عصر کرد

آخرين مطالب

نمایش توانمندی‌های صنایع کردستان در قاب نمایشگاه سياسي

نمایش توانمندی‌های صنایع کردستان در قاب نمایشگاه
  بزرگنمايي:

عصر کرد - سنندج- توانمندی های صنایع کوچک کردستان در قاب نمایشگاهی به نمایش درآمده است تا یادآوری شود این استان هم در حوزه تولید صنعتی استعدادها و توانایی های زیادی دارد.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه همواره مکانی برای معرفی و عرضه دستاوردها و تولیدات در بخش های مختلف است و به دلیل تاثیرگذاری که دارد از آن به عنوان صنعت نام برده می شود صنعتی که شیوع کرونا برای مدتی آنرا تعطیل کرد و حال دوباره فعالیت آن از سر گرفته شده است. 
هرچند استان کردستان از نداشتن نمایشگاهی که جوابگوی نیازهای آن به عنوان استانی مرزی باشد، رنج می برد و سال ها است که در انتظار احداث نمایشگاهی که بتوان در سطح ملی و بین المللی تولیدات شرکت های مختلف در آن عرضه شود، است.
با وجود همین امکانات اندک و فضای کوچک نمایشگاهی با اهداف متعدد از جمله معرفی تولیدات و محصولات جدید، امیدآفرینی و ایجاد انگیزه و بستر فعالیت و کاربیشتر در جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی همواره نمایشگاه های در استان برپا شده است.
نخستین نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صنایع کوچک کردستان در خرداد سال 1398 با عنوان رونق تولید و در راستای تحقق شعار سال و با حضور 110 واحد تولیدی در 83 غرفه برپا شد.
در آن سال شرکت شهرک های صنعتی استان برای حمایت از واحدهای تولیدی 70 درصد از هزینه غرفه‌ها را متقبل شد و غرفه هایی هم به صنایع دانش بنیان و استارت تاپ ها و تعداد محدودی از فعالان صنایع دستی هم اختصاص یافت.

عصر کرد


برگزاری دوره دوم نمایشگاه با همتی جمعی
بعد از گذشت 2 سال از شیوع کرونا و با بهبود شرایط ناشی از واکسیناسیون عمومی دومین دوره این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان در سنندج با حضور مسوولان استانی گشایش یافت.
مشکلات اقتصادی که بخشی از آن به تحریم های ظالمانه استبکار علیه کشورمان برمی گردد موجب شده تولیدکنندگان با مشکلات زیادی از جمله تامین مواد اولیه مواجه شوند؛ لذا در این دوره ازنمایشگاه 80 درصد هزینه غرفه ها توسط شرکت شهرک های صنعتی استان پرداخت شده تا فشار مالی برواحدهای تولیدی وارد نشود و بتوانند محصولات خود را در معرض دید عموم قرار دهند.
در دومین دوره نمایشگاه معرفی توانمندی های صنایع کوچک کردستان 78 واحد تولیدی تولیدات خود را در 120 غرفه با طراحی های جذاب عرضه کردند به عنوان نمونه واحد پنجره آریا از محصولات خود برای طراحی غرفه‌شان استفاده کرده و همین بر جذابیت و جلب توجه بیشتر بازدیدکنندگان افزوده است.
آنچه در روز نخست نمایشگاه گذشت
روز نخست دومین دوره نمایشگاه صنایع کوچک کردستان به افتتاحیه و سخنرانی مسوولان شامل معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ، رییس سازمان صمت استان، رییس پارک علم و فناوری استان گذشت.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان در این مراسم نمایش توان تولید، تقویت بازاریابی و ایجاد باورمندی در زمینه تولید و جذب سرمایه گذار را از اهداف برپایی این نمایشگاه خواند و گفت: نکته قوت این دوره از نمایشگاه هم این است که در این دوره غرفه ها تنها مختص به واحدهای تولیدی مرکز استان نیست و از سایر شهرها هم چون سقز و بیجار هم واحدهای تولیدی برتر شرکت کردند.
خسروی با اشاره به اینکه با برپایی این نمایشگاه گام موثری را در راستای تحقق شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی برداشته شده است، افزود: به شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه به طور رایگان غرفه تعلق گرفته است.
بعد از اینکه مدیران روبان افتتاح این نمایشگاه را قیچی از واحدهای تولیدی مستقر در غرفه ها هم بازدید کردند و در جریان وضعیت تولید این واحدها قرار گرفتند.

