عصر کرد

آخرين مطالب

جذب سرمایه‌گذاری 350 میلیون دلاری بستری برای توسعه صنعت پتروشیمی کرمانشاه اقتصادي

جذب سرمایه‌گذاری 350 میلیون دلاری بستری برای توسعه صنعت پتروشیمی کرمانشاه
  بزرگنمايي:

عصر کرد - حوزه صنعت یکی از ظرفیت‌های خوب استان کرمانشاه در راستای توسعه و آبادانی و کمک به ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است و با سرمایه گذاری در این حوزه می‌توان بخشی از مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی استان را برطرف کرد.
توجه جدی به مشکلات صنعتگران و ایجاد مشوق هایی برای ایجاد سرمایه گذاری بخشی خصوصی و دولتی می تواند به حوزه صنعت استان کرمانشاه رونق ببخشد و به روند توسعه آن سرعت بیشتری بدهد.
تسهیل رونق و شکوفایی واحدهای تولیدی و صنعتی به عنوان مهمترین زیرساخت، جهت رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار، همواره یکی از اولویت های برنامه‌ریزی مسئولان برای تقویت ظرفیت های صنعتی استان ها بوده است‌.
نرخ بیکاری کرمانشاه در سال گذشته در حالی 14.9 درصد اعلام شد که نشان می دهد دومین استان با نرخ بالای بیکاری در کشور هستیم و نسبت به میانگین نرخ بیکاری کشور با 9.2 درصد، 5.7 درصد بیشتر داریم. این نرخ نسبت به سال ماقبل آن تغییری نداشته و در هر 2 سال نرخ بیکاری استان 14.9 درصد بوده، در حالیکه میانگین نرخ بیکاری کشور در سال گذشته چهاردهم درصد کاهش داشته است.
استان کرمانشاه با نرخ بیکاری 14.9 درصدی در سال گذشته دومین استان با نرخ بالای بیکاری در کشور بوده و در این سال تنها استان هرمزگان با نرخ بیکاری 15.8 درصد، نرخ بیکاری بالاتری از کرمانشاه داشته است.
به تفکیک فصول نیز بهار سال گذشته نرخ بیکاری کرمانشاه 14.7 درصد، تابستان 14 درصد، پاییز 13.2 درصد و در زمستان 17.9 درصد بوده است.
بخش وسیعی از مشکل صنعت و صنعتگران استان کرمانشاه، وجود طرح های راکد تولیدی، بحث تامین مالی و ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی است که حل این مشکل نیازمند توجه ویژه دولت به این بخش برای ادامه فعالیت واحدها و جلوگیری از تعطیلی آنهاست.
هم اکنون بیش از هزار واحد صنعتی با سرمایه گذاری 38 هزار و 500 میلیارد ریال در استان کرمانشاه وجود دارد که باعث اشتغالزایی بیش از 30 هزار نفر شده است.

عصر کرد

عدم تکمیل زنجیره‌های صنعتی در کرمانشاه موجب شده این استان از لحاظ صنعت در بین استان های کشور جایگاه مناسبی نداشته باشد، برای نمونه در استان‌های صنعتی وقتی یک صنعت مادر شکل می‌گیرد، بر اساس آن صنایع پایین‌دست متعددی ایجاد می‌شود.
برای مثال در حوزه فولاد در برخی استان‌ها از حوزه استخراج از معدن، تا تولید محصولات فولادی زنجیره تشکل شده، اما این چرخه و برقراری ارتباط بین واحدهای صنعتی در کرمانشاه شکل نگرفته است.
توجه به فعال شدن واحدهای کوچک و متوسط تولیدی و بنگاه های اقتصادی در کنار واحدهای بزرگ صنعتی، سهولت امر سرمایه گذاری و صدور مجوزها و آموزش نیروی کار ماهر بومی در هر منطقه، نیازمند اهتمام ویژه مسئولان محلی است.
راه‌اندازی پروژه های صنعتی و تولیدی استان کرمانشاه، رفع مشکل صنایعی که در سالهای اخیر دچار رکود شده اند و رفع موانع ایجاد زیرساخت‌ها جهت سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی طرح ها، با پیگیری و تلاش بی وقفه استاندار به وسیله برگزاری نشست های مستمر و تخصصی و تشریح طرح های توسعه ای صنعتی، در چند ماه آغازین پذیرش مسئولیت، نشان از دغدغه مند بودن مدیریت ارشد استان در توسعه اقتصادی کرمانشاه است.
با استقرار دولت سیزدهم و پیگیری های «بهمن امیری مقدم»، استاندار کرمانشاه بخشی از برنامه ریزی های صنعتی وارد فاز عملیاتی شد، که از نمونه این اقدامات می توان به توسعه و تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی و اجرای طرح های پایین دستی پتروشیمی و دو کارخانه کاشی و سرامیک در استان کرمانشاه، اشاره کرد.
در تازه‌ترین اقدام، استاندار کرمانشاه در راستای فعال کردن ظرفیت‌های اشتغالزای حوزه پایین دست صنعت پتروشیمی با مدیران «هلدینگ سرمایه گذاری اهداف» یک نشست کاری ویژه برگزار کرد.
معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در این باره گفت: در این نشست هلدینگ اهداف با سرمایه گذاری 350 میلیون دلاری در صنایع پایین دست پتروشیمی کرمانشاه موافقت کرد.
«بهزاد باباخانی» افزود: این توافق نوید بخش اتفاقات بسیار مثبتی در حوزه اشتغال و تکمیل زنجیره های تولید است.

عصر کرد

به اعتقاد وی، همچنین تاکید استاندار بر رونق اقتصادی کرمانشاه با اولویت خرید محصولات تولیدی استان و توجه به صنایع تبدیلی و اتخاذ تصمیمات کارساز با برنامه ریزی‌های منظم و پایدار، با هم اندیشی نخبگان و حل مشکلات پیش روی صنعتگران، نویدبخش تحول اقتصادی کرمانشاه در آینده نزدیک خواهد بود.
پیگیری پروژه‌های مهم و بزرگ حوزه نفت و پتروشیمی و برگزاری نشست های کاری برای تسهیل در روند اجرایی‌ این طرح ها و همچنین تفاهم با یک هلدینگ مهم برای یک سرمایه گذاری، اولویت کاری استاندار کرمانشاه در 2 هفته اخیر بوده است.
«بهمن امیری‌مقدم» در قالب برگزاری نشست های کاری با مدیران هلدینگ تخصصی نفت و گاز و پتروشیمی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و هلدینگ خلیج فارس به پیگیری روند اجرایی و تامین مالی پروژه های پتروپالایش آناهیتا و پتروشیمی های اسلام آباد، کنگاور روانسر و سنقر پرداخته است.
برچسب‌ها استانداری کرمانشاه وزارت صنعت معدن و تجارت هلدینگ خلیج فارس دولت کرمانشاه سرمایه گذاری دولت سیزدهم پروندهٔ خبری عزم دولت سیزدهم برای پایش و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/278720/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت

چرا مارتینس با وجود 2 اخطاره بودن، اخراج نشد؟

سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا

معرفی نفرات برتر رده سنی جوانان در کاراته قهرمانی کشور

ناگلزمان تا جام جهانی با آلمان

واکنش مدیر روابط عمومی سپاهان به حرکت منشوری اسماعیلی‌فر

جرایم میلیاردی برای تزریق آرامش به لیگ برتر

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم

پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

کاسمیرو: امباپه در زمین درست مثل رونالدو است

وقتی جیمی کرگر فکر می‌کند تلویزیون استودیو در حال افتادن است!

واکنش سرخیو آگوئرو به ضربات پنالتی دیدار منچسترسیتی و رئال

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

بررسی اتفاقات مهم فوتسال جام ملت‌ها

جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

پشیمانی گوندوگان؛ ستاره بارسا دنبال عذرخواهی!

پیولی: رم باکیفیت‌تر از میلان بود!

شکست نماینده هاکی ایران در کاپ آزاد ترکمنستان

همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم

نصرتی به دنبال فرمول طلایی اوسمار

اولیایی: 33 سال است که به دنبال خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال هستند!

بلانکو تنها گلزن استقلال در سال 1403

نفوذ سامانه‌ای ناپایدار به جو کرمانشاه از روز یکشنبه

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

حواشی جذاب برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی

ستاره جنجالی: سرنوشتم بود که اخراج نشوم!

نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته لیگ اروپا

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد اسکیت سرعت مردان

ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم

زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس

خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه 31 فروردین

کشف بیش از 57 هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو