عصر کرد

آخرين مطالب

تحقق وعده های انتخاباتی مهمترین مطالبه مردم کردستان از رئیس جمهور است سياسي

تحقق وعده های انتخاباتی مهمترین مطالبه مردم کردستان از رئیس جمهور است
  بزرگنمايي:

عصر کرد - ماموستا فایق رستمی عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به بهانه سفر رئیس جمهور به استان کردستان در گفتگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب ضمن اشاره به ماه ذی الحجه و کنگره عظیم حج که موجب اتحاد و همدلی و یکدلی مسلمانان است؛ اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به کردستان قطعا دارای دستاوردهای زیادی برای استان خواهد بود و از آنجایی که رئیس جمهور یک رئیس جمهور مردمی و واقف به دغدغه های مردم است، ان‌شاءالله با برنامه ریزی جهت رفع مشکلات زیرساخت به استان کردستان سفر خواهند کرد.
عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: استان کردستان در راه وفاداری، حب وطن و اجرای فرامین رهبری در مقابله با دشمن بخصوص در دوران دفاع مقدس بیش از 10 هزار شهید و جانباز و آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است لذا ثمره خون این شهدا امانت های بسیار ارزشمند دست مردم و دولت است که بی اعتنایی به آن موجب غمخواری است.
وی عنوان کرد: امروزه استان کردستان از لحاظ توسعه در زیرساخت ها بخصوص کارخانه های تولیدی متأسفانه نسبت به سایر نقاط کشور بسیار عقب است و به همین دلیل بسیاری از جوانان بیکار بوده یا به شغل های کاذب روی می آورند؛ و یا به ناچار با کولبری امرار معاش می کنند، و همین سختی تأمین معیشت تا حدود زیادی موجب شده تا جوانان کمتر به سمت تحصیل و دانش روی بیاورند.
این عالم برجسته اهل سنت بیان داشت: کردستان از لحاظ معادن، منابع طبیعی و نیروی انسانی دارای ظرفیت بسیار بالایی است؛ لذا با توجه به چنین ظرفیت بالقوه ای، استان نیازمند مدیر توانا و دلسوز است زیرا دارای دو مرز رسمی با کشور همسایه عراق است که اگر استفاده بهینه از معادن و مرزهای آن صورت گیرد و چند درصد از درآمدهای آن صرف توسعه و آبادانی خوده استان گردد بسیاری از مشکلات استان برطرف می شود.
ماموستا رستمی اذعان کرد: خوشبختانه رئیس جمهور امروز همه تلاش خود را در راستای تحقق و جامه عمل به وعده های انتخاباتی خود دارد، از جمله اجرای عدالت از لحاظ حقوق و دستمزد در بین اقشار مختلف جامعه، مسئله بومی گزینی که امروز شاهد هستیم و درصد بالای از مدیران استانی بومی هستند، لذا پیگری وعده ها و تحقق آن دلخوشی و نویدی برای ملت ایران بخصوص مردم ولایتمدار کردستان است.
عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: فراهم کردن اشتغال برای جوانان تحصیل کرده از جمله مطالبات مردم استان از رئیس جمهور است، و در این راستا بهره برداری از دو منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان یکی از بزرگترین نویدهای اقتصادی بزرگ برای مردم فهیم و بابصیرت استان کردستان است، لذا می طلبد این مرزها با مدیریت قوی و ساماندهی مناسب جهت بهره برداری بیشتر مردم استان صورت گیرد.
وی در ادامه تأکید کرد: امیدواریم وعده های اقتصادی بخصوص راه اندازی کارخانجات تولید توسط دولت جامه عمل پوشانده شود؛ کنترل تورم افسار گسیخته مطالبه جدی مردم است زیرا تورم در حدی است که قدرت خرید مردم بسیار پایین آمده است؛ روحانیون ، امام جمعه و جماعات به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دولت مطالبه دارند که دولت وعده ها خود را تحقق ببخشند.
ماموستا رستمی به تخصیص بودجه کلان برای توسعه استان اشاره کرد و ابراز داشت: اگر این بودجه با نظارت درست و برنامه ریزی دقیق صرف توسعه زیرساخت های استان گردد بسیاری از گره های اقتصادی مردم استان باز می شود.
وی به مشکل مسکن جوانان اشاره و خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به تورم بسیار بالا بخصوص در بحث ودیعه و اجاره مسکن دیگر جوانان ما قادر به پرداخت آن نیستند لذا امیدوارم در این سفر بحث اجرای طرح مسکن ملی سریع به مرحله اجرا برسد.
عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی متذکر شد: ماموستایان و علمای دینی کردستان همواره ساده زیست بوده اند اما تورم کنونی بر مشکلات معیشتی آنها افزون کرده است و از آنجایی که متأسفانه بسیاری از آنها حقوق بسیار ناچیز می گیرند و بدون مسکن هستند انتظار می رود هیئت دولت در این سفر به مشکلات علمای کردستان که از تأکیدات مقام مقام معظم رهبری هم است، توجه ویژه داشته باشند.
وی اضافه کرد: کردستان نقش بسزایی در دفاع از کیان وطن در دوران دفاع مقدس داشت امنیت و آسایش پایدار بزرگترین نعمت ایران عزیزمان در منطقه است و از اتحاد و همدلی نظام و مردم سرچشمه می گیرد.
ماموستا رستمی در پایان یادآورشد: مردم کُرد همواره حب وطن و دفاع از کیان ایران اسلامی را با رشادت های خود را نشان داده اند و این حب نه تنها در دوران انقلاب اسلامی بلکه پیش تر نیز همچون دفاع از خاک میهن در مقابل شوروی سابق به نمایش گذاشتند، لذا امروز هم انتظار دارد دولت کریمه راه روشن جهت گره گشایی مشکلات اقتصادی ترسیم نماید.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/279211/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تو که با عاشقان درد آشنایی

صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود

سپاهان نمی‌تواند استقلال ملاثانی را دست‌کم بگیرد!

تیم دانشجویان ایران در راه مسابقات جهانی

جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان

بازداشت یک نوجوان به ظن تدارک حمله تروریستی در المپیک

حذف تیم‌های ریکرو مردان و زنان ایران در کاپ جهانی شانگهای

ناراحتی سپاهانی‌ها از موضع‌گیری جدید در آنتن

نیمه‌نهایی با ازبکستان: همه چیز به نفع ایران

امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت | دلیل استعفای او در سال گذشته

ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس

تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود

تقویت ارتباط مدیران با مردم

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

العین، نیمار را از یک دستاورد تاریخی محروم کرد

بازگشت ستاره جوان سپاهان

پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!

جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه

آغاز اردو از هجدهم

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور

تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه

روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

ممنون به خاطر همه چیز؛ خداحافظ برای همیشه!

درخشان: پرسپولیس شرایط خوبی برای پیروزی برابر آلومینیوم دارد

آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد

طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی

دستورکار قرار گرفتن برگزاری پنج برنامه در حوزه گردشگری خوراک

بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج

نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه

برنامه‌ریزی برای گازرسانی به 50 روستای کرمانشاه

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

فرصت ویژه برای گرفتن دو انتقام «اوسمار» از گربه سیاه پرسپولیس

پیکان به دنبال اولین پیروزی برابر مس

پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا