عصر کرد

آخرين مطالب

معاون وزیر نیرو : مرز رسمی خسروی بستر مناسبی برای پذیرایی از زائران اربعین دارد سياسي

معاون وزیر نیرو : مرز رسمی خسروی بستر مناسبی برای پذیرایی از زائران اربعین دارد
  بزرگنمايي:

عصر کرد - «احمد حیدری»  در بازدید از مرز رسمی خسروی و زیرساخت های اربعین در نشستی به همین منظور در محل پایانه بین المللی این مرز رسمی با حضور نماینده مردم غرب کرمانشاه و مسوولان استان کرمانشاه در حوزه آب و برق، با تسلیت ایام محرم، افزود: تمام شاخص ها و امکانات لازم در پایانه مرز خسروی وجود دارد و شهر نیز بستر مناسبی برای پذیرایی از زوار دارد و این مسیر از راه دسترسی بسیار مناسبی از کرمانشاه تا خسروی برخوردار است.
وی اظهار داشت: همچنین از نظر زیرساخت های ورودی و خروجی برای تردد زائران و گیت های گذرنامه و سالن ترانزیت هماهنگی های بسیار خوبی صورت گرفته و سایبان نقطه صفر نیز تا 10 روز آینده طبق گفته فرماندار انجام می شود.
معاون وزیر نیرو گفت: قصرشیرین هتل‌ها و رستوران های خوبی دارد و پایانه مرزی مشابه پایانه خسروی با این تشکیلات و امکانات نداریم.
حیدری اضافه کرد: هرچه امکانات نیاز است برای اربعین در این مرز ارائه می‌دهیم و اقداماتی که مورد نیاز است در حوزه صنعت آب و برق تا اربعین انجام می دهیم و در خصوص برق پایدار قصرشیرین و خسروی طوری برنامه ریزی می کنیم که اگر یک میلیون زائر تردد کرد مشکل نداشته باشیم.
وی گفت: سوله ای برای آب معدنی قرار است که احداث شود که با هماهنگی استاندار کرمانشاه و فرماندار قصرشیرین و بنیاد مسکن زمین مورد نیاز آن آماده شده و شرایط برای احداث آن ایجاد شده است.
حیدری ادامه داد: اربعین امام حسین (ع) یک نماد ملی و کنگره عظیم جهانی است و قیام امام حسین (ع) با همه ابعاد و وسعتش بزرگ ترین معروف را، خدا معرفی می‌کنند و بزرگ ترین منکر را شرک به خدا و انحراف در دین می دانند.
معاونوزیر نیرو اظهار داشت: مرز خسروی یکی از مکان های مقدس برای تقرب به سیره امام حسین(ع) است و خدا را شاکریم امروز زیر پرچم ولایت زندگی می کنیم.
وی افزود: کنگره عظیم اربعین شجره طیبه ای است که نورش تمام عالم را در برگرفته و تمام سرویس های جاسوسی معاند نتوانستند حتی ذره ای از آثار آن را کم کنند و حرکت در این مسیر توفیق و سعادت بزرگی است.
در مرزهای چهارگانه تردد زوار یک قرارگاه تشکیل شده است
وی اضافه کرد: ستاد اربعین سال‌های سال است که در کشور فعال است و گروه‌های جهادی و مردمی زیادی هرساله در این مسیر خدمت می کنند و طبق مسوولیتی که به وزارت نیرو محول شده در چهار مرز تردد زوار اربعین (خسروی، شلمچه، مهران و چذابه) یک قرارگاه تشکیل شده و علاوه بر آن در کربلا و کاظمین و سامرا در داخل عراق نیز خدمت رسانی می کنیم.
وی از مهم ترین اقدام های لازم را آب پایدار، تامین آب موکب ها و برق آنها، روشنایی معابر مسیر زوار و بحث پدافندی هم لحاظ می کنیم و در این ایام تانکرهای آبرسان را نیز در مرزها مستقر می کنیم.

عصر کرد

حیدری ادامه داد: برای تامین منبع آب و برق پایدار در مرز خسروی مشکلی نداریم و از نظر توزیع آب و برق در معابر و شبکه ها و تامین سرویس های بهداشتی و فاضلاب مشکلی نداریم ولی برای مرز خسروی در سال آینده باید بحث فاضلاب پایدار را لحاظ کنیم چون هرکاری برای این مرز انجام می دهیم باید دائمی و پایدار ببینم تا سال ها استفاده شود.
وی از استقرار تیم های متخصص به منظور نصب تجهیزات و رفع مشکلات خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته با وجود گرم شدن هوا امسال نه تنها قطعی برق نداشتیم بلکه صرفه جویی هم داشتیم و برنامه تولید 35 هزار مگاوات برق توسط وزارت نیرو در دستور کار است.
معاون وزیر نیرو از اجرای بزرگترین پروژه کشور با 70 هزار میلیارد ریال اعتبار خبر داد و بیان کرد: 10 هزار روستا در یک اقدام جهادی در دستور کار آبرسانی قرار گرفت و همه خیرین و نهادها به کمک این کار آمده اند و مجلس شورای اسلامی هم برای اجرای آن اعتبار اختصاص داده است.
وی عنوان کرد: وزارت نیرو مصمم است در دولت مردمی با کمک همه دلسوزان نظام از قشرهای مختلف مردمی و اداری مشکلات برق روستاها را برطرف کرده و برای عشایر هم برنامه داریم و هر روستایی که مشکل آب و برق دارد و از این طرح جا مانده زیر این طرح پوشش می‌دهیم.
حیدری با بیان اینکه در قصرشیرین تنش آب شهری نداریم؛ گفت: با تدبیر خط اضطراری که به مدار آمد مشکل آب شهر کرمانشاه حل خواهد شد و مشکلات شهرستان های گیلانغرب و سرپل ذهاب را در دستور کار قرار می‌دهیم.
به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت و بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.
در این شهرستان 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت از اوایل دهه 80 ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.
خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.
مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق 190، کاظمین 203، کربلا 300، سامرا 326 و نجف 380 کیلومتر فاصله دارد. خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.
زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.
زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.
برچسب‌ها کربلا قصرشیرین ستاد اربعین مرز خسروی کرمانشاه وزارت نیرو اربعین

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/282151/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

مورایس و مرور تاکتیک‌های بازی با استقلال

میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ ها باقی می‌ماند

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان

رم با سردار 22 دقیقه بازی کرد، گل زد و برد

عنایتی: از دستاوردم در پیکان خوشحالم

شوت های قویتر از موشک در رقابت های لالیگا

بازدید معاون وزیر ورزش از اردوی ملی‌پوشان جوجیتسو

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو

ستاره تیم ملی در یک‌ قدمی آقای گلی جام ملت‌ها

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

جوان اول پیکان رکورد جهانی ثبت کرد

عجیب‌ترین صحنه جام حذفی در رفسنجان!(عکس)

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد

دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور 50 عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد

سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد

سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم

شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است

برگزاری 19 عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج

پیکر امام جمعه سابق جوانرود تشییع و خاکسپاری شد

بازگشایی بازارچه‌های "هنگه‌ژال و سیف" در حال پیگیری است

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

80 بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

دومین جشنواره ملی عکس سنندج آغاز شد