمانشاه به مناسبت روز خبرنگار در پیام های جداگانه ای تقارن این روز با ایام ماه محرم الحرام و عاشورای حسینی را گرامی داشتند و معتقدند خبرنگاران حضرت زینب (س) را الگوی خود در راه تحقق عدالت و انتقال فریاد مظلومان عالم قرار دهند.
دادستان عمومی استان کرمانشاه در پیامی به مناسبت روز خبرنگار نوشت: روز خبرنگار را امسال در حالی گرامی می‌داریم که مصادف با عاشورای حسینی (ع) و سالروز قیام کربلاست. حضرت زینب (س) در عمق تاریخ، بر تارک خیل پیام‌آوران حقیقت و آگاه‌سازان بشر قرار گرفته است و نوای قدسی او هنوز پس از 14قرن عامل روشنگری و بیدارگری مردمان است و به واقع حضرت زینب (س) خبرنگار نهضت عاشورای امام حسین (ع) است.
در پیام «شهرام کرمی» آمده است: بدون شک تلاش و مجاهدت شما اصحاب رسانه که در همه عرصه‌ها با جان و دل در میدان هستید بر کسی پوشیده نیست.
وی افزود: روزی برای خبرنگار به معنای روزی برای آگاهی و دانستن است، این روز به هر نام و نشانی که باشد، همه در یک امر مشترک اند و آن ارج نهادن به صاحبان حرفه ای است که هدفشان انتقال سریع و صحیح اطلاعات و آگاهی است.
کرمی اضافه کرد: خبرنگاران، طلایه‌داران وادی آگاهی و نیک اندیش مجاهدانی هستند که در نگارش خبر از جوهر جان خویش مرکب ساختند و در سپهر و شهادت و مجاهدت ستارگانی جاویدند، آنان به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد و وظیفه هستند و معنای وجدان بیدار جهان و تصویرگر اتفاقات تلخ و شیرین زمان را منعکس می کنند.
دادستانی عمومی و انقلاب استان کرمانشاه ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه آل الله و شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفای آن حضرت، 17 مرداد ماه “روز خبرنگار” را گرامی داشته و با تقدیر از مجاهدت و شجاعت دست اندرکاران حوزه خبر و خبررسانی، آرزوی توفیق روزافزون برای تلاشگران عرصه آگاه سازی و هدایتگری افکار عمومی به سوی حقیقت و اعتلای جامعه اسلامی را از درگاه پروردگار متعال مسئلت دارد.
رسالت خطیر خبرنگاران در تداوم مسیر انقلاب اسلامی
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه نیز با تبریک روز خبرنگار، در پیامی اظهار کرد: عصر ارتباطات، اهمیت اطلاع رسانی را دوچندان کرده است بطوری که دنیای بدون این مهم متصور نیست؛ در این بین لزوم امانت، مسئولیت، تعهد و دلسوزی بر همگان آشکار است و رسالت خبرنگاران برای تداوم مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی و این راه نورانی ستودنی است.
«امید قادری» در ادامه با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، افزود: هفدهم مرداد ماه، که به پاس زحمات و خدمات ارزنده خبرنگاران و مصادف با سالروز شهادت شهید محمود صارمی، به شایستگی " روز خبرنگار" نامگذاری شده است را مغتنم می دانم و ضمن قدردانی از همراهی دلسوزانه و متعهدانه اصحاب رسانه در انعکاس فعالیت های حوزه سلامت به مردم شریف استان کرمانشاه، این روز خجسته را برطلیعه داران عرصه آگاه سازی و توسعه جامعه تبریک و تهنیت عرض می کنم.
خبرنگاران نمونه بارز تعهد و وظیفه شناسی هستند
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در پیامی نوشت: هفدهم مرداد، روز شهادت شهید محمود صارمی فرصتی است گرانبها برای پاسداشت انسانهایی که در مسیر حق و حقیقت گام‌ بر می دارند و نمونه بارز تعهد، وظیفه شناسی ، دلسوزی و آگاهی بخشی هستند.
«قباد محمدی» افزود: خبرنگاران، وجدان بیدار جامعه هستند و با تولید و نشر اطلاعات صحیح و به موقع راه بالندگی و پیشرفت را پیش روی افراد جامعه قرار می دهند.
وی اظهار کرد: تقارن روز خبرنگار سال 1401 با روز عاشورا بسیار نیکوست، چرا که اگر قیام امام حسین (ع) عالمگیر شد و به فرموده رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) موجب زنده نگه داشتن اسلام شده است همه و همه بعد از عنایات خداوند، نتیجه اقدامات ارزشمند خبرنگارانی است که از ابتدای قیام تا به امروز یاد و خاطره این حماسه بزرگ تاریخ را زنده نگه داشتند.
خبرنگاران تصویرگران زمان هستند
فرماندار دلاهو نیز در پیامی اظهار کرد: خبرنگاران در قالب پل ارتباطی میان مردم و مسئولان، وجدان بیدار جامعه و تصویرگران زمان خویش هستند که با سرلوحه قراردادن سه مولفه آگاهی بخشی صادقانه، امید آفرینی و ایجاد نشاط در جامعه به عنوان راویان صادق در مقابل با رسانه های مغرض مرجع اعتماد و اطمینان از رخدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی می باشند.
«کیومرث جلیلیان» افزود: پاسداشت این روز، ارج نهادن به تلاش‌ها و از خود گذشتگی های خبرنگاران با بصیرتی است که به ایفای رسالت خود می پردازند.
جامعه قدردان مجاهدت‌های خبرنگاران است
فرمانده سپاه ناحیه کرمانشاه نیز در پیامی نوشت آمده است: تاسوعا و عاشورای حسینی، یادآور حیات طیبه ای است که همه حرکات و سکنات دنیوی خود را وقف اعتلای جامعه اسلامی و مسلمین نمود و با وقف جان مقدس خود، بقا و حیات اسلام را تا ابد بیمه کرد.
س️رهنگ «ابوذر تنوری» اظهار کرد: ضمن عرض تسلیت فراوان بمناسبت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) و یاران با وفایشان در دشت بلاخیز کربلا و شهادت امام سجاد(ع)، همزمانی ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با روز خبرنگار را فرصتی مغتنم برای بزرگداشت مجاهدت ها و زحمات عزیزان خبرنگار برشمرده که همواره رسالت زینب(س) گونه خود را آگاهی بخشی و رفع غبار بی بصیرتی از اذهان جامعه و لبیک به فرمان ولی امر مسلمین جهان در فریضه جهاد تبیین دانسته اند و در این راه پرخطر و در طول تاریخ، شهیدان عزیزی را تقدیم به پیشگاه حق متعال کرده اند. 
وی اضافه کرد: حسین بن علی (ع) معنی و تبلور روح آزادگی و ستم ناپذیری است، او اولین پاسدار اسلام است که در راه پاسداری از دین و قرآن، نه تنها جان عزیزش را، بلکه خویشان و فرزندانش را فدا نمود تا سندی بر حقانیت دین مبین اسلام در تاریخ و تبلور معنی اقتدار در عین مظلومیت باشد.
خبرنگاران با قلمشان امید به جامعه تزریق می‌کنند
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در پیامی با تبریک 17 مرداد روز خبرنگار، از خبرنگاران به عنوان چشمان بینا و گوشهای شنوای جامعه یاد کرد که با قلم شیوا و توانمندشان امید و آگاهی را به جامعه تزریق می کنند. 
در ادامه پیام سردار «علی اکبر جاویدان» آمده است: امروز نیاز بشر به آگاهی و اطلاع‌رسانی نمود بیشتری یافته و آنچه که همگان به دنبال آن هستند؛ سرعت بالا و سهولت دسترسی به اخبار و اطلاعات است تا بتوانند آگاهی خود را از مسایل مختلف افزایش دهند و اینجاست که جایگاه ارزشمند خبرنگاران و رسانه‌ها و نقش آنان در زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی عیان می‌شود.
فعالیت رسانه ای شهید صارمی بیان حق و حقیقت بود
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه نیز در پیامی نوشت: از برکات خون شهید و شهادت که هنر مردان خداست‌، آن است که آثارشان همانند روح متعالیشان ماندگار می‌شود. هفدهم مرداد مصادف با عروج ملکوتی شهید محمود صارمی است که فعالیت رسانه‌ای‌اش در بیان حق و حقیقت در قالب شهادت ریخته شد تا هم نامش مانا شود و هم به حرفه خبرنگاری، ارزشی معنوی و الهی دهد.
دکتر «مریم میرزاده» افزود: به همین مناسبت اینجانب روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران، صاحبان اندیشه و فعالان این حوزه، تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برایشان آرزوی سلامتی، توفیق و سربلندی دارم.
برچسب‌ها کربلا محمود صارمی انقلاب اسلامی ایران عاشورای حسینی روز خبرنگار حضرت زینب (س) امام خمینی کرمانشاه

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/282414/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

محمدی: بعید می‌دانم بین یزدانی و قاسم‌پور مسابقه برگزار شود

شجاعی هشتم شد

اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028

خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال

امیدواری جانشین کلوپ؛ 48 ساعت دیگر در لیورپول!

شجاعی: زود است اما به قهرمانی در جام حذفی فکر می‌کنیم

وقتی دوست صمیمی رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند

پرسپولیس در انتظار خبر مهم

دعوای عجیب مدیران بارسا؛ ژاوی باید اخراج شود

آرامگاه «گهواره‌گر» یکی از زیباترین بناهای به‌جا مانده در دشت توس

71 هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

گازرسانی به 1268 واحد تولیدی و صنعتی در کردستان

اتصال 1268 واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان

بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه

تزریق 3/5 میلیون مترمکعب آب به تالاب هشیلان

کشف 1300 کیلوگرم مرغ زنده قاچاق در ثلاث باباجانی

دعوت 5 بوکسور کرمانشاهی به اردوی تیم ملی نونهالان

حضور دو مربی کرمانشاهی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر 7 سال در کرمانشاه

برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد

نمادی از فرهنگ پهلوانی در «پهلوان و فیل»

شادترین روز اورتون در یک دهه!

امروز، روزِ یوهان کرویف است

آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی

واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!

نونیز در حد لیورپول نیست، زودتر بفروشیدش!

پیمان یوسفی و علی دبیر باز هم خبرساز شدند

گل های جذاب لحظه ثانیه های آخری تیم ملی انگلیس در طول تاریخ

گلهای برتر سری آ در هفته 33

خوشحالی کاپیتان بارسا

حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!

وضعیت مقاوم‌سازی 13 شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری

چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟

فیلم/ بازگشایی گردنه برفی محور کرمانشاه به کردستان

جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط 4 برادر

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

طبیعت بهاری شهرستان سنندج + تصاویر

تجارت 5 میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته

بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه

انجام عمل بسته دریچه آئورت برای نخستین‌ بار در غرب کشور

گردنه «تته» بعد از 5 ماه بازگشایی شد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

بازیگر معروف «نون خ» و خواستگاری از دختر ترامپ!

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

دریبل دیدنی «امباپه» در بازی شب گذشته مقابل لوریان

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری

درخواست ژاوی از ستاره بارسا

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد