عصر کرد

آخرين مطالب

شناسایی 1500 میلیارد تومان فرار مالیاتی در کردستان اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - ایسنا/کردستان رییس سازمان بازرسی استان کردستان، با اشاره به دستاوردهای سازمان بازرسی در حوزه نظارت طی سال گذشته اعلام کرد: در حوزه حقوق دولتی، فرار مالیاتی و کاهش هزینه های عمرانی بالغ بر 1500 میلیارد تومان شناسایی شده است که این رقم 20 درصد بیشتر از درآمد مالیاتی استان کردستان است.
عیسی هواسی امروز در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: طبق قانون، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و نظارت بر حسن اجرای آن دو وظیفه اصلی سازمان بازرسی است.
وی با اشاره به وظایف سازمان بازرسی افزود: در دوره جدید رویکردهای سازمان بازرسی به سمت مسئله محوری است؛ در این راستا 30 مسئله کلان استان کردستان برای بازرسی و نظارت شناسایی و اولویت بندی شده است .
رییس سازمان بازرسی استان کردستان، با بیان اینکه باید تمام دستگاه ها از جمله سازمان بازرسی فعالیت های خود را در تراز انقلاب انجام دهند، عنوان کرد: با توجه به توصیه هایی که در بیانیه گام دوم انقلاب انجام شده است، موضوعاتی از جمله اقتصاد دانش بنیان، رفع موانع تولید، و حرکت به سمت عدالت اقتصادی در اولویت قرار گرفته و سازمان بازرسی باید در راستای تحقق این اهداف گام بردارد.
وی با اشاره به اینکه نظارت و پیشگیری از انحراف اجرای قوانین سرلوحه کار سازمان بازرسی است ادامه داد: توفیق هر دستگاه منوط به قوانین کارآمد، وجود مجریان سالم وعامل نظارت کارآمد است؛ نظارتی کارآمد است که راهگشا و هدایتگر باشد نه مانع و متوقف کننده؛ لذا بنا، بر این است که فعالیت ها و مشورت های نظارتی افزایش یابد.
هواسی، بر شناسایی ظرفیت های ناشناخته استان و ابلاغ استفاده مناسب از این ظرفیت ها به دستگاه های اجرایی تاکید و عنوان کرد: تلاش بر این است که حین اقدام فعالیت دستگاه ها به امر بازرسی و نظارت ورود شود.
وی افزود: در راستای تقویت نظارت های مردمی سامانه گزارش گران فساد از سال گذشته طراحی شده است، که در اختیار عموم برای ارسال گزارش های فساد قرار دارد؛ در این سامانه افراد به دو شیوه ذکر هویت و یا بدون ذکر هویت، می توانند گزارش های خود را ارسال کنند؛ گزارش هایی که با ذکر هویت است، با حفظ محرمانگی بررسی می شود.
رییس سازمان بازرسی استان کردستان، استفاده از توان و جذب بازرسان افتخاری را از دیگر اقدامات سازمان بازرسی در راستای تقویت مشارکت مردمی، ذکر و عنوان کرد: اصحاب رسانه نیز می توانند به شبکه بازرسان افتخاری سازمان بازرسی بپیوندند، چرا که رسانه ها به واسطه مطالبه گر بودن خود می توانند در این زمینه نقش بسزایی داشته باشند.
به گفته وی، در این سامانه از تیر ماه سال گذشته تا امسال، بالغ بر 464 گزارش فساد توسط افراد ناشناس و 26 فقره گزارش هم با ذکر هویت افراد دریافت شده، که برخی از این گزارش ها در صلاحیت سازمان بازرسی نبوده و به دستگاه های مربوطه ارجاع داده شده است ؛ همچنین از این تعداد 14 مورد تسط سازمان، بازرسی شده است.
هواسی افزود: نحوه رسیدگی به شکایات مردم از دستگاه های اجرایی از وظایف اصلی سازمان بازرسی است، و در این راستا طی سال گذشته تا کنون 946 مورد به شکایت شهروندان رسیدگی شده است.
وی حمایت از مدیران جهادی، توانمند و ریسک پذیر را از دیگر اقدامات مهم سازمان بازرسی عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط کشور به لحاظ تحریم های ظالمانه ، باید از مدیران جهادی و انقلابی حمایت شود؛ لذا در سال اخیر بنا بر این است که مدیران نمونه هم به مردم معرفی شود.
رییس سازمان بازرسی استان کردستان، بیان کرد: تعریف برنامه های نظارتی و بازرسی برای پیگیری تحقق فرامین مقام معظم رهبری،از جمله تحقق شعار سال، بیانیه گام دوم، افزایش جمعیت از دیگر اقدامات سازمان بازرسی استان کردستان است که در این راستا تکالیف دستگاه ها تعریف و به آنها ابلاغ شده است.
به گفته وی، یکی دیگر از رویکردهای سازمان بازرسی، کمک به مدیران ارشد استان از طریق ارائه گزارش و ورود به حوزه تصمیم گیری استان برای استفاده از ظرفیت ها با تقویت نظارت در شوراهای تصمیم گیری است.
هواسی بحث شناسایی گلوگاه های فساد که محل آسیب فرآیندها هستند، را از دیگر اولویت های مهم سازمان بازرسی ذکر و بیان کرد: اگر این گلوگاه ها با کمک دولت برطرف شوند، تاثیر زیادی بر کاهش حجم فساد خواهند داشت.
وی، بحث زمین خواری و تغییر کاربری اراضی ملی، خدمات رسانی بهتر دستگاه های اجرایی، و نظارت بر بازار را از دیگر اولویت های سازمان بازرسی ذکر کرد.
رییس سازمان بازرسی استان کردستان، با اشاره به دستاوردهای سازمان بازرسی در حوزه نظارت طی سال گذشته اعلام کرد: در حوزه حقوق دولتی، فرار مالیاتی و کاهش هزینه های عمرانی بالغ بر 1500 میلیارد تومان شناسایی شده است که این رقم 20 درصد بیشتر از درآمد مالیاتی استان کردستان است.
وی ابلاغ 61 فقره گزارش هشداری به دستگاه های اجرایی، 102 پیشنهاد اصلاحی به دستگاه های اجرایی، تشکیل جلسات مستمر با مدیران و ارگان ها، رسیدگی به شکایات، 16 فقره برنامه نظارتی در دستگاه های اجرایی، شناسایی و معرفی 19 نفر از کارکنان متهم به نقض قوانین و مقررات به محاکم قضایی و معرفی 47 نفر به هیات های تخلفاتی و انتظامی، شناسایی و توقف 200 کانتینر کالای مشکوک به قاچاق که در بازارچه های مرزی، بازرسی های سرزده و خارج از تایم اداری از گمرکات و بازارچه های مرزی را از جمله فعالیت های سازمان بازرسی در سال گذشته ذکر کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/278355/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود

اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان

ما دو جور بخشنده داریم!

مصائب پیروزی برابر قرقیزستان از زبان کاپیتان تیم ملی فوتسال

بازیکن رئال که ژابی برای لورکوزن می‌خواهد

ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد

تایلند 3 عراق 2، هفتمین صعود متوالی به جام جهانی

العین - یوکوهاما، آماده برای جنگ بر سر جام نقره‌ای

سرپرست استقلال خوزستان؛ فقط تمرکز و دیگر هیچ!

فینالیست آسیا را فغانی تعیین کرد!

مهره کلیدی نساجی با لباس شخصی

راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران

دمتان گرم و ممنون نکونام و استقلال!

بازی‌دراز آماده میزبانی از زائران راهیان نور است

رشد 3 برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان

بازگشایی گردنه تته پس از 5 ماه + فیلم

توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور

انجام عمل تعویض دریچه قلب از طریق آنژیوگرافی برای اولین‌بار در کرمانشاه

عملیات بازگشایی گردنه تته

لایحه بودجه 1403 شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود

اجرای طرح شنبه‌های احیای واحدهای راکد در کردستان

شاعرانه/که درد عاشقان آنجا به جز شیون نمی‌دانم

دیگر هیچ مسابقه‌ای رایگان نیست

آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است

مذاکرات مثبت لیورپول با فاینورد برای جانشینی اشلوت با کلوپ

پائز: المپیک 2024 واقعیت است، نه رویا

مذاکره آیندهوون با بارسلونا برای خرید ارزان دِست

ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک

ملوان بدون مصدوم و محروم مقابل سایپا

کرسپو و کیول؛ از فینال استانبول تا لیگ قهرمانان آسیا

صعود نماینده ژاپن به فینال لیگ قهرمانان آسیا

گواردیولا هم به تراکتور بیاید،‌ مشکلات حل نمی‌شود

فراموشی و آلزایمر روی صحنه تئاتر

(عکس) تصویر‌ی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

عملیات بازگشایی گردنه تته در مسیر پاوه به سرو آباد

صحنه ای وهمناک در انگلیس؛ اسب های خونین در خیابان های لندن | عکس

شرکت 26 هزار و 380 داوطلب کردستانی در نوبت اول کنکور سراسری 1403

اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد

بازگشایی گردنه تته در کردستان پس از 5 ماه

طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان

زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد

گردنه تته در محور کرمانشاه به کردستان بازگشایی شد

3200 کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد

گردنه برف‌گیر و مرتفع کرمانشاه پس از ماه‌ها بازگشایی شد

طرح مسطورا زمینه تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین است

پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه

دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟

معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان

عاقبت به خیری سرخابی‌ها با واگذاری به نهادهای اقتصادی

محل میزبانی استقلال‌ملاثانی از سپاهان مشخص شد