عصر کرد

آخرين مطالب

سرانه فضاهای ورزشی دانش آموزان کردستان پایین است ورزشي

سرانه فضاهای ورزشی دانش آموزان کردستان پایین است
  بزرگنمايي:

عصرکرد- هاشم ناظمی جلال، در نشست شورای ورزش مدارس استان، با تاکید بر ضرورت پیگیری برنامه های ابلاغی وزارت در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی، تهیه و تنظیم گزارش ماهانه از پیگیری طرح را موجب پیشبرد امور دانست و با بیان اینکه بر اساس برآورد قیمت سال گذشته 45 درصد اعتبارات مورد نیاز اجرای طرح به حساب مدارس مجری واریز شده است، اظهار کرد: در صورت پیشرفت کار ممکن است مجدداً اعتبار وزارتی اختصاص و ضرورت دارد به منظور تکمیل و تحویل چمن مصنوعی و سالن های ورزشی اهتمام لازم به منظور جلب مشارکت خیرین و جذب اعتبارات دولتی از طریق سازمان مدیریت و کمیته برنامه ریزی شهرستان ها صورت گیرد.

هاشم ناظمی جلال در بخش دیگری از سخنان به اهمیت ورزش از منظر اسلام و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توصیه معظم له به دانش آموزان برای *تحصیل* ، *تهذیب* و *ورزش* ، تربیت بدنی و موضوع ورزش دانش آموزی را خیلی با اهمیت دانست و تصریح کرد: اگر محیط ورزشی مهیا نباشد، آسیب های مختلف دانش آموزان را تهدید می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به برنامه برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگیان، خواستار اطلاع رسانی جامع و انجام تبلیغات محیطی در این خصوص شد و با تاکید بر برگزاری *کیفی* مسابقات، اظهار داشت: در صورت نیاز باید از ظرفیت و امکانات دستگاه های دیگر استفاده و مسابقات در شرایط مطلوب و با بهره گیری از توان داوران صاحب نام برگزار شود.

وی افزود: در این خصوص ضرورت دارد جزییات برگزاری مسابقات لحاظ و ضمن حساسیت  کلیه اقدامات بر اساس چک لیست پیش بینی و رصد شود .

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در بخش پایانی سخنان خود موضوع *ورزش کارکنان* را نیز دارای اهمیت دانست و با تاکید بر ضرورت تامین فضا، امکانات و تجهیزات مورد نیاز، اظهار داشت: ورزش کارکنان در ایجاد روحیه نشاط و شادابی همکاران موثر می باشد و ضرورت دارد این موضوع در سطح اداره کل و مناطق پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.

در ابتدای این نشست افشین خوشگوار معاون تربیت بدنی و سلامت استان، شورای ورزش مدارس را یکی از ظرفیت های این حوزه و بالاترین *مرجع* تصمیم گیری در خصوص برنامه ورزشی عنوان کرد که اعضای آن متشکل از مسئولین اداره کل، روسای انجمن ها، هیات های ورزشی و سرگروه آموزشی بوده و بر اساس نظر مشورتی اقدامات لازم را پیگیری می کند.

وی در ادامه، گزارشی از اجرای طرح شهید سلیمانی و نهضت ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه در استان ارایه و با بیان اینکه هدف اجرای این طرح عدالت محوری در ایجاد فضاهای ورزشی است، اظهار داشت: در اجرای این طرح تعداد 1400 فضا شامل چمن مصنوعی، سالن ورزشی و زمین ساحلی در سطح کشور احداث خواهد شد که سهم کردستان 42 فضا شامل 35 چمن مصنوعی و هفت سالن ورزشی می باشد.

خوش گوار در ادامه گزارشی از روند پیگیری و اجرای این طرح از زمان انعقاد تفاهم و تعهد برای ایجاد فضاها ارائه و با بیان اینکه ماهیت این مشارکتی است، گفت : 50 درصد مبلغ اعتبارات از طریق وزارت تامین و مقرر است 20 درصد هزینه ها از طریق استان و 30 درصد نیز توسط شهرستان و مدارس مجری تامین شود.

