عصر کرد

آخرين مطالب

حمایت سازمان بازرسی کل استان کردستان از شرکت‌های دانش‌بنیان اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد - در دیدار بازرس کل استان کردستان با نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری کردستان، بر حمایت هوشمندانه سازمان بازرسی کل استان کردستان از شرکت‌های دانش بنیان تاکید شد.
به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو ، شناسایی موانع، پیگیری و نظارت مستمر بر فعالیت‌ها دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف به منظور اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه دانش‌بنیان جزو اولویت‌های بازرسی کل استان در سال 1401 است.
در ابتدای این جلسه قادرزاده رییس پارک علم و فناوری کردستان با تشکر از پیگیری‌های رییس بازرسی استان کردستان برای حضور در جمع نوآوران، فناوران و جوانان خلاق گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور نیازمند نگاه حمایتی بازرسی هستند و امیدوارم این دیدار فتح باب این حمایت‌ها باشد.
وی در ادامه با تشریح عملکرد پارک علم و فناوری کردستان، گفت: باوجود اینکه پارک علم و فناوری کردستان از پارک‌های جوان کشور است، اما در سال‌های فعالیت خود موفقیت‌های چشمگیری ر به دست آورده است.
رییس پارک علم و فناوری کردستان در ادامه با برشمردن برخی از خدمات پارک‌های علم و فناوری، افزود: مشاوره و منتورینگ، حمایت‌های مالی و اعتباری، خدمات آموزشی، نمایشگاهی، تامین فضای استقرار و معافیت مالیاتی و گمرکی شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری از خدمات پارک‌های علم و فناوری هستند، اما مهم‌تر از همه این خدمات، قرار گرفتن در جمع نخبه، نواور و فناور و هم‌افزایی افراد در راستای اعتلای ایده‌های خود می‌باشد.
وی با اشاره به فلسفه وجودی پارک‌های علم و فناوری، گفت: پارک‌های علم و فناوری به راستی یکی از مردمی‌ترین نهاد‌های علمی هستند و با توجه به ظرفیت بالای نیرو‌های انسانی متخصص و متعهد در استان امید است بتوانیم به رشد مناسب اقتصادی و توسعه و اشتغال پایدار دست یابیم.
قادرزاده با اشاره به طرح‌های نوآورانه و فناورانه وزارت عتف، اظهار داشت: خوشبختانه طرح‌هایی در وزارت عتف و معاونت علمی-فناوری ریاست جمهوری در حال تدوین و اجراست که برخی از آنان می‌تواند به تغییر بنیادین در نگرش به اقتصاد دانش‌بنیان منجر شود. از جمله این طرح‌ها طرح توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ها (تانا)، شبکه‌سازی بین‌المللی و تقویت دیپلماسی فناوری و نوآوری و ایجاد سامانه ایده‌ها و نیاز‌ها (نان) است که همه این طرح‌ها در راستای حمایت از توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری با محوریت پارک‌های علم و فناوری می‌باشد.
وی در ادامه افزود: خانه‌های خلاق و نوآوری به عنوان یکی از هسته‌های مهم در جهت تسهیل فرایند تجاری‌سازی ایده و طرح‌های خلاقانه و نوآورانه، ارائه راه حل‌های فناورانه و نوآورانه در عرصه صنایع فرهنگی و خلاق و همچنین شبکه‌سازی فعالان زیست بوم اقتصاد خلاق و صنایع فرهنگی کشور می‌باشد که در آینده بسیار نزدیک 5 خانه خلاق و نوآوری در استان افتتاح خواهد شد.
رییس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر 53 شرکت دانش‌بنیان و خلاق در استان فعالیت دارند، ادامه داد: امیدواریم در سالی که به نام دانش بنیان نامگذاری شده شاهد افزایش حداقل دو برابری تعداد واحد‌های موجود در این حوزه باشیم.
عیسی هواسی رییس کل بازرسی استان کردستان نیز با ابراز خرسندی از حضور در این جلسه و شنیدن درد دل‌های فعالان این عرصه گفت: سازمان بازرسی کل کشور یک نهاد نظارتی عام است که بر فعالیت دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌های غیردولتی، شهرداری‌ها و ... نظارت دارد.
وی "نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور" را دو وظیفه اصلی سازمان بازرسی در اصل 174 قانون اساسی عنوان کرد و گفت: هر قانون، دستورالعمل و مصوبه‌ای تصویب شود، سازمان بازرسی بر آن نظارت خواهد کرد تا حسن جریان امور برقرار گردد.
بازرس کل استان کردستان با ابراز تأسف از اینکه در برخی از موارد و حوزه‌ها قانون و حسن جریان امور اجرا نمی‌شود، افزود: شناسایی موانع، پیگیری و نظارت مستمر بر فعالیت‌ها دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف به منظور اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب جزو اولویت‌های بازرسی کل استان است.
وی تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها در استان کردستان در راستای تحقق شعار سال و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گام برداشته و تنها به کار‌های سطحی همچون برگزاری جلسات، نصب بنر، شعار دادن و درج نام سال بر تابلوی خیابان‌ها یا روی سربرگ ادارات اکتفا نکنند.
هواسی با اعلام اینکه شخصاً دنبال رفع مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان هستم، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان استان کردستان مورد حمایت سازمان بازرسی قرار می‌گیرند.
بازرس کل کردستان با بیان اینکه حمایت سازمان بازرسی از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان کردستان هوشمندانه خواهد بود، تأکید کرد: باید نحوه حمایت و همکاری بازرسی با واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان باید دو طرفه باشد و متولیان این حوزه نیز پیشقدم و پیگیر مشکلات شوند.
گفتنی است در این دیدار برخی از مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند که با دستور بازرس کل استان کردستان مقرر شد این مشکلات در کارگروه‌های تخصصی با حضور نمایندگان واحدها، دستگاه‌های متولی و نمایندگان بازرسی در اسرع وقت حل شوند.
گفتنی است تامین منابع مالی و سرمایه در گردش، عدم رعایت مقررات مربوط به معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان، مشکلات بیمه‌ای، بروکراسی اداری در سازمان‌های دولتی، عدم استفاده از محصولات جدید و فناورانه در دستگاه‌های اجرایی استان، تورم و مشکلات ناشی از آن در تولید محصول و کمبود فضای فیزیکی استقرار از جمله کارگاه عمده موضوعات مطروحه توسط مدیران عامل شرکت‌های مستقر در پارک بود.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/278353/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

آخرین تمرین پرسپولیس برای بازی حذفی

درگیری اسطوره‌های یونایتد و آرسنال بر سر برونو!

پرسپولیس با دو مصدوم مهم مقابل آلومینیوم

پاسخ کوبنده مدیر تراکتور به یک برنامه تلویزیونی

ستاره چلسی فصل را از دست داد، آرژانتین نگران کوپا!‏

سالگرد زادروز یوهان کرویف؛ منتخب حرکات دوران بازی نابغه هلندی

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

6 اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار

طرح باک پُر در مرز پرویزخان به‌صورت رسمی از روز شنبه اجرا می‌شود

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!

عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

بکار گیری منشی های خانم ممنوع شد

ششم اردیبهشت، روز سنندج

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

سپاه در هر صحنه‌ای که وارد شد میدان پیروزی بود

کشف بیش از 5 هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

طلایی شدن دو مازندرانی در انتخابی ووشو چین

حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند

وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای 20 خانوار کشور

کاهش 100 درصدی تصادفات فوتی در کردستان

یک قرن سنندج در قاب تصویر

خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود

برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی

5 هزار و 780 زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است