عصر کرد

آخرين مطالب

استاندار کرمانشاه از بررسی عملکرد بانک های کرمانشاه در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی خبر داد اقتصادي

استاندار کرمانشاه از بررسی عملکرد بانک های کرمانشاه در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی خبر داد
  بزرگنمايي:

عصر کرد -  "بهمن امیری مقدم"  در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان، اظهار داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین برنامه های راهبردی رییس جمهور قادر خواهیم بود با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان به توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال دست پیدا کنیم و این مهم از اهداف اجرایی در استان کرمانشاه است.
وی با تاکید بر نقش فعال و موثر مدیران در بحث اشتغالزایی بیان داشت: از همه مدیران و فرمانداران استان خواسته ایم که در ایجاد اشتغال فعالانه و به صورت جدی ورود پیدا کنند زیرا موضوعی مهمتر از آن برای استان وجود ندارد.
مقام عالی استان با اشاره به نامگذاری امسال به نام "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان و بومی سازی ظرفیت ها به دنبال رشد اقتصادی و اشتغالزایی در استان هستیم و همه مدیران دستگاه های اجرایی باید با تکیه بر علم و دانش روز و با همکاری و هماهنگی نخبگان در خصوص کمک به رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری نقش آفرین باشند.
استاندار کرمانشاه با تاکید بر بومی سازی اقتصاد دانش بنیان با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های استان تصریح کرد: تنها بر اساس مسائل تئوری دانشگاه ها نمی توان به اقتصاد پویا دست یافت بلکه در کنار آن باید با بررسی راهکارهای علمی و اجرایی مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان بومی تلاش کنیم تا گام های موثری در این زمینه برداریم.
نماینده عالی دولت در استان عنوان داشت: مدیران دستگاه های اجرایی استان وظیفه دارند بر اساس روش های علمی و مبتنی بر پژوهش تلاش کنند به دنبال اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه اقتصاد دانش بنیان باشند.
وی با تاکید بر فاصله گرفتن از روش های سنتی در خصوص ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی تاکید کرد: باید برای توسعه سرمایه گذاری در استان آموزش های لازم برای دستگاه های اجرایی ارائه شود زیرا با استفاده از روش های علمی و همچنین استفاده از نظرات نخبگان اقتصادی و با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان و توجه به ظرفیت های بومی مسیر رسیدن به توسعه اقتصادی و اشتغالزایی که از روش های سنتی فاصله داشته باشد، هموارتر خواهد شد.

عصر کرد

استاندار کرمانشاه خواستار ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه، دستگاه های اجرایی ذیربط و صنعت شد و گفت: هر چقدر این ارتباط بیشتر باشد اقتصاد توسعه یافته تر و پرونق تر خواهد شد بنابراین اشتغال با تلاش و عمل میسر خواهد شد و این از اولویت های مهم کاری در استان است.
امیری مقدم ادامه داد: طراحی بومی اقتصاد مقاومتی با مشارکت دانشگاه ها و استفاده از راهکارهای علمی و اجرایی منجر به توسعه اقتصادی و گسترش شرکت های دانش بنیان خواهد شد که می تواند به یک الگوی مناسب کاری در کشور تبدیل شود.
وی در ادامه با تاکید بر توجه ویژه به سند اجرایی اشتغال استان گفت: سند توسعه و اشتغال استان باید در راس برنامه های استان باشد و همه وظیفه دارند با دغدغه و حساسیت ویژه این مهم را دنبال کنند.
مقام عالی استان اظهار داشت: سند اجرایی اشتغال به عنوان یک اصل در دستگاه های اجرایی باید مورد توجه قرار گیرد و در این کارگروه جزء تکلیف و وظیفه اساسی تمامی مدیران و مسئولین استان است.
وی با اشاره به وظیفه اصلی بانک ها در ایجاد اشتغال گفت: هر بانکی که عملکرد خوبی در خصوص برنامه های مربوط به ایجاد اشتغال در پرداختی ها نداشته باشد، با مدیریت چنین بانکی برخورد خواهد شد و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان باید نسبت به بررسی و مشخص کردن برنامه های اشتغالزایی بانک ها در استان اقدام کند.
وی افزود: بانک ها سهم بسیار مهمی در ایجاد اشتغال با پرداخت به موقع تسهیلات اشتغالزایی دارند و هر بانکی که در این زمینه کم کاری داشته باشد، باید پاسخگو باشد.
امیری مقدم تاکید کرد: فرمانداران باید با تقویت کارگروه های اشتغال در شهرستان ها به دنبال رفع بیکاری باشند و با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان و بومی سازی ظرفیت ها در این راستا اهتمام ویژه داشته باشند.

عصر کرد

استاندار کرمانشاه بیان داشت: معاونت عمرانی همانند معاونت اقتصادی نقش مهمی در ایجاد اشتغال با توسعه زیرساخت های عمرانی دارد که می تواند به توسعه پایدار و توسعه سرمایه گذاری در استان کمک کند.
وی تاکید کرد: توسعه زیرساخت ها در شهرک های صنعتی باید با جدیت دنبال شود زیرا این مهم افزایش سرمایه گذاری را به دنبال دارد و این موضوع باید از سوی مدیریت شهرک های صنعتی استان با جدیت پیگیری شود.
امیری مقدم در پایان گفت: تنها سه استان به همراه استان کرمانشاه در زمینه توسعه اقتصاد بر اساس دانش بنیان و توجه به فعال سازی ظرفیت های داخلی برای کمک به ایجاد اشتغال فعالیت داشته اند که امیدواریم این الگو که بر اساس روش های علمی طراحی شده است منجر به توسعه و رونق اقتصادی و حل مشکلات مربوط به بیکاری در استان شود و به عنوان یک الگو مناسب برای کل کشور مورد توجه قرار گیرد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/279711/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از 5 ماه

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

صحنه جنجالی دربی لندن: چطور اخراج نشد! (عکس)

ارائه 410 مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد

رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چه کسی می داند...

گل اول لاتزیو توسط کاستیانوس در دقیقه 12

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها فردا برگزار می‌شود

شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!

عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی