عصر کرد

آخرين مطالب

زدودن غبار محرومیت از مناطق کم‌برخوردار سنندج/ مشکلات چندین ساله شهرک شهید ورمقانی به خط پایانی رسید اجتماعی

  بزرگنمايي:

عصر کرد -

عصر کرد


گروه استان‌ها - فرماندار و مسئولان شهری سنندج با حضور و بازدید میدانی از نواحی و شهرک‌های محروم و کم‌برخوردار از جنله شهرک شهید ورمقانی در تلاش برای محرومیت‌زدایی و مشکلات چندین ساله مردم را به خط پایانی رساندند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج ، شهرک شهید ورمقانی و احمدی یکی از محلات مناطق کم‌برخوردار این شهر بوده که ساکنان محل با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است.
عدم آسفالت و نام‌گذاری کوچه و خیابان‌ها، نبود پل عابر پیاده، نبود مراکز درمانی و فضاهای آموزشی، ورزشی و فرهنگی و پارک درون محلی و عدم تعیین تکلیف زمین "کوچکه‌رش" پارک علم و فناوری از جمله مشکلات ساکنان شهرک شهید ورمقانی سنندج بوده که بیش از 10 سال است با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.
در همین راستا فرماندار به همراه شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر سنندج و خبرنگار تسنیم امروز به صورت سرزده از این شهرک، بازدید 3 ساعته کرده و مشکلات مردم را از نزدیک بررسی و پیگیری کردند.
حسن عسگری فرماندار شهرستان سنندج در این بازدید با سعه صدر مطالبات و دغدغه‌های مردم را گوش می‌داد و هر کدام از مشکلات را با اولویت به صورت تلفنی از مسئولان استانی و شهرستانی مربوطه پیگیری‌ می‌کرد.
وی از اجرای طرح محله‌محوری در مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار به‌ویژه شهرک شهید ورمقانی این شهر خبر داد و اظهار داشت: این بازدید میدانی به‌منظور بررسی و پیگیری حل مشکلات ساکنان این محل صورت گرفته است.
فرماندار شهرستان سنندج بازدیدهای میدانی مستمر از سطح شهر به‌ویژه نواحی منفصل شهری و پیگیری مشکلات مردم را جزو برنامه‌های اولویت‌دار خود عنوان کرد و افزود: علاوه‌بر روزهای هفته، جمعه هر هفته به صورت ثابت از یک منطقه سطح شهر بازدید میدانی کرده و در راستای رفع دغدغه‌های شهروندان تعطیل و غیرتعطیل نمی‌شناسیم.
وی از فراهم‌کردن مقدمات آسفالت کوچه و خیابان‌های شهرک شهید ورمقانی این شهر خبر داد و تصریح کرد: امروز بر اساس پیگیری تلفنی صورت گرفته، مقرر شد که با همکاری سپاه و آموزش‌وپرورش مرکز درمانی و یک مدرسه ابتدایی در این محله احداث و قول می‌دهیم که مشکلات مردم را پیگیری و برطرف کنیم.
عسگری گفت: شهرداری قول داده که زیرساخت‌های آسفالت کوچه و خیابان‌ها را آماده و معابر این محلات ساماندهی شود.
سید انور رشیدی، شهردار سنندج نیز در این بازدید با بیان اینکه این اقدام در راستای رسالت شهرداری و پیگیری حل مشکلات مردم صورت گرفته است، اظهار کرد: طرح محله محوری با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای رضایتمندی مردم در حواشی شهر از جمله این شهرک اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف تعاونی‌های مسکن آماده‌سازی و آسفالت کوچه و معابر محلات است، افزود: متاسفانه تعاونی مسکن در شهرک شهید ورمقانی از این رسالت شانه خالی کرده و مردم از شهرداری گله‌مندی و انتظاراتی داشته که به حق است.
شهردار سنندج از فراهم‌کردن زیرساخت‌ها و آسفالت کوچه و خیابان‌های این شهرک خبر داد و تصریح کرد: این منطقه به دلیل مهم بودن میزان تردد و توپوگرافی منطقه و بار ترافیکی ماشین‌های سنگین از بلوار دکتر حسینی از نقاط مهم سطح شهر بوده که رفع مشکلات کنونی اولویت شهرداری است.
وی اعلام کرد: آسفالت 3500متر مربع، احیا فضای سبز، نورپردازی، نصب پل عابر پیاده به منظور تردد و دسترسی آسان مردم به مناطق همجوار عباس‌آباد، فرجه، شهرک مولوی و غیره از جمله اقداماتی است که شهرداری در این شهرک انجام خواهد داد.
رشیدی با اعلام اینکه از فردا عوامل و تجهیزات شهرداری در شهرک شهید ورمقانی مستقر و تا پایان رفع دغدغه‌های مردمی از محل نخواهند رفت، یادآور شد: آسفالت همه محلات سطح شهر نیازمند قیر بوده که از مسئولان استانی و شهرستانی درخواست اختصاص و اعتبار داریم.
فرزاد زارعی رئیس شورای شهر سنندج نیز در این بازدید میدانی با بیان اینکه در راستای اجرای وظایف و عهدی که برای خدمتگزاری و پیگیری حل مشکلات مردم با حق‌تعالی بسته، ذره‌ای کوتاهی نخواهم کرد، اظهار داشت: در این بازدیدهای میدانی دنبال عکس گرفتن و تبلیغ نیستیم چراکه هدفمان تسریع در رفع مشکلات مردم است.
وی افزود: وجه حاصل از فروش پل میدان آزادی سنندج که سال‌ها است بلااستفاده است، به ایجاد پل عابر پیاده شهرک ورمقانی اختصاص خواهد یافت.
رئیس شورای شهر سنندج با بیان اینکه قبل از هر کار باید کار کارشناسی صورت گیرد، تصریح کرد: در این دوره فعالیت شورای شهر تلاش ما پیگیری جهادی مطالبات مردم خواهد بود و در این زمینه به صورت میدانی هر هفته از یک نواحی بازدید کرده و فعالیت‌های‌مان کاملا روشن و شفاف است.
زارعی از احصای مسائل و مشکلات شهرک‌ها و نواحی منفصل شهری سنندج و برنامه‌ریزی برای رفع آنها خبر داد و گفت: چالش‌ها و معضلات مناطق کم‌برخوردار اولویت‌بندی و در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیگیری و رفع خواهد شد.
امام جماعت و اهالی شهرک شهید ورمقانی نیز در این بازدید با قدردانی از حضور این مسئولان، این اقدام را مایه امید و خوشحالی عنوان کردند و می‌گفتند: از اینکه در این روز تعطیلی فرماندار و شهردار برای حضور مشکلات این منطقه حضور یافته‌اند، بسیار ارزشمند است حتی اگر مشکلاتمان برطرف نشود.
ساکنان شهرک شهید ورمقانی خواستار رفع مشکلات و توجه بیشتر مسئولان به این شهرک بودند.
دولت نگاه ویژه‌ای به رفع مشکلات نواحی منفصل شهری سنندج دارد دولت در برنامه‌ریزی سفر رئیس‌ جمهور 2 برابر استان‌های دیگر اعتبار به استان کردستان اختصاص داد به گزارش تسنیم، رفع بسیاری از مشکلات مردم و امیدآفرینی در بین جامعه نیاز به هیچ اعتباری ندارد بلکه همت و روحیه جهادی مسئولان را می‌طلبد که فرماندار جدید مرکز کردستان در این راه آستین همت را بالا زده و از زمان آغاز به کار تاکنون حتی روزهای تعطیل همچون امروز پای کار و در راستای رفع دغدغه‌های شهروندان شب و روز نشناخته و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.
انتهای پیام/481/ح
تبلیغات در خبربان

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/275256/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین (فیلم)

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

«ابله» آماده نمایش و پخش شد/ «آخرین شیهه» در جشنواره آمریکایی

رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند

صدای آرامش بخش رودخانه در میان کوه‌های روستای بهرام آباد + فیلم

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

سردار آزمون به میلان رسید

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

پنالتی و گل اول پرسپولیس درست بود؟

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

اوزونیدیس: چیزی از استقلال ندیدیم و بازی مساوی شد!

مرز پرویزخان برای عبور سوخت قاچاق ناامن شده است