وی از تشکیل کارگروه تخصصی به منظور پیگیری چگونگی اجرای طرح، انتخاب شهرستانها و مدارس مجری و معرفی مدارس به وزارت خبر داد و گفت : در تعیین مدارس مجری این طرح، *دو ویژگی* محرومیت و تعداد جمعیت دانش آموزان شهرستان ها و مناطق لحاظ و سرانه ورزشی موجود ملاک تخصیص طرح ها به مدارس بوده و در تقسیم طرح ها، تمام 16 شهرستان و منطقه از مزایای این طرح بهره مند شده اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان، انعقاد تفاهم نامه با شهرستان ها و مناطق، تشریح و تبیین نحوه اجرای طرح با حضور مدیران و روسا و دست اندرکاران امر، جریان سازی و تشکیل گروه در فضای مجازی به منظور پیگیری روزانه روند امور را از دیگر اقدامات استان بر شمرد و گفت : با پیگیری صورت گرفته با همکاری معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع و ذیحسابی اداره کل، تا کنون مبلغ 12 میلیارد و 250 میلیون تومان اعتبار وزارتی جذب و به ازای هر چمن مصنوعی مبلغ 150 میلیون تومان و هر سالن ورزشی مبلغ یک میلیارد تومان به حساب مدارس مجری طرح واریز شده است.

به گفته وی، تشریح طرح شهید سلیمانی در نشست شورای آموزش و پرورش استان، کلنگ زنی همزمان اجرای طرح در سطح استان با حضور استاندار کردستان و مسئولان استان، صدور ابلاغ کمیته اجرایی و نظارتی طرح و شرح وظایف اعضا، نظارت کمی، کیفی و تخصصی و نظارت همه جانبه ، استفاده از مشاوره فنی و تخصصی نوسازی مدارس به عنوان بازوی مشورتی ، جلب همکاری ناظرین معین شهرستانها ، بازدید از جانمایی مکانهای احداث طرح، کار سازی در شهرستان ها و مناطق، طرح موضوع در جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان ها ، تهیه گزارش جامع از روند اجرای طرح و پیگیری روزانه پیشرفت امور از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا می باشد .

معاون تربیت بدنی و سلامت استان هم چنین گزارشی از مذاکره با شرکت ها و پیمان کاران و استعلام قیمت خرید چمن مصنوعی ارایه و با بیان اینکه برنامه ها منطبق با تقویم زمان بندی وزارتی در حال پیگیری است، نظارت بر هزینه کرد اعتبارات و اجرای طرح را یکی از مهم ترین اقدامات استان بر شمرد و با اشاره به حضور تیم نظارتی وزارتی در استان به منظور بررسی عملکرد ، گفت : قبل از حضور گروه نظارتی وزارت، طی چهار روز کلیه فعالیت های صورت گرفته در سطح استان بررسی و موانع و مشکلات پیش رو رفع می شود.

وی با بیان اینکه 15 تیر ماه به عنوان زمان آماده سازی زمین های چمن مصنوعی پیش بینی شده است، هدف از تشکیل این نشست را جریان سازی عنوان کرد و با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح استان، 62 فضای ورزشی وجود دارد، گفت : با اضافه شدن 42 فضای ورزشی از محل اجرای طرح شهید سلیمانی، 67درصد به فضاهای ورزشی استان اضافه خواهد شد که این اقدام تحولی عظیم در بخش فضاهای ورزشی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت در بخش دیگری از سخنان خود، گزارشی از *مسابقات ورزشی فرهنگیان* استان ارایه کرد و با بیان اینکه حفظ و ایجاد سلامت روحی، و روانی دانش آموزان و فرهنگیان از اهداف ساحت زیستی و بدنی است، اظهار داشت: در راستای تاکید مدیر کل آموزش و پرورش استان، برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگیان و فعال سازی ورزش کارکنان در دستور کار این حوزه و شورای ورزش مدارس قرار گرفته است.

وی از ابلاغ شیوه نامه مسابقات ورزشی فرهنگیان به استانها خبر داد و با بیان اینکه ورزش یکی از راه های کم هزینه برای تامین سلامت همکاران است، گفت : بر اساس شیوه نامه ابلاغی، مسابقات در دو محور آقایان ( مسابقات فوتسال، والیبال و تنیس روی میز ) و بانوان ( مسابقات والیبال، تنیس روی میز و بدمینتون ) در سه سطح منطقه، استان و کشوری پیش بینی شده است .

خوش گوار با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی فرهنگیان از هفته بزرگداشت مقام معلم، گفت : در مجموع 1928 نفر از فرهنگیان ( 1517 آقا و 411 خانم ) در سطح مناطق در مسابقات شرکت کرده اند و در در نهایت 51 تیم شامل 537 نفر در بخش آقایان و 26 تیم شامل 95 نفر در بخش خانم ها به مرحله استانی مسابقات راه یافته اند و این مسابقات با عنوان شهید ابراهیم هادی در مرکز استان از 28 خرداد ماه با مسابقات برادران تا 31 خرداد برگزار و مسابقات خواهران فرهنگی نیز از یکم لغایت پنجم تیر ماه برگزار می شود.

وی از پیش بینی کلیه اقدامات و تمهید مقدمات لازم به منظور پذیرش و اسکان فرهنگیان و هم چنین سالن های ورزشی محل برگزاری مسابقات ، تهیه چارت برگزاری ، کمیته های اجرایی و جلسات هماهنگی خبر داد و گفت : هزینه برگزاری مسابقات مبلغ 400 میلیون تومان برآورد شده است که انتظار می رود در تامین هزینه ، از طریق اداره کل مساعدت لازم صورت گیرد.

هم چنین در ادامه این نشست فرید منتظری رئیس اداره تربیت بدنی آموزش و پرورش استان نیز به تشریح اقدامات مربوط به کارگروه *ورزش کارکنان* اداره کل ، تمهید مقدمات و تشکیل کمیته ورزشی پرداخت و با بیان اینکه اولین نشست هماهنگی کمیته برگزار و فعالیت ها و برنامه های در این زمینه مصوب و پیشنهاد شده است، فعالیت های دائم و مناسبتی و درخواستی را از جمله فعالیت ها عنوان کرد و گفت : در این کمیته برای قبل از شروع کار کارکنان، حین کار و بعد از پایان ساعت کاری مجموعه فعالیت و برنامه های ورزشی پیش بینی شده است و برای هر رشته مسئول کمیته تعیین و برای آنها ابلاغ صادر شده است.

گفتنی است در پایان این نشست، ابلاغ مدیر کل آموزش و پرورش کردستان به عنوان مسئول اجرای طرح شهید سلیمانی که توسط وزارت صادر شده بود تقدیم هاشم ناظمی جلال شد .

هم چنین در این نشست با اعلام خبر حضور سید امید شیخ احمدی از دبیران تربیت بدنی استان و عضو شورای ورزش مدارس به عنوان *تنها* داور ایرانی حاضر در مسابقات قهرمانی رشته ژیمناستیک جهان به میزبانی کشور قطر، ضمن تبریک این توفیق ارزشمند، شورا برای این همکار آرزوی موفقیت کرد.

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/277102/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را درهم شکست

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آزرده خاطر شدن رانندگان از وضعیت نامناسب جاده‌ای در 7 کیلومتری کرمانشاه + فیلم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: تیم ملی خواهان خمس بود اما باشگاه مخالفت کرد

حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جوانان جام شهدای غزه – مریوان

فال انبیا فردا شنبه اول اردیبهشت 1403

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

سیدحسین: از کمیته انضباطی متشکرم!

پاکو خمس هم نتوانست؛ جدایی سرمربی مطرح اسپانیایی از تراکتور

بخش اول گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

بخش دوم گفت و گو با حسین بادامکی معاون باشگاه پرسپولیس

رضاوند: دوست نداریم حق پرسپولیس هم ضایع شود

سلیمان‌زاده: تیم ما سازمان‌یافته بازی کرد