عصر کرد


روز دوم نمایشگاه و آلودگی هوا
دومین روز از برپایی این نمایشگاه وضعیت هوای کردستان به دلیل ورود توده گرد و خاک عربی از لحاظ شاخص های آلودگی هوا در شرایط خطرناک قرار گرفت و منجر به تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها شد.
شاید مسئله مذکور یکی از دلایل عدم حضور برخی ازمسوولان و علاقمندان به حوزه تولید در نمایشگاه باشد لذا امید می رود در روزهای آتی شاهد حضور بیشتر مدیران باشیم تا این افراد از نزدیک در جریان مسائل و مباحث مربوط به حوزه تولید قرار گیرند.
بی شک این نمایشگاه علاوه بر معرفی توانمندی های صنایع کوچک استان فرصتی است که مسوولان در یک فضا از مجموعه واحدهای تولیدی در گروه های مختلف از صنایع غذایی گرفته تا شیمیایی و سلولزی بازدید کنند و از آخرین وضعیت و مشکلات این واحدها آگاه شوند و این مهم بهترین زمینه را برای برقراری ارتباط بیشتر و بهتر بین تولیدکنندگان و مدیران فراهم می کند.
در روز دوم نمایشگاه هم برخی از غرفه ها همچنان مشغول طراحی و تنظیم دکوراسیون غرفه هایشان بودند و تحرک و جنبش خاصی در جریان بود و همه با شور و شوق مشغول آماده سازی و همچنین پذیرایی از بازدیدکنندگان بودند.
120 غرفه در فضای 2 هزار و 400 مترمربعی این نمایشگاه ایجاد شده است که در این غرفه ها 78 واحد تولیدی در بخش صنایع کوچک دستاوردها و تولیدات خود را در معرض نمایش قرار دادند.
دومین نمایشگاه معرفی توانمندی های صنایع کوچک کردستان از 26 تا 30 اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان در سنندج دایر است و علاقمندان می توانند هر روز از ساعت 15 الی 22 از آن دیدن کنند.
برچسب‌ها
کردستان سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران سنندج افتتاح نمایشگاه

لینک کوتاه:
https://www.asrekurd.ir/Fa/News/274785/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید

زامهران: نساجی قطعا در لیگ برتر می‌ماند

عظیمی: تیم ملی در آرامش کامل قرار دارد

قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد

اکبرپور: استقلال بازی سختی برابر تراکتور دارد

بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!

ورمزیار: انتقال مالکیت باید مشکلات استقلال را ریشه‌ای حل کند

اسماعیلی‌فر در بهترین فرم، محروم از سپاهان

ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود 5 میلیون دلار رسید

پرداخت بیش از 12 هزار و 730 میلیارد ریال به مراکز درمانی

مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود

ستاره سابق یونایتد: برمی‌گردم!

گلزن جدید استقلال از دفاع آمد

ویسی به یاد 9 بازیکن خوزستانی در تیم ملی

اورونوف، مهمترین اسلحه اوسمار برای انتقام

چه کنم نیمار و مسی نیستم، ولی عاشق رونالدو هستم!‏

شادی بلینگام و واسکز در تهران تکرار شد!

خطرناک‌ترین ورژن خدابنده‌لو شاید در اراک!

ادامه آمار جادویی حسن‌زاده در تیم ملی

ورود سروش به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

سقوط از لیگ برتر با یک برزیلی لغو می‌شود

چرا پرسپولیس دربی را نبرد

منشا برای فولاد ضرر داشت رفت!

ویسی، ایده کمیته فنی در فولاد را رد کرد

همت بلندی که 160 بومی را صاحب شغل کرد

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری

جوان‌ترین بازیکن تیم ملی: قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد

یک بازی لیگ برتر بدون تماشاگر شد

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از 5 ماه

